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市場調査レポート
商品コード
1445757

バス用パンタグラフ充電器:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Bus Pantograph Charger - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 109 Pages | 納期: 2~3営業日

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バス用パンタグラフ充電器:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 109 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

バス用パンタグラフ充電器の市場規模は、2024年に27億8,000万米ドルと推定され、2029年までに83億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年~2029年)中に24.65%のCAGRで成長する見込みです。

バス用パンタグラフ充電器- マーケット

COVID-19は、ロックダウンや制限により交通機関やその他の関連部門からの需要が減少したため、2020年上半期のバス用パンタグラフ充電器市場に深刻な影響を及ぼしました。さらに、電気バスプロジェクトの遅延とサプライチェーンの混乱により、市場の状況は悪化しました。しかし、大多数の自動車メーカーとEV充電器プロバイダーは、生産を制限し、必要な措置を講じた上でパンタグラフ充電器の生産を再開しました。電気バスの販売は、2020年後半から大幅な増加を記録しており、予測期間中は継続する可能性があります。これにより、予測期間中に市場が注目されると予想されます。

中期的には、世界の主要国の交通機関だけでなく、学童の移動手段としても電気バスの導入が進むことで、パンタグラフ充電器の需要が高まると予想されます。さらに、政府投資の増加と充電インフラの改善への注力により、予測期間中に市場の需要が促進されると予想されます。さらに、各社による充電ステーション市場の新たな展開も成長を支えると予想されます。

バス用パンタグラフ充電器の市場動向

環境に優しいバスに対する政府の重視の高まり

ディーゼルバスは現在、世界中で広く使用されています。さらに、これらのバスは主に、他の汚染物質によってすでに大気の質が悪化している人口密集都市で使用されています。その結果、世界中の政府は、環境に優しい交通機関の促進を目的としたさまざまな規制や支援政策の開発に注力しています。

米国のEPAとNHTSAは、2021年から2026年までに安全で手頃な燃費(SAFE)車両規則を導入することを提案しました。この規則は、乗用車および商用車の企業平均燃費と温室効果ガス排出基準を確立する可能性があります。OEMは、ゼロ・エミッション車(ZEV)プログラムに基づいて、一定数のクリーンでゼロ・エミッション車(電気自動車、ハイブリッド車、燃料電池駆動の商用車および乗用車)を販売することが義務付けられています。同国のZEV計画は、2030年までに1,200万台のZEV(バスを含む)を道路に普及させることを目指しています。

インド政府は、2030年までに自動車総販売の30%を電動化すると考えられています。この戦略の一環として、政府は2022年までのFAME(ハイブリッド車および電気自動車のより迅速な導入と製造)プログラムの第2段階に14億米ドルを投資すると発表しました。この段階では、7090電気バスに補助金を支給することで、インドの公共交通機関および共有交通機関の電化に焦点を当てています。これにより、車両運行会社は電気バスへの切り替えを余儀なくされました。

さらに、公共交通機関は大気の質を改善することで、密集した都市部の都市の持続可能性に貢献し、自家用車で複数回に分けて移動する必要性を減らします。こうした利点があるため、世界中の政府は持続可能で効率的な公共バス交通サービスを積極的に推進しており、市場に前向きな勢いを生み出すことが期待されています。

  • 2022年11月、ロンドンのバス事業者候補であるMetrolineは、都市間交通用に39台の電気二階建てバスを購入すると発表しました。北アイルランドのバス製造会社Wrightbiusがこれらのバスを調達しました。これら39台のバスは、297号線と142号線でブレント、イーリング、ハロー、バーネットのロンドン自治区と、ロンドン北部ハートフォードシャー州のワトフォードを通過する予定です。バスは、CCS経由で最大300kW、パンタグラフ経由で最大420kWの充電能力を備えています。
  • 2022年3月、最先端の電気バスコンセプトがイタリアのカリアリで発表され、バスメーカーのRampiniが注文した7台のうちの最初の1台を納入しました。輸送は、パンタグラフを備えた6メートルのバッテリー電気バス6台で構成されています。欧州のバスにおけるこの新技術は確認されており、中期的には多くの関心を集めています。

北米が市場で最も急速に成長する可能性が高い

北米は、予測期間中の市場の成長において重要な役割を果たすと予想されます。さらに、米国はいくつかの政府の取り組みと全米での電気スクールバスの人気の高まりにより、この地域の成長に大きく貢献する国の一つとなる可能性が高いです。北米地域全体での電気バスの需要は、政府や地方自治体などでの導入の増加によって支えられると予想されます。

  • 2021年6月、New York Power Authority(NYPA)は、市内の電気バス車両を充電するために市内のさまざまな駅に67台のパンタグラフ充電器を設置するという3,000万米ドルの契約の完了を発表しました。
  • 2021年3月、メリーランド州モンゴメリー郡公立学校システムは、スクールバス車両を完全電気車両に転換するためのHighland Electric Transportationとの契約を承認しました。まず、2025年までに326台のスクールバスを転換します。この契約に基づき、Highland Electric Transportationとそのスクールバスは、パートナーであるThomas Built Buses、Proterra、American Busは、モンゴメリー郡公立学校区に属する5つのバス車庫すべてに電化され、電気バスと充電インフラを供給します。

さらに、電動モビリティへの移行が進む中、カナダ政府は国全体でネットゼロエミッションの交通産業を構築することにも取り組んでいます。

  • 2021年3月、インフラ・コミュニティ省とイノベーション・科学産業省は、ゼロエミッションの公共交通機関やスクールバスの購入資金を含む、公共交通システムの改善とよりクリーン電力への移行を目的として、2021年から5年間で27億5,000万カナダドル(約20億2,000万米ドル)の資金提供を発表しました。

北米地域におけるこのような活発な成長は、いくつかの主要企業や電気バスインフラプロジェクトの企業にパンタグラフの採用を促しており、予測期間中にバス用パンタグラフ充電器の需要が高まっています。

  • 2022年3月、ABBは、米国最大の充電器を配備したセントルイスの新しい電気バス車両にサービスを提供すると発表しました。ABBの順次充電システムは、150kWの電力を備えた20台のプラグインデポ充電器と3台の追加のパンタグラフ充電器で構成されています。

したがって、上記の開発と事例に基づいて、北米地域は、予測期間中に他の地域と比較して最も急速な成長を遂げる可能性が高いと推定されます。

バス用パンタグラフ充電器業界の概要

電気バス充電インフラ市場の主要企業には、ABB Ltd.、Wabtec Corporation、Schunk Transit Systems GmBH、BYDなどがあります。バス用パンタグラフ充電器市場は適度に統合されており、いくつかの世界的および地域的なプレーヤーが占めています。製品イノベーション、合弁事業、小規模企業の買収、製品の発売は、大手企業が展開する主要な戦略です。さらに、世界中のさまざまな政府による取り組みも市場の成長を支えています。

  • 2022年6月、カナダインフラ銀行とダーラム地方自治体との間で覚書が締結され、CIBがダーラム地域交通局(DRT)の購入注文を支援するために最大5,310万米ドルを投資することが締結されました。交通車両の電動化への取り組みは、今後25年間にわたる地域の気候変動への取り組みに向けた重要な一歩です。
  • 2021年12月、ベルリン市議会(BVG)監査委員会は電気バス90台の追加購入を承認しました。これらの車両は長さ12メートルのバッテリー単葉機で、基地内で充電されるため、今後数年間で全国で使用されるパンタグラフ充電システムの需要が増加します。

上述の電気バスの発展により、電気バス用の充電ステーションの需要がさらに高まる可能性があります。これらの戦略とは別に、バス用パンタグラフ充電器は、市場での地位を強化するために、主要なバスメーカーおよび充電ステーションプロバイダーと供給契約を締結しています。

  • 2022年12月に、Solaris Bus &Coach Sp. z ooは、ラトビアの運営会社Rgas Satiksmeに35台のSolaris Urbino、12台の電気バスを供給することに合意しました。これらのバスには、容量140kWhのSolaris High Energyバッテリーが搭載される予定で、プラグインコネクターおよび逆さパンタグラフを介して充電されます。バスには、ゼロエミッションバス車両を管理するためのeSConnectシステムも組み込まれます。Solarisの専門家によって作成されたこのソフトウェアは、車両データへのリアルタイムアクセスと、発生した障害の特定を提供します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション(市場規模:金額ベース)

  • 充電タイプ別
    • レベル1
    • レベル2
    • 直流急速充電
  • コンポーネントのタイプ別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
  • 充電インフラのタイプ別
    • オフボードトップダウンパンタグラフ
    • 車載ボトムアップパンタグラフ
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 韓国
      • 日本
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • エゼンチン
      • 南米の残りの地域
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • ABB Ltd
    • Schunk Transit Systems GmBH
    • Wabtech Corporation
    • Siemens Mobility
    • Vector Informatik GmbH
    • SETEC Power
    • SCHUNK GmbH &Co. KG
    • Valmont Industries, Inc.
    • Comeca Group

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 91296

The Bus Pantograph Charger Market size is estimated at USD 2.78 billion in 2024, and is expected to reach USD 8.36 billion by 2029, growing at a CAGR of 24.65% during the forecast period (2024-2029).

Bus Pantograph Charger - Market

COVID-19 has severely affected the bus pantograph charger market for the first half of the year 2020, as lockdowns and restrictions resulted in reduced demand from transportation and other associated sectors. Furthermore, delays in electric bus projects and supply chain disruptions worsened the situation in the market. However, the majority of the automakers and EV charging providers resumed pantograph charger production with limited production and necessary measures. The sales of electric buses witnessed significant growth since the latter half of the year 2020 and are likely to continue during the forecast period. This is anticipated to drive the market in focus during the forecast period.

Over the medium term, the demand for pantograph chargers is expected to be picked up by the growing adoption of electric buses, not only for transit but also for school children's transportation across major countries in the world. Furthermore, growing government investments and their focus on improving charging infrastructure are expected to drive demand in the market during the forecast period. Moreover, a new development in the charging station market by the companies is also expected to support the growth. For instance,

Key Highlights

  • In October 2021, Custom Denning, one of Australia's leading bus manufacturers, chose Siemens to provide its Sicharge UC management solution and charging stations. The technology, which is currently being tested, will aid the manufacturer's upcoming electric buses. It can operate at up to 1,000 volts and has a power range of 50 to 600 kW.

In addition, investments from the key players and growing strategic collaborations between charging solution providers and bus manufacturers are anticipated to offer new opportunities for players operating in the market. There is a surge in the utilization of electric bus charging systems owing to the decreasing cost of batteries. The growing efforts to reduce greenhouse gas (GHG) emissions, along with the rise in favorable government regulations, are likely to enhance the growth of the market over the forecast period. For instance,

Key Highlights

  • In June 2022, the Pacific Economic Development Agency of Canada, in collaboration with British Columbia's Minister of Transportation and Infrastructure, announced a USD 31,2 million investment plan under their joint federal funding for improving public transportation services in British Columbia. The upgrade includes the construction of new transit interchanges as well as the electrification of the bus fleet.

North American region is expected to grow at a significant rate during the forecast period owing to the rising adoption of electric buses across major countries in the region. Furthermore, China and India are expected to contribute to growth in the Asia-Pacific region owing to strong encouragement from the governments, transit agencies, as well as other green vehicle-supporting communities and organizations.

Key Highlights

  • In March 2021, the Delhi government approved a proposal to purchase 300 new low-floor electric (AC) buses to increase the city's bus fleet. These buses have been accepted by the Delhi Transport Corporation. The first batch of 118 buses was scheduled to arrive in October 2021, with another 100 following in November. The entire delivery was supposed to be finished by January 2022.

Pantograph Bus Charger Market Trends

Rising Emphasis of Government on Eco-Friendly Buses

Diesel buses are widely used today all over the world. Furthermore, these buses are mostly used in densely populated cities, where air quality has already been degraded by other pollutants. As a result, governments across the world are focusing on developing a variety of regulations and supportive policies aimed at encouraging environmentally friendly transportation.

The EPA and NHTSA in the United States proposed implementing the Safer Affordable Fuel-Efficient (SAFE) vehicles rule from 2021 to 2026. The rule may establish corporate average fuel economy and greenhouse gas emissions standards for passenger and commercial vehicles. OEMs are required to sell a certain number of clean and zero-emission vehicles (electric, hybrid, and fuel cell-powered commercial and passenger vehicles) under the Zero-emission Vehicles (ZEV) Program. The country's ZEV plan aims to put 12 million ZEVs (including buses) on the road by 2030.

The Indian government intends to electrify 30% of total vehicle sales by 2030. As part of this strategy, the government announced a USD 1.4 billion investment in phase two of the FAME (Faster Adoption and Manufacturing of Hybrid and Electric Vehicles) program through 2022. This phase focuses on electrifying public and shared transportation in India by subsidizing 7090 electric buses. This has prompted fleet operators to switch to electric buses.

Moreover, by improving air quality, public transportation contributes to the sustainability of a city in dense urban areas, reducing the need for multiple separate trips by private vehicle. Because of these advantages, governments around the world are actively promoting sustainable and efficient public bus transportation services, which are expected to create positive momentum in the market. For instance,

  • In November 2022, Metroline, a potential London bus operator, announced the purchase of 39 electric double-decker buses for intercity transit. Wrightbius, a Northern Irish bus manufacturer, procured these buses. These 39 buses are expected to travel through the London boroughs of Brent, Ealing, Harrow, and Barnet, as well as Watford in Hertfordshire, north of London, on the 297 and 142 routes. The buses have charging capabilities of up to 300 kW via CCS or 420 kW via pantographs.
  • In March 2022, a cutting-edge electric bus concept was unveiled in Cagliari, Italy, where bus manufacturer Rampini delivered the first of seven vehicles ordered. The delivery consists of six 6-meter battery-electric buses with pantographs. This new technology in European buses has been identified, and it has generated a lot of interest in the medium term.

North America Likely to Have Fastest Growth in the Market

North America is expected to play a key role in the growth of the market over the forecast period. Furthermore, the United States is likely to be one of the major contributors to growth in the region, owing to several government initiatives and the growing popularity of electric school buses across the country. The demand for electric buses across the North American region is anticipated to be supported by the growing adoption of governments, municipalities, etc. For instance,

  • In June 2021, the New York Power Authority (NYPA) announced the completion of a USD 30 million agreement to install 67 pantograph chargers across various stations in the city to charge the city's electric bus fleet.
  • In March 2021, the Montgomery County Public School system in Maryland approved a contract with Highland Electric Transportation to convert its school bus fleet to a fully electric fleet, beginning with converting 326 school buses through 2025. Based on the contract, Highland Electric Transportation and its partners, Thomas Built Buses, Proterra, and American Bus, will electrify all five bus depots belonging to the Montgomery County Public School district and supply electric buses and charging infrastructure.

Moreover, with the increasing transition to electric mobility, the Canadian government is also working to build a net-zero emissions transportation industry across the country. For instance,

  • In March 2021, the Infrastructure and Communities Ministry and the Ministry of Innovation, Science, and Industry announced CAD 2.75 billion (~USD 2.02 billion) in funding over five years, beginning in 2021, to improve public transportation systems and transition them to cleaner electrical power, including funding for the purchase of zero-emission public transportation and school buses.

Such active growth in the North American region is encouraging several key players and the players in electric bus infrastructure projects to adopt pantographs, thus driving demand for bus pantograph chargers over the forecast period. For instance,

  • In March 2022, ABB announced that it is offering its services to St. Louis's new electric bus fleet with the largest deployment of chargers in the United States. ABB's sequential charging system consists of 20 plug-in depot chargers with 150 kW of power and three additional pantograph chargers.

Therefore, based on the above-mentioned developments and instances, it is estimated that the North American region is likely to have the fastest growth compared to its counterparts over the forecast period.

Pantograph Bus Charger Industry Overview

Some of the leading electric bus charging infrastructure market players are ABB Ltd., Wabtec Corporation, Schunk Transit Systems GmBH, BYD, and others. The bus pantograph charger market is moderately consolidated and accounts for several global and regional players. Product innovation, joint ventures, acquisitions of smaller players, and product launches are the key strategies deployed by the major players. Moreover, initiatives taken by various governments across the world are also supporting the growth of the market. For instance,

  • In June 2022, a Memorandum of Understanding was signed between the Canada Infrastructure Bank and the Regional Municipality of Durham, which concluded that CIB would invest up to USD 53.1 million to support Durham Region Transit's (DRT) purchase order, which included 100 battery-electric buses to be delivered to Durham by the end of 2027. The initiative to electrify transit vehicles is a critical step toward meeting the region's climate change commitments over the next 25 years.
  • In December 2021, the Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) supervisory board approved the purchase of 90 more electric buses. The vehicles are 12-meter-long battery monoplanes that will be charged in the depot, increasing demand for pantograph charging systems to be used across the country in the coming years.

The above-mentioned development in electric buses may further boost the requirement for charging stations for electric buses. Apart from these strategies, bus pantograph chargers are entering into supply agreements with key bus manufacturers and charging station providers to strengthen their position in the market. For instance,

  • In December 2022, Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. has agreed to supply 35 Solaris Urbino 12 electric buses to Latvian operator Rgas Satiksme. These buses are expected to have Solaris High Energy batteries with a capacity of 140 kWh that will be charged via a plug-in connector as well as an inverted pantograph. The buses will also include an eSConnect system for managing zero-emission bus fleets. This software, created by Solaris experts, provides real-time access to vehicle data as well as the identification of any faults as they occur.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value - USD Million)

  • 5.1 By Charging Type
    • 5.1.1 Level 1
    • 5.1.2 Level 2
    • 5.1.3 Direct Current Fast Charging
  • 5.2 By Pcomponent Type
    • 5.2.1 Hardware
    • 5.2.2 Software
  • 5.3 By Charging Infrastructure Type
    • 5.3.1 Off-board top-down pantograph
    • 5.3.2 On-Board Bottom-Up Pantograph
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 South Korea
      • 5.4.3.4 Japan
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Aegentina
      • 5.4.4.3 Rest of the South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of the Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 ABB Ltd
    • 6.2.2 Schunk Transit Systems GmBH
    • 6.2.3 Wabtech Corporation
    • 6.2.4 Siemens Mobility
    • 6.2.5 Vector Informatik GmbH
    • 6.2.6 SETEC Power
    • 6.2.7 SCHUNK GmbH & Co. KG
    • 6.2.8 Valmont Industries, Inc.
    • 6.2.9 Comeca Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS