デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1437937

再生可能航空燃料:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Renewable Aviation Fuel - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 146 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.86円
再生可能航空燃料:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

再生可能航空燃料市場の規模は、2024年に65億8,000万米ドルと推定され、2029年までに453億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に47.16%のCAGRで成長します。

再生可能航空燃料- 市場

2020年、市場はCOVID-19による悪影響を受けました。現在、市場はパンデミック前のレベルに達しています。

主なハイライト

  • 長期的には、温室効果ガス排出に対する政府規制の強化や、再生可能航空燃料の生産と消費の促進などの要因が、予測期間中に再生可能航空燃料市場を牽引する可能性があります。
  • 一方で、再生可能航空燃料のコストが高いため、再生可能航空燃料市場の成長が抑制されることが予想されます。
  • それにもかかわらず、東南アジアなどの新興地域からの需要の増加は、予測期間における再生可能航空燃料市場に有利な機会を生み出すために期待されています。
  • 北米は予測期間中に再生可能航空燃料市場を独占する可能性が高く、需要の大部分は米国やカナダなどの国から来ています。

再生可能航空燃料市場動向

市場を独占する水素処理エステルおよび脂肪酸(HEFA)テクノロジー

  • 一般に水素化植物油(HVO)または水素化再生可能ジェット(HRJ)として知られる水素化処理エステルおよび脂肪酸(HEFA)は、動物油または植物油(トリグリセリド)から水素化処理によって作られる炭化水素航空燃料の一種です。
  • 2011年、水素化処理エステルおよび脂肪酸(HEFA)技術は、バイオジェット燃料製造に関して米国材料試験協会(ASTM)から認証を取得しました。 HEFAは、再生可能燃料の生産に油や脂肪などの油脂化学原料を使用します。
  • 商業的に利用可能なバイオジェット燃料のかなりの部分はHEFAバイオジェットから来ており、世界中のいくつかの商業規模の施設が同じものを生産しています。ただし、その過程で再生可能ディーゼル(HEFAディーゼル)も製造されるため、市場範囲が広くなり、販売価格も高くなります。したがって、生産者はHEFAジェットではなくHEFAディーゼルに焦点を当てています。
  • さらに、動物油または植物油から作られる炭化水素航空燃料は、バイオエネルギーに該当します。国際再生可能エネルギー機関によると、2022年には世界のバイオエネルギーの総容量は148 GWに達し、環境に優しい性質のため増加すると予想されています。
  • 2022年 1月、ジョンソンマッセイは、FT技術を使用して、回収した二酸化炭素(CO2)とグリーン水素を持続可能な航空燃料(SAF)に変換する革新的な技術 HyCOgenTMを発表しました。再生可能航空燃料分野におけるこのような発展により、予測期間中にFT技術の需要が増加する可能性があります。
  • さらに、2021年12月、英国運輸省は、チェシャーの新施設の詳細な工学設計に取り組むとみられるアドバンスト・バイオ燃料ソリューションズ(ABSL)への1,500万ポンドの支援を発表しました。このプラントは、ガス化とフィッシャー・トロプシュ(FT)技術を利用して、年間推定13万3,000トンの廃棄物を航空燃料にアップグレードできるバイオ原油に変換する予定です。したがって、今後の持続可能な航空燃料プロジェクトへのそのような投資は、予測期間中にFT技術の需要を増加させる可能性があります。
  • しかし、HEFAバイオジェット燃料は化石由来のジェット燃料よりも高価であり、HEFAの潜在的な原料も高価です。航空分野の脱炭素化を図るため、ボーイングなどの企業は、航空機における高凝固点 HEFA(HEFA+)航空燃料の技術的適合性をテストしています。 HEFA+は、植物油や廃脂肪などのバイオ原料からの合成炭化水素です。したがって、上記の点により、HEFAセグメントは予測期間中に再生可能航空燃料市場を独占すると予想されます。

北米が市場を独占する

  • 北米は、航空産業と再生可能な航空燃料にとって最大の市場の1つです。 1978年から2022年の間に、米国の航空会社は燃料効率を130%以上改善し、その結果、約50億トンの二酸化炭素が節約されました。エアラインズ・フォー・アメリカ(A4A)によると、同国の航空会社はパンデミック前の段階で毎日約2万8000便を運航しています。北米のほとんどの航空会社は、2020年と2021年に多額の財務損失を計上しました。しかし、航空交通量は予測期間中に回復すると予想されます。さらに、原油価格が急速に上昇しているため、再生可能航空燃料の需要は予測期間中に増加すると予想されます。
  • 米国バイオエネルギー技術局(BETO)とエネルギー省(DOE)は、エネルギー効率・再生可能エネルギー(EERE)の支援を受けて、輸送用および輸送用の持続可能な国産代替燃料の採用拡大に取り組んでいます。航空業界の再生可能燃料産業の成長を促進します。
  • 北米では、再生可能航空燃料生産に対する主な政策的インセンティブは米国再生可能燃料基準(RFS)であり、これは再生可能燃料の量義務基準を満たすために再生可能燃料を輸送用燃料に混合する精製業者と燃料輸入業者を表彰するものです。
  • 2022年 1月、環境保護庁(EPA)は、RFSプログラムに基づいて、セルロース系バイオ燃料、先進的バイオ燃料、および総再生可能燃料の量要件案を発行しました。この提案に基づき、2022年の再生可能燃料基準は360億ガロンに設定され、前年比30億ガロン以上増加しました。
  • さらに、運輸省、エネルギー省、農業省は、この燃料供給を増やす取り組みの指針となるロードマップを作成しました。ホワイトハウスは、航空温室効果ガス排出量削減のため、持続可能なジェット燃料の生産を2030年までに年間30億ガロンに拡大する「グランド・チャレンジ」を発表しました。 2050年までに商用ジェット燃料消費量を100%満たすのに十分な燃料を生産することを目指しています。 2023年3月、米国政府は廃棄物をバイオ燃料に変換するための科学とインフラを改善し、2050年の目標を支援する機会として3,450万米ドルを資金提供することで目標を修正しました。
  • 北米における既存の燃料政策の枠組みは、将来的に水素化処理エステルおよび脂肪酸(HEFA)燃料の生産を支援すると予想されており、それによってこの地域のHEFA燃料生産者の機会が増加します。したがって、このような要因は、予測期間中に市場における北米の優位性を高めると予想されます。

再生可能航空燃料業界の概要

再生可能航空燃料市場は適度に細分化されています。市場の主要企業には(順不同)、TotaEnergies SE、Neste Oyj、Swedish Biofuels AB、Gevo Inc.、SG Preston Companyなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲
  • 市場の定義
  • 調査の前提条件

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場概要

  • イントロダクション
  • 2028年までの市場規模と需要予測
  • 政府の政策と規制
  • 最近の動向と発展
  • 市場力学
    • 促進要因
      • 温室効果ガス排出に対する政府規制の強化
      • 再生可能な航空燃料の生産と消費の促進
    • 抑制要因
      • 再生可能航空燃料の高コスト
  • サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • テクノロジー
    • フィッシャー・トロプシュ(FT)
    • 水素化処理エステルおよび脂肪酸(HEFA)
    • 合成イソパラフィン系(SIP)およびアルコールツージェット(AJT)
  • 用途
    • 商業
    • 防衛
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他の北米地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他のアジア太平洋地域
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • その他の欧州地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • カタール
      • その他の中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 合併と買収、合弁事業、コラボレーション、および契約
  • 有力企業が採用した戦略
  • 企業プロファイル
    • TotalEnergies SE
    • Neste Oyj
    • Swedish Biofuels AB
    • Red Rock Biofuels LLC
    • Gevo Inc.
    • Honeywell International Inc.
    • Fulcrum BioEnergy Inc.
    • SG Preston Company
    • LanzaTech Inc.

第7章 市場機会と将来の動向

  • 東南アジアなどの新興地域からの需要増加
目次
Product Code: 62709

The Renewable Aviation Fuel Market size is estimated at USD 6.58 billion in 2024, and is expected to reach USD 45.37 billion by 2029, growing at a CAGR of 47.16% during the forecast period (2024-2029).

Renewable Aviation Fuel - Market

The market was negatively impacted by COVID-19 in 2020. Presently the market has reached pre-pandemic levels.

Key Highlights

  • Over the long term, factors such as increased government regulations for greenhouse gas emissions, and encouraging production and consumption of renewable aviation fuel are likely to drive the renewable aviation fuel market during the forecast period.
  • On the other hand, high costs of renewable aviation fuel are expected to restrain the growth of renewable aviation fuel market.
  • Nevertheless, increasing demand from emerging regions like southeast asia are exoected to create lucrative opportunities for the renewable aviation fuel market in the forecat period.
  • North America is likely to dominate the renewable aviation fuel market during the forecast period, with a majority of the demand coming from countries like the United States and Canada.

Renewable Aviation Fuel Market Trends

Hydroprocessed Esters and Fatty Acids (HEFA) Technology to Dominate the Market

  • Hydroprocessed Esters and Fatty Acids (HEFA), commonly known as Hydrogenated Vegetable Oil (HVO) or Hydroprocessed Renewable Jet (HRJ), is a type of hydrocarbon aviation fuel made from animal or vegetable oils (triglycerides) by hydroprocessing.
  • In 2011, hydro-processed esters and fatty acids (HEFA) technology received certification from the American Society for Testing and Materials (ASTM) for bio-jet fuel production. HEFA uses oleo-chemical feedstock, such as oil and fats, for renewable fuel production.
  • A significant share of available commercial volumes of bio-jet fuels comes from HEFA biojet, with several commercial-scale facilities worldwide producing the same. However, renewable diesel (HEFA-diesel) is also made during the process, with a larger market scope and a higher sales price. Thus, producers are focusing on HEFA-diesel instead of HEFA-jet.
  • Moreover, hydrocarbon aviation fuel made from animal or vegetable oils comes under bioenergy. According to International Renewable Energy Agency, in 2022, the total global bioenergy capacity accounted for 148 GW, expected to grow due to its environment-friendly nature.
  • In January 2022, Johnson Matthey launched an innovative technology, HyCOgenTM, by converting captured carbon dioxide (CO2) and green hydrogen into sustainable aviation fuel (SAF) using FT technology. Such developments in the renewable aviation fuel sector will likely increase demand for FT technology during the forecast period.
  • Furthermore, in December 2021, the UK Department for Transport announced support of GBP 15 million to Advanced Biofuel Solutions (ABSL), which was likely to work on a detailed engineering design for a new facility in Cheshire. The plant will be used for gasification and Fischer-Tropsch (FT) technology to convert an estimated 133,000 metric tons of waste a year into a biocrude that can be upgraded to aviation fuel. Thus, such investments in upcoming sustainable aviation fuel projects will likely increase the demand for FT technology during the forecast period.
  • However, HEFA biojet fuel costs more than fossil-derived jet fuels, and the potential feedstock for the HEFA is also costly. To decarbonize the aviation sector, companies such as Boeing are testing the technical suitability of high freezing point HEFA (HEFA+) aviation fuel in aircraft. HEFA+ is a synthetic hydrocarbon from bio feedstock, such as vegetable oil or waste fats.
  • Therefore, owing to the above points, the HEFA segment is expected to dominate the renewable aviation fuel market during the forecast period.

North America to Dominate the Market

  • North America is one of the largest markets for the aviation industry and renewable aviation fuel. Between 1978 and 2022, US airlines improved fuel efficiency by over 130%, which resulted in nearly 5 billion metric tons of carbon dioxide savings. According to the Airlines for America (A4A), the country's airlines operate approximately 28,000 flights daily in the pre-pandemic stage. Most airline companies in North America posted heavy financial losses in 2020 and 2021. However, airline traffic is expected to recover during the forecast period. Further, as crude oil prices are increasing rapidly, the demand for renewable aviation fuel is expected to grow during the forecast period.
  • The Bio-Energy Technologies Office (BETO) of the United States and the Department of Energy (DOE), supported by Energy Efficiency and Renewable Energy (EERE), are making efforts to expand the adoption of sustainable, domestically produced alternative fuels for transportation and aviation to stimulate the growth of the renewable fuel industry.
  • In North America, the primary policy incentive for renewable aviation fuel production is the US Renewable Fuel Standard (RFS), which credits refiners and fuel importers who blend renewable fuel into transportation fuel to meet Renewable Volume Obligation standards.
  • In January 2022, the Environmental Protection Agency (EPA) issued proposed volume requirements, under the RFS program, for cellulosic biofuel, advanced biofuel, and total renewable fuel. Under this proposal, the renewable fuel standard 2022 was set at 36 billion gallons, an increment of over 3 billion gallons over the previous year.
  • Moreover, The Departments of Transportation, Energy, and Agriculture developed a road map to guide their efforts to boost this fuel supply. The White House issued a "Grand Challenge" to expand sustainable jet fuel production to 3 billion gallons per year by 2030 to reduce aviation greenhouse gas emissions. It aims to create enough fuel by 2050 to meet 100% commercial jet fuel consumption. In March 2023, the U.S. government revised thr goals by funding USD 34.5 million as an opportunity to improve the science and infrastructure for converting waste into biofuels and help support the 2050 goal.
  • The existing framework of fuel policies in North America is expected to support hydro-processed esters and fatty acids (HEFA) fuel production in the future, thereby increasing the opportunities for HEFA fuel producers in the region.
  • Therefore, such factors are expected to boost the dominance of North America in the market during the forecast period.

Renewable Aviation Fuel Industry Overview

The renewable aviation fuel market is moderately fragmented. Some of the major players in the market (in no particular order) include TotaEnergies SE, Neste Oyj, Swedish Biofuels AB, Gevo Inc., and SG Preston Company.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of the Study
  • 1.2 Market Definition
  • 1.3 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Market Size and Demand Forecast in USD million, till 2028
  • 4.3 Government Policies and Regulations
  • 4.4 Recent Trends and Developments
  • 4.5 Market Dynamics
    • 4.5.1 Drivers
      • 4.5.1.1 Increased Government Regulations for Greenhouse Gas Emissions
      • 4.5.1.2 Encouraging Production and Consumption of Renewable Aviation Fuel
    • 4.5.2 Restraints
      • 4.5.2.1 The High Costs of Renewable Aviation Fuel
  • 4.6 Supply Chain Analysis
  • 4.7 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.7.3 Threat of New Entrants
    • 4.7.4 Threat of Substitutes Products and Services
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Technology
    • 5.1.1 Fischer-Tropsch (FT)
    • 5.1.2 Hydroprocessed Esters and Fatty Acids (HEFA)
    • 5.1.3 Synthesisized Iso-Paraffinic (SIP) and Alcohol-to-Jet (AJT)
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Commercial
    • 5.2.2 Defense
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States of America
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of the North America
    • 5.3.2 Asia-Pacific
      • 5.3.2.1 China
      • 5.3.2.2 India
      • 5.3.2.3 Japan
      • 5.3.2.4 Rest of the Asia-Pacific
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 United Kingdom
      • 5.3.3.2 France
      • 5.3.3.3 Germany
      • 5.3.3.4 Rest of the Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of the South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Qatar
      • 5.3.5.4 Rest of the Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 TotalEnergies SE
    • 6.3.2 Neste Oyj
    • 6.3.3 Swedish Biofuels AB
    • 6.3.4 Red Rock Biofuels LLC
    • 6.3.5 Gevo Inc.
    • 6.3.6 Honeywell International Inc.
    • 6.3.7 Fulcrum BioEnergy Inc.
    • 6.3.8 SG Preston Company
    • 6.3.9 LanzaTech Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Increasing Demand from Emerging Regions like Southeast Asia