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市場調査レポート
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1689757

米国のコーヒーポッドとカプセル:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

United States Coffee Pods And Capsules - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 98 Pages
納期
2~3営業日
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米国のコーヒーポッドとカプセル:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 98 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国のコーヒーポッドとカプセル市場は予測期間中にCAGR 3.76%を記録すると予測されています。

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コーヒーポッドとカプセルは、風、光、湿気から遮断された密封容器に包装されているため、コーヒーの鮮度と品質を維持することができます。コーヒーポッドとカプセルは、多様性とカスタマイズの選択肢に加えて、よりパーソナライズされたコーヒー体験を提供するため、従来の抽出方法を利用することなく風味豊かなコーヒーを求める人々に人気のある選択肢です。コーヒーの強い風味と新鮮さは、市場の主要促進要因となっています。

環境に優しく、生分解性で堆肥化可能なコーヒーポッドの発売など、継続的な製品改良が製品需要を高めています。例えば、2021年7月、カナダを拠点とする包装ソリューションサプライヤーであるNEXEは、米国とカナダでサステイナブルコーヒーポッドのラインナップを発売すると発表しました。完全堆肥化可能なエスプレッソポッドはnexecoffee.comで発売されました。

また、ワンタッチ操作、プログラム設定、自動シャットオフ、ミルク泡立て器内蔵など、洗練された使いやすいコーヒーポッドやカプセルマシンの開発など、継続的な技術開発の結果、産業は拡大しています。さらに、オンラインやオフラインの構造化された小売チャネルを通じて、コーヒーカプセルやポッドを簡単に入手できることも市場を支えています。Allegra World Coffee PortalとReutersによると、2022年の米国のコーヒーショップ数は約3万8,400店です。

また、長期的には、コーヒーポッドに関連する利便性の要因から、同国におけるコーヒーポッドの需要は増加しています。しかし、米国ではこのポッドとカプセルの市場が成熟しているため、予測期間中は成長率の停滞が予想されます。ディスカウント志向の小売環境が拡大し、手頃な価格のポッドベースのシングルサーブコーヒーへの嗜好が高まる中、プライベートブランドは米国市場で十分なスペースを確保しようとしています。

エキゾチックで特殊な味の組み合わせのインスタントコーヒーに対する需要の増加が、産業を牽引する主要因です。顧客の多忙なライフスタイルにより、一般消費者の間でコーヒーの消費量が大幅に増加しています。このように、上記の要因が米国のコーヒーポッドとカプセルを牽引しています。

アメリカのコーヒーポッドとカプセルの市場動向

家庭でのシングルサーブコーヒーの利用の増加

コーヒーの場合、コーヒーポッドやカプセルのような便利な形態が、(特に北米と西欧の)大衆の間で、家庭で短時間においしいコーヒーを作るために普及しています。さらに、コーヒーショップの体験を自宅で再現するために、コーヒーマシンを購入する消費者も増えています。各社は、この動向を利用するため、キューリグやネスプレッソなど、人気のあるコーヒーメーカーと互換性のあるコーヒーポッドを発売しています。

シングルサーブコーヒーの需要の高まりを受けて、積極的な市場参入企業は、ラテやカプチーノなど、さまざまなタイプのコーヒーやポッドを発売し、この潜在力の高い市場セグメントに参入しようとしています。全国のスーパーマーケット、ドラッグストア、一部のドルチェーン店では、Keurig Green Mountain、Starbucks、Folger Coffee Co.、Kraft Heinz Coなどが人気ブランドとなっています。

シングルサーブ飲料市場を手掛けるIntelligent Blendsによると、2022年4月現在、米国の家庭やオフィスには2,500万台以上のKeurigとK-Cupのブリューワーが設置されており、年間数百万台が販売されています。米国全体では、シングルサーブコーヒーのポッドやカプセルの需要が非常に高いです。この地域の消費者は、ブランドの知名度や信頼性など様々な要因から、定評のあるブランドのコーヒーポッドやカプセルを好む傾向があります。

例えば、Beverage Industry Magazineによると、2022年の全体売上高が12億米ドルを超え、米国ではKeurig Green Mountainがシングルカップコーヒー市場のトップに立りました。一方、プライベートブランドは同年に約11億米ドルと、2番目に高い売上高を記録しました。したがって、家庭でのシングルコーヒー使用の増加がこの地域の市場を牽引しています。

スペシャルティコーヒーとオーガニックコーヒーのポッドとカプセルの人気拡大

米国全土でコーヒーマシンの設置やコーヒーバーの増加がコーヒーカプセルとポッドの需要を高めています。コーヒーショップ文化が急成長しているため、挽きたてのコーヒーポッドは予測期間中に数量ベースでも金額ベースでも大幅な成長を記録するとみられます。バイヤーや小売業者にとって持続可能性は依然として不可欠であり、オーガニック認証はもはやオプションではなく必須要件となっています。

また、この産業をよく知る消費者は、バリューチェーンにおけるトレーサビリティを求めています。シグネチャーブレンドは、様々な産地のコーヒーを厳選した、コーヒーカプセルの成長動向です。特定の消費者の嗜好に対応し、バランスと品質を伝えます。

さらに、比較的強い消費嗜好を持つ高学歴消費者の健康意識が、専門店からのKカップポッドやカプセルの購入を後押ししています。スターバックスのようなコーヒーチェーンは、地域の専門店を増やすことでコーヒー文化を開発しています。さらに、このような拡大は、消費者のスペシャルティコーヒーの需要に応えるだけでなく、市場シェアを拡大する上でも市場参入企業を支援しています。

例えば、米国内のStarbucksの店舗数はここ数年で増加しています。Starbucksによると、同社の店舗数は2021年の1万5,444店から2023年には1万5,873店に増加します。さらに、オーガニック飲食品の需要もここ数年で大幅に伸びています。

Organic Trade Associationによれば、コーヒーを含むオーガニック飲料の小売売上高は、2021年には20億米ドルになるといいます。したがって、オーガニックコーヒー/スペシャルティコーヒーの需要は、予測期間中に調査された市場を牽引すると予想されます。波を起こしているもう一つの革新は、堆肥化可能なコーヒーカプセルを製造するためのバイオ堆肥化可能材料(PLA)の導入であり、これは増加する環境問題に対する実行可能な解決策です。こうした革新的な有機コーヒーやスペシャルティコーヒーは、予測期間中にプレミアムコーヒーやポッドの売上に貢献すると予想されます。

米国のコーヒーポッドとカプセル産業概要

米国のコーヒーポッドとカプセル市場は少数の参入企業による競争です。大手企業は競争優位を得るために、製品の革新、限定版コーヒーポッドの発売、高い流通網、より良いサプライチェーンに注力しています。競争市場を維持するため、各社は製品ポートフォリオを絶えず強化し、戦略的にセグメントを開拓しています。

同市場における有力企業は、Keurig Dr Pepper Inc.、Nestle SA、The Kraft Heinz Company、Starbucks Corporation、DD IP Holder LLC(Dunkin'Brands Group Inc.)AHFチャネルで顧客にプレミアムなコーヒー体験を提供する挽きたてコーヒーポッドの需要が高まる中、市場はプライベートブランド会社の参入余地が大きいと予想されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場の促進要因
    • 家庭におけるシングルサーブコーヒーの利用拡大
    • スペシャルティコーヒーとオーガニックコーヒーのポッドとカプセルの人気拡大
  • 市場抑制要因
    • ポッド&カプセルの環境への悪影響
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • ポッド
    • カプセル
  • 流通チャネル
    • オフトレード
      • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
      • 専門店
      • コンビニエンスストア/食料品店
      • オンライン小売店
    • オントレード

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Keurig Dr Pepper Inc.
    • Nestle SA
    • The Kraft Heinz Company
    • Starbucks Corporation
    • Luigi Lavazza SpA
    • JAB Holding Company
    • Baronet Coffee
    • The J.M. Smucker Company
    • DD IP Holder LLC(Dunkin'Brands Group Inc.)
    • Tim Hortons

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 68001

The United States Coffee Pods And Capsules Market is expected to register a CAGR of 3.76% during the forecast period.

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Coffee pods and capsules maintain the freshness and quality of the coffee since they are prepackaged in sealed containers that are shielded from wind, light, and moisture. Coffee pods and capsules are a popular option for people seeking a flavorful coffee without having to utilize conventional brewing methods because they offer a more personalized coffee experience in addition to versatility and customization choices. This strong flavor and freshness of the coffee act as a major market driver.

Continuous product improvements, such as the launch of environmentally friendly, biodegradable, and compostable coffee pods, are increasing product demand. For instance, in July 2021, NEXE, a packaging solutions supplier based in Canada, announced the launch of a line of sustainable coffee pods in the United States and Canada. The fully compostable Espresso pods were launched at nexecoffee.com.

Also, the industry is expanding as a result of ongoing technological developments, such as the creation of sophisticated, user-friendly coffee pod and capsule machines with one-touch operation, programmed settings, auto-shutoff, and built-in milk frothers. The market is further supported by the simple accessibility of coffee capsules and pods through online and offline structured retail channels. According to Allegra World Coffee Portal and Reuters, there were about 38.4 thousand coffee shops in the United States in 2022.

Moreover, in the long term, the demand for coffee pods in the country is increasing due to the convenience factor associated with coffee pods. However, as this market for pods and capsules has matured in the United States, it is expected to witness stagnation in growth rate during the forecast period. With the growing discount-oriented retail environment and the rising preference for pod-based, single-serve coffee at affordable prices, private-label brands are trying to capture ample space in the United States market.

The increased demand for instant coffee with exotic and specialized taste combinations is the main factor driving the industry. Due to the busy lifestyles of the customers, coffee consumption has significantly increased among the general public. Thus, the above-mentioned factors drive the coffee pods and capsules in the United States.

USA Coffee Pods and Capsules Market Trends

Increasing Usage of Single-serve Coffee in Households

In the case of coffee, convenient forms, like coffee pods and capsules, are becoming popular among the masses (especially in North America and Western Europe) to prepare good coffee in the comfort of a home in a short duration of time. Additionally, a growing number of consumers are willing to purchase coffee machines to recreate the coffee shop experience at home. Players are introducing coffee pods compatible with popular machines, such as Keurig and Nespresso, to exploit this trend.

In response to propelling single-serve coffee demand, the active market players are launching different types of coffee and pods, such as lattes and cappuccinos, to penetrate this highly potential segment of the market. Across the supermarkets, drugstores, and select dollar chains nationwide, popular brands include Keurig Green Mountain, Starbucks, Folger Coffee Co., and Kraft Heinz Co.

According to Intelligent Blends, a single-serve beverage market player, as of April 2022, more than 25 million Keurig and K-Cup brewers were installed in homes and offices across the United States, with millions more being sold yearly. Across the United States, there is a huge demand for single-serve coffee pods and capsules. Consumers across the region tend to prefer coffee pods and capsules from well-established brands due to various factors like brand familiarity, credibility, etc.

For instance, according to Beverage Industry Magazine, with overall sales of more than USD 1.2 billion in 2022, Keurig Green Mountain topped the single-cup coffee market in the United States. While private labels witnessed the second-highest sales figures that same year, totaling approximately USD 1.1 billion. Therefore, the increased usage of single-serve coffee in households is driving the market in this region.

Expanding Popularity of Specialty and Organic Coffee Pods and Capsules

Installing coffee machines and increasing coffee bars across the United States are increasing the demand for coffee capsules and pods. Due to the rapidly growing coffee shop culture, fresh-ground coffee pods are set to register substantial growth in volume and value terms during the forecast period. Nevertheless, sustainability remains essential for buyers and retailers, and certification of organic nature is no longer an option but a requirement.

Also, consumers, who are well aware of the industry, are demanding traceability in the value chain. Signature blends are a growing trend in coffee capsules, carefully selected coffee from various origins. They cater to specific consumer tastes and communicate balance and quality.

Furthermore, health awareness among educated consumers with comparatively strong consumption preferences is boosting the purchase of K-cup pods and capsules from specialty stores. Coffee chains like Starbucks have been developing their coffee culture by increasing the number of regional specialty stores. Additionally, the expansions aid the market players in catering to the demand for specialty coffee among consumers as well as increasing their market shares.

For instance, the number of Starbucks outlets across the United States has been increasing over the past few years. As per Starbucks, the number of the company's stores increased from 15,444 in 2021 to 15,873 in the year 2023. Additionally, organic food and beverage demand has grown substantially over the past few years.

As per the Organic Trade Association, the retail sales of organic beverages, including coffee, will be valued at USD 2 billion in 2021. Hence, the demand for organic coffee/specialty coffee is expected to drive the market studied over the forecast period. Another innovation making a wave is the introduction of a bio-compostable material (PLA) for manufacturing compostable coffee capsules, which is a viable solution to the increasing environmental issues. These innovative, organic, and specialty coffee are expected to help premium coffee and pods sales during the forecast period.

USA Coffee Pods and Capsules Industry Overview

The United States coffee pods and capsules market is competitive among a few players. The major players focus on product innovations, the launch of limited-edition coffee pods, high distribution networks, and a better supply chain to gain a competitive advantage. To sustain in the competitive market, the companies are enhancing their product portfolio constantly and strategically tapping into segments.

The prominent players in the market are Keurig Dr Pepper Inc., Nestle SA, The Kraft Heinz Company, Starbucks Corporation, and DD IP Holder LLC (Dunkin' Brands Group Inc.). With the rise in demand for fresh ground coffee pods that provide customers with a premium coffee experience in the AHF channels, the market is expected to witness a high scope for the entrance of private label companies.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increasing Usage of Single-Serve Coffee in Households
    • 4.1.2 Expanding Popularity of Specialty and Organic Coffee Pods and Capsules
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Negative Impact of Pods & Capsules on the Environment
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Pods
    • 5.1.2 Capsules
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Off-Trade
      • 5.2.1.1 Supermarkets/Hypermarkets
      • 5.2.1.2 Specialty Stores
      • 5.2.1.3 Convenience/Grocery Stores
      • 5.2.1.4 Online Retail Stores
    • 5.2.2 On-Trade

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Keurig Dr Pepper Inc.
    • 6.3.2 Nestle SA
    • 6.3.3 The Kraft Heinz Company
    • 6.3.4 Starbucks Corporation
    • 6.3.5 Luigi Lavazza SpA
    • 6.3.6 JAB Holding Company
    • 6.3.7 Baronet Coffee
    • 6.3.8 The J.M. Smucker Company
    • 6.3.9 DD IP Holder LLC (Dunkin' Brands Group Inc.)
    • 6.3.10 Tim Hortons

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS