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市場調査レポート
商品コード
1686559

海上衛星通信:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Maritime Satellite Communication - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 132 Pages
納期
2~3営業日
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海上衛星通信:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 132 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

海上衛星通信の市場規模は、2025年に71億8,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは11%で、2030年には121億米ドルに達すると予測されます。

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主な市場促進要因としては、ブロードバンド接続、VSAT接続、クラウドやIoTアプリケーションを可能にする高スループット衛星への需要の高まりが挙げられます。インド通信省によると、2023年、インドのインターネット接続総数は8億5,100万近くに達しました。過去の3億233万接続に比べ、接続数は数年でほぼ3倍に増加しています。

主なハイライト

  • 世界中の貨物や船舶を追跡できるのは、衛星通信システムのおかげです。VSAT端末は、衛星ベースのブロードバンドインターネットアシスタンスでテキスト、音声、ビデオデータの送受信を可能にする通信機器です。これらの端末は、Ku、Ka、Cバンドの静止衛星です。サービスプロバイダーは、エンドユーザーが幅広い通信ニーズを持つ海事産業の変化するニーズに対応するため、さらに大きな容量、性能、カバレッジ、柔軟性を必要とすると思われます。さらに、サービスプロバイダーは、消費者の要求に迅速に応えるためにネットワークを拡張できなければなりません。海上衛星技術の利用が拡大しているため、顧客は衛星ソリューションの利用支援を必要としています。
  • エンドユーザー産業における音声放送や音声通信などの用途の需要の高まりは、衛星通信産業の成長を促進すると予測されています。例えば、2023年3月、Tata Communicationsは企業向けに音声通話とメッセージ機能を統合した新しいクラウドベースのアプリケーションJamveeを発表しました。音声通話とデータローミングの柔軟なプランを備えたJamveeは、企業の従業員コラボレーションのニーズに応えるコスト効率の高いソリューションです。
  • 乗組員の福利厚生は、VoIP会話、メッセンジャー、ビデオ会議のためのデジタル化の迅速な接続性によって可能になります。小型船では、高価な衛星通信セットアップのための部屋やスペースが必要ですが、大型船では、VSAT通信による新しいデジタル化方法が急速に採用されています。Orion Edge Vは、すべての船舶に少ないハードウェアでVSATのような体験を提供し、OneGateプラットフォームを通じてビデオ会議、遠隔医療、遠隔保守、IoTなどの最適化されたアプリケーションを可能にします。公衆電話のような音声サービスを提供するスラーヤMarineStar端末と、データサービスを提供するThuraya Orion IPブロードバンド端末は、小型船舶の主要通信システムとして使用できます。
  • 2023年5月、世界の通信会社であるViasat Inc.は、ViaSat-3 Americas衛星の打ち上げに成功しました。衛星は、フロリダ州のNASAケネディ宇宙センターの発射場39A(LC-39A)からSpaceX Falcon Heavyで打ち上げられました。打ち上げからわずか15分後、衛星からの最初の信号が韓国の地上局を通じて取得されました。様々な地域でのこのような開発は、市場の成長をさらに促進する可能性があります。
  • さらに、自律航行、パフォーマンスコンピューティング、フリート管理、サイバーセキュリティアプリケーションなど、IoTに接続されたセンシングデバイスの増加が衛星通信の需要を押し上げています。例えば、2023年11月、衛星通信をリードするViasat Inc.は、著名な非地上ネットワーク(NTN)サービスプロバイダーであるSkylo Technologiesと提携し、世界初の世界D2D(Direct-to-Device)ネットワークを導入しました。この画期的な動きは、両社のグローバルインフラ協定によって促進され、重要なマイルストーンとなります。これにより、モバイルネットワークオペレーター(MNO)、デバイスメーカー、チップセットメーカーは、Viasatの広範なグローバルネットワークを活用して、3GPPリリース17に準拠した製品を市場に投入できるようになります。
  • 企業はまた、従業員と家族や親しい友人をつなぐために、音声ベースのモバイル衛星サービスを採用しています。例えば、Inmarsatは、ChatCardと呼ばれるサービスを提供しており、乗組員がどこにいても親戚や友人と自由に連絡を取り合えるようにすることで、海上での孤独感を軽減するのに役立っています。アメリカの通信会社バイアサット社は、カリフォルニア州カールスバッドに本社を置き、国内外で事業を展開しています。Viasatは、軍事・商業市場向けにセキュアネットワーキングソリューションと高速衛星ブロードバンドサービスを提供しています。2023会計年度には、衛星サービス部門から12億1,070万米ドルの収益を上げています。Viasatの収益は着実に増加しています。
  • しかし、先進的な海上衛星サービスに対する認識不足や、高コストの衛星機器への依存が、市場の成長を妨げています。さらに、クラウドとIoTサービスを解き放つ高スループット衛星と、衛星とセルラー通信技術の統合は、今後数年間、海上衛星通信需要に有利な開発機会を提供すると思われます。
  • さらに、インフレは衛星通信産業のコスト上昇につながるため、調査対象の市場に大きな影響を与えます。これは、原材料価格の上昇、輸送コストの増加、人件費と人手不足など、さまざまな要因によるものです。その結果、メーカーは収益性を維持するために値上げを余儀なくされ、最終的に需要が減少する可能性があります。

海上衛星通信市場の動向

海上衛星通信サービスの提供が大きな市場シェアを占める

  • 海上輸送のエコシステムが拡大し、カーボンフットプリントの削減など循環型経済がもたらす恩恵は、企業の組織目標やデータ主導の海上サービスに対する需要と一致しています。これらは、多忙な船舶航路にサービスを提供する衛星通信プロバイダーによって、最も強化されます。
  • 特定の航路におけるトラフィックの増加は、複数の海運・海事サービスプロバイダーにとって、海事衛星通信サービスに対するかなりの要求を生み出しています。港湾・海運・水路省(インド)によると、インドのグジャラート州の港で扱われた海上貨物輸送量は5億トンを超えています。
  • このような港湾における高い需要や船舶の取り扱いは、海上通信サービスプロバイダーに、効率的で迅速な衛星通信のための信頼性の高いサービスを提供し、正確かつ正確に貨物を追跡し、貨物の安全な配送を確保するよう求めています。2024年1月、海上通信分野で著名なSingtelは、Starlinkの最先端低軌道(LEO)衛星ブロードバンドサービスを自社サービスに統合しました。この戦略的な動きは、船主や通信事業者のデジタルソリューション導入を促進するものです。この技術を活用することで、人工知能(AI)、5G、エッジコンピューティング、クラウドベースのソリューションなど、先進的なツールの革新と活用を目指しています。
  • 同様に、さまざまな分野の海事業界では、主要企業が信頼性の高い衛星通信サービスを海運業者に提供するための進歩に取り組んでいます。例えば、Tototheo Maritimeは通信と海事技術サービスの著名なプレーヤーです。2024年1月に発表された同社の最新の動きは、一連の固定およびモバイル接続ソリューションの強化です。これらのソリューションは、顧客の業務を保護するために細心の注意を払って作られており、困難なシナリオでもシームレスな事業継続を保証します。この戦略的なピボットにより、Tototheo Maritimeは、最新の通信技術を駆使して顧客のビジネス活動を強化し、可能にするという献身的な姿勢を強調します。
  • 世界のさまざまな地域で、民間企業を含む既存の無線衛星通信サービスプロバイダーが、段階的な進歩を通じて海上通信分野に参入し、海事顧客に深い接続性を提供しています。このような開発は、海上衛星通信と地上とのギャップを埋めるエコシステムの構築に役立っています。
  • 例えば、2023年10月、国際的な低軌道(LEO)通信ネットワークであるOneWebは、海事産業向けの最新サービスである「Try Before You Buy」海事サービスを発表しました。このサービスは、海上でOneWebのエンタープライズグレードの柔軟な接続パッケージを体験できるもので、100Mbps以上の高速接続を提供します。軌道上に634基の衛星があり、OneWebコンステレーションは緯度35度まで完全に運用されています。

アジア太平洋が大幅な市場成長を遂げる

  • 輸送用水路の利用増加、政府の取り組み強化、衛星通信の利用拡大により、アジア太平洋地域(主にインド、中国、日本、マレーシア、シンガポール)は海上アナリティクス市場で最も急成長するセグメントと予想されます。さらに、この地域には重要なソリューションおよびサービス企業が多数存在するため、アジア太平洋地域の市場発展が促進される可能性があります。
  • 2024年5月、韓国の大手衛星通信プロバイダーであるKT SATとRivada Space NetworksがMoUを締結しました。両社の協業は、アジア太平洋地域とそれ以遠へのリーチを拡大することに特に重点を置きながら、企業と政府機関の双方の顧客の接続性に革命を起こすことを目的としています。構想されている「アウターネット」は、これらの顧客にとって計り知れない可能性を秘めています。オフィスが分散している銀行や多国籍企業のセキュリティを強化し、石油・ガス探査の帯域幅を強化し、海運や車両管理のシームレスな接続性を確保し、さらには携帯電話事業者の5G衛星バックホールネットワークの拡張を促進することができます。
  • Broadband India Forumによると、固定衛星サービス-FSS/放送衛星サービス-BSSの通信・放送ネットワーク用インターフェース要件(必須技術要件)の新規格は、地上セグメントのVSAT参加者が最新のSATCOM技術を利用することを許可する可能性があります(BIF)。
  • 港湾省によると、2023-2024年度のインドの主要港湾の貨物取扱量は819.3でした。IBEFによると、インドの商品貿易の約95%は海港を通じて行われています。インドには7,516.6kmの海岸線と200の主要港・非主要港があり、世界でも有数の半島です。したがって、この地域の港の数の増加は、海運関連の活動を監視するための要件を作成し、アジア太平洋衛星通信市場の成長を促進する可能性があります。
  • 2024年5月、Cobham Satcomは最新の製品であるSAILOR XTR 100 TVROとSAILOR XTR 120 TVROアンテナを発表しました。Cobham SatcomのSea Tel TVROラインでの豊富な経験と、SAILOR XTR VSATプラットフォームの先進技術を取り入れたこれらのアンテナは、性能の向上と機能の拡張を約束します。これらのアンテナは、スーパーヨットやクルーズ船から商船まで、幅広い船舶に対応するように設計されています。

海上衛星通信産業の概要

海上衛星通信市場は、複数のプレーヤーによる有利な競争状態にあります。市場シェアの面では、現在数社の大手企業が市場を独占しています。圧倒的な市場シェアを持つこれらの大手企業は、海外に広がる顧客基盤の開拓に注力しています。これらの企業は、市場シェアと収益性を高めるために、戦略的な共同イニシアティブを活用しています。

  • 2024年4月無線周波数(RF)検知の専門技術で知られるフランスの海洋監視会社、Unseenlabsは、船隊を増強する予定です。2026年、同社はその範囲を拡大し、海上監視にとどまらず、地上と宇宙環境の両方を監視することを計画しています。この拡張は、Unseenlabsの革新的な「単衛星」技術によって促進され、同社は海、陸、宇宙にわたって監視能力を拡張できるようになります。
  • 2024年1月:歴史的な動きとして、インドのISROは、SpaceXのFalcon-9ロケットを利用して、4.7トンのGSAT-20通信衛星を配備する予定です。GSAT-20の使命は、インドのブロードバンド能力を強化し、機内通信と海上通信を向上させ、携帯電話のバックホールサービスを強化することです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術スナップショット(Ka、Ku、Cバンド、端末規模、アプリケーションノート、普及率)
  • マクロ経済動向が海上VSATと関連市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 乗組員の福利厚生と運航のためのコネクティビティに対するニーズの高まり
    • 高スループット衛星(HTS)の打ち上げ
  • 市場抑制要因
    • 高度衛星サービス市場に関する認識不足
    • 高コストの衛星機器への依存

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 移動体衛星通信または移動体衛星サービス(MSS)
    • 超小型衛星端末(VSAT)
  • サービス別
    • ソリューション
    • サービス
  • エンドユーザー産業別
    • 商船(貨物船、タンカー、コンテナ、バルクキャリアなど)
    • オフショアリグおよびサポート船
    • 客船(クルーズ、フェリー)
    • レジャー船(ヨット)
    • 仕上げ船
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Inmarsat Group Limited
    • Marlink SAS(Providence Equity Partners)
    • KVH Industries Inc.
    • Speedcast International
    • NSSL Global Limited
    • Cobham Satcom
    • Iridium Communications Inc.
    • Thuraya Telecommunications Company
    • Hughes Network Systems LLC
    • Viasat Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 52605

The Maritime Satellite Communication Market size is estimated at USD 7.18 billion in 2025, and is expected to reach USD 12.10 billion by 2030, at a CAGR of 11% during the forecast period (2025-2030).

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The primary market growth drivers include rising demand for broadband connections, VSAT connectivity, and high-throughput satellites to enable cloud and IoT applications. According to the Department of Telecommunications (India), in 2023, the total number of internet connections in India reached close to 851 million. The connectivity has almost tripled in the past few years, compared to 302.33 million connections.

Key Highlights

  • The ability to track cargo and ships worldwide is made possible by satellite communication systems. VSAT terminals are communication instruments that enable text, audio, and video data transmission and reception over satellite-based broadband internet assistance. These terminals are geostationary satellites on the Ku, Ka, and C bands. Service providers would require even greater capacity, performance, coverage, and flexibility to meet the maritime industry's changing needs, where end users have a wide range of communication needs. Furthermore, Service providers must be able to expand networks to meet consumer demands swiftly. Customers need help using satellite solutions due to the growing use of maritime satellite technologies.
  • The rising demand for applications such as audio broadcasting and voice communications in end-user industries is projected to propel the growth of the satellite communication industry. For instance, in March 2023, Tata Communications launched a new cloud-based application, Jamvee, with integrated voice calling and messaging capabilities for enterprises. With flexible plans for voice calling and data roaming, Jamvee is a cost-efficient solution for the employee collaboration needs of enterprises.
  • Crew welfare is made possible by digitalization's quick connectivity for VoIP conversations, messengers, and video conferencing. Smaller ships typically need more room or space for an expensive satellite communications setup, while large ships are quickly adopting new digitalization methods by VSAT communications. Orion Edge V provides a VSAT-like experience on little hardware for all vessels and allows for optimized applications through the OneGate platform for video conferencing, telemedicine, remote maintenance, and IoT. The Thuraya MarineStar terminal, which provides voice services like a public phone, and the Thuraya Orion IP broadband terminal, which offers data services, can be used as a primary communication system for small vessels.
  • In May 2023, Viasat Inc., a global communications company, celebrated the successful launch of its ViaSat-3 Americas satellite. The satellite was launched aboard a SpaceX Falcon Heavy from Launch Complex 39A (LC-39A) at NASA's Kennedy Space Center in Florida. Just 15 minutes after liftoff, the first signals from the satellite were acquired through a ground station in South Korea. Such developments in various regions may further propel the market's growth.
  • Furthermore, the growing number of IoT-connected and sensing devices, such as autonomous shipping, performance computing, fleet management, and cybersecurity applications, is driving the demand for satellite communication. For instance, in November 2023, leading the charge in satellite communications, Viasat Inc. teamed up with Skylo Technologies, a prominent non-terrestrial network (NTN) service provider, to introduce the world's inaugural global direct-to-device (D2D) network. This groundbreaking move, facilitated by a global infrastructure agreement between the two companies, marks a significant milestone. It will empower mobile network operators (MNOs), device manufacturers, and chipset makers to bring 3GPP Release 17 compliant products to market, leveraging Viasat's extensive global network coverage.
  • Companies also adopt voice-based mobile satellite services to connect employees with their families and close friends. For instance, Inmarsat offers a service called ChatCard, which assists in reducing feelings of isolation at sea by providing crewmembers the freedom to stay in touch with relatives and friends anywhere. The American communications firm Viasat Inc. is headquartered in Carlsbad, California, and has other domestic and abroad operations. Viasat provides secure networking solutions and high-speed satellite broadband services for the military and commercial markets. In the fiscal year 2023, the corporation made USD 1,210.7 million from the satellite services segment in revenue. Viasat's revenue has been steadily increasing.
  • However, a lack of awareness about advanced maritime satellite services and the reliance on high-cost satellite equipment are hampering the market's growth. Furthermore, high-throughput satellites to unlock cloud and IoT services and the unification of satellites and cellular communication technology will likely provide lucrative development opportunities for maritime satellite communication demand in the coming years.
  • Moreover, inflation significantly impacts the market studied, as it can lead to higher costs for satellite communication industries. This can be due to various factors, such as higher prices for raw materials, increased shipping costs, and labor costs and shortages. As a result, manufacturers may be forced to raise their prices to maintain profitability, ultimately decreasing the demand.

Maritime Satellite Communication Market Trends

Maritime Satellite Communication Service Offering to Hold Significant Market Share

  • The growing ecosystem of maritime transportation and its benefits with the circular economy, such as decreasing carbon footprints and other aspects, coincide with the organizational goals of the companies and demands for data-driven maritime services. These are best bolstered with the satellite communication providers offering services for busy vessel routes.
  • The increasing traffic on specific routes creates a considerable requirement for maritime satellite communication services for multiple shipping and maritime service providers. According to the Ministry of Ports, Shipping, and Waterways (India), the volume of sea cargo traffic handled at the ports of the Indian state of Gujarat was over 500 million metric tons.
  • Such high demands and handling of shipping across the ports invite maritime communication service providers to offer their reliable services for efficient and responsive satellite communication to track the shipments correctly and accurately, ensuring safe delivery of the shipments. In January 2024, Singtel, a prominent player in the maritime connectivity space, integrated Starlink's cutting-edge low-earth orbit (LEO) satellite broadband service into its offerings. This strategic move is poised to catalyze the adoption of digital solutions among ship owners and telecom operators. By leveraging this technology, they aim to innovate and harness advanced tools like artificial intelligence (AI), 5G, edge computing, and cloud-based solutions.
  • Similarly, across the maritime industry in many different sectors, key players are working on advancements to provide reliable satellite communication services to their shipping counterparts. For instance, Tototheo Maritime is a prominent player in communication and maritime tech services. The company's latest move, announced in January 2024, involves bolstering its suite of fixed and mobile connectivity solutions. These solutions are meticulously crafted to safeguard their clients' operations, ensuring seamless business continuity even in challenging scenarios. This strategic pivot underscores Tototheo Maritime's dedication to fortifying and enabling its clients' business endeavors with the latest communication tech.
  • In different parts of the world, established wireless satellite communication service providers, including private players, are also entering the maritime communication spectrum through gradual advancements, providing profound connectivity to maritime customers. Such developments help build the ecosystem to bridge the gap between maritime satellite communication and the terrestrial bounds.
  • For instance, in October 2023, OneWeb, the international low Earth orbit (LEO) communications network, announced its latest offering for the maritime industry, the "Try Before You Buy" maritime service. This service entitles maritime users to experience OneWeb's enterprise-grade flexible connectivity packages at sea, providing high-speed connectivity of over 100 Mbps. With 634 satellites in orbit, the OneWeb constellation is now complete and entirely operational down to 35 degrees latitude.

Asia-Pacific to Witness Significant Market Growth

  • Due to the rising use of waterways for transportation, the increasing government initiatives, and the expanding use of satellite communication, the Asia-Pacific region (predominantly in India, China, Japan, Malaysia, and Singapore) is anticipated to be the fastest-growing segment in the maritime analytics market. In addition, the region's abundance of significant solution and service companies may foster market progress in Asia-Pacific.
  • In May 2024, KT SAT, South Korea's leading satellite communications provider, and Rivada Space Networks inked an MoU. Their collaboration aims to revolutionize connectivity for both enterprise and government clients, with a particular focus on expanding their reach in the Asia-Pacific region and beyond. The envisioned 'outernet' holds immense promise for these clients. It can bolster security for banks and multinational corporations with dispersed offices, offer enhanced bandwidth for oil and gas exploration, ensure seamless connectivity for shipping and fleet management, and even facilitate the expansion of 5G satellite backhaul networks for cellular operators.
  • According to the Broadband India Forum, the new standard for Interface Requirements for Communication & Broadcast Networks for fixed-satellite service-FSS/broadcasting satellite service-BSS (mandatory technical requirements) may authorize the ground segment very-small-aperture terminal (VSAT) participants to take advantage of the latest SATCOM technologies (BIF).
  • As per the Ministry of Ports, India's major ports handled 819.3 of total cargo in FY 2023-2024. According to IBEF, approximately 95% of India's merchandise trade is done through seaports. The country is one of the most significant peninsulas in the world, with a coastline of 7,516.6 km and 200 major and non-major ports. Hence, the rising number of ports in the region is creating a requirement for monitoring shipping-related activities, which may fuel the growth of the Asia-Pacific satellite communication market.
  • In May 2024, Cobham Satcom unveiled its latest offerings, the SAILOR XTR 100 TVRO and SAILOR XTR 120 TVRO antennas. With Cobham Satcom's extensive experience in the Sea Tel TVRO line and incorporating advanced technology from the SAILOR XTR VSAT platform, these antennas promise heightened performance and expanded capabilities. They are designed to cater to a broad spectrum of vessels, ranging from superyachts and cruise ships to merchant vessels.

Maritime Satellite Communication Industry Overview

The maritime satellite communication market is favorably competitive with several players. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. These major players, with a prominent market share, focus on developing their customer base across foreign countries. These corporations leverage strategic collective initiatives to increase their market share and profitability.

  • April 2024: Unseenlabs, a French maritime surveillance company known for its expertise in radio frequency (RF) detection, is set to bolster its fleet. In 2026, the company plans to broaden its scope, moving beyond maritime surveillance to monitor both terrestrial and space environments. This expansion will be facilitated by Unseenlabs' innovative "monosatellite" technology, allowing the company to extend its surveillance capabilities across the seas, land, and space.
  • January 2024: In a historic move, India's ISRO is set to deploy its 4.7-tonne GSAT-20 communications satellite, utilizing SpaceX's Falcon-9 rocket. GSAT-20's mission is to bolster India's broadband capabilities, elevate in-flight and maritime communications, and fortify cellular backhaul services.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Technology Snapshot (Ka, Ku, and C Bands, Size of Terminals, Application Notes, and Penetration)
  • 4.4 Impact of Macroeconomic Trends on Maritime VSAT and Allied Markets

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Need for Connectivity for Crew Welfare and Operations
    • 5.1.2 Launch of High-Throughput Satellite (HTS) Satellites
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of Awareness About the Advanced Satellite Service Market
    • 5.2.2 Reliance on High-cost Satellite Equipment

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Mobile Satellite Communication or Mobile Satellite Services (MSS)
    • 6.1.2 Very Small Aperture Terminal (VSAT)
  • 6.2 By Offering
    • 6.2.1 Solution
    • 6.2.2 Service
  • 6.3 By End-User Vertical
    • 6.3.1 Merchant (Cargo, Tanker, Container, Bulk Carrier, etc.)
    • 6.3.2 Offshore Rigs and Support Vessels
    • 6.3.3 Passenger Fleet (Cruise and Ferry)
    • 6.3.4 Leisure (Yachts)
    • 6.3.5 Finishing Vessels
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Inmarsat Group Limited
    • 7.1.2 Marlink SAS (Providence Equity Partners)
    • 7.1.3 KVH Industries Inc.
    • 7.1.4 Speedcast International
    • 7.1.5 NSSL Global Limited
    • 7.1.6 Cobham Satcom
    • 7.1.7 Iridium Communications Inc.
    • 7.1.8 Thuraya Telecommunications Company
    • 7.1.9 Hughes Network Systems LLC
    • 7.1.10 Viasat Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET