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市場調査レポート
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1438369

有機果物および野菜:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Organic Fruits and Vegetables - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 97 Pages | 納期: 2~3営業日

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有機果物および野菜:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 97 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

有機果物および野菜の市場規模は、2024年に461億9,000万米ドルと推定され、2029年までに751億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に10.21%のCAGRで成長します。

有機果物および野菜- マーケット

主なハイライト

  • ライフスタイルや食習慣の変化に加え、健康的な食事に対する消費者の意識の高まりが、今後数年間の有機果物および野菜市場の成長を支えると予想されます。世界中の労働者は、多忙な勤務スケジュールにより、毎日の栄養必要量を満たすのに苦労しています。そのため、鉄分、ビタミンC、リン、マグネシウムなどの有用な栄養素の供給に役立つ有機の果物や野菜への依存度が高まっています。
  • さらに、消費者により健康的な製品を提供するための中小規模の食品製造会社による投資の増加は、市場の成長をさらに支援するでしょう。しかし、果物や野菜のオーガニックラベルが付いた製品の価格の高さと、不透明な規制ガイドラインが市場の成長を妨げる可能性があります。
  • 商業レベルでのモノのインターネットの出現、グローバリゼーションの台頭、オンラインプラットフォームでのショッピングの傾向の拡大が市場の成長に貢献しています。有機果物や野菜のオンライン販売により、人々はそれらを中国やインドなどの高生産国からスペイン、カナダ、日本などの低生産国に輸出するようになりました。 Big Basket、Nature Basket、Orgpick、および有機果物や野菜の販売を専門とするその他のオンライン販売プラットフォームは、国内外の規模で人気が高まっています。有機果物や野菜を販売するためのこのようなオンラインプラットフォームの利用可能性と、インターネットの使用の増加により、-対応スマートフォンは、予測期間中に有機果物および野菜市場の成長を促進する可能性があります。
  • さらに、市場に関連する政府の取り組みも市場の成長をさらに加速させています。たとえば、GOIによるパランパラガットクリシヴィカスヨジャナは、PGS(参加型保証システム)認証を取得したクラスターベースの有機農業を推進しています。クラスターの形成、トレーニング、認定、マーケティングがこのスキームに基づいてサポートされています。 Rsの援助。 3年間で1ヘクタールあたり50,000(604.2米ドル)が提供され、そのうち62パーセントが有機投入物に対する農家へのインセンティブとして与えられます。

有機果物および野菜の市場動向

有機栽培面積の拡大

有機農業の面積は、主に食品の安全性への懸念の増加と、より良い持続可能な環境に貢献する農業慣行の増加により、急速に成長しています。オーガニック製品の需要の高まりにより、世界中の農家が果物や野菜などの作物を栽培するようになりました。地域の規制当局が切り替えコストを支援する必要な資金を提供することで、農家が従来型農業から有機農業に切り替える可能性が容易になります。さらに、絶え間なく高まる需要は、スーパーマーケットや食料品店チェーンにとって、より競争力のある価格でオーガニック食品の提供を多様化し、拡大する機会となっています。

可処分所得の増加により、世界中の人々は現在、より多くの果物や野菜を取り入れた、より健康的な食事に注目しています。さらに、近年、健康と免疫力への関心が急増しており、市場での有機果物や野菜の需要が高まっています。この要因は市場の成長に大きな影響を与える可能性があります。消費者の需要の高まりにより、有機栽培の面積が大幅に増加しています。たとえば、有機農業調査FiBLによると、2018年の世界の有機面積は70,984,478.89ヘクタールでしたが、約7.6%増加し、2021年には76,403,778.32ヘクタールに達しました。

有機農業は、生産量と収益の両方の点で世界的に急増し続けています。さらに、インドのような有機果物や野菜の栽培も輸出指向である国では、この栽培を成長させるために、GOIは有機果物や野菜の輸出を促進するためのいくつかの計画を立ち上げています。たとえば、MOVCDNERスキームに基づき、GOIは輸出に重点を置き、農業生産者組織(FPO)を通じて北東部地域の農作物の第三者認証有機農業を推進しています。農家には、有機肥料やバイオ肥料などの有機投入物に対して、3年間、1ヘクタールあたり25,000ルピー(302.1米ドル)の補助が与えられます。 FPOの設立、能力開発、収穫後のインフラストラクチャに対するサポートもこのスキームで提供されます。

北米が市場を独占

この地域では、有機栽培農産物の利用がここ数年で徐々に増加しています。オーガニック貿易協会によると、2020年に北米の人々が購入したすべての果物と野菜の17%以上がオーガニックであることが判明したといいます。

北米は有機果物および野菜市場で最大の市場シェアを保持しており、可処分所得の増加と消費者の購買力の増加により、予測期間中に成長すると予想されています。さらに、健康とフィットネスに対する意識の高まりにより、消費者は有害な化学物質を含まないオーガニックの果物や野菜に過剰に投資するようになりました。これも市場の成長に大きく貢献すると推定されています。

持続可能な開発への注目の高まりが、北米における有機農業の増加に寄与する主な要因となっています。さらに、有機農業では化学農薬と比較して肥料や堆肥などの天然肥料を多く使用するため、これらの自然要素が地域の土壌品質の向上に役立ちます。これらの要因は、有機果物および野菜の需要の成長に有利に寄与しています。

さらに、スキンケア製品や美容製品に含まれる人工化学物質や非有機果物や野菜は、重篤な副作用を引き起こします。そのため、この地域のさまざまなスキンケアおよびビューティーケアブランドがオーガニックラベルを付けた製品を発売しています。これらのオーガニックスキンケアおよびビューティーケア製品には、有機栽培されたアーモンド、イチゴ、リンゴ、ブドウ、ニンジン、オーツ麦、アロエベラが含まれており、この地域で調査されている市場の成長をさらに促進しています。

有機果物および野菜業界の概要

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 果物
    • バナナ
    • リンゴ
    • ベリー類
    • ブドウ
    • キウイ
    • その他の果物
  • 野菜
    • 葉物野菜
    • トマト
    • ポテト
    • その他の野菜
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • イタリア
      • オーストリア
      • スペイン
      • ベルギー
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • アフリカ
      • 南アフリカ
      • エジプト
      • その他アフリカ

第6章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 66336

The Organic Fruits and Vegetables Market size is estimated at USD 46.19 billion in 2024, and is expected to reach USD 75.11 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.21% during the forecast period (2024-2029).

Organic Fruits and Vegetables - Market

Key Highlights

  • The increase in consumer awareness about healthy diets, along with changing lifestyles and food habits, is expected to support the growth of the organic fruits and vegetables market in the coming years. The working population around the world is struggling to fulfill the daily nutrient requirements owing to hectic work schedules. This is increasing their dependency on organic fruits and vegetables that help provide useful nutrients, such as iron, vitamin C, phosphorus, and magnesium.
  • Moreover, the increase in investments by small and mid-sized food product manufacturing companies to offer more healthy products to consumers will further support the growth of the market. However, the high price of products with organic labels on fruits and vegetables, combined with unclear regulatory guidelines, may stymie market growth.
  • The emergence of the internet of things at a commercial level, the rise in globalization, and the growing trend of shopping on online platforms are contributing to the growth of the market. Online sales of organic fruits and vegetables made people export them from highly-producing countries such as China and India to low-producing countries such as Spain, Canada, and Japan. Big Basket, Nature Basket, Orgpick, and other online selling platforms that specialize in selling organic fruits and vegetables have grown in popularity on a national and international scale.The availability of such online platforms for selling organic fruits and vegetables and the growing use of internet-enabled smartphones are likely to boost the growth of the organic fruits and vegetable market during the forecast period.
  • In addition, government initiatives related to the market are further boosting its growth. For instance, the Paramparagat Krishi Vikas Yojana by the GOI promotes cluster-based organic farming with PGS (Participatory Guarantee System) certification. Cluster formation, training, certification, and marketing are supported under the scheme. The assistance of Rs. 50,000 (USD 604.2) per hectare over 3 years is provided, out of which 62 percent is given as an incentive to a farmer towards organic inputs.

Organic Fruits and Vegetables Market Trends

Increasing Area Under Organic Farming

The area under organic farming is rapidly growing, mainly due to an increase in food safety concerns and farming practices that contribute to a better and more sustainable environment. The rise in demand for organic products is driving farmers across the world to cultivate crops, which include fruits and vegetables. The possibility of farmers switching from conventional farming to organic farming is made easier with the regional regulatory bodies providing the necessary funds supporting the switching cost. Furthermore, the constantly rising demand serves as an opportunity for supermarkets and food store chains to diversify and widen their offerings of organic food, at more competitive prices.

Due to the rising disposable incomes, people around the globe are presently more focused on healthier diets, with more fruit and vegetable inclusion. Moreover, the interest in wellness and immunity has spiked in recent years, leading to a higher demand for Organic fruits and vegetables in the market. This factor is likely to have a significant impact on market growth. Due to the increasing consumer demand, there is a tremendous rise in the area under organic cultivation. For instance, according to the Research Institute of Organic Agriculture FiBL, the organic area globally was 70,984,478.89 hectares in 2018, which increased by approximately 7.6% and reached 76,403,778.32 hectares in 2021.

Organic farming has seen a continued surge in the world both in terms of volume produced and revenue generated. Moreover, in countries like India where the cultivation of organic fruits and vegetables are also export-oriented, and to grow this cultivation GOI is launching several schemes to boost the exports of organic fruits and vegetables. For instance, under the MOVCDNER scheme, GOI promotes third-party certified organic farming of crops of the northeast region through Farmer Producer Organisations (FPOs) with a focus on exports. Farmers are given the assistance of Rs 25,000 (USD 302.1) per hectare for three years for organic inputs including organic manure and bio-fertilizers among other inputs. Support for the formation of FPOs, capacity building, and post-harvest infrastructure is also provided in the scheme.

North America Dominates the Market

The application of organically grown produce has increased progressively over the last few years in the region. The Organic Trade Association says that in 2020, more than 17% of all fruits and vegetables bought by people in North America were found to be organic.

North America holds the largest market share in the organic fruits and vegetables market and is expected to grow during the forecast period, owing to rising disposable income and increased consumer purchasing power. In addition, the growing awareness about health and fitness is driving consumers to excessively invest in organic fruits and vegetables that do not contain harmful chemicals. This is also estimated to contribute significantly to market growth.

The increased focus on sustainable development is a major factor contributing to increased organic farming in North America. Furthermore, as organic farming utilizes more natural fertilizers, such as manure and compost, compared to chemical pesticides, these natural elements help to increase the soil quality of the area. These factors have favorably contributed to the growth in demand for organic fruits and vegetables.

Moreover, artificial chemicals and non-organic fruits and vegetables in skincare and beauty care products lead to severe side effects. Therefore, various skincare and beauty care brands in the region are launching their products with organic labels. These organic skincare and beauty care products comprise organically grown almonds, strawberries, apples, grapes, carrots, oats, and aloe vera, which is further boosting the growth of the market studied in the region.

Organic Fruits and Vegetables Industry Overview

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definations
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Fruits
    • 5.1.1 Banana
    • 5.1.2 Apple
    • 5.1.3 Berries
    • 5.1.4 Grapes
    • 5.1.5 Kiwi
    • 5.1.6 Other Fruits
  • 5.2 Vegetables
    • 5.2.1 Leafy Vegetables
    • 5.2.2 Tomato
    • 5.2.3 Potato
    • 5.2.4 Other Vegetables
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 France
      • 5.3.2.3 United Kingdom
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Austria
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Belgium
      • 5.3.2.8 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Egypt
      • 5.3.5.3 Rest of Africa

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS