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市場調査レポート
商品コード
1433751

顧客分析:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Customer Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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顧客分析:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の顧客分析の市場規模は、2024年に124億5,000万米ドルに達し、2024~2029年にかけてCAGR 19.01%で成長し、2029年までに297億3,000万米ドルに達すると予測されています。

顧客分析- 市場

主なハイライト

  • すでに市場にはさまざまなクラウドベースのソリューションが存在しているため、より多くの企業がクラウドに移行すると予想されます。企業はまた、顧客データソース、データモデル、処理アプリ、コンピューティング能力、分析モデル、データストレージなどのコンポーネントの大部分がホストされているクラウド分析の可能性を活用する方法を学ぶ可能性もあります。これは、既存の手順にインテリジェンスを組み込み、運用上の意思決定を改善するのに役立つ可能性があります。
  • 顧客分析市場の成長を促進するその他の要因には、人工知能(AI)、機械学習(ML)、マーケティングプロセスを合理化するための自動化などのビジネスプロセスの技術進歩に加え、よりパーソナライズされた顧客エクスペリエンスを提供するために顧客の購買行動を理解する必要性が含まれます。
  • 検討中の産業は、顧客の喜びをさらに高める必要性が高まっているため、急速に発展しています。小売業では顧客分析を使用して、カスタマイズされたコミュニケーションおよびマーケティング戦略を作成します。彼らはどの消費者が何を買うのかを知っており、買い物客のデータに基づいてマーケティングを彼らに合わせて調整することで、顧客体験とロイヤリティを向上させることができる可能性があります。 ACSI Retail and Consumer Studyによると、リピート購入、顧客ロイヤルティ、顧客紹介、収益、参加などを通じて優れたショッピング体験が得られたため、消費者の満足度は昨年も比較的安定しており、小売業者は安堵のため息をつくかもしれません。
  • 産業を推進するもう1つの要素は、ソーシャルメディアの意識の高まりです。ソーシャルメディア分析は、ブランドの露出を増やし、ブランド価値を高め、商品リストをeコマースサイトにリンクすることでソーシャルメディアプラットフォームを通じた消費者リーチを拡大することで、ソーシャルネットワーキングの利点を強化します。これにより、人々の監視やつながりの構築が支援されます。アマゾンとウォルマートは、自社商品の宣伝にフェイスブック、インスタグラム、ユーチューブ、ツイッターなどのソーシャルメディアサイトを利用しています。ソーシャルプラットフォームは、顧客と企業の間のパイプ役として機能する現代のショップです。
  • 近年、セキュリティとプライバシーの侵害が増加しています。その結果、顧客はプライバシーとセキュリティについてさらに心配するようになりました。これは、顧客分析部門の拡大にとって重大な障害となっています。消費者分析における重要なデータアーキテクチャは、データ損失を保護するためにますます重要になる可能性があり、脅威となります。
  • COVID-19感染症の流行により、消費者分析セクターの成長が妨げられました。パンデミック中の政府の厳格な封鎖のため、市場は閉鎖されました。したがって、消費者分析産業は短期間制限されました。最も急速に成長している市場セグメントであるインターネット小売は深刻な影響を受けました。しかし、閉鎖中のオンラインショッピングサイトに対する政府の支援により、徐々に正常な状態に戻りつつあります。

顧客分析市場の動向

小売部門の成長が市場の成長を牽引

  • 小売産業では、消費者はパーソナライズされたオムニチャネルエクスペリエンスを評価し、求めています。その結果、多くの小売業者は、消費者が何を望んでいるのか、何を必要としているのかをよりよく理解するために、顧客分析などの技術に注目しています。
  • 小売売上高の増加に伴い、パーソナライズされたコミュニケーションやマーケティングキャンペーンを作成するために顧客分析がますます使用されています。消費者の購入パターンと適応可能なマーケティング戦略を知ることで、顧客体験とロイヤルティが向上します。
  • インターネットの使用が増加するにつれて、オンラインでの購入もますます発展しています。eコマースは、小売および流通産業の重要なプラットフォームとして台頭してきました。 2021年の注文数は前年比15%増加し、国境を越えた商取引の発展を促進しました。さまざまな国のオンライン購入者は、多額の購入をする可能性が高くなります。 Amazonだけで米国の売上の約40%、オンライン売上の増加分の80%を占めています。
  • 予測分析はビジネスインテリジェンスソリューションの人気の動向であり、組織が将来の顧客の購買嗜好を正確に予測できるようになります。多くの予測分析モデルは、主に既存顧客により良いサービスを提供し、解約を減らし、より強力なつながりを構築することを目的として開発されています。
  • 販売者が流れ、タイミング、停止などの消費者の活動を分析できれば、重要な洞察が得られる可能性があります。 T-SystemsのツールであるMotionlogicは、動きをキャプチャして分析し、実店舗の小売業者が顧客の行動と動機を理解できるようにします。これらのトラフィックパターンは、魅力的なエリアや目的地を示す特定のトリガーにリンクされている可能性があり、小売業者がリアルタイムの顧客データを把握するのに役立つ可能性があります。

北米が主要シェアを占める

  • 北米はその確固たる存在感により、最大の市場シェアを持つと予想されます。この分野で顧客エクスペリエンスを向上させるためのビッグデータプロジェクトの需要が高まるにつれ、データの消費、収集、分析に対する組織の視点が変わりつつあります。
  • 米国の企業はマーケティング支出を維持または増加させる可能性が高く、その結果、この地域の成長率は他の地域に比べて低くなります。
  • 単一の顧客ビューを提供するために、米国Bankは、米国のオンラインチャネルと物理チャネルからのデータを組み込んだ分析システムを確立しました。この銀行は、リードのコンバージョン率を100%以上向上させ、関連するリードや提案をコンタクトセンターに提供することで、よりパーソナライズされたエクスペリエンスを生み出しました。

顧客分析産業の概要

消費者分析の市場は非常に細分化されており、既存の企業や発展途上の企業との激しい競合が存在します。これらのプレーヤーは、研究開発とプレーヤーの獲得に費やすことで、新製品の開発を通じて競合他社よりも優位性を獲得したいと考えています。 Adobe Systems Inc.、IBM Corporation、Oracle Corporationは、検討中の産業の重要な参加者です。

  • 2022年 3月 - Adobeは、Adobe Experience Cloudに新しいカスタマージャーニー分析を導入しました。Adobeは、エクスペリエンス分析の新しい実験ツールを発表しました。これにより、組織は現実世界のシナリオをテストし、その結果を評価して、わずかな変更が自社のさまざまな製品全体の顧客エクスペリエンス全体にどの程度影響を与えるかを理解できるようになります。 Adobe Customer Data Platform(CDP)とCustomer Journey Analyticsも統合され、顧客セグメントを明らかにするAdobeの能力が向上しました。
  • 2022年 6月 - Salesforceは、マーケティング、コマース、サービスのデータを1つのプラットフォーム上に統合する新しいCustomer 360技術を導入しました。これにより、企業はあらゆる出会いを接続、自動化、カスタマイズし、大規模な信頼関係を構築できるようになります。
  • 2022年 12月 - オープンデジタルエクスペリエンスプロバイダーであるAcquiaは、ビジネスマーケティングチームのサポートを拡大する顧客データプラットフォーム(CDP)の変更を発表しました。追加機能により、マーケティング担当者やデータサイエンティストがAcquia CDPによって管理される情報に取り組む方法が広がり、コンポーザブル顧客データイニシアチブにおける製品の重要な位置が強化されます。 Acquia CDPは、コンテンツとデータを組み合わせて世界クラスのデジタル消費者エクスペリエンスを作成するための産業初のオープンプラットフォームであるAcquia Digital Experience Platform(DXP)のコンポーネントです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因・抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • 顧客満足度向上に対する需要の高まり
    • 顧客行動に対応するためのソーシャルメディアへの関心の高まり
  • 市場抑制要因
    • データセキュリティとプライバシーに関する懸念
  • バリューチェーン分析
  • 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 技術ロードマップ

第6章 市場セグメンテーション

  • 導入タイプ別
    • オンプレミス
    • クラウドベース
  • ソリューション別
    • ソーシャルメディア分析ツール
    • ウェブ分析ツール
    • ダッシュボード・レポートツール
    • 顧客の声(VOC)
    • ETL(抽出、変換、ロード)
    • 分析モジュール/ツール
  • 組織規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • サービス別
    • マネージドサービス
    • プロフェッショナルサービス
  • エンドユーザー産業別
    • IT・通信
    • 旅行・ホスピタリティ
    • 小売
    • BFSI
    • メディア・エンターテイメント
    • ヘルスケア
    • 運輸・物流
    • 製造業
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Adobe
    • Alteryx
    • Angoss Software Corporation
    • Axtria
    • Bridgei2i Analytics Solution(Accenture)
    • IBM
    • Manthan Software Services Pvt. Ltd
    • Microsoft
    • NGDATA NV
    • Oracle
    • Pitney Bowes Inc.
    • Salesforce Inc.
    • SAS Institute Inc.
    • Teoco Corporation
    • Aruba Networks Inc.(Hewlett Packard Enterprise Development LP)

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 63668

The Customer Analytics Market size is estimated at USD 12.45 billion in 2024, and is expected to reach USD 29.73 billion by 2029, growing at a CAGR of 19.01% during the forecast period (2024-2029).

Customer Analytics - Market

Key Highlights

  • Due to the variety of cloud-based solutions already on the market, more businesses are expected to migrate to the cloud. Companies might also learn how to exploit the potential of cloud analytics, where the bulk of the components, such as customer data sources, data models, processing apps, computing capacity, analytic models, and data storage, are hosted. This might assist in incorporating intelligence into existing procedures and improve operational decision-making.
  • Other factors driving the growth of the customer analytics market include the need to understand customer purchasing behavior to provide a more personalized customer experience, in addition to the advancement of technology such as artificial intelligence (AI), machine learning (ML), and business process automation to streamline marketing processes.
  • The industry under consideration is rapidly developing due to the rising need for greater customer pleasure. Customer analytics are used in retail to produce tailored communications and marketing strategies. They know which consumers buy what, and tailoring marketing to them based on shopper data may increase customer experience and loyalty. According to the ACSI Retail and Consumer Study, retailers may sigh relief as consumer satisfaction remains relatively stable in the previous year due to a great shopping experience via repeat purchases, customer loyalty, customer referrals, revenues, and participation.
  • Another element propelling the industry is the rise in social media awareness. Social media analytics enhances the benefits of social networking by increasing brand exposure, increasing brand value, and expanding consumer reach through social media platforms by linking their product list with e-commerce sites, which assists in monitoring people and connection development. Amazon and Walmart have utilized social media sites such as Facebook, Instagram, YouTube, and Twitter to promote their items. Social platforms are modern-day shops that act as a conduit between customers and entities.
  • In recent years, there has been a rise in security and privacy breaches. As a result, customers began to worry more about their privacy and security. This has been a critical impediment to the expansion of the customer analytics sector. Significant data architecture in consumer analytics may become increasingly crucial to safeguard, threatening data loss.
  • The COVID-19 epidemic hampered the growth of the consumer analytics sector. Markets were shuttered because of the government's rigorous lockdown during the pandemic. Thus, the consumer analytics industry was restricted for a short time. Internet retail, the fastest-growing market segment, was seriously impacted. However, it has progressively returned to normalcy due to government support for online shopping sites during the closure.

Customer Analytics Market Trends

Growing Retail Sector to Drive Market Growth

  • In the retail sector, consumers value and demand a personalized omnichannel experience. As a result, many retailers are turning to technology like customer analytics to understand better what their consumers want and need.
  • As retail sales grow, customer analytics is increasingly used to create personalized communications and marketing campaigns. Knowing consumers' purchase patterns and adaptable marketing strategies improve customer experience and loyalty.
  • Online purchasing has increasingly developed as Internet usage has increased. E-commerce has emerged as a critical platform in the retail and distribution industries. The number of orders climbed by 15% in 2021 compared to the previous year, fueling development in cross-border commerce. Online buyers from different nations are more likely to make significant purchases. Amazon alone accounts for around 40% of US sales and 80% of the increase in online sales.
  • Predictive analytics is a popular trend in business intelligence solutions, allowing organizations to accurately forecast future customer purchasing preferences. Many predictive analytic models are developed primarily to give better service to existing customers, reduce churn, and build stronger connections.
  • When merchants can analyze consumer activity, including flows, timing, and stops, they may draw significant insights. Motionlogic, a T-Systems tool, captures and analyzes motions to help brick-and-mortar retailers understand customers' journeys and motives. These traffic patterns may be linked to specific triggers to indicate attractive areas and destinations, which may aid retailers in comprehending real-time customer data.

North America Accounts for Major Share

  • North America is expected to have the largest market share due to its robust presence. As the demand for big data projects to improve customer experience grows in this area, organizations' perspectives on data consumption, collecting, and analysis are changing.
  • Corporations in the United States are likely to maintain or increase their marketing expenditures, resulting in a low growth rate for the region compared to other locations.
  • To provide a single customer view, United States Bank established an analytics system incorporating data from online and physical channels in the United States. The bank raised its lead conversion rate by more than 100% and created more personalized experiences by providing relevant leads and suggestions to the contact center.

Customer Analytics Industry Overview

The market for consumer analytics is highly fragmented, with fierce competition from established and developing businesses. By spending on R&D and player acquisitions, these players hope to acquire an advantage over their competitors through new product development. Adobe Systems Inc., IBM Corporation, and Oracle Corporation are critical participants in the industry under consideration.

  • March 2022 - Adobe introduced a new Customer Journey Analytics for Adobe's Experience Cloud. Adobe launched a new experimentation tool in experience analytics that allows organizations to test real-world scenarios and evaluate the results to understand how little changes can affect the overall customer experience across their various products. Adobe Customer Data Platform (CDP) and Customer Journey Analytics have also been combined to improve Adobe's capacity to uncover customer segments.
  • June 2022 - Salesforce introduced new Customer 360 technologies that combine marketing, commerce, and service data on a single platform, allowing businesses to connect, automate, and customize every encounter and develop trusted relationships at scale.
  • December 2022 - Acquia, the open digital experience provider, announced changes to its customer data platform (CDP) that expand support for business marketing teams. The additional features broaden how marketers and data scientists can engage with information managed by Acquia CDP and reinforce the product's important position in composable customer data initiatives. Acquia CDP is a component of Acquia Digital Experience Platform (DXP), the industry's first open platform for combining content and data to create world-class digital consumer experiences.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Rising Demand for Improved Customer Satisfaction
    • 4.3.2 Increase in Social Media Concern to Address Customer Behavior
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Data Security and Privacy Concerns
  • 4.5 Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 TECHNOLOGY ROADMAP

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment Type
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud-based
  • 6.2 By Solution
    • 6.2.1 Social Media Analytical Tools
    • 6.2.2 Web Analytical Tools
    • 6.2.3 Dashboard and Reporting Tools
    • 6.2.4 Voice of Customer (VOC)
    • 6.2.5 ETL (Extract, Transform, and Load)
    • 6.2.6 Analytical Modules/Tools
  • 6.3 By Organization Size
    • 6.3.1 Small and Medium Enterprises
    • 6.3.2 Large Enterprises
  • 6.4 By Service
    • 6.4.1 Managed Service
    • 6.4.2 Professional Service
  • 6.5 By End-user Industry
    • 6.5.1 Telecommunications and IT
    • 6.5.2 Travel and Hospitality
    • 6.5.3 Retail
    • 6.5.4 BFSI
    • 6.5.5 Media and Entertainment
    • 6.5.6 Healthcare
    • 6.5.7 Transportation and Logistics
    • 6.5.8 Manufacturing
    • 6.5.9 Other End-user Industries
  • 6.6 By Geography
    • 6.6.1 North America
    • 6.6.2 Europe
    • 6.6.3 Asia-Pacific
    • 6.6.4 Latin America
    • 6.6.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Adobe
    • 7.1.2 Alteryx
    • 7.1.3 Angoss Software Corporation
    • 7.1.4 Axtria
    • 7.1.5 Bridgei2i Analytics Solution (Accenture)
    • 7.1.6 IBM
    • 7.1.7 Manthan Software Services Pvt. Ltd
    • 7.1.8 Microsoft
    • 7.1.9 NGDATA NV
    • 7.1.10 Oracle
    • 7.1.11 Pitney Bowes Inc.
    • 7.1.12 Salesforce Inc.
    • 7.1.13 SAS Institute Inc.
    • 7.1.14 Teoco Corporation
    • 7.1.15 Aruba Networks Inc. (Hewlett Packard Enterprise Development LP)

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS