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市場調査レポート
商品コード
1444901

家具: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Furniture - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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家具: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

家具市場規模は2024年に6,887億4,000万米ドルと推定され、2029年までに9,031億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.57%のCAGRで成長します。

家具- 市場

2020年の初めに世界を襲った予期せぬCOVID-19感染症のパンデミックは、家具業界の情勢を大きく変えました。サプライチェーンの中断と世界貿易の一時的な禁止は、家具を輸入に大きく依存していた国々に大きな影響を与えました。パンデミックにより、世界人口の約58%が長期間にわたって自宅待機政策を遵守するようになり、顧客は在宅時間の増加に応じて家や家具を最適化するよう動機づけられました。COVID-19は、輸入依存度の低下と業界の自動化とデジタル化の強化の重要性も強調しました。

市場に好影響を与える主な要因としては、世界の人口の急増、都市化の進行、住宅および商業ビルの開発の増加などが挙げられます。さらに、旅行・観光産業の成長、所得水準の上昇、ライフスタイルの変化、生活水準の向上により、軽量で適応性があり、十分な収納力を備えた持ち運び可能な家具に対する需要が世界的に高まっています。また、核家族化の影響で、限られた場所でも簡単に設置できる折りたたみ式のコンパクトな家具の需要が高まっています。

さらに、姿勢機能障害の蔓延により、子供や大人の健康上の問題や姿勢の問題を防ぐために人間工学に基づいて設計された家具への要望が高まっています。さらに、オンライン購入ポータルを通じて革新的な製品を簡単に入手できるため、業界の拡大が促進されます。大手メーカーも市場シェアを拡大し、より多くの顧客を引き付けるために新しいデザインを作成し、インテリアデザイナーと協力しています。さらに、市場をリードすることが期待されるリサイクル可能な家具も発売しています。この家具は廃材、布地、木製パレットから作られています。

家具市場の動向

スマートフォンの普及によるeコマースの増加が市場を牽引

スマートフォンの普及によりインターネット料金が安くなり、低価格の端末が簡単に入手できるようになったことで、世界中でオンライン購入者が急激に増加しました。インターネットの普及が世界的に拡大しているため、多くの消費者がオンラインチャネルにアクセスできるようになりました。さらに、いくつかの企業は、オンラインの対話型ルームデザイナーソフトウェアを使用して、「自宅に居ながらインテリアをデザインする」サービスを提供しています。これらの要因により、予測期間中にeコマース業界を介した家具の販売が促進される可能性があります。

さらに、消費者が快適さのレベルを高め、贅沢なライフスタイルを送るために家に家具を設置するにつれ、都市部の世帯全体で家具の需要が増加しています。この成長は、耐久消費財への融資へのアクセスが容易になったことと、国際的な家具製品の認知度が高まったことによるものです。予測期間中、これらすべての要因が家具業界に好影響を与えるため、家具の需要は増加すると予想されます。

アジア太平洋地域は市場で最も急速に成長している

アジア太平洋地域は家具市場を独占しており、これは中国やインドなどの国々に多数の木製家具生産者がいることに起因しています。人口の多さと住宅建設の拡大により、アジア太平洋地域は急速に拡大しています。中国の生活水準の向上に伴い、顧客は中国で家具や室内装飾品を購入し始めています。この地域の家具市場は、消費者の購買力の高まりにより成長しました。この地域の家具市場は、業界の大手企業が独自のオンラインプラットフォームを立ち上げ、eコマースプラットフォームと提携して流通ネットワークを拡大しているため、増加すると予測されています。イケアがインド亜大陸に進出したことにより、国と地域の対立はさらに複雑化し、イケアは世界の地位を強化することができました。さらに、インドやオーストラリアなどの国々では、国民の間で高品質の室内装飾品の採用が増えており、この地域の家具市場の成長をさらに推進しています。

家具業界の概要

このレポートは、家具市場で活動する主要な国際プレーヤーをカバーしています。市場シェアに関しては、現在、一部の大手企業が市場を独占しています。主要なプレーヤーとしては、Ashley Furniture Industries, Inc.、Inter IKEA Group、Herman Miller, Inc.、HNI Corp.、Steelcase, Inc.などがあります。しかし、技術の進歩と製品の革新により、中規模から中小企業が市場での存在感を高めています。新しい契約を獲得し、新しい市場を開拓することによって。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 業界のバリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 業界の技術革新
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途別
    • 家庭用家具
    • 事務用家具
    • ホスピタリティ家具
    • その他の家具
  • 流通チャネル別
    • ホームセンター
    • 旗艦店
    • 専門店
    • オンライン
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Ashley Furniture Industries Inc.
    • Inter IKEA Group
    • Herman Miller Inc.
    • HNI Corp.
    • Steelcase Inc.
    • La-Z-Boy
    • Okamura Corporation
    • L. and JG Stickley
    • Global Furniture Group
    • Knoll Inc.*

第7章 市場の将来

第8章 免責事項

目次
Product Code: 63956

The Furniture Market size is estimated at USD 688.74 billion in 2024, and is expected to reach USD 903.14 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.57% during the forecast period (2024-2029).

Furniture - Market

The unexpected COVID-19 pandemic that struck the world in the early days of 2020 drastically altered the landscape of the furniture industry. The interruptions in the supply chain and the temporary prohibition on global trade significantly impacted countries that relied heavily on imports for furnishings. The pandemic drove around 58% of the world's population to adhere to the stay-at-home policy for an extended period, motivating customers to optimize their houses and furniture in response to the increased time spent at home. COVID-19 also emphasized the significance of lowering import dependency and enhancing industry automation and digitalization.

Among the major factors favorably affecting the market are the burgeoning worldwide population, increased urbanization, and rising development of both residential and commercial buildings. Additionally, the demand for lightweight, adaptable, portable furniture with ample storage is rising globally due to the growth of the travel and tourism industries, rising income levels, changing lifestyles, and raising living standards. In addition, the rise in nuclear families is fueling demand for foldable, compact furniture that is simple to set up in limited places.

In addition, the prevalence of postural dysfunction is fueling a desire for ergonomically designed furniture to prevent health issues and posture issues in children and adults. Additionally, the ease with which innovative products are made available through online purchasing portals fuels industry expansion. Leading manufacturers are also creating new designs and working with interior designers to increase their market share and attract more clients. In addition, they are launching recyclable furniture that is expected to lead the market. This furniture is built from salvaged wood, textiles, and wood pallets.

Furniture Market Trends

Rising E-Commerce Due to Smartphones Penetration is Driving the Market

The ubiquity of smartphones has resulted in cheaper internet costs, and the simple availability of low-cost handsets has resulted in an exponential increase in online buyers worldwide. Because of the global expansion of internet penetration, many consumers can access the online channel. Furthermore, several businesses offer "designing your interior sitting at home" services using online interactive room designer software. These factors will likely drive furniture sales via the e-commerce industry during the projection period.

Additionally, as consumers furnish their homes to increase their comfort level and lead a luxurious lifestyle, the demand for furniture has grown overall among urban households. This growth results from easier access to financing for consumer durables and increased awareness of international furniture products. During the projection period, demand for furniture is anticipated to increase due to all these factors' favorable effects on the furniture industry.

Asia-Pacific Region is Fastest Growing in the Market

The Asia-Pacific region dominates the furniture market, which is attributable to the large number of wood furniture producers in nations like China and India. Due to its large population and expanding residential construction, the Asia-Pacific area is expanding quickly. Customers have started making purchases of furniture and home decor in China as the country's standard of living rises. The region's furniture market has grown due to rising consumer spending power. The region's furniture market is projected to increase due to the major players in the industry launching their exclusive online platforms and forming alliances with e-commerce platforms to expand their distribution networks. The rivalry in the nation and the area became more complicated with IKEA's arrival in the Indian subcontinent, which aided the company in bolstering its global position. Additionally, the growing adoption of premium-quality home decor items among the population in countries such as India and Australia further drives the furniture market growth in the region.

Furniture Industry Overview

The report covers the major international players operating in the furniture market. Regarding market share, some of the major players currently dominate the market. Some major players are Ashley Furniture Industries, Inc., Inter IKEA Group, Herman Miller, Inc., HNI Corp., and Steelcase, Inc. However, with technological advancements and product innovations, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping into new markets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Market Opportunities
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.3 Threat of New Entrants
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Technological Innovations in the Industry
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Application
    • 5.1.1 Home Furniture
    • 5.1.2 Office Furniture
    • 5.1.3 Hospitality Furniture
    • 5.1.4 Other Furniture
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Home Centers
    • 5.2.2 Flagships Stores
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Online
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Ashley Furniture Industries Inc.
    • 6.2.2 Inter IKEA Group
    • 6.2.3 Herman Miller Inc.
    • 6.2.4 HNI Corp.
    • 6.2.5 Steelcase Inc.
    • 6.2.6 La-Z-Boy
    • 6.2.7 Okamura Corporation
    • 6.2.8 L. and J. G. Stickley
    • 6.2.9 Global Furniture Group
    • 6.2.10 Knoll Inc.*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER