市場調査レポート
商品コード
1404456
コーヒーポッド・カプセル:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測Coffee Pods and Capsules - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029 |
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コーヒーポッド・カプセル:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測 |
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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コーヒーポッド・カプセル市場規模は2024年に286億5,000万米ドルと推定され、2029年には400億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは6.91%で成長する見込みです。
コーヒーポッド・カプセル市場の成長の背景には、一杯のコーヒーで提供される品質、効率、多様な選択肢があります。また、消費者はカフェスタイルの体験を家庭で再現するために、コーヒーマシンの購入にも積極的です。この動向がコーヒーポッド・カプセルの需要を押し上げています。コーヒーは最も消費される飲料であるため、コーヒーの需要が高いことがポッド・カプセル市場の成長の主要理由です。消費者の間でコーヒーポッドの人気が高まっている主要要因の1つは、1回限りの使用と使い捨ての機能です。最近では、市場関係者は環境に優しく生分解性のコーヒーカプセルを作る努力をしています。例えば、2022年11月、NestleのブランドであるNespressoは、紙から作られた堆肥化可能なコーヒーカプセルを発売しました。このカプセルはNespressoのコーヒーメーカーと互換性があります。
コーヒーポッド・カプセル市場は、すぐに飲めるコーヒー飲料の需要の高まりによって成長しています。都市化と工業化のため、最近の人々は非常に忙しい生活をしています。そのため、手軽なリフレッシュメントや簡単に作れるコーヒーが必要とされています。コーヒーポッドやカプセルは時間を節約し、数分以内に高品質のコーヒーを提供します。Nestleのような市場参入企業は、自家製コーヒーのための新技術を発明しています。例えば、2022年11月、Nestleのブランド「Nescafe Dolce Gusto」は、同ブランドの次世代コーヒーメーカーとポッド「ネオ」を発売しました。このコーヒーポッドは紙ベースで、家庭で堆肥化できます。
コーヒー・カプセルは、インスタント・ノンアルコール飲料への需要の高まりから、近年消費者の間で高い支持を得ています。コーヒー生産者は、その適合性、使い心地、コーヒー製品や機械の多様性から、コーヒーカプセルを選択しています。スターバックスに代表される高級コーヒー・ショップの急増は、高級な淹れたてコーヒーに対する消費者の欲求を刺激し、コーヒー・カプセルの需要を押し上げています。ネスプレッソやネスカフェ・ドルチェグストのようなブランドは、カプセル市場で重要な役割を果たしています。その他、JABが所有するKeurig、JacobsDouweEgberts、Tassimo、Senseoなど、技術に関連したシングルサーブブランドが、金額/数量シェアの拡大に貢献しています。進化するパッケージング技術と、エキゾチックで洗練されたブランドと競争する能力が、コーヒーカプセルの成長をもたらしました。
欧州市場ではここ数年、スペシャルティコーヒーやシングルサーブ方式への需要が高まっています。中でもドイツとフランスが市場をリードしています。コーヒーポッド・カプセルの市場価値の上昇に伴い、いくつかのプライベートブランド企業がこの地域の他の市場に参入しており、これが予測期間中の欧州市場を牽引する可能性があります。しかし、コーヒーポッド・カプセルの包装に関連する環境問題が、同地域における市場の成長を妨げています。そのため、この問題に取り組むため、複数の新規参入企業が持続可能な包装ソリューションを革新しています。例えば、2022年9月、Cafe Royalはボールの形をしたコーヒーポッドを発明しました。このボールは、100%堆肥化可能な野菜層でできた薄い殻でコーティングされています。この製品は、カプセルの真の廃棄物ゼロです。
コーヒーポッド・カプセルの市場は、Tim Hortons、Nestle (Nespresso)、JAB Holding Companyが大きく支配しており、Nespresso、Keurig、Tassimo、Senseo、Dolce Gustoといったブランドの世界の存在感が強いです。Dunkin' BrandsやStarbucks Corporationといった他の主要企業も、現在市場全体で大きなシェアを占めています。しかし、高い製品革新、限定版コーヒーポッドの発売、大規模な流通網、より良いサプライチェーンがコーヒーポッド・カプセル市場の高い統合をもたらし、Nestle(NespressoとDolce Gusto)とJAB Holdings(Senseo、Tassimo、Keurig)が市場全体で最大のシェアを占めています。
The Coffee Pods and Capsules Market size is estimated at USD 28.65 billion in 2024, and is expected to reach USD 40.02 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.91% during the forecast period (2024-2029).
The quality, efficiency, and diverse choices offered in a single serving of coffee are responsible for the growth of the coffee pods and capsules market. Consumers are also willing to purchase coffee machines to recreate the cafe-style experience at home. This trend has boosted the demand for coffee pods and capsules. As coffee is the most consumed beverage, the high demand for coffee is the primary reason for the growth of the pods and capsules market. One of the major factors responsible for the rising popularity of coffee pods among consumers is their one-time use and disposable features. These days, the market players are making efforts to make environment-friendly and biodegradable coffee capsules. For instance, in November 2022, a Nestle brand Nespresso launched compostable coffee capsules made from paper. The capsules are compatible with Nespresso coffee machines.
The coffee pods and capsules market is growing owing to the rise in demand for ready-to-drink coffee beverages. People have very busy lives these days because of urbanization and industrialization. Therefore, they need quick refreshments and easy-to-make coffee. Coffee pods and capsules save time and give good quality coffee within few minutes. The market players like Nestle are inventing new technologies for homemade coffees. For instance, in November 2022, Nestle brand Nescafe Dolce Gusto launched Neo, the brand's next-generation coffee machines and pods. The coffee pods are paper-based and home compostable.
Coffee capsules have gained high acceptance among consumers in recent years due to the growing demand for instant non-alcoholic drinks. Coffee producers choose coffee capsules due to their suitability, comfort of use, and wide diversity of coffee products and machinery. The proliferation of premium coffee shops, such as Starbucks, has stimulated consumers' appetite for high-end, fresh-brewed coffee, thus boosting the demand for coffee capsules. Brands like Nespresso and Nescafe Dolce Gusto play a significant role in the capsule market. Other single-serve brands associated with technology that contribute to the growing value/volume share ratio include Keurig, the JacobsDouweEgberts, Tassimo, and Senseo, all of which are owned by JAB. Evolving packaging technologies and the ability to compete with exotic or sophisticated brands resulted in the growth of coffee capsules.
The European market witnessed a rising demand for specialty coffee and single-serve methods in the past few years. Among all, Germany and France are the regional leaders in the market. With the rising market value for coffee pods and capsules, several private-label players are entering other markets in the region, which may drive the European market over the forecast period. However, the environmental concerns related to the packaging of coffee pods and capsules are hindering the market's growth in the region. Thus, to tackle this issue, several new entrants are innovating sustainable packing solutions. For instance, in September 2022, Cafe Royal invented a coffee pod in the shape of a ball. This ball is coated in a thin shell made of a vegetable layer, which is 100% compostable. The product is a true zero waste for capsules.
The coffee pods and capsules market is largely dominated by Tim Hortons, Nestle (Nespresso), and JAB Holding Company, with a strong global presence of their brands like Nespresso, Keurig, Tassimo, Senseo, and Dolce Gusto. Other key players, such as Dunkin' Brands and Starbucks Corporation, also hold a prominent share of the overall market currently. However, high product innovations, the launch of limited edition coffee pods, large distribution networks, and better supply chains have resulted in high consolidation of the coffee pods and capsules market, with Nestle (Nespresso and Dolce Gusto) and JAB Holdings (Senseo, Tassimo, and Keurig) holding the maximum share in the overall market.