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市場調査レポート
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1438297

自転車:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Bicycle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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自転車:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自転車市場規模は2024年に561億6,000万米ドルと推定され、2029年までに690億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.20%のCAGRで成長します。

自転車- マーケット

主なハイライト

  • 消費者の健康意識の高まりに伴い、自転車はますます信頼性の高い健康的なモビリティの選択肢として認識されています。たとえば、2021年9月、オランダの電動自転車ブランドVanMoofは、バッテリー駆動自転車(電動自転車)の売上が2020年から2021年にかけて3倍になったことから、ベンチャーキャピタリストから1億2,800万米ドル以上を調達しました。
  • さらに、近年はサイクリングイベントの開催数も増加し、市場の成長を推進しています。予測期間中、政府と雇用主の有利な取り組みが調査対象の市場を推進すると予想されます。さらに、欧州、アジア太平洋、アフリカ、特に南アフリカのさまざまな統括団体が、ロードレース、ツーリング、レジャーサイクリング、トラックレース、オフロードレース、マウンテンバイクイベントを促進しています。
  • これに加えて、電動自転車は中国や日本などの国でも大きな注目を集めています。これらの国で電動自転車を採用し運転する重要な理由としては、健康上の利点、交通渋滞の回避、環境上の利点、スポーツ用品としての電動自転車の需要の増加などが挙げられます。一人当たりの所得水準の上昇と道路インフラの改善も、アジア太平洋地域における自転車の普及に影響を与える重要な要因です。
  • さらに、一貫した技術の進歩により、Accell GroupやGiant Manufacturing Coなどの主要メーカーは、ライダーのスマートフォンと統合して速度とバッテリーに関するリアルタイム情報を提供できる自転車を設計および開発することで、ユーザーインターフェイス全体の強化に注力しています。状態。したがって、上記の要因は、予測期間中に市場の成長を促進すると予想されます。

自転車市場動向

サイクリングイベントの増加

  • トレッキングやレクリエーション活動における自転車の利用の増加と、サイクリングイベントの数の増加により、一般自転車とスポーツ自転車の両方の需要が高まることが予想されます。有名人の支持による影響力の増大と、このようなイベントのメディア報道の増加により、自転車の売上が増加すると予想されます。
  • たとえば、ドイツのアルゲマイナー・ドイツ・ファーラート・クラブ(ADFC)が実施した調査によると、2022年に回答者の約96%が自分の自転車を使用していました。さらに、サイクリングアイルランドなどの欧州諸国のさまざまな統括団体が、ロードレース、ツーリングおよびレジャーサイクリング、トラックレース、オフロードレースイベントを促進しています。
  • アイルランドスポーツ評議会によると、スポーツアイルランドのサイクリングアイルランドへの投資は2021年の51万8,400米ドルから2022年には1,000米ドルに増加し、消費者がアイルランドでのさまざまなサイクリング活動に参加することを奨励しました。このイベントの最終目標は、自転車への意識を高め、市内での自転車の普及を増やすことでした。このような啓発キャンペーンも調査対象市場の成長を促進します。さらに、自転車選手権などの国際的なスポーツイベントも人々の自転車競技への参加を促進し、市場の成長を促進すると予想されます。

アジア太平洋が大きな市場シェアを保持

  • アジア太平洋は、自転車市場において最大かつ急速に成長している地域です。中国、日本、オーストラリア、インド、韓国はこの地域の主要国です。 2022年、インドは少なくとも週に1回は自転車を利用する定期的なサイクリストの割合が最大でした。これに僅差で中国とオランダが続き、人口の約3分の2が毎週自転車に乗っています。さらに、これらの国では数多くの自転車トーナメントが開催され始めており、スポーツ自転車の人気と需要が高まる可能性があります。
  • たとえば、アジア自転車選手権は1963年以来、参加国の各国統治機関によって選出されたアジアの自転車選手のみを対象とした、自転車ロードレースと自転車トラックの年次大陸選手権です。
  • 女性のスポーツ参加率の上昇や政府の取り組みなどの要因により、この地域での自転車の需要が高まると考えられます。さらに、需要の増加により、自転車会社は革新的な自転車や付属品を発売しており、予測期間中に市場の大幅な成長につながると予想されます。

自転車業界の概要

自転車市場は競争が激しく、世界的および地域的なプレーヤーが数多く存在します。市場の主要企業には、Giant Manufacturing、Accell Group、Trek Bicycle Corporation、Merida Industry、Pon Holdings BVなどがあります。これらの主要企業は、世界市場での存在感を拡大するために、革新的な自転車の製造に乗り出し、他の企業との提携、合併・買収に乗り出し、オンラインおよびオフラインのマーケティング戦略を策定しています。

両社はオンライン販売チャネルの成長も活用しています。さらに、企業は女性ライダーと子供を明確にターゲットにした自転車を発売することでポートフォリオを多様化しており、より消費者中心になっています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • ロードバイク
    • ハイブリッド自転車
    • 全地形対応自転車
    • 電動自転車
    • その他のタイプ
  • 流通チャネル
    • オフライン小売店
    • オンライン小売店
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • オランダ
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • チリ
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 有力企業が採用した戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Accell Group NV
    • Trek Bicycle Corporation
    • Pon Holdings BV
    • Giant Manufacturing Co. Ltd
    • Bulls Bikes
    • Pedego Inc.
    • Benno Bikes LLC
    • Hero Cycles Limited
    • Ribble Cycles
    • Riese Und Muller Gmbh

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 65239

The Bicycle Market size is estimated at USD 56.16 billion in 2024, and is expected to reach USD 69 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.20% during the forecast period (2024-2029).

Bicycle - Market

Key Highlights

  • With the growing health consciousness among consumers, bicycles are seen as an increasingly dependable and healthy mobility option. For instance, in September 2021, the Dutch e-bike brand VanMoof raised over USD 128 million from venture capitalists as sales of battery-powered bikes (e-bikes) tripled during 2020-2021.
  • Furthermore, the number of cycling events increased in recent years, propelling the market growth. Over the forecast period, favorable government and employer initiatives are expected to drive the market studied. In addition, various governing bodies in Europe, Asia-Pacific, and Africa, particularly South Africa, promote road racing, touring, leisure cycling, track racing, off-road racing, and mountain biking events.
  • Besides this, e-bikes are gaining immense traction in countries like China and Japan. Some significant reasons considered for adopting and driving e-bikes in these countries are their health benefits, the avoidance of traffic congestion, the environmental benefits, and the increased demand for e-bikes as sports equipment. Rising per capita income levels and improving road infrastructure are other significant factors influencing the adoption of bicycles in the Asia Pacific region.
  • Furthermore, with consistent technological advancements, key manufacturers, such as Accell Group and Giant Manufacturing Co., focus on enhancing the overall user interface by designing and developing bicycles that can integrate with the rider's smartphone and provide real-time information on the speed and battery status. Therefore, the abovementioned factors are expected to propel market growth over the forecast period.

Bicycle Market Trends

Increasing Number of Cycling Events

  • The increasing application of bicycles in trekking and recreational activities, coupled with a rising number of cycling events, is expected to boost demand for both general and sports bicycles. The growing influence of celebrity endorsements and increased media coverage of such events are expected to boost the sales of bikes.
  • For instance, according to a survey conducted by Allgemeiner Deutscher Fahrrad-Club (ADFC) in Germany, in 2022, around 96% of respondents used their own bikes. Furthermore, various governing bodies in European countries, such as Cycling Ireland, promote road racing, touring and leisure cycling, track racing, and off-road racing events.
  • According to the Irish Sports Council, Sport Ireland's investments in Cycling Ireland increased from USD 518.40 thousand in 2021 to thousand in 2022, encouraging consumers to participate in various cycling activities in Ireland. The event's ultimate goal was to raise cycling awareness and increase cycling adoption in the city. Such awareness campaigns also boost the growth of the market studied. Moreover, international sports events, such as cycling championships, also encourage the involvement of people in cycling, which is expected to drive market growth.

Asia-Pacific Holds Significant Market Share

  • Asia-Pacific is the largest and fastest-growing region in the bicycle market. China, Japan, Australia, India, and South Korea are some of the leading countries in the region. In 2022, India had the largest share of regular cyclists, who used their bikes at least once weekly. It was closely followed by China and the Netherlands, where around two-thirds of the population are weekly bicycle riders. Moreover, these countries have started hosting numerous cycling tournaments, which may increase the popularity and demand for sports bicycles.
  • For instance, the Asian Cycling Championship has been an annual continental championship for road bicycle racing and track cycling since 1963, exclusively for Asian cyclists selected by the national governing bodies of the participating countries.
  • Factors such as the rise in women's sports participation rates and government initiatives will likely boost the demand for bicycles in the region. Moreover, due to increased demand, bicycle companies are launching innovative bicycles and accessories, which is expected to lead to significant market growth during the forecast period.

Bicycle Industry Overview

The bicycle market is highly competitive, with many global and regional players. Major players in the market include Giant Manufacturing Co. Ltd, Accell Group, Trek Bicycle Corporation, Merida Industry Co. Ltd, and Pon Holdings BV. These key players are venturing into the manufacturing of innovative bicycles, embarking on partnerships with other players, mergers and acquisitions, and shaping up their online and offline marketing strategies to expand their presence in the global market.

The companies are also leveraging the growth of online distribution channels. Moreover, companies are diversifying their portfolios by launching bicycles explicitly targeted toward women riders and kids, thus making them more consumer-centric.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Road Bicycle
    • 5.1.2 Hybrid Bicycle
    • 5.1.3 All Terrain Bicycle
    • 5.1.4 E-bicycle
    • 5.1.5 Other Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Offline Retail Stores
    • 5.2.2 Online Retail Stores
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Netherlands
      • 5.3.2.8 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Chile
      • 5.3.4.4 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Accell Group NV
    • 6.3.2 Trek Bicycle Corporation
    • 6.3.3 Pon Holdings BV
    • 6.3.4 Giant Manufacturing Co. Ltd
    • 6.3.5 Bulls Bikes
    • 6.3.6 Pedego Inc.
    • 6.3.7 Benno Bikes LLC
    • 6.3.8 Hero Cycles Limited
    • 6.3.9 Ribble Cycles
    • 6.3.10 Riese Und Muller Gmbh

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS