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市場調査レポート
商品コード
1437929

アスレチックシューズ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Athletic Footwear - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 160 Pages | 納期: 2~3営業日

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アスレチックシューズ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

アスレチックシューズ市場規模は、2024年に1,168億2,000万米ドルと推定され、2029年までに1,464億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.63%のCAGRで成長します。

運動靴-市場

COVID-19感染症のパンデミック後、ほぼ1年にわたる在宅勤務文化により、人々は健康上の問題を抱え始めました。体重の増加や高血圧、コレステロール、糖尿病などの病気が増加しています。これらの理由により、人々はフィットネスの利点に気づき、各国でスポーツやアクティビティへの参加が増加しています。パンデミック後、世界中でトレッキングやハイキング旅行も増加し、その結果、運動靴の需要が増加し、運動靴市場の成長を牽引しました。アウトドア参加動向レポート 2022によると、2021年に米国で5,870万人がハイキングに出かけました。

市場は、フィットネスの重要性に対する意識の高まりによって牽引されています。消費者の購買行動は、主に可処分所得の増加と自己啓発のための製品への支出の増加により、近年大きく変化しました。靴の専門店やフランチャイズ店の数の増加、および靴メーカーとさまざまな小売チェーンとの提携により、運動靴の需要が高まっています。さまざまな場所で新たに出現したさまざまな動向は、今後数年間でアスレチックシューズ業界に好影響を与えると予想されます。さらに、消費カロリーを計算するスマートフットウェアなど、市場関係者による製品開発の進歩は、運動靴業界に影響を与える可能性があります。

アスレチックシューズ市場動向

スポーツ参加の増加とアスレジャーの影響

消費者は、アスレジャー動向に合わせてスポーツデザインの要素を組み込んだデザイナーアスレチックシューズをますます好みます。さらに、ランニングとサイクリングのフットウェアに対する世界の需要は、よりアクティブなライフスタイルへの継続的な移行によって促進されています。エアロビクス、スイミング、ジョギング、ヨガなどのスポーツやフィットネスの人気の高まり、フィットネスやスポーツ活動に参加する女性の増加に伴い、日常のスポーツ活動に最適な魅力的で快適なアスレチックシューズの人気が非常に高まっています。この結果、消費者、特に女性はより多くの運動靴を購入しています。さらに、アスレジャーはますます普及しており、ミレニアル世代の親のアスレチックシューズの選択に影響を与えています。アスレチックシューズは、団塊の世代、X世代、Z世代、ミレニアル世代もスポーツ活動に参加しているため、あらゆる年齢層で有名です。

南米はアスレチックシューズの急成長市場

ブラジルには発達したスポーツ文化があります。スポーツは人口の大部分の間で広く行われ、人気があるだけでなく、その性質も多様です。その結果、ブラジルは世界の主要な運動靴市場の1つとなり、南米における運動靴の販売を牽引しています。さらに、近年、南米では、健康意識の高まり、ライフスタイルの変化、快適な靴への欲求の高まり、創造的な靴デザインのニーズの高まり、可処分所得水準の拡大により、消費者の運動靴への嗜好が高まっています。アスレチックシューズの国際的な企業やブランドはブラジルで大きく拡大しており、南米のアスレチックシューズ市場に貢献しています。ブラジルは、複数のスポーツ分野にわたってスポーツ産業に刺激的な投資機会を提供しています。企業のターゲット層は高所得層と中間所得層です。

アスレチックシューズ業界の概要

アスレチックシューズ市場は競争が激しく、地域および世界のさまざまなプレーヤーが存在します。市場で競争上の優位性を獲得するために、企業は提供する製品、価格、材料の品質、マーケティング活動などのさまざまな要素で競争します。企業はデジタルおよびソーシャルメディアマーケティングを活用して、新製品の発売について人々に通知しています。eコマースチャネルは近年大幅に成長しており、市場で活動する大手企業にとって優先されるチャネルの1つです。 Adidas AG、Nike Inc.、Puma SEは、調査対象市場で活動している主要企業の一部です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ランニングシューズ
    • アスレチックシューズ
    • トレッキング/ハイキングシューズ
    • その他の製品タイプ
  • エンドユーザー別
    • 男性
    • 女性
    • 子供たち
  • 流通チャネル別
    • スポーツ用品店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Adidas AG
    • Nike Inc.
    • Under Armour Inc.
    • Puma SE
    • SKECHERS USA Inc.
    • Asics Corporation
    • Wolverine World Wide Inc.
    • VF Corporation
    • Fila
    • New Balance Athletics Inc.

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 62641

The Athletic Footwear Market size is estimated at USD 116.82 billion in 2024, and is expected to reach USD 146.48 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.63% during the forecast period (2024-2029).

Athletic Footwear - Market

After the COVID-19 pandemic, due to the work-from-home culture for almost a year, people started developing health issues. Increase in weight and diseases like high blood pressure, cholesterol, and diabetes are increasing among people. Due to these reasons, people have become aware of the benefits of fitness, and countries have increased participation in sports and activities. After the pandemic, trekking and hiking trips also increased around the world, which, in turn, has increased demand for athletic shoes, thereby driving the growth of the athletic footwear market. According to the Outdoor Participation Trends report 2022, 58.7 million people went hiking in the United States in 2021.

The market is being driven by rising awareness about the importance of fitness. Consumer buying behavior transformed substantially in recent years, primarily due to an increase in disposable income and increased spending on products for self-enhancement. A rise in the number of specialty and franchised footwear stores, as well as tie-ups between footwear makers and various retail chains, has boosted demand for athletic footwear. Various emerging trends in different locations are expected to have a favorable impact on the sports footwear industry in the coming years. Furthermore, product development advancements, such as smart footwear that calculates calories burned, from market players may have an impact on the athletic footwear industry.

Athletic Footwear Market Trends

Growing Sports Participation and Influence of Athleisure

Consumers increasingly prefer designer athletic shoes that incorporate elements of sports design in accordance with the athleisure trend. Furthermore, the global demand for running and cycling footwear is driven by the continued shift toward more active lifestyles. With the rise in popularity of sports and fitness activities, such as aerobics, swimming, jogging, and yoga, as well as the number of women participating in fitness and sports activities, attractive and comfortable sports footwear ideal for daily sports activities is becoming extremely popular. Consumers, particularly women, are buying more athletic footwear as a result of this. In addition, athleisure has become increasingly widespread, influencing millennial parents' sports footwear choices. Athletic footwear is famous among all age groups, as baby boomers, Generation X, Generation Z, and millennials are also participating in sports activities.

South America is the Fastest-growing Market for Athletic Footwear

Brazil has a well-developed sporting culture. Sports are not only widely played and popular among large segments of the population, but they are also diverse in nature. As a result, Brazil is one of the world's major athletic footwear marketplaces, driving athletic footwear sales in South America. Furthermore, in recent years, in South America, rising health consciousness, changing lifestyles, increasing desire for comfortable footwear, the growing need for creative footwear designs, and expanding disposable income levels have pushed consumer preference for athletic footwear. Athletic footwear international companies and brands are significantly expanding in Brazil, contributing to the athletic footwear market in South America. Brazil offers exciting investment opportunities for the sports industry across multiple sports sectors. The target audience for companies is the high and middle-income population.

Athletic Footwear Industry Overview

The athletic footwear market is competitive, with the presence of various regional and global players. To achieve a competitive advantage in the market, firms compete on a variety of variables such as product offerings, price, material quality, and marketing efforts. Companies are utilizing digital and social media marketing to notify people about new product launches. The e-commerce channel has been growing majorly over recent years, and it is one of the preferred channels for the major players operating in the market. Adidas AG, Nike Inc., and Puma SE are some of the major players operating in the market studied.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Running Shoes
    • 5.1.2 Sports Shoes
    • 5.1.3 Trekking/Hiking Shoes
    • 5.1.4 Other Product Types
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Men
    • 5.2.2 Women
    • 5.2.3 Children
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Sports and Atheletic Goods Stores
    • 5.3.2 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.3 Online Retail Stores
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 Spain
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Adidas AG
    • 6.3.2 Nike Inc.
    • 6.3.3 Under Armour Inc.
    • 6.3.4 Puma SE
    • 6.3.5 SKECHERS USA Inc.
    • 6.3.6 Asics Corporation
    • 6.3.7 Wolverine World Wide Inc.
    • 6.3.8 VF Corporation
    • 6.3.9 Fila
    • 6.3.10 New Balance Athletics Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS