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市場調査レポート
商品コード
1433488

製品情報管理:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Product Information Management - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 135 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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製品情報管理:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

製品情報管理の市場規模は、2024年に194億7,000万米ドルと推定され、2029年までに554億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年~2029年)中に23.30%のCAGRで成長する見込みです。

製品情報管理- 市場

製品情報管理(PIM)ソリューションは、企業の製品情報を統合および管理して、製品データの単一の正確なビューを確保するプロセスとツールです。 PIMは、企業の製品とサービスに関するデータをコスト効率よく収集するための集中プラットフォームを提供します。 PIMは、すべての顧客に対して一貫した高品質の製品データと情報の維持を促進します。

主なハイライト

  • PIMシステムは、さまざまな組織が、コア製品データ(製品名、タイトル、説明)、製品属性(SKU、コスト、価格設定)、製品仕様(寸法、保証、パッケージ情報など)、製品関連のメトリクス、オムニチャネル製品情報(モバイルコピーなど)、拡張チャネル情報(Google/Amazon/Shopifyなど)、店舗固有の情報(POSレジや製品カタログ)などの複数の情報ソースから収集したさまざまな製品情報を統合するのに役立ちます。
  • データ生成の大幅な増加に伴い、データと情報は組織やビジネスのバックボーンとなっています。最近、より良い顧客エクスペリエンスに対する需要の高まりにより、より多くの専門家が製品情報管理(PIM)システムに注目し始めています。
  • PIMソフトウェアは、小売業界やeコマース業界でのアプリケーションの拡大により、大きな注目を集めました。オフラインの小売店がデジタル空間で成長するのを支援し、顧客データを活用して製品を構築するAmazon Goのような新しいコンセプトを支援しています。小売業やeコマース業の拡大と管理すべき商品データの増大に伴い、PIMシステムの導入が進んでいます。
  • 最近、ビジネスアプリケーションのSaaS(Software-as-a-Service)バージョンの需要が大幅に増加しています。クラウドベースのPIMは、導入とコラボレーションの容易さ、手頃な価格、拡張機能を好む組織の間で人気が高まっています。
  • COVID-19のさなか、これまで実店舗で小売市場を厳しく管理していた垂直統合型のブランドやメーカーは、販売をeコマースパートナーに依存していたために、小売体験に対する洞察が突然失われることを目の当たりにしました。実店舗と比較すると、これまでと同じレベルの可視性や制御性がありません。eコマース大手Amazonでの小売を避けるため、ブランドはメーカーがブランドや顧客のデータを維持しながら消費者に直接販売できるShopifyなどのeコマースプラットフォームに注力しています。

製品情報管理市場動向

小売業界が市場の成長を牽引すると予想される

  • 小売およびeコマース分野での顧客エクスペリエンスの向上と人工知能および小売分析ツールの導入への注目の高まりにより、製品情報管理(PIM)の導入率は小売およびeコマース業界で最も高くなることが予想されています。
  • デジタル化により、顧客はさまざまなソースから製品情報にアクセスできるようになりました。eコマースの大幅な成長に伴い、顧客の好みや行動は劇的に変化しました。モビリティと人工知能の世界ではインテリジェントなデータ分析が結合されているため、世界中の小売業者はビジネスに役立つ正確な分析を体験できます。
  • たとえば、 India Brand Equity Foundation(IBEF)によると、インド政府のデジタルインディアへの取り組みは、2025年までにインドを数兆ドル規模のオンライン経済に押し上げることを目指しています。これにより、政府向けのeコマースプラットフォームの開発をレビューおよび分析するための新しい運営グループが設立されました。
  • IBEFによると、オンライン小売の普及率は2019年の4.7%から2024年までに10.7%に達すると予想されます。同様に、2025年までにインドのインターネット購入者は2億2,000万人に達すると予想されます。 Payoneerのレポートによると、インドのeコマースセクターは国境を越えた成長において世界第9位にランクされています。インドのeコマースは、 2020年の食品、食料雑貨類、ファッション、コンシューマーエレクトロニクスの総売上高の4%から2025年までに8%に成長すると予想されています。このような発展が調査市場を牽引すると期待されています。
  • したがって、顧客の転換は小売業者にとって重要な課題です。彼らは、製品情報にアクセスするための包括的なソリューションを提供することで、権限を与えられた消費者を引きつけようと競い合い、それによって情報サプライチェーンを強化しています。製品情報管理ソリューションは、この情報を管理し、企業に競争上の優位性を提供します。 PIMは、マーケティングチャネルの数が増加しているため、さまざまなソースから生成されたデータの管理にも使用されます。

北米が大きな収益シェアを獲得

北米は、この地域の企業間で手作業を削減し、ワークフローを合理化するための先進テクノロジーの導入が進んでいることから、著名なPIM市場となっています。eコマースの成長も市場の成長に貢献しています。この地域には製品情報管理(PIM)ベンダーの強力な足場があり、市場全体の成長を推進しています。 IBM Corporation、Oracle Corporation、Riversand Technologies Inc.、Informatica LLCなどがあります。

米国におけるeコマースの売上も増加しています。米国商務省の統計をDigital Commerce 360で分析したところによると、北米のeコマース小売総額は2022年に増加し、1兆300億米ドルに達しました。

オンラインショッピングの売上の急増は、何百万人もの人々が健康と安全の理由から自宅に留まり、店舗での購入を避ける原因となっているCOVID-19に関連しています。小売およびeコマースビジネスの拡大と管理する商品データの量の増加に伴い、この地域ではPIMソリューションの採用が増加しています。

Orgill Inc.は、世界最大の独立系強硬販売業者の1つであり、米国および60か国以上の小売業者に75,000を超える製品と業界をリードする小売サービスへのアクセスを提供しています。

Orgillは、会社のすべての製品情報を管理し、さまざまな製品カタログ、ディレクトリ、マーケティング資料を作成するためにPIMソリューションを導入しました。製品情報は、会社のオンライン製品カタログを推進するためにも使用されます。 PIMソリューションは、比類のない小売業者のサポートとサービスを提供するというOrgillの使命をサポートします。

過去に、カナダに本拠を置くアウトドアおよびスポーツ用品の大手小売業者であるSAILは、その広範な製品範囲をすべてのチャネルで整理、管理、マーケティングするためにinRiver PIMを選択しました。同社は、手動データ入力を減らし、大量のサプライヤーデータを強力に格納し、製品の市場投入までの時間を短縮するためにPIMを選択しました。

製品情報管理業界の概要

製品情報管理市場は、地域内および国際的なプレーヤーの存在により、競争が激しくなっています。市場は適度に集中しているようで、競合他社間の激しい競争が続く市場での地位を維持するために、プレーヤーは合併や買収や製品革新などの戦略を採用しています。市場における最近の動向には次のようなものがあります。

  • 2023年2月:Lumavateは製品情報管理(PIM)ソリューションを開始しました。マーケティング担当者は、LumavateのPIMを使用して、一元化された場所で製品データとデジタル資産を簡単に作成および管理できます。
  • 2022年10月:AgilisとSpecialChemは、化学業界向けに特別に設計されたクラウドベースのPIMシステムを市場に投入するための提携を発表しました。ionicPIMは、化学物質の製造業者や販売業者がすべての製品データとドキュメントの単一ソースを維持できるように設計された新製品です。 ionicPIMは化学薬品用に事前構成されているため、実装と使用が簡単です。また、生産者と流通業者がPIMをリンクして製品情報を共有することもできます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界の魅力度 - ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 製品情報管理市場へのCOVID-19の影響評価
  • 市場促進要因
    • 顧客サービス向上への需要の高まり
    • 集中型データ管理ツールに対する需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • データ侵害事例の増加

第5章 市場セグメンテーション

  • 展開
    • クラウド
    • オンプレミス
  • オファリング
    • ソリューション
    • サービス
  • エンドユーザー業界
    • BFSI
    • メディア・エンターテイメント
    • 小売
    • エネルギー・公益事業
    • ヘルスケア
    • IT・通信
    • 運輸・物流
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • SAP SE
    • Salsify Inc.
    • Syndigo LLC
    • Informatica LLC
    • inRiver AB
    • Stibo Systems Inc.
    • EnterWorks Acquisition Inc.(Winshuttle Software)
    • Agility Multichannel Limited
    • IBM Corporation
    • Pimcore USA
    • Akeneo SAS
    • Plytix Limited
    • Riversand Technologies Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62387

The Product Information Management Market size is estimated at USD 19.47 billion in 2024, and is expected to reach USD 55.48 billion by 2029, growing at a CAGR of 23.30% during the forecast period (2024-2029).

Product Information Management - Market

Product information management (PIM) solutions are processes and tools that unify and manage a business' product information to secure a single, accurate view of product data. PIM offers a centralized platform to collect data on a business's products and services cost-effectively. PIM promotes the maintenance of consistent and quality product data and information for all customers.

Key Highlights

  • A PIM system helps various organizations integrate various product information collected from multiple information sources, like core product data (product name, title, and description), product attributes (SKU, cost, and pricing), product specifications (e.g., dimensions, warranty, and packaging info), product-related metrics, omnichannel product information (e.g., mobile copy), extended channel information (Google/Amazon/Shopify/etc.), and store-specific information (POS registers and product catalogs).
  • With the massive growth in data generation, data and information have become the backbone of organizations and businesses. Recently, more professionals have begun to pay attention to product information management (PIM) systems due to the growing demand for a better customer experience.
  • The PIM software gained strong traction due to its growing application in the retail and e-commerce industries. It is helping offline retail outlets grow in digital spaces and assisting new concepts, like Amazon Go, leveraging customer data to build their product. With the expansion of retail and e-commerce businesses and the growing amount of product data to be managed, the adoption of PIM systems is on the rise.
  • The demand for software-as-a-service (SaaS) versions of business applications has recently increased dramatically. Cloud-based PIM is becoming more popular among organizations that prefer the ease of deployment and collaboration, affordability, and the ability to scale.
  • Amid COVID-19, vertically integrated brands and manufacturers that previously exercised tight control over the retail market with their brick-and-mortar stores witnessed a sudden loss of insight into the retail experience as they depended on e-commerce partners for sales. They do not have the same levels of visibility and control as they are used to when compared to a brick-and-mortar store. To avoid retailing on the e-commerce giant Amazon, brands have been focusing on e-commerce platforms, such as Shopify, which allow manufacturers to sell direct-to-consumer while maintaining their brand and customer data.

Product Information Management Market Trends

Retail Industry is Expected to Drive Market Growth

  • The adoption of product information management (PIM) is expected to be the highest in the retail and e-commerce industry due to the growing focus on enhancing customer experience and the adoption of artificial intelligence and retail analytics tools in the retail and e-commerce sector.
  • Due to digitization, customers can access product information through various sources. With the massive growth in e-commerce, customer preferences and behaviors have changed drastically. As the world of mobility and artificial intelligence combines intelligent data analytics, retailers worldwide can experience accurate analytics that is useful for their business.
  • For instance, according to the India Brand Equity Foundation (IBEF), the Indian government's Digital India effort aims to drive it into an online economy worth trillions by 2025. It has led to the formation of a new steering group to review and analyze the development of an e-commerce platform for the government.
  • According to IBEF, by 2024, online retail penetration will reach 10.7%, up from 4.7% in 2019. Likewise, by 2025, India's internet buyers will number 220 million. According to a Payoneer report, India's e-commerce sector is ranked 9th in the world for cross-border growth. E-commerce in India is expected to grow from 4% of total food and groceries, fashion, and consumer electronics retail sales in 2020 to 8% by 2025. Such developments are expected to drive the studied market.
  • Hence, customer conversion is a significant challenge for retailers. They are competing to engage the empowered consumer by providing a comprehensive solution for accessing product information, thereby enhancing the information supply chain. Product information management solutions maintain a tab on this information and offer enterprises a competitive advantage. PIM is also used for managing data generated from various sources, owing to the increasing number of marketing channels.

North America to Acquire Major Revenue Share

North America is a prominent PIM market due to the growing adoption of advanced technologies to reduce manual tasks and streamline workflows among the region's enterprises. The growth in e-commerce also contributes to the market's growth. The region has a strong foothold on product information management (PIM) vendors, which drives the overall market's growth. Some include IBM Corporation, Oracle Corporation, Riversand Technologies Inc., and Informatica LLC.

E-commerce sales in the United States are also increasing. According to a Digital Commerce 360 analysis of US Department of Commerce figures, total e-commerce retail sales in North America climbed in 2022, reaching USD 1.03 trillion.

The surge in online shopping sales is related to COVID-19, which has caused millions of people to stay home for health and safety reasons and avoid in-store purchases. With the expansion of the retail and e-commerce businesses and the increasing amount of product data to be managed, the PIM solution's adoption is on the rise in the region.

Orgill Inc. is one of the world's largest independently owned hardlines distributors, providing retailers across the United States and over 60 countries with access to over 75,000 products and industry-leading retail services.

Orgill implemented the PIM solution to manage all the company's product information and produce its various product catalogs, directories, and marketing materials. The product information is also used to drive the company's online product catalog. PIM solution supports Orgill's mission to provide unparalleled retailer support and service.

In the past, SAIL, a large outdoor and sporting goods retailer based in Canada, selected inRiver PIM to organize, manage, and market its extensive product range for all its channels. The company chose PIM to reduce manual data entry, contain large quantities of supplier data powerfully, and cut down the time-to-market for their products.

Product Information Management Industry Overview

The product information management market is highly competitive due to the presence of regional and international players. The market appears to be moderately concentrated, with players adopting strategies like mergers and acquisitions and product innovations to maintain their position in the market, which holds an intense rivalry among the competitors. Some of the recent developments in the market are:

  • February 2023: Lumavate launched its product information management (PIM) solution. Marketers can easily create and manage their product data and digital assets in a centralized location using Lumavate's PIM.
  • October 2022: Agilis and SpecialChem announced a collaboration to bring a cloud-based PIM system designed specifically for the chemical industry to market. ionicPIM is a new product designed for chemical producers and distributors to help them maintain a single source for all product data and documents. Because ionicPIM is preconfigured for chemicals, it is simple to implement and use. It also enables producers and distributors to link their PIMs in order to share product information.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of COVID-19 Impact on the Product Information Management Market
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Growing Demand for Better Customer Service
    • 4.4.2 Growing Demand for Centralized Data Management Tools
  • 4.5 Market Restraints
    • 4.5.1 Increasing Data Breaching Cases

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Deployment
    • 5.1.1 Cloud
    • 5.1.2 On-premise
  • 5.2 Offering
    • 5.2.1 Solution
    • 5.2.2 Services
  • 5.3 End-user industry
    • 5.3.1 BFSI
    • 5.3.2 Media and Entertainment
    • 5.3.3 Retail
    • 5.3.4 Energy and Utilities
    • 5.3.5 Healthcare
    • 5.3.6 IT and Telecommunications
    • 5.3.7 Transportation and Logistics
    • 5.3.8 Other End-user Industries
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 SAP SE
    • 6.1.2 Salsify Inc.
    • 6.1.3 Syndigo LLC
    • 6.1.4 Informatica LLC
    • 6.1.5 inRiver AB
    • 6.1.6 Stibo Systems Inc.
    • 6.1.7 EnterWorks Acquisition Inc. ((Winshuttle Software)
    • 6.1.8 Agility Multichannel Limited
    • 6.1.9 IBM Corporation
    • 6.1.10 Pimcore USA
    • 6.1.11 Akeneo SAS
    • 6.1.12 Plytix Limited
    • 6.1.13 Riversand Technologies Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS