デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1444883

ソーシャルメディアにおけるAI:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

AI in Social Media - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=152.41円
ソーシャルメディアにおけるAI:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ソーシャルメディアにおけるAIの市場規模は、2024年に21億米ドルと推定され、2029年までに72億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に28.04%のCAGRで成長します。

ソーシャルメディアにおけるAI-市場

ソーシャルメディアは、顧客インテリジェンスデータの一次情報の1つになりました。ソーシャルメディアユーザーの増加に伴い、顧客の好みを理解するためのAIソリューションの需要は、予測期間中に増加すると予測されます。

主なハイライト

  • 効果的な広告と競争力の獲得を目的とした人工知能テクノロジーとソーシャルメディアの統合が市場を牽引しています。銀行アシスタントに多額の投資を行っている多くの金融機関は、現在、BFSI部門の顧客と会話するためにAIインターフェイスを備えたチャットボットを使用しています。
  • eコマース企業はAIテクノロジーを活用して、ソーシャルメディアユーザーのプロファイルに基づいてパーソナライズされた製品を推奨しています。たとえば、AmazonのAIを活用した商品レコメンデーションは、購入プロセスのあらゆる段階に組み込まれています。
  • さらに、AIツールの使用の増加により、ソーシャルメディアにおけるAIの需要が高まると予測されています。たとえば、キャドバリーは2022年 1月に、有名人の顔と声を使用するAIツールを使用して中小企業の経営者が無料で広告を作成できるようにする取り組みを開始しました。
  • AIはソーシャルメディアプラットフォームからデータを収集することで、COVID-19感染症の拡大を予測し、早期警告システムを作成し、機密性の高い場所に関する有用な情報を提供するだけでなく、病気や死亡率も予測することができました。

ただし、AIは複雑なテクノロジーであり、企業はAIシステムを管理、作成、統合するための特定のスキルセットを備えた労働力を必要としています。たとえば、AIシステムを扱う従業員は、機械学習や深層学習、コグニティブコンピューティング、画像認識などのテクノロジーに精通している必要があります。 AIテクノロジーの専門家の数が限られているため、市場の成長が妨げられると予想されます。

ソソーシャルメディアにおけるAI市場の動向

小売業界は大幅な成長を遂げる

  • オンラインショッピングやその他のeコマース活動におけるソーシャルメディアの利用の増加により、小売部門の成長が促進されると予想されます。小売企業が顧客との関係を強化するためにソーシャルメディアプラットフォームを使用するため、ソーシャルメディアプラットフォームの人気が高まっています。ソーシャルメディアのAIは、小売ブランドがマーケティング動向を予測し、プロモーションをより効果的にし、競合他社よりも上位にランク付けされ、その他のメリットを得るのに役立ちます。
  • AIにより、小売業界はパーソナライズされた商品の提案、データに基づいた店内体験、ソーシャルメディアの投稿を通じた画像認識検索で隠れたパターンを見つけることが可能になります。
  • TargetやWalmartなどの小売業者は、消費者の支出増加に依存しており、 eコマースプラットフォームとの厳しい競合に直面しているため、AIを活用して売上と顧客ロイヤルティを向上させる必要があります。
  • 2022年 7月、Googleは多国籍ファッション小売業者であるH&Mグループと提携しました。両社は、この提携を通じて、コアデータプラットフォーム、最先端のMLおよびAI機能、データ製品などの企業データバックボーンを設計および構築する予定です。
  • さらに、2022年 3月には、マイクロソフトは英国のファッション小売業者であるASOSと提携しました。両社は、マイクロソフトの戦略的成長目標を加速するための新しいプロジェクトで協力することに合意しました。さらに、この提携により、企業は製品の可用性の向上とシームレスでパーソナライズされたデジタル体験に対する高まる需要を満たすことができるようになると期待されています。

北米はかなりの市場シェアを保持すると予想される

  • ここ数年、AIテクノロジーソリューションの改善にさらに多くの資金が投入され、この分野は改善されてきました。
  • 2022年 4月には、政府の活動と投資が市場の成長を支援します。たとえば、カナダ政府は企業と革新的な技術に投資すると宣言しました。南オンタリオ州連邦経済開発庁FedDev Ontarioは、人工知能(AI)事業のCanvas Analytics Inc.(Canvass AI)に570万米ドルの投資を発表しました。
  • さまざまな企業によるAIへの投資の増加により、この地域のソーシャルメディア市場でAIが推進されることが予想されます。たとえば、2022年 10月に、アルファベット社の子会社であるグーグルは、カナダの新興企業コヒア社に約2億米ドルを投資する交渉を行う予定です。人工知能の新興企業は、Googleと長期契約を結び、ソフトウェアモデルをトレーニングするための処理能力。
  • ソーシャルメディアプラットフォームは、製品やサービスをマーケティングするための最初の選択肢の1つです。その結果、BFSI、eコマース、小売などのエンドユーザーは、ソーシャルメディアチャネルでのパフォーマンスを強化するために人工知能に移行しています。

さらに、政府の人工知能(AI)準備指数ランキングによると、米国は指数スコア 88.16で、2021年に世界トップの国となります。

ソーシャルメディアにおけるAI業界の概要

市場における競争企業間の敵対関係は激しく、特にMicrosoft Corporation、Google LLC、Amazon Web Servicesなどのプレーヤーが優位を占めています。市場は細分化されているようです。ソーシャルメディアでのAIの使用が増加しているため、主要な企業はパートナーシップ、製品イノベーション、合併、買収などの戦略を実行しています。

2022年 10月、Google CloudはSnap Inc.(Snap)との提携を発表し、同社はGoogleのデータ、AI/ML、分析テクノロジーを使用してSnapchatの開発を可能にします。 10年以上の協力関係を経て、SnapはGoogle Cloudをさらに活用してカスタマーエクスペリエンスを向上させ、よりカスタマイズされたソリューションを提供していきます。

2022年 8月- 企業向けの超広範な人工知能(AI)プラットフォームであるaiWAREのプロバイダーであるVeritone, Inc.は、メディア &エンターテイメント(M&E)の顧客により良いサービスを提供するために、アマゾンウェブサービス(AWS)とのコラボレーションの拡大を発表しました。 Veritoneは昨年、AWS for Media &Entertainmentプログラムに参加しました。このプログラムは、権利所有者、コンテンツ作成者、ディストリビューター、プロデューサーが業界固有のAWS機能を迅速に特定し、5つの主要な業界イノベーションハブ全体での変革を加速できるよう支援しました。 Veritoneは、AWS for Media &Entertainmentプログラムのサポートを継続することで、あらゆる規模のIP所有者がコンテンツを作成、配布し、最終的には収益を上げることを容易にすることに引き続き取り組んでいることを示しています。

2022年 7月-Facebookの親会社であるMetaは、AIを活用した新しいツールであるSphereを発表します。このツールは、インターネット上の「フェイクニュース」とも呼ばれる誤った情報に対処し、検出するのに役立ちます。 Metaは、多くの引用を一度にスキャンして、関連する主張が本当に支持されているかどうかを判断できる最初の[AI]システムであると主張しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19が市場に与える影響の評価
  • テクノロジーロードマップ
  • 市場促進要因と制約要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • 効果的な広告のための人工知能テクノロジーとソーシャルメディアの統合
    • スマートフォンを活用したソーシャルメディアでのユーザーエンゲージメントの向上
    • 市場動向の理解と競争力の獲得におけるAIの利用の増加
  • 市場抑制要因
    • 人工知能技術の専門家の数は限られている
    • 新興経済諸国におけるAIの導入率の低さ
  • 市場機会

第5章 市場セグメンテーション

  • テクノロジー
    • 機械学習と深層学習
    • 自然言語処理(NLP)
  • 用途
    • カスタマーエクスペリエンス管理
    • セールスとマーケティング
    • 画像認識
    • 予測的リスク評価
    • その他の用途
  • サービス
    • マネージドサービス
    • プロフェッショナルなサービス
  • 組織規模
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー産業
    • 小売り
    • eコマース
    • 銀行、金融サービス、保険(BFSI)
    • メディアと広告
    • 教育
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Google LLC
    • Microsoft Corporation
    • Meta
    • Amazon Web Services, Inc
    • IBM Corporation
    • Adobe Systems Incorporated
    • Salesforce.com Inc.
    • Baidu Inc.
    • Snap Inc.
    • Clarabridge Inc.
    • HootSuite Media Inc.
    • Meltwater News US Inc.
    • Crimson Hexagon Inc.
    • Sprout Social Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 63570

The AI in Social Media Market size is estimated at USD 2.10 billion in 2024, and is expected to reach USD 7.25 billion by 2029, growing at a CAGR of 28.04% during the forecast period (2024-2029).

AI in Social Media - Market

Social media has become one of the primary sources of customer intelligence data. With the growth in social media users, the demand for AI solutions to understand customer preferences is projected to increase over the forecast period.

Key Highlights

  • Integration of artificial intelligence technology with social media for effective advertising and to gain a competitive edge is driving the market. Investing a lot in banking assistants, many institutions now use chatbots with AI interfaces to talk to their clients in the BFSI sector.
  • E-commerce companies are leveraging AI technology for personalized product recommendations on social media users' profiles. For example, Amazon's AI-driven product recommendations are built into every step of the buying process.
  • Moreover, the increased use of AI tools is projected to boost demand for AI in social media. For instance, in January 2022, Cadbury launched an initiative to allow small business owners to make free advertisements using an AI tool that uses a celebrity's face and voice.
  • By gathering data from social media platforms, AI was able to predict the spread of COVID-19 infections, create early warning systems, and provide useful information about sensitive locations as well as predict illness and mortality.

However, AI is a complex technology, and firms need a workforce with specific skill sets to manage, create, and integrate AI systems. For instance, employees working with AI systems should be familiar with technologies such as machine learning and deep learning, cognitive computing, and image recognition. The limited number of AI technology experts is expected to hamper market growth.

AI in Social Media Market Trends

Retail Industry to Witness a Significant Growth

  • The growing social media usage for online shopping and other e-commerce activities is expected to propel the retail segment's growth. Social media platforms are becoming increasingly popular as retail businesses use them to strengthen customer relationships. AI in social media helps retail brands predict marketing trends, make their promotions more effective, rank higher than their competitors, and get other benefits.
  • AI makes it possible for the retail industry to offer personalized product suggestions, in-store experiences that are based on data, and image recognition searches through social media posts to find hidden patterns.
  • Retailers like Target, Walmart, and others need to use AI to boost sales and customer loyalty because they depend on consumers spending more and face tough competition from e-commerce platforms.
  • In July 2022, Google partnered with the H&M Group, a multinational fashion retailer. The firms plan to design and create a corporate data backbone through this partnership, including a core data platform, cutting-edge ML and AI capabilities, and data products.
  • Moreover, in March 2022, Microsoft collaborated with ASOS, a British fashion retailer. The firms agreed to collaborate on a new project to accelerate Microsoft's strategic growth ambitions. Furthermore, this collaboration is expected to enable businesses to fulfill the growing demand for improved product availability and seamless and personalized digital experiences.

North America is Expected to Hold Significant Market Share

  • In the last few years, the area has been getting better because more money has been put into it to improve AI technology solutions.
  • In April 2022, government activities and investments assist market growth. For instance, the Government of Canada declared that it would invest in enterprises and innovative technology. The Federal Economic Development Agency for Southern Ontario, FedDev Ontario, has announced a USD 5.7 million investment in the artificial intelligence (AI) business Canvass Analytics Inc. (Canvass AI).
  • The growing investment in AI by various companies is expected to drive AI in the social media market in the region. For instance, in October 2022, Google, a subsidiary of Alphabet Inc., will be in talks to invest around USD 200 million in the Canadian start-up Cohere Inc. The startup in artificial intelligence made a long-term deal with Google to provide processing power for training its software models.
  • Social media platforms are one of the first choices for marketing products and services. As a result, end users, such as BFSI, e-commerce, retail, and others, are shifting toward artificial intelligence to bolster their performance on social media channels.

Further, the United States, with an index score of 88.16, is the top-ranked nation worldwide in 2021, according to the government's artificial intelligence (AI) readiness index rankings.

AI in Social Media Industry Overview

The competitive rivalry in market is highly competitive with the dominance of players like Microsoft Corporation, Google LLC, and Amazon Web Services, among others. The market appears to be fragmented. Due to the growing use of AI in social media, significant players are implementing strategies such as partnerships, product innovation, mergers, and acquisitions.

In October 2022, Google Cloud announced a partnership with Snap Inc. (Snap), in which the firm will use Google's data, AI/ML, and analytics technologies to enable Snapchat's development. After working together for more than ten years, Snap will use Google Cloud more to improve the customer experience and offer more customized solutions.

August 2022 - Veritone, Inc., the provider of aiWARE, a hyper-extensive corporate artificial intelligence (AI) platform, announced an expansion of its collaboration with Amazon Web Services (AWS) to better serve its Media & Entertainment (M&E) customers. Veritone joined the AWS for Media & Entertainment program last year, which assisted rights holders, content creators, distributors, and producers in quickly identifying industry-specific AWS capabilities and accelerating transformation across five key industry innovation hubs. By continuing to support the AWS for Media & Entertainment program, Veritone shows that it is still committed to making it easier for IP owners of all sizes to create, distribute, and eventually make money from their content.

July 2022 - Meta, Facebook's parent company, will unveil Sphere, a new AI-powered tool. The tool helps to address and detect misinformation, also known as "fake news," on the internet. Meta claims to be the first [AI] system capable of scanning many citations at once to determine whether they genuinely support the relevant assertions.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assesment of Impact of COVID-19 on the market
  • 4.4 Technology Roadmap
  • 4.5 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.6 Market Drivers
    • 4.6.1 Integration of Artificial Intelligence Technology with Social Media for Effective Advertising
    • 4.6.2 Increase in User Engagement on Social Media by Using Smartphones
    • 4.6.3 Rise in Use of AI in Understanding Market Trends and Gaining Competitive Edge
  • 4.7 Market Restraints
    • 4.7.1 Limited Number of Artificial Intelligence Technology Experts
    • 4.7.2 Low Adoption of AI in Developing Economies
  • 4.8 Market Opportunities

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Technology
    • 5.1.1 Machine Learning and Deep Learning
    • 5.1.2 Natural Language Processing (NLP)
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Customer Experience Management
    • 5.2.2 Sales and Marketing
    • 5.2.3 Image Recognition
    • 5.2.4 Predictive Risk Assessment
    • 5.2.5 Other Applications
  • 5.3 Service
    • 5.3.1 Managed Service
    • 5.3.2 Professional Service
  • 5.4 Organization Size
    • 5.4.1 Small and Medium Enterprises
    • 5.4.2 Large Enterprises
  • 5.5 End-User Industry
    • 5.5.1 Retail
    • 5.5.2 E-commerce
    • 5.5.3 Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
    • 5.5.4 Media and Advertising
    • 5.5.5 Education
    • 5.5.6 Other End-user Industries
  • 5.6 Geography
    • 5.6.1 North America
      • 5.6.1.1 US
      • 5.6.1.2 Canada
    • 5.6.2 Europe
      • 5.6.2.1 UK
      • 5.6.2.2 Germany
      • 5.6.2.3 France
      • 5.6.2.4 Spain
      • 5.6.2.5 Rest of Europe
    • 5.6.3 Asia-Pacific
      • 5.6.3.1 China
      • 5.6.3.2 Japan
      • 5.6.3.3 India
      • 5.6.3.4 South Korea
      • 5.6.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.6.4 Latin America
    • 5.6.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Google LLC
    • 6.1.2 Microsoft Corporation
    • 6.1.3 Meta
    • 6.1.4 Amazon Web Services, Inc
    • 6.1.5 IBM Corporation
    • 6.1.6 Adobe Systems Incorporated
    • 6.1.7 Salesforce.com Inc.
    • 6.1.8 Baidu Inc.
    • 6.1.9 Snap Inc.
    • 6.1.10 Clarabridge Inc.
    • 6.1.11 HootSuite Media Inc.
    • 6.1.12 Meltwater News US Inc.
    • 6.1.13 Crimson Hexagon Inc.
    • 6.1.14 Sprout Social Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET