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市場調査レポート
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1437940

消化器健康サプリメント:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)

Digestive Health Supplements - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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消化器健康サプリメント:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

消化器健康サプリメント市場規模は、2024年に102億3,000万米ドルと推定され、2029年までに137億9,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.14%のCAGRで成長します。

消化器系の健康補助食品-市場

慢性的な健康問題の増加により、消費者は自分の健康に対する意識をますます高めており、消化器系の健康補助食品の需要が高まっています。これらのサプリメントは、体重、エネルギーレベル、身体全体の健康を維持するのに不可欠です。さらに、高齢者人口における過敏性腸症候群(IBS)や胃食道逆流症などの消化器疾患の有病率の上昇により、腸に合わせたサプリメントの需要が高まっています。さらに、市場関係者は、乳製品不使用、グルテンフリー、非遺伝子組み換え、オーガニック、大豆不使用、ビーガンなど、複数の主張を伴う消化促進サプリメントを提供しています。また、環境の持続可能性の課題に応えるために、環境に優しく生分解性のパッケージのサプリメントも提供しています。たとえば、2023年 11月に、オールテックの完全子会社であるアクティアは、アクティアガットヘルスを立ち上げました。このサプリメントは、ポストバイオティクス、プレバイオティクス、L-グルタミンを組み合わせたもので、消化不良に対処し、腸の健康を長期的に促進すると主張されています。また、この製品は詰め替え可能な瓶に詰められ、消費者廃棄物で作られた堆肥化可能なポーチや封筒にカプセル化されています。

消化器健康サプリメント市場動向

プロバイオティクスの需要は高い

プロバイオティクスは、「善玉菌」(正常な微生物叢)を維持または改善することを目的とした生きた微生物を含むサプリメントです。消費者はマルチチャネルの宣伝を通じて自分の健康についてますます意識するようになり、これにより消化器系の健康補助食品、特にプロバイオティクスの需要が高まることが予想されます。例えば、大韓民国食品医薬品安全部と国家食品安全情報院によると、2022年には韓国の健康機能性食品市場の約16.7%をプロバイオティクス製品が占めました。さらに、メーカーは、免疫力の追加の利点を備えた高品質の製品を提供するために、サプリメントに新しい菌株を組み込んでいます。授乳中の女性における乳腺炎の発生率が増加しているため、大手企業は授乳中の女性専用のプロバイオティクスを提供しています。たとえば、ダノンは2023年7月に、乳房炎を予防する授乳中の女性向けのプロバイオティクスサプリメント「アルミママ」を発売しました。

北米が最大の市場シェアを保持

ファストフード製品の消費量の急増により、アメリカ人の間で過敏性腸症候群、炎症性腸疾患(IBD)、胆嚢炎、下痢などの消化器系の健康問題の有病率が増加しており、消化器系の健康サプリメント市場を押し上げています。さらに、カナダでは高齢化が進んでおり、消化器系の問題を抱えやすくなっています。年齢を重ねると消化器官の機能が低下し、消化器系の不快感や栄養不足につながります。たとえば、カナダ統計局によると、2018年には65歳以上の高齢者は女性約340万人、男性約290万人だったが、2022年にはそれぞれ約390万人、約330万人となっています。これに加えて、大手企業は競争上の優位性を得るために製品ポートフォリオを拡大しています。たとえば、2023年 9月に協和発酵 USAは、製薬メーカーQuifaestと提携してメキシコで製品を発売し、IMMUSETMポストバイオティクスの適用範囲を拡大しました。 IMMUSETMは、免疫サポートを提供する協和のポストバイオティクスです。この製品はメキシコシティ中のショッピングモールにあるQuifaHealth店舗で販売されました。

消化器健康サプリメント業界の概要

消化器系の健康補助食品市場は、世界市場で大きなシェアを持つ主要企業と競争しています。主要な主要企業には、Amway Corp、Bayer AG、Herbalife International of America Inc.、The Bountiful Company、およびNestle SAなどがあります。これらの企業は、自社のポートフォリオを拡大し、地元顧客のニーズを満たすために合併と買収に注力しています。たとえば、ユニリーバは2021年 5月に健康補助食品会社Onnitを買収しました。Onnitはテキサス州オースティンに拠点を置き、精神的なパフォーマンス、精神的な健康、体力の向上に役立つサプリメントを販売しています。消費者のより具体的なニーズを満たすために、複数の製品を扱う企業やブランドは、ほとんどの場合、自社の製品を酵素とプロバイオティクスの2つのカテゴリに分類しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 腸の健康への関心の高まり
    • 味とサプリメントの提供形式の革新
  • 市場抑制要因
    • 機能性食品とその他の代替品の消費量の増加
    • サプリメント摂取による副作用
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • プレバイオティクス
    • プロバイオティクス
    • 酵素
    • その他のタイプ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 薬局・ドラッグストア
    • オンライン小売業者
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • 残りの中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Bayer AG
    • NOW Health Group Inc.
    • Herbalife Nutrition Ltd
    • Amway Corporation
    • PanTheryx Inc.
    • Organic India
    • HALEON PLC
    • Novozymes A/S
    • GNC Holdings LLC
    • Nestle SA

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 62762

The Digestive Health Supplements Market size is estimated at USD 10.23 billion in 2024, and is expected to reach USD 13.79 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.14% during the forecast period (2024-2029).

Digestive Health Supplements - Market

Consumers are increasingly becoming aware of their health due to the rising occurrence of chronic health issues, fueling the demand for digestive health supplements. These supplements are vital in maintaining weight, energy levels, and overall physical health. Moreover, the rising prevalence of digestive disorders such as irritable bowel syndrome (IBS) and gastroesophageal reflux disease among the geriatric population is boosting the demand for gut-tailored supplements. Furthermore, market players offer digestive supplements with multiple claims, such as dairy-free, gluten-free, non-GMO, organic, soy-free, and vegan. They also offer supplements in eco-friendly and biodegradable packaging to cater to environmental sustainability challenges. For instance, in November 2023, Acutia, a wholly-owned subsidiary of Alltech, launched Acutia Gut Health. The supplement is claimed to be a combination of a postbiotic, a prebiotic, and L-glutamine to address digestive upset and promote gut health over time. Also, the product is packaged in refillable jars and capsuled in compostable pouches and envelopes made of post-consumer waste.

Digestive Health Supplements Market Trends

Probiotics Are in High Demand

Probiotics are supplements containing live microorganisms intended to maintain or improve the "good" bacteria (normal microflora). Consumers are increasingly becoming aware of their health through multi-channel publicity, which is anticipated to propel the demand for digestive health supplements, especially probiotics. For instance, according to the Ministry of Food and Drug Safety of the Republic of Korea and the National Food Safety Information Service, in 2022, probiotic products took up about 16.7% of the South Korean health functional food market. Moreover, manufacturers are incorporating novel strains in supplements to offer high-quality products with the added benefit of immunity. With the growing incidences of mastitis in breastfeeding women, leading players are offering probiotics specifically for lactating women. For instance, in July 2023, Danone launched a probiotic supplement, Almimama, for breastfeeding women to prevent mastitis.

North America Holds the Largest Market Share

The increasing prevalence of digestive health issues, including irritable bowel syndrome, inflammatory bowel disease (IBD), cholecystitis, and diarrhea among Americans due to a surge in the consumption of fast-food products, is boosting the digestive health supplement market. Moreover, the aging population in Canada is more susceptible to digestive problems. As individuals age, their digestive become less effective, leading to digestive discomfort and nutrient deficiencies. For instance, according to Statistics Canada, in 2018, there were approximately 3.4 million women and 2.9 million men who were seniors aged over 65, while in 2022, there were 3.9 million and 3.3 million, respectively. Besides this, leading players are expanding their product portfolios to gain a competitive advantage. For instance, in September 2023, Kyowa Hakko USA expanded the reach of its IMMUSETM postbiotic with its product launch in Mexico in partnership with the pharmaceutical manufacturer Quifaest. IMMUSETM was a Kyowa's postbiotic that provided immune support. The product was sold at QuifaHealth stores in malls throughout Mexico City.

Digestive Health Supplements Industry Overview

The digestive health supplement market is competitive with key players having a significant share of the global market. Some major key players are Amway Corp, Bayer AG, Herbalife International of America Inc., The Bountiful Company, and Nestle SA. These players are focusing on mergers and acquisitions to grow their portfolios and meet the needs of local customers. For example, Unilever bought the health supplements company Onnit in May 2021. Onnit is based in Austin, Texas, and sells supplements that help with mental performance, emotional wellness, and physical fitness. To meet the more specific needs of consumers, companies or brands with more than one product are mostly putting their products into two categories: enzymes and probiotics.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Growing Emphasis on Gut Health
    • 4.1.2 Innovation In Flavor and Supplement Delivery Format
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Escalating Functional Food Consumption and Other Substitutes
    • 4.2.2 Side-effects Of Supplement Consumption
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Prebiotics
    • 5.1.2 Probiotics
    • 5.1.3 Enzymes
    • 5.1.4 Other Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Pharmacies /Drugstores
    • 5.2.3 Online Retailers
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Bayer AG
    • 6.3.2 NOW Health Group Inc.
    • 6.3.3 Herbalife Nutrition Ltd
    • 6.3.4 Amway Corporation
    • 6.3.5 PanTheryx Inc.
    • 6.3.6 Organic India
    • 6.3.7 HALEON PLC
    • 6.3.8 Novozymes A/S
    • 6.3.9 GNC Holdings LLC
    • 6.3.10 Nestle SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS