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市場調査レポート
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1444850

インターネットプロトコルテレビ(IPTV):市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Internet Protocol Television (IPTV) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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インターネットプロトコルテレビ(IPTV):市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

インターネットプロトコルテレビ(IPTV)市場規模は、2024年に442億9,000万米ドルと推定され、2029年までに1,056億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に18.99%のCAGRで成長します。

インターネットプロトコルテレビ(IPTV)- 市場

主なハイライト

  • 市場は、ケーブルテレビや衛星テレビなどの従来の放送モードからインターネットベースのストリーミングに移行しつつあります。インターネットプロトコルテレビ(IPTV)は、この移行段階で重要な役割を果たします。通信技術の向上とネットワークアーキテクチャの進歩により、これらの発展は市場にもプラスの影響を与えています。
  • 技術の進歩により、IPTV加入者が増加し、HDチャンネルやビデオオンデマンドサービスに対する需要が高まっています。新たな市場の拡大により、契約数も増加しています。インターネットベースのストリーミングサービスの普及の拡大により、市場はさらに拡大すると予想されます。
  • 企業は、オーバーザトップ(OTT)サービス、ビデオ通話/会議、スマートホームテクノロジ、およびビデオゲームを組み合わせた複雑な成果物を提供しています。これらの企業が採用するこのような有利な戦略は顧客を引き付け、加入者の増加につながり、IPTV市場の成長を促進します。
  • さらに、インドのような新興諸国ではデジタルテレビを支持する政府の取り組みが普及の促進に拍車をかけています。しかし、地元のケーブルTVや衛星TVとの競合により、コストが低く、高品質でジッターのないサービスを実現するインフラストラクチャが不足しているため、特に発展途上国や後進国ではIPTVの導入がある程度制限されています。

インターネットプロトコルテレビ(IPTV)市場動向

ハードウェア部門が大きな市場シェアを獲得

  • 世界中の経済成長により、それらの国の人口の可処分所得が増加し、特に新興諸国の人々のライフスタイルが改善されています。こうした経済変化の結果、インターネットの普及率は世界中で大幅に向上しました。
  • これらの要因により、品質と外出先での視聴オプションの両方に関して、より優れたユーザーエクスペリエンスを求めるテレビサービスの消費者からの需要が高まっています。シスコは、世界中でインターネットからテレビへのトラフィックが消費者向けインターネットビデオトラフィックの18%を占めるようになり、2017年の25%から2022年までに減少すると予測しました。また、ライブストリーミングの台頭によりインターネットの使用量も増加し、インターネットの普及が不可欠となっています。この傾向の要因となります。
  • 2022年7月末時点でのインターネット普及率は63%に達しました。北欧はインターネット普及率が最も高く、人口の98%がインターネットにアクセスできます。対照的に、インターネットユーザー数が最も多いのはアジア太平洋地域で、次に北米が続きます。
  • 安価なインターネットデータが利用できるようになったことで、消費者は高品質のテレビ体験を求めており、世界中のインターネットプロトコルテレビ(IPTV)市場におけるハードウェアの成長を推進しています。

アジア太平洋は大幅な成長が見込まれる

  • この地域におけるブロードバンド普及の増加とコンテンツ消費行動の変化により、オーバーザトップおよびインターネットプロトコルテレビ(IPTV)が注目を集めています。この効果はインドや中国などのアジア諸国で顕著に見られ、2022年度のGDP成長率は7%と2.8%に達します。さらに、この地域の主要国であるインドと中国では急速な都市化が進んでおり、IPTVの導入に重要な役割を果たしています。家庭内で。
  • コンテンツへの投資の増加により、ハリウッドを超えた新しいコンテンツが誕生しています。インドはますますコンテンツハブの一つとなりつつあり、豊富な素材が地元および世界中で消費されるように作成されています。また、2010年以降、この地域でスマートフォンユーザーが増加したことにより、モバイルデバイスでのIPTVサービスの需要が高まっています。この地域のスマートフォンユーザーの数は世界のスマートフォンユーザーの半分であり、2022年には60億人の大台を超えています。
  • さらに、ケーブルTVやDirect-to-Home(DTH)サービスのデジタル化など、デジタル変革に向けたインド政府の取り組みも、国内でのIPTVの導入を促進しています。ネットワークサービスプロバイダーの出現により、インドにおけるIPTVのシナリオが変わり、同社は顧客に無料のIPTVライブサブスクリプションを提供しました。他の企業もこれに追随し、この地域ではモバイルベースのIPTVサービスの需要が増加すると予想されます。

インターネットプロトコルテレビ(IPTV)業界の概要

インターネットプロトコルテレビ(IPTV)市場の傾向は統合されていますが、ハードウェアセットアップとIPTVサービスシステムを提供するプレーヤーの数が増加しているため、断片化の傾向にあります。また、テレビメーカーが通信会社と提携して、IPTVの採用を促進する内蔵セットアップボックスを提供することで、市場は垂直統合が進んでいます。

2023年 11月、Enghouse Networksは、カナダのサスカチュワン州にあるIle-a-la-Crosse Communications Society Inc.(ICSI)に新しいIPTVサービスを提供したと発表しました。このサービスは、山火事が地域全体の通信インフラを脅かしているにもかかわらず作成され、開始されました。 2023年8月、エングハウスはサスカチュワン州北西部でテレビサービスを提供するICSIから打診を受けました。ケーブルTVサービスの信号プロバイダーは経済的理由から6週間以内にサービスを停止する予定だったため、ICSIはすぐに代替ソリューションを必要としていました。

2023年 10月、M7ドイチュランドはオーストリアのネットワークオペレーターLIWESTとの長年にわたるパートナーシップを拡大します。無料テレビ、有料テレビ、外国語チャンネルを備えた導入用ケーブルTVの提供に加え、M7は現在、高度な機能を含む完全なIPTVライセンス権をネットワーク事業者に提供しています。したがって、LIWESTは、HD解像度のTVチャンネルを追加してIPTVプラットフォームを拡張でき、視聴者はインタラクティブ TVアドオン機能を備えたTV番組を視聴できるようになります。高度な機能には、再起動と再生によるタイムシフト TVが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と成果物
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と制約要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • 高解像度チャンネルとビデオオンデマンドの需要
    • IPTVサービスとともにパッケージ化されたインタラクティブサービス
    • 政府の好ましい取り組み
  • 市場抑制要因
    • ケーブルTVおよび衛星TV事業者との競合
    • 発展途上地域には遅延とジッターのないサービスを提供するためのインフラストラクチャが不足しています
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ハードウェア
    • サービス
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Akamai Technologies, Inc.
    • AT&T Inc.
    • Cisco Systems Inc.
    • Ericsson AB
    • Huawei Technologies Co., Ltd.
    • Verizon Communications
    • ARRIS International Plc
    • Moftak Solutions
    • Sterlite Tech
    • Tripleplay Services Ltd.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 62316

The Internet Protocol Television Market size is estimated at USD 44.29 billion in 2024, and is expected to reach USD 105.64 billion by 2029, growing at a CAGR of 18.99% during the forecast period (2024-2029).

Internet Protocol Television (IPTV) - Market

Key Highlights

  • The market is shifting from traditional broadcasting modes such as cable or satellite TV to internet-based streaming. Internet Protocol Television (IPTV) plays a significant role in this transitional phase. With improved communication technology and advancements in network architecture, these developments have also positively impacted the market.
  • Technological advancements have led to increased IPTV subscribers and a growing demand for HD channels and video-on-demand services. The subscription numbers are also rising due to new market expansion. The increasing penetration of Internet-based streaming services is expected to drive the market further.
  • Companies offer complex deliverables combined with over-the-top (OTT) services, video calling/conferencing, smart home technologies, and video games. Such lucrative strategies adopted by these companies attract clients, leading to an increase in subscribers and driving IPTV market growth.
  • Moreover, government initiatives in developing countries like India that favor digital television fuel the adoptiincreasingelevision. However, competition from local cable TV and satellite TV, due to their lower cost and lack of infrastructure for quality and jitter-free service, is limiting the adoption of IPTV to an extent, especially in developing and underdeveloped countries.

Internet Protocol Television (IPTV) Market Trends

Hardware segment to acquire major market share

  • The growing economies across the world are increasing the disposable income of the population in those countries, which is improving people's lifestyles, especially in developing countries. As a result of these economic changes, internet penetration has drastically improved across the globe.
  • These factors have led to increased demand from television service consumers for better user experiences regarding both quality and on-the-go viewing options. Cisco predicted that globally, Internet-video-to-TV traffic would account for 18% of consumer Internet video traffic by 2022, down from 25% in 2017. The rise of live streaming also led to increased Internet usage, making Internet penetration a vital factor in this trend.
  • As of the end of July 2022, the Internet penetration rate reached 63%. North Europe has the highest internet penetration rate, with 98% of the population having Internet access. In contrast, the Asia-Pacific region has the highest number of Internet users, followed by North America.
  • With the availability of cheap internet data, consumers are demanding high-quality television experiences, driving the growth of the hardware in the internet protocol television market worldwide.

Asia-Pacific Expected to Grow Significantly

  • Over-the-top and Internet-protocol-television (IPTV) are gaining traction driven by increasing broadband penetration and changing content consumption behaviors in the region. The effect can be significantly observed in Asian countries like India and China, representing 7% and 2.8% GDP growth rates in FY 2022. Further, rapid urbanization in India and China are the major countries in the region and play a significant role in adopting IPTV in households.
  • Rising investment in content has led to the creation of new content offering which is beyond Hollywood. Increasingly, India is becoming one of the content hubs, with a wealth of material being created for consumption locally and worldwide. Also, the growth of smartphone users in the region since 2010 has fuelled the demand for IPTV services in mobile devices. The number of smartphone users in its region is half that of global smartphone users, which has crossed the mark of 6 billion in the year 2022.
  • Moreover, Indian government initiatives towards digital transformation, such as digitization of cable TV and Direct-to-Home (DTH) services, are also favoring the adoption of IPTV in the country. The advent of network service providers has changed the IPTV scenario in India, with the company providing free IPTV live subscriptions to its customers. With other companies following suit, the demand for mobile-based IPTV services is expected to increase in the region.

Internet Protocol Television (IPTV) Industry Overview

The Internet protocol television (IPTV) market trend is consolidated but inclining towards fragmentation with the increasing number of players offering the hardware setup and IPTV service systems. Also, the market is undergoing vertical integration as TV manufacturers are partnering with telecom companies providing built-in set-up-box encouraging the adoption of IPTV.

In November 2023, Enghouse Networks announced it delivered its new IPTV service to Ile-a-la-Crosse Communications Society Inc. (ICSI) in Saskatchewan, Canada. The service was created and launched despite wildfires threatening telecommunications infrastructure throughout the region. In August 2023, Enghouse was approached by ICSI, which provides TV services in northwestern Saskatchewan. The signal provider for their cable TV service planned to shut down the service in six weeks for economic reasons, and ICSI needed an alternative solution immediately.

In October 2023, M7 Deutschland is expanding its long-standing partnership with Austrian network operator LIWEST. In addition to the introductory cable TV offer with free TV, pay-TV, and foreign-language channels, M7 now supplies the network operator with full IPTV license rights, including advanced functions. LIWEST can thus expand its IPTV platform with additional TV channels in HD resolution, which enable viewers to consume TV programs with interactive TV add-on functions. The advanced features include time-shifted TV via restart and replay.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Deliverables
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Demand for High-Definition Channels and Video On-Demand
    • 4.3.2 Interactive Services Packaged Along with IPTV Services
    • 4.3.3 Favorable Government Initiatives
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Competition from Cable TV and Satellite TV Operators
    • 4.4.2 Lack of Infrastructure in Developing Regions to Offer Delay and Jitter-free Service
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Hardware
    • 5.1.2 Service
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
    • 5.2.2 Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
    • 5.2.4 Latin America
    • 5.2.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Akamai Technologies, Inc.
    • 6.1.2 AT&T Inc.
    • 6.1.3 Cisco Systems Inc.
    • 6.1.4 Ericsson AB
    • 6.1.5 Huawei Technologies Co., Ltd.
    • 6.1.6 Verizon Communications
    • 6.1.7 ARRIS International Plc
    • 6.1.8 Moftak Solutions
    • 6.1.9 Sterlite Tech
    • 6.1.10 Tripleplay Services Ltd.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS