市場調査レポート
商品コード
1438358

トラクター:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Tractors - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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トラクター:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

トラクター市場規模は、2024年に835億6,000万米ドルと推定され、2029年までに1,107億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.80%のCAGRで成長します。

トラクター- 市場

トラクター市場は、2020年第2四半期に世界各地でのロックダウンによりサプライチェーンが混乱し、世界中のトラクターの生産と販売に影響を及ぼしたため、新型COVID-19感染症の発生により悪影響を受けました。しかし、経済活動の再開に伴い、新製品の開発や発売とともに市場は急速に回復しています。トラクターの需要の増加も市場の成長に貢献しています。

長期的には、世界のトラクターの売上増加に寄与する主な要因は、特に発展途上国における農場の機械化率の上昇、農場労働コストの上昇、季節的な労働力不足、トラクターの買い替えサイクルの短縮です。ただし、業界の著名なプレーヤーの一部は、市場での合併と買収や新製品の開発に注力しています。

主なハイライト

  • 2022年 10月、クボタコネクトで、メーカーはディーラーに新製品をチラ見せしました。シリーズ M7第4世代クボタM7は、家畜および飼料生産者を対象とした同社最大のトラクターです。
  • 2021年9月、TAFEはインドの西ベンガル州とオリッサ州向けに、トラクターの新しいマッセイファーガソン244および246ダイナトラックバージョンを発売しました。これらのトラクターは、高い実用性、先進技術、ハイパワーが特徴です。

新興市場国の政府も自国の農家を奨励し、補助金と低金利で農機具を提供しています。農機具やトラクターの需要は順調に成長すると予想されています。

主なハイライト

  • USDAの2021年度予算によると、米国農業の競争力を向上させ、食料安全保障を促進するための調査を支援するために33億米ドルが割り当てられています。この予算はまた、運営費を融資し、農場を取得または既存の農場を維持する機会を提供することにより、推定35,000人の農家と牧場主を支援します。

インド、中国、日本などの新興主要経済国が、トラクターの普及を促進するために補助金付きの農機具や低い信用率を提供することで自国の農家を奨励しているため、アジア太平洋地域は今後5年間で大幅な成長を遂げると予想されています。このような発展により、これらの地域ではトラクターの需要が高まる可能性があります。

トラクター市場の動向

40馬力以下のトラクター部門の成長は今後5年間でさらに加速すると予想

より大きな馬力のトラクターを求める業界の傾向は、困難な地形での優れたパフォーマンスと農場および非農場用途での多用途性により、世界中で成長し続けています。インドや中国などの主要なトラクター市場は、近年、40馬力未満のセグメント全体でプラスの成長を記録しています。

40馬力未満のトラクターは、多くの場合、コンパクトトラクターという用語と同義です。エンジン排気量が1,500 cc以下のこれらのトラクターは、占有スペースが少なく、非常に柔軟に配置できます。これらは主に草刈りに使用されますが、肥料の処理など、他の基本的な農業作業も行うことができます。

しかし、COVID-19感染症のパンデミックで世界市場が大きく変動したため、2020年第1四半期にはコンパクトトラクターの需要が大幅に減少しました。いくつかの地域でのロックダウンの発動により移動が制限され、小売店の閉鎖につながりました。その結果、市場の遅れが生じ、売上が大幅に減少しました。

大規模な農業活動を行っている国の大半において、アジア太平洋地域とアフリカ地域では、主に農業活動用に40馬力未満のトラクターに対する高い需要が見られます。これは、これらのトラクターの低価格により、人口の多い小小規模の人々の間で手頃な価格のトラクターの購入率が高まったためです。規模の農家。調査対象市場の複数のプレーヤーが、市場シェアを獲得するために最新製品を発売しています。

さらに、コンパクトなサイズ、カスタマイズの容易さ、次期出力範囲のトラクターの価格が50%近く上昇することなどの要因により、これらのトラクターの需要が高まると予想されます。このパワーバンドでは、さまざまなメーカーからの幅広いオプションや代替品があるため、高出力トラクターに比べて消費者の交渉力が高くなります。前述の動向と発展により、40馬力以下のトラクターセグメントは今後数年間で健全な成長を遂げると予想されます。

アジア太平洋地域が予測期間中に市場をリードすると予想される

トラクター市場はアジア太平洋地域が大半を占めると予想されており、この地域は今後数年間で最も急速に発展すると予測されています。農業機械化への関心の高まりと政府資金による政策の増加により、今後数年間で市場の成長が促進されると予想されます。

  • 2021年 10月、インド政府はPMキサントラクタースキームに基づいてトラクターの購入に最大50%の補助金を与えると発表しました。この制度に基づいてトラクターを購入する農家は、半額を負担して特典を利用できます。

中国農業機械化協会などのいくつかの地域規制機関は、大規模な農場で高馬力トラクターを使用する利点について協同組合や個々の農家を教育することで農場の機械化を推進しています。 EVへの移行は政府も後押ししており、企業による持続可能な製品の開発を支援しています。

  • Monarch Tractorは、業界の完全電動自律トラクターのメーカーです。 2021年11月、同社とその農業電化コンソーシアムのパートナーは、トラクターを含む農業機械の電化を加速し、農機具のバッテリーの能力を実証するために、カリフォルニア州エネルギー委員会(CEC)から300万米ドル相当の助成金を受け取った。山火事による停電中に重要な電気負荷を稼働し続けるため。 Monarch Tractor、Gridtractor、Rhombus Energy Solutions、Current Ways、Polaris Energy Servicesがコンソーシアムを構成しています。

大規模な農業生産者と農業に従事する新しい農村グループの数の拡大が、市場の需要を安定させるこの傾向に貢献しました。インドでは、農業機械分野における大規模なオーダーメイド雇用サービス企業のイントロダクションが、農業機械化の進展を加速させました。その後の自動化技術への移行により、アジア太平洋地域全体でトラクターの需要が促進されることが想定されています。これらすべての前述の要因が市場の成長を促進すると予想されます。

トラクター業界の概要

トラクター市場は、世界的および地域的な複数のプレーヤーによる積極的な関与が見られ、適度に統合されています。 Mahindra &Mahindra、Tractor、Kubota Corporation、Farm Equipment Limited、HMT Limitedなどの大手企業は、トラクター製品の製品ポートフォリオを改善するための主要な開発戦略として契約と製品発売を採用しています。

  • 2022年 11月のSIMA 2022で、ニューホランドは、無人穀物カート収穫アプリケーションであるRaven Autonomyを搭載したT8トラクターをデビューさせました。穀物カート収穫用の世界初の無人農業技術 OMNiDRIVEが組み込まれています。最先端の技術スタックにより、農家は収穫機の運転台から無人トラクターを監視、同期、操作することができます。
  • 2021年10月、マヒンドラは最高のトルクと燃料効率を備えた新時代の先進技術を搭載した3台の新しいYuvoTech+トラクターを発売しました。トラクターには、Yuvo Tech+275(27.6 kW-37 HP)、Yuvo Tech+405(29.1kW 39 HP)、およびYuvo Tech+415(31.33 kW-42 HP)の3つのモデルがあります。
  • 2021年 8月、John Deereは、収穫機トレーラーの耕耘、耕作、牽引に効果的な、現場で証明されたすべての性能と信頼性を提供する新しい6155MHトラクターを発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション(市場規模)

  • 馬力別
    • 40HP未満
    • 40HP~100HP
    • 100HP以上
  • ドライブタイプ別
    • 二輪駆動
    • 四輪駆動/全輪駆動
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Deere and Company
    • CNH Global NV(includes New Holland and Case IH)
    • AGCO Corporation(includes Massey Ferguson, Valtra, Fendt, and Challenger)
    • CLAAS KGaA mbH
    • Mahindra and Mahindra Corporation
    • Kubota Corporation
    • Escorts Limited
    • Tractors and Farm Equipment Limited(TAFE)
    • Kuhn Group(Subsidiary of Bucher Industries)
    • Yanmar Company Limited
    • Deutz-Fahr
目次
Product Code: 66167

The Tractors Market size is estimated at USD 83.56 billion in 2024, and is expected to reach USD 110.76 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.80% during the forecast period (2024-2029).

Tractors - Market

The tractor market was impacted negatively by the outbreak of COVID-19, as the lockdowns in various parts of the world disrupted the supply chain during the second quarter of 2020, which impacted the production and sales of tractors globally. However, as the economies reopened, the market is recovering at a high rate, along with new product developments and launches. The increasing demand for tractors is also contributing to the growth of the market.

Over the long term, the key factors contributing to the increase in worldwide tractor sales are increasing farm mechanization rates, especially in developing nations, rising farm labor costs, seasonal labor shortages, and shorter tractor replacement cycles. However, some of the prominent players in the industry are focusing on mergers and acquisitions and new product development in the market. For instance,

Key Highlights

  • In October 2022, At Kubota Connect, the manufacturer gave dealers a sneak peek at the new products. Series M7 Generation 4 The Kubota M7s are the company's largest tractors, aimed at livestock and forage producers.
  • In September 2021, TAFE launched the new Massey Ferguson 244 and 246 Dynatrack versions of tractors specifically for West Bengal and Odisha states of India. These tractors are characterized by high utility, advanced technology, and high power.

Governments in emerging markets are also encouraging farmers in their countries and providing farm equipment at subsidized rates and low-interest rates. The demand for farm equipment and tractors is expected to grow at a healthy rate. For instance,

Key Highlights

  • According to USDA 2021 Budget, USD 3.3 billion is allocated to support research to advance the competitiveness of US agriculture and promote food security. The budget also supports an estimated 35,000 farmers and ranchers by financing operating expenses and providing opportunities to acquire a farm or keep an existing one.

Asia-Pacific region is expected to witness significant growth in the next five years as emerging key economies like India, China, and Japan are encouraging farmers in their countries by offering subsidized farm equipment and low credit rates to encourage tractor adoption. Such developments are likely to drive the demand for tractors in these regions.

Tractor Market Trends

Below 40 HP Tractors Segment's Growth Expected to be Bolstered over the Next Five years

The industry trend toward bigger horsepower tractors continues to grow worldwide, owing to greater performance in difficult terrain and versatility in farm and non-farm applications. The major tractor markets like India and China are recording positive growth across less than 40 HP segments in recent years.

Less than 40 HP tractors are often synonymous with the term compact tractors. With an engine displacement of not more than 1,500 ccs, these tractors occupy less space and can be aligned with great flexibility. They are primarily used for mowing but can handle other basic farming tasks, like manure handling.

However, due to the significant volatility that caused the world market during the COVID-19 pandemic, demand for compact tractors fell dramatically in the first quarter of 2020. The imposition of lockdowns in several regions limited mobility and resulted in the closure of retail outlets. This resulted in a market delay, which, in turn, significantly reduced sales.

With the majority of countries that have huge agricultural activity, Asia-Pacific and African regions are witnessing high demand for less than 40 HP tractors, primarily for agricultural activities, as the low cost of these tractors increased the affordability rate among the highly populated small-scale farmers. Several players in the market studied are launching the latest products to gain market share. For instance,

  • In August 2021, Kubota introduced its new LX Series, a range of multi-purpose compact tractors under 40 HP with two different models, namely the 35HP LX-351 Rear ROPS and LX-351 Cab. The new LX tractor features a Stage V engine with CRS, EGR, and DPF and is available in four different models. The LX-351 Rear ROPS and LX-351 Cab, with 35 hp and an HST 3-range transmission, and the LX-401 Rear ROPS and LX-401 Cab, featuring 40 hp and a 3-range HST transmission.

Further factors such as compact size, ease of customization, and nearly 50% more price for the next power range of tractors, are expected to enhance the demand for these tractors. In this power band, the bargaining power of consumers is high, compared to high-powered tractors, given the wide range of options and substitutes from different manufacturers. With the aforementioned trends and developments, it is expected that the Below 40HP tractors segment is likely to have healthy growth over the coming years.

Asia-Pacific Region Anticipated to Lead the Market During the Forecast Period

The tractor market is expected to be dominated by Asia-Pacific, and the region is predicted to develop at the highest rate over the coming years. The growing preference for farm mechanization and an increase in the number of government-funded policies are anticipated to promote the growth of the market in the next few years. For instance,

  • In October 2021, the Indian government announced up to 50% subsidy on buying tractors under the PM Kisan Tractor Scheme. Farmers buying a tractor under the scheme can avail of the benefits and pay half the amount.

Several regional regulatory bodies, such as the China Agricultural Industry Mechanization Association, promote farm mechanization by educating co-operatives and individual farmers about the benefits of using high-horsepower tractors in larger farm areas. A shift toward EVs is also backed by the government, which is helping companies to develop sustainable products. For instance,

  • Monarch Tractor is the manufacturer of the industry's fully electric autonomous tractor. In November 2021, the company and its Farm Electrification Consortium partners received a grant worth USD 3 million from the California Energy Commission (CEC) to accelerate the electrification of agricultural equipment, including tractors, and to demonstrate the ability of batteries in on-farm equipment to keep critical electrical loads running during power outages caused by wildfires. Monarch Tractor, Gridtractor, Rhombus Energy Solutions, Current Ways, and Polaris Energy Services make up the consortium.

The expansion in the number of large agricultural producers and new rural groups engaged in farming contributed to this tendency to stabilize the demand in the market. The introduction of large-scale bespoke hiring service enterprises in agricultural machinery in India fueled the rise in farm mechanization. The subsequent move to automated technologies is envisioned to drive the demand for tractors across the Asia-pacific region. All these aforementioned factors are expected to drive the growth of the market.

Tractor Industry Overview

The tractor market is moderately consolidated as it witnesses active engagement from several global and regional players. Major players such as Mahindra & Mahindra, Tractor, Kubota Corporation, Farm Equipment Limited, and HMT Limited are adopting agreements and product launches as key developmental strategies to improve the product portfolio of tractor products. For instance,

  • In November 2022, At SIMA 2022, New Holland debuted the T8 tractor with Raven Autonomy, a driverless grain cart harvest application. It incorporates OMNiDRIVE, the world's first driverless agriculture technology for grain cart harvesting. The cutting-edge technology stack allows the farmer to monitor, synchronize, and operate a driverless tractor from the harvester's cab.
  • In October 2021, Mahindra launched three new YuvoTech+ tractors that come equipped with the new-age advanced technology with the highest torque and fuel efficiency. The tractors are available in three models, namely Yuvo Tech+ 275 (27.6 kW-37 HP), Yuvo Tech+ 405 (29.1kW 39 HP), and Yuvo Tech+ 415 (31.33 kW-42 HP).
  • In August 2021, John Deere introduced the new 6155MH Tractor that delivers all field-proven performance and reliability effective for cultivating, harrowing, or pulling harvester trailers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Challenges
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in USD billion)

  • 5.1 By Horsepower
    • 5.1.1 Below 40 HP
    • 5.1.2 40 HP - 100 HP
    • 5.1.3 Above 100 HP
  • 5.2 By Drive Type
    • 5.2.1 Two-wheel Drive
    • 5.2.2 Four-wheel Drive/All-wheel Drive
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Deere and Company
    • 6.2.2 CNH Global NV (includes New Holland and Case IH)
    • 6.2.3 AGCO Corporation (includes Massey Ferguson, Valtra, Fendt, and Challenger)
    • 6.2.4 CLAAS KGaA mbH
    • 6.2.5 Mahindra and Mahindra Corporation
    • 6.2.6 Kubota Corporation
    • 6.2.7 Escorts Limited
    • 6.2.8 Tractors and Farm Equipment Limited (TAFE)
    • 6.2.9 Kuhn Group (Subsidiary of Bucher Industries)
    • 6.2.10 Yanmar Company Limited
    • 6.2.11 Deutz-Fahr