デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1433765

AaaS(Automation as a Service):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Automation-as-a-Service - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.53円
AaaS(Automation as a Service):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界のAaaS(Automation as a Service)の市場規模は、2024年に83億9,000万米ドルに達し、2024~2029年の予測期間中にCAGR 27.75%で成長し、2029年までに285億8,000万米ドルに達すると予測されております。

AaaS(Automation as a Service)-市場

調査対象市場の成長を促進する主な理由としては、すべてのエンドユーザー分野での自動化の受け入れの増加、クラウドコンピューティングの範囲の拡大、IoTデバイス数の増加などが挙げられます。ヘルスケアサービスのニーズは今後数年間で増加すると予想されます。ほとんどの国のヘルスケアインフラが発展して大量の患者データを管理できるようになるにつれて、入院や患者の病歴を含む多くの業務を自動化する必要があります。

人工知能(AI)、機械学習、クラウドコンピューティング、モノのインターネット(IoT)などの新しいテクノロジーの急速な発展と、企業によるそれらの広く使用は、サービスとしての自動化(AaaS)の大幅な拡大に貢献しています。)。Morgan Stanleyによると、AIビジネスの売上高は2050年までに1兆ドルに達すると推定され、AaaS市場に直接影響を与えると予想されています。企業が価値の実現を早める導入オプションを模索するにつれ、クラウドベースのソリューションの採用は急速に増加すると考えられます。デジタル労働力の増加により、企業は、労働集約的で自動化が困難なプロセスを自動化するために、プライベートクラウドまたはパブリッククラウドに投資しています。

ビジネスプロセスの自動化は、日常的なIT手順とビジネスサービスを自動化して、生産性を向上させ、経費を削減し、円滑な運用を維持することに重点を置いています。組織全体でのBPAの一般的な使用は、企業がインフラストラクチャをクラウドに移行する準備をしていること、ビジネス継続性を強化していること、企業プロセスを強化していることなど、いくつかの要因から生じています。たとえば、欧州の大手保険会社であるGeneraliは、手作業から自動化された業務運営に移行し、時間とコストを節約しました。反復可能な手順により、最大90%の節約につながり、困難なタスクの引き受けに必要な時間が50%削減されました。

企業がより迅速にメリットを得ることができる導入オプションを求めているため、クラウドソリューションの導入は間もなく大幅に拡大すると考えられます。企業がプライベートクラウドまたはパブリッククラウドに投資するのは、タスクを自動化するためにデジタルワークフォースを増やす際に柔軟な導入とライセンシングの選択が必要になるためです。その結果、市場関係者の大多数は主にクラウドベースのソリューションに焦点を当てています。 Amperityは2022年に設立された新しい会社で、断片化された消費者データを革新的なクラウドエクスペリエンスに変換するエンタープライズデータプラットフォームを提供しています。

データ損失の可能性があるため、データセキュリティとプライバシーは企業が重視すべき要素です。データを復元するための復号キーに対する身代金が支払われなかった場合、AlienBot、Wannacry、Cryptojackling、Fireball、Zeusなどの新たなケースによるデータ損失の脅威が生じます。これらの脅威には、スパムメール、リムーバブルドライブ、望ましくない可能性のあるソフトウェア、不審なWebサイトなどが含まれます。 600を超えるWindowsプロセスが、Clopと呼ばれる最新のマルウェアによってブロックされています。したがって、多くの組織は現在、コストを節約し、データを保護し、攻撃のリスクを軽減するために、計画にセキュリティを組み込んでいます。

自動化に対する世界の需要は、COVID-19感染症のパンデミックによって加速され、改めて強調されました。産業全体で、クラウドネイティブボット、インテリジェントデータキャプチャ、プロセス検出ボットが増加しました。自動化ソフトウェアベンダーから報告された使用率の60パーセントから95パーセントへの高い上昇に見られるように、タスクを合理化し、経費を削減するための自動化に対する大きな要望がありました。

AaaS(Automation as a Service)の市場動向

BFSIが主要シェアを握ると予想される

BFSIなどの顧客サービス産業全体で仮想アシスタントやボットの採用が増えており、調査対象の市場成長はさらに拡大します。銀行産業では、多くのプレーヤーが存在するため、激しい産業競合が行われています。熾烈な競合により、企業は優位性を維持するために費用対効果の高いソリューションを導入しようとしています。

プロセスの透明性、顧客サービスの向上、オンボーディング中のプロセスの最適化、データの整合性、さまざまな執行機関の規制に適切に準拠する能力、および銀行および金融セクター全体のデータ主導型の性質が寄与する要因の一部です。ロボット自動化プロセスを使用してBFSI市場の成長に貢献します。

BFSIは、ビジネスプロセスアプリケーション全体での高い自動化導入率により、調査対象市場における重要な導入者および投資家の1つです。現金自動預け払い機、手形預金、現金入金機は、この分野における自動化ソリューションの初期のアプリケーションの一部です。 BFSI向けRPAのデジタル自動化の波は、将来の成功のために規制される必要があります。

カナダのトップ自動化サービスプロバイダーの1つであるTangentiaは、2022年 7月に銀行および金融産業でのRPAとAIの活用を支援します。 TiA Core AIは、機械学習、自然言語処理、コンピュータービジョン、ディープラーニング、RPAなどの革新的なテクノロジーを使用して構築されています。 TiA Core AIは、タスクマイニングツールの市場リーダーであるSorocoに、クライアントデータを支援するサービスを提供します。この組織は、BFSIクライアントの高いサービス要求を達成する上での技術革新と自動化の重要性を認識しているため、データベースのインストールにTiA Core AIを使用しました。

2022年 7月、インドの大手民間保険会社の1つであるBajaj Allianz General Insurance Companyは、スキャンされた文書からテキスト、手書き、データを自動的に抽出する機械学習(ML)サービスであるAmazon Textractを使用して保険プロセスを自動化しました。これにより、バジャージアリアンツは納期を短縮し、顧客満足度を向上させることができます。

北米が主要なシェアを占めると予想される

北米は、大手IT企業の存在と、米国がトップサプライヤーの大部分の本拠地であるという事実により、調査対象市場への最大の貢献者および投資家の1つです。さらに、この国では自国の新興企業への株式投資が急増しており、産業にイノベーションをもたらしています。たとえば、米国鉄鋼とカーネギー鋳造所は、先端製造、産業用ロボット、統合システム、自律型モビリティ、音声分析などにおける先端ロボティクスと人工知能(AI)によって推進される産業オートメーションを加速および拡張するための戦略的投資とパートナーシップを発表しました。

導入に関しては、現在米国がサービスとしての自動化ビジネスを独占しており、この分野の需要が増加しています。人工知能技術に対する世界の支出の大部分は米国だけで吸収されています。米国は世界で最もインターネットに接続された国の1つであり、国民の約85%がインターネットにアクセスしており、これが同国のサービスとしてのオートメーションの拡大に貢献しています。

さらに、米国では、リンクされたIoTベースのデバイスが強力に統合されており、毎秒膨大な量のデジタルデータが生成されます。 Accenture、IBM、Microsoft Corporationなどの主要なITおよびクラウドベースのビジネスも全国に集中しています。産業はまた、いくつかの金融および技術分野での自動化のニーズの高まりによって大きな影響を受けています。

製造業などの中核産業とは別に、他の分野での自動化の進展により、この地域の調査対象市場はさらに拡大しています。 2022年 6月、Cypressは、自動テストを統合して継続的テストに変換するためのオールインワンテスト自動化プラットフォームを発表しました。 Celtra Creative Automation(CA)for Marketingは、制作ワークフロー全体に沿ったクリエイティブプロセスとコラボレーションの簡素化を目指す企業向けの制作自動化ソリューションです。同社によると、SpotifyとAdidasは、コンテンツのスケーリングと制作に関するさまざまな課題を解決するためにクリエイティブオートメーションを採用しました。

サービスとしてのオートメーション産業の概要

AaaS(Automation as a Service)市場は、重要なプレーヤーの存在により、より団結力を高める必要があります。 IBMのような多くの国際市場プレーヤーは、市場シェアと製品革新を拡大するために買収戦術にますます関与するようになっています。製品の機能を強化し、クライアントに最新のテクノロジーを提供するために、UiPathとPegasystems Inc.は、コラボレーションまたはパートナーシップ戦略を段階的に導入しています。製品のイノベーションは、市場ベンダー間の重要な差別化要因の1つです。

2022年 8月、ロンドンを拠点とする非構造化ドキュメントおよびコミュニケーション向けの自然言語処理(NLP)スタートアップ企業であるRe: inferがUiPathに買収されました。 UiPathソフトウェアロボットは、電子メール、オンラインチャット、オーディオセッションのコンテキストとセマンティクスを理解できるようになり、自動化と人工知能を使用した顧客サポートの対話が向上します。

2022年 2月、Healthnet Globalは、AutoMaidと呼ばれるすべての入院患者の要件にワンストップで対応するインテリジェントな入院室自動化システムを導入しました。これには、非接触センサー、通信ポッド、およびAIを備えたクラウドベースの患者監視ツールが含まれています。動力付きトリアージシステム。これらの機能はリアルタイムで身体のバイタルを捕捉し、これまで手動で監視していた患者を24時間体制で監視します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力度 - ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 産業におけるCOVID-19の影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ビジネスプロセス全体の自動化需要の増加
    • クラウドサービスの採用増加
  • 市場抑制要因
    • データセキュリティとプライバシーに関する懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • 導入タイプ別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • ビジネス機能別
    • インフォメーションテクノロジー
    • 財務
    • 人事
    • 営業・マーケティング
    • オペレーション
  • 企業規模別
    • 大企業
    • 中小企業
  • エンドユーザー産業別
    • BFSI
    • 通信・IT
    • 小売・消費財
    • ヘルスケア・ライフサイエンス
    • 製造業
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Automation Anywhere, Inc.
    • Blue Prism Group PLC
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Uipath Inc.
    • HCL Technologies Limited
    • Hewlett Packard Enterprise
    • Kofax Inc.
    • Nice Ltd.
    • Pegasystems Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 64259

The Automation-as-a-Service Market size is estimated at USD 8.39 billion in 2024, and is expected to reach USD 28.58 billion by 2029, growing at a CAGR of 27.75% during the forecast period (2024-2029).

Automation-as-a-Service - Market

Some key reasons propelling the growth of the studied market are the increasing acceptance of automation across all end-user sectors, expanding the reach of cloud computing, and rising IoT device numbers. The need for healthcare services is anticipated to increase in the upcoming years. Many operations, including admissions and patient histories, need to be automated as most countries' healthcare infrastructure develops to manage massive amounts of patient data.

The rapid development of new technologies like artificial intelligence (AI), machine learning, cloud computing, and the Internet of Things (IoT), as well as their widespread use by businesses, have contributed to the significant expansion of automation as a service (AaaS). According to Morgan Stanley, the estimated USD 1 trillion in sales for the AI business by 2050 will directly impact the AaaS market. The adoption of cloud-based solutions will rapidly grow as firms look for deployment options that hasten value realization. Due to the growth of their digital workforces, businesses invest in private or public clouds to automate labor-intensive, challenging-to-automate processes.

Business process automation focuses on automating routine IT procedures and business services to increase productivity, cut expenses, and maintain smooth operations. The general use of BPA throughout organizations results from several factors, including businesses preparing to move their infrastructure to the cloud, bolstering business continuity, and enhancing corporate processes. For instance, Generali, a significant insurance provider in Europe, went from manual to automated business operations, saving time and money. Through repeatable procedures, this led to savings of up to 90% and a 50% decrease in the time required to underwrite challenging tasks.

Adopting cloud solutions will expand significantly shortly as companies demand deployment options that enable them to gain benefits more quickly. Companies invest in a private or public cloud because they require flexible deployment and licensing choices as they increase their digital workforces to automate tasks. Consequently, the majority of market players focus primarily on cloud-based solutions. Amperity, a brand-new company founded in 2022, offers an enterprise data platform to transform fragmented consumer data into revolutionary cloud experiences.

Data security and privacy are factors that companies should focus on as data loss is possible. Data loss is a threat from new cases like AlienBot, Wannacry, Cryptojackling, Fireball, Zeus, and others if a ransom is not paid for the decryption key to restore the data. These threats include spam emails, removable drives, potentially unwanted software, and suspicious websites. Over 600 Windows processes are blocked by the most recent malware, called Clop. Therefore, many organizations now include security in their plans to save money, protect the data, and lower the risk of an attack.

The global demand for automation was accelerated and reemphasized by the COVID-19 pandemic. Across industries, there was an increase in cloud-native bots, intelligent data capture, and process discovery bots. There was a significant desire for automation to streamline tasks and cut expenses, as seen by the high rises in utilization rates from 60 percent to 95 percent reported by automation software vendors.

Automation as a Service Market Trends

BFSI is Expected Hold Major Share

The growing adoption of virtual assistants and bots across customer service industries, like BFSI, further expands the studied market growth. The banking industry has intense industrial competition due to many players. Due to the fierce competition, companies are attempting to introduce cost-effective solutions to help them stay ahead.

Process transparency, improved customer service, process optimization during onboarding, data integrity, and the capacity to successfully comply with regulations of various enforcement agencies, as well as the data-driven nature of the overall banking and financial sector, are some of the factors contributing to the growth of the BFSI Market using robotic automation process.

BFSI is one of the significant adopters and investors in the studied market, owing to a high automation adoption rate across business process applications. Automated tellers, draft deposits, and cash deposit machines are some of the initial applications of automation solutions in the sector. The digital automation wave of RPA for BFSI needs to be regulated for future success.

In July 2022, Tangentia, one of Canada's top automation services providers, will assist businesses in utilizing RPA and AI in the banking and finance industries. TiA Core AI has been built with innovative technologies, including machine learning, natural language processing, computer vision, deep learning, and RPA. TiA Core AI provides services to Soroco, a market leader in task mining tools, to assist with client data. The organization used TiA Core AI for database installations because it recognizes the significance of technological innovation and automation in achieving the high service demands of BFSI clients.

In July 2022, Bajaj Allianz General Insurance Company, one of the leading private insurers in India, automated insurance processes using Amazon Textract, a machine learning (ML) service that automatically extracts text, handwriting, and data from scanned documents. This helps Bajaj Allianz to speed up turnaround times and enhance customer satisfaction.

North America is Expected to Major Share

North America is one of the biggest contributors and investors in the studied market owing to the existence of leading IT companies and the fact that the USA is the home to the bulk of the top suppliers. Additionally, the country is seeing a surge in equity investments in homegrown startups, bringing innovation to the industry. For instance, United States Steel and Carnegie Foundry announced a strategic investment and partnership to accelerate and scale industrial automation driven by advanced robotics and artificial intelligence (AI) in advanced manufacturing, industrial robotics, integrated systems, autonomous mobility, voice analytics, and more.

Regarding installation, the US now dominates the automation-as-a-service business, increasing demand for the sector. The majority of global expenditure on artificial intelligence technologies is absorbed by the US alone. The US is one of the best-connected countries in the world, with around 85% of its people accessing the internet, which contributes to the expansion of automation-as-a-service in the country.

Additionally, the US has a strong integration of linked IoT-based devices, which produce enormous amounts of digital data every second. Leading IT and cloud-based businesses, such as Accenture, IBM, Microsoft Corporation, and others, are also concentrated nationwide. The industry is also heavily impacted by the increased need for automation in several financial and technological sectors.

Apart from core industries, like manufacturing, the growing automation in other sectors further expands the region's studied market. In June 2022, Cypress launched an all-in-one test automation platform to integrate and transform automated testing into continuous testing. Celtra Creative Automation (CA) for Marketing is a production automation solution for enterprises looking to simplify the creative process and collaboration along the entire production workflow. According to the company, Spotify and Adidas have embraced Creative Automation to solve various content scaling and production challenges.

Automation as a Service Industry Overview

The automation-as-a-service market needs to be more cohesive due to the presence of significant players. Numerous international market players, like IBM, are becoming increasingly involved in acquisition tactics to increase their market share and product innovation. To increase the capabilities of their products and give their clients the newest technology, UiPath, and Pegasystems Inc. are progressively implementing collaboration or partnership strategies. Product innovation is one of the significant differentiating factors among market vendors.

In August 2022, Re: infer, a London-based natural language processing (NLP) startup for unstructured documents and communications, was acquired by UiPath. UiPath software robots can now comprehend the context and semantics of emails, online chats, and audio sessions, resulting in better customer support interactions using automation and Artificial Intelligence.

In February 2022, Healthnet Global introduced an intelligent in-patient room automation system as a one-stop shop for all in-patient requirements called AutoMaid, which contains a contactless sensor, communication pod, and cloud-based patient monitoring tool having an AI-powered triaging system. These features capture real-time body vitals and offer round-the-clock monitoring for previously manually monitored patients.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of COVID-19 impact on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Demand for Automation Across Business Processes
    • 5.1.2 Increasing Adoption of Cloud Services
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Concerns Regarding Data Security and Privacy

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment Type
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud
  • 6.2 By Business Function
    • 6.2.1 Information Technology
    • 6.2.2 Finance
    • 6.2.3 Human Resources
    • 6.2.4 Sales and Marketing
    • 6.2.5 Operations
  • 6.3 By Enterprise Size
    • 6.3.1 Large Enterprises
    • 6.3.2 Small and Medium-sized Enterprises
  • 6.4 By End-user Vertical
    • 6.4.1 BFSI
    • 6.4.2 Telecom and IT
    • 6.4.3 Retail and Consumer Goods
    • 6.4.4 Healthcare and Life Sciences
    • 6.4.5 Manufacturing
    • 6.4.6 Other End-user Industries
  • 6.5 Geography
    • 6.5.1 North America
    • 6.5.2 Europe
    • 6.5.3 Asia Pacific
    • 6.5.4 Latin America
    • 6.5.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Automation Anywhere, Inc.
    • 7.1.2 Blue Prism Group PLC
    • 7.1.3 IBM Corporation
    • 7.1.4 Microsoft Corporation
    • 7.1.5 Uipath Inc.
    • 7.1.6 HCL Technologies Limited
    • 7.1.7 Hewlett Packard Enterprise
    • 7.1.8 Kofax Inc.
    • 7.1.9 Nice Ltd.
    • 7.1.10 Pegasystems Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET