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市場調査レポート
商品コード
1404434

ラゲージ:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測

Luggage - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 2~3営業日

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ラゲージ:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ラゲージ市場は、今年度は1,654億4,570万米ドルと評価され、今後5年間のCAGRは7.19%と予測されています。

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主要ハイライト

  • コロナウイルス(COVID-19)の大流行後の観光産業の復活が、市場の大幅な成長の主要要因となっています。中央統計局(アイルランド)の調査によると、アイルランドからの出国観光客の支出は、COVID-19パンデミックの発生で劇的に落ち込んだ後、2022年に回復しました。アイルランドでは、アウトバウンド観光支出は2021年の20億ユーロ(23億6,000万米ドル)から2022年にはほぼ86億ユーロ(102億米ドル)に急増しました。このほか、プロスポーツやアウトドア活動への参加者の増加や、ファッション業界におけるアスレジャーの台頭は、スポーツ用バックパックや、外出の多いライフスタイル向けにデザインされたその他の旅行用アクセサリーの大きな需要を生み出しています。
  • 大手ブランドは、革新的で高機能かつファッショナブルな製品を通じて、ラゲッジ業界の最も重要な消費者であるミレニアル世代を対象にしています。一方、新興企業はこのセグメントで強力な足場を築くため、環境に優しい製品、持続可能性、技術への対応、製品のルック&フィールのバリエーションといった要素に注力しています。
  • 例えば、2015年に設立されたアメリカのラゲッジ&トラベルアクセサリー会社Awayは、2023年6月にキャンバス・コレクションを発表しました。同コレクションは、ペールイエローとナチュラルベージュの2色の限定新色で発売され、高級レザーをアクセントに、現代のファッション志向の顧客にアピールし、同社全体の売上促進に貢献しました。
  • 市場の消費者は、高級ラゲージやバックパックに傾倒しています。多くの企業は、消費者に高級感を提供するために、美しく細工されたデザイナーズ旅行バッグを製造しています。例えば、2023年7月、ビスタジェットは、革製品ブランドのValextraとコラボレートし、同社のGlobal 7500航空機を補完するトラベル・コレクションを提供することで、高級ラゲージ・コレクションを発表しました。この限定セットには、クラシックなアビエッタトラベルバッグ、ボストントラベルバッグ、コスタスーツケース(スモール、ミディアム)、スリムラインパスポートホルダーが含まれます。すべてのアイテムはValextraの特徴であるミレプンテカーフスキン製で、Valextraの手塗りブラックラッカー仕上げのCostaエッジングやVistaJetのトレードマークであるウィングレットなど、特徴的なデザインのディテールと手作業によるタッチが特徴です。
  • したがって、上記の要因は調査期間中、市場にプラスの影響を与えると予想されます。

ラゲージ市場の動向

労働人口の増加と旅行・観光業の急増

  • ビジネスバッグの需要は、特に専門職や企業における労働人口の増加によって大きな影響を受けると思われます。雇用者数の増加に伴い、ブリーフケース、バックパック、ウィークエンドバッグ、ラップトップバッグなど、私物を持ち運ぶためのビジネスバッグを必要とする専門家が増えています。労働人口の増加に伴い、会議、ミーティング、顧客との面会などに参加する専門職の出張も増えています。
  • 仕事関連の必需品を持ち運ぶために、出張者はブリーフケースやローリングスーツケースなど、特別にデザインされた荷物を必要とすることが多いです。このように、出張者の増加は、旅行用に特別に設計されたバッグの需要増加に寄与しています。国連世界観光機関(UNWTO)によると、2021年の米国の国内・訪日出張者数は約2億5,100万人で、前年の1億8,270万人から増加しました。
  • さらに、旅行・観光セクターの成長は、ラゲージバッグの需要増加を直接反映しています。近年、世界の旅行・観光セクターは大きな成長を遂げています。観光部門は世界で最もダイナミックで多様な部門のひとつです。中国、米国、韓国、ブラジル、オランダ、スペイン、ドイツ、英国、アラブ首長国連邦などの国々では、アウトバウンド観光が好調です。
  • また、ベビーブーマー世代によるレジャー旅行への支出がここ数年で急速に増加しており、それが市場の成長に寄与しています。世界観光機関(UNWTO)によると、世界の国際観光客数は2020年の4億689万人から2022年には約9億6,280万人に増加します。
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アジア太平洋が現在市場を独占

  • アジア太平洋はラゲージ業界にとって最大の市場です。これは、所得の増加、有利な為替レート、容易なビザ手続き、弾力性のある航空インフラによる国内・海外旅行の増加に起因しています。欧州旅行委員会(European Travel Commission)が発表した調査によると、アジア太平洋は2022年の年間観光客増加率が最も高く、出国者数は前年比約236%増、入国者数は同280%増となった。
  • 市場の大幅な成長を支えるもう1つの有力な要因には、メーカーが採用するイノベーションや技術があり、高い実用性と機能性を備えた製品を投入しています。各社は、高度な材料、革新的な機能、ユーザー体験を向上させる接続性を備えた旅行用バッグを発売しています。
  • さらに、消費者の環境意識が高まるにつれて、企業は持続可能な生産方式を採用し、リサイクル材料を使用した環境に優しい製品を導入し、二酸化炭素排出量を削減しています。ブランド志向の高まりを受けて、アジア市場の参入企業は富裕層の顧客を獲得するために高級セグメントに注力しています。
  • 例えば、2023年6月、旅行用バッグのスペシャリストであるMarven Koreaは、LagarderActive Enterprisesと「エル」旅行用バッグ部門のライセンス契約を締結しました。Elleトラベルバッグはフランス的感性を目指し、トレンディなデザインと高級感のあるカラーで勝負しています。

ラゲージ業界概要

ラゲージ市場は競争が激しく、主要企業は世界市場で大きなシェアを争い、地域参入企業は国内顧客の需要に応えています。市場の主要参入企業には、LVMH、Kering、Chanel Limited、Hermes International SA、Tapestry Inc.などがいます。同市場の参入企業が採用する主要戦略には、革新的なデザインの製品発売、それに続くM&Aなどがあります。事業拡大もまた、世界の消費者基盤を拡大する上でメーカーに優位性をもたらす重要な戦略です。パートナーシップもまた、市場の優位性を強化するために企業に好まれています。この戦略により、企業は自社の製品ポートフォリオを常に活用し、市場での存在感を高めることに集中できます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 労働人口の増加と旅行・観光業の急増
    • 市場参入企業による戦略的イノベーション
  • 市場抑制要因
    • 偽造品の高い優位性
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 旅行用ラゲージ
    • ビジネス用ラゲージ
    • スポーツ用ラゲージ
    • バックパック
    • その他の製品タイプ
  • 材料
    • ハードケース
    • ソフトケース
  • 販売チャネル
    • オフライン小売店
    • オンライン小売店
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他の北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
      • メキシコ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他のラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton
    • Samsonite International SA
    • Swiss Army Brands, Inc.(Victorinox AG)
    • Valigeria Roncato SPA
    • Piquadro SPA
    • PVH Corp.
    • Delsey Paris
    • Chanel Limited
    • Hermes International SA
    • Tapestry Inc
    • Kering SA.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 64151
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The luggage market was valued at USD 165,445.7 million for the current year and is projected to register a CAGR of 7.19% over the next five years.

Key Highlights

  • The revival of the tourism industry post-coronavirus (COVID-19) pandemic represents the primary factor behind significant market growth. A survey by Central Statistics Office (Ireland) shows that the expenditure of outbound tourists from Ireland bounced back in 2022 after falling dramatically with the onset of the COVID-19 pandemic. In Ireland, Outbound tourism spending skyrocketed to nearly EUR 8.6 billion (USD 10.2 billion) in 2022 from EUR 2 billion (USD 2.36 billion) in 2021. Besides this, the increasing participation of individuals in professional sports and outdoor activities and the rise of athleisure in the fashion industry are creating a significant demand for sports backpacks and other travel accessories designed for on-the-go lifestyles.
  • Leading brands are targeting the millennial population, which is the most significant consumer of the luggage industry, through innovative, high-utility, and fashionable products. For instance, in November 2022, Australian manufacturer Strandbags revamped its brand to move away from its discount brand image to appeal to more discerning and younger demographics such as millennials and Gen Z. Meanwhile, startups focus on factors like eco-friendly offerings, sustainability, tech-enablement, and product look and feel variations to get a strong foothold in the segment.
  • For instance, Away, an American luggage and travel accessories company founded in 2015, launched its Canvas Collection in June 2023. The collection was launched in two new limited-edition colors, a pale yellow and a natural beige, featuring premium leather accents to appeal to modern-day fashion-oriented customers and help the company drive its overall sales.
  • Consumers in the market are leaning towards luxury luggage and backpacks. Many companies are crafting designer travel bags that are crafted beautifully to offer a luxury sense to their consumers. For instance, in July 2023, VistaJetlaunched a luxury luggage collection by collaborating with Valextra, a leather-goods brand, to offer a travel collection to complement its fleet of Global 7500 aircraft. The limited-edition set includes the classic Aviettatravel bag, the Boston travel bag, the Costa suitcase in small and medium, and a slimline passport holder. All items are created from Valextra'ssignature Millepuntecalfskin and are characterized by distinctive design details and handcrafted touches, including Valextra'shand-painted black lacquered Costa edging and VistaJet'strademark winglet.
  • Therefore, the abovementioned factors are anticipated to influence the market positively during the study period.

Luggage Market Trends

Rise in Workforce and Surge in Travel and Tourism

  • The demand for business bags is likely to be significantly affected by a rise in the workforce, particularly in the professional and corporate sectors. As the number of employed people grows, more professionals require business bags like briefcases, backpacks, weekenders, and laptop bags for carrying their personal belongings. With a larger workforce, professional travel is increasing as workers take part in conferences, meetings, and visits with clients.
  • To carry work-related essentials, business travelers often require specially designed luggage such as a briefcase or rolling suitcase. Thus, the growing number of business travelers is contributing to increased demand for bags specifically designed for travel. According to UN World Tourism Organization (UNWTO), in 2021, there were approximately 251 million domestic and inbound business trips in the United States, an increase from 182.7 million in the previous year.
  • Moreover, the growth of the travel and tourism sector directly reflects the increase in demand for luggage bags. Significant growth has taken place within the global travel and tourism sector in recent years. The tourism sector is one of the most dynamic and diversified sectors in the world. Outbound tourism is strong in countries such as China, the United States, South Korea, Brazil, the Netherlands, Spain, Germany, the United Kingdom, and the United Arab Emirates.
  • Besides, spending on leisure travel by the baby boomer generation has increased rapidly over the last few years, which in turn has contributed to the growth of the market. According to World Tourism Organization (UNWTO), the number of international tourist arrivals worldwide was approximately 962.8 million in 2022, a rise from 406.89 million in 2020.
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Asia-Pacific Currently Dominates the Market

  • Asia-Pacific is the largest market for the luggage industry. This can be attributed to increased domestic and international travel due to higher incomes, favorable exchange rates, easier visa processes, and resilient aviation infrastructure. As per the survey published by European Travel Commission, Asia-Pacific reported the highest annual tourism visitor growth in 2022, with the volume of outbound and inbound travelers rising by around 236% and 280%, respectively, over the previous year.
  • Another leading factor behind the significant market growth includes innovation and technology adopted by manufacturers to introduce high-utility and functional products. Companies are launching travel bags with advanced materials, innovative features, and connectivity to enhance the user experience.
  • Furthermore, as consumers become more environmentally conscious, companies are adopting sustainable production practices and introducing eco-friendly products made using recycled materials, reducing carbon emissions. With rising brand consciousness, players in the Asian market are focusing on the premium segment to attract affluent customers.
  • For instance, in June 2023, Marven Korea, a travel bag specialist, signed a license agreement with LagarderActive Enterprises for the 'Elle' travel bag division. The 'Elle' travel bag aims for a French sensibility and competes with a trendy design and luxurious color.

Luggage Industry Overview

The luggage market is highly competitive, with key players competing for a significant global market share and regional players catering to domestic customer demands. Some of the major players in the market are LVMH, Kering, Chanel Limited, Hermes International SA, and Tapestry Inc. The key strategies adopted by players in the market include product launches with innovative designs, followed by mergers and acquisitions. Expansion is another crucial strategy that gives manufacturers an edge to expand their global consumer base. Partnerships are also preferred by companies to strengthen their market dominance. Through this strategy, they can further focus on constantly leveraging their product portfolio to increase their market presence locally.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Rise in Workforce and Surge in Travel and Tourism
    • 4.1.2 Strategic Innovations by Market Players
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 High Dominance of Counterfeit Products
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Travel Luggage
    • 5.1.2 Business Luggage
    • 5.1.3 Sports Luggage
    • 5.1.4 Backpack
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 Material
    • 5.2.1 Hard Case
    • 5.2.2 Soft Case
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Offline Retail Stores
    • 5.3.2 Online Retail Stores
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Spain
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
      • 5.4.4.1 Mexico
      • 5.4.4.2 Brazil
      • 5.4.4.3 Argentina
      • 5.4.4.4 Rest of Latin America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton
    • 6.3.2 Samsonite International SA
    • 6.3.3 Swiss Army Brands, Inc. (Victorinox AG)
    • 6.3.4 Valigeria Roncato SPA
    • 6.3.5 Piquadro SPA
    • 6.3.6 PVH Corp.
    • 6.3.7 Delsey Paris
    • 6.3.8 Chanel Limited
    • 6.3.9 Hermes International SA
    • 6.3.10 Tapestry Inc
    • 6.3.11 Kering SA.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS