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市場調査レポート
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1443924

米:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Rice - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 95 Pages | 納期: 2~3営業日

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米:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 95 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

米市場規模は2024年に3,765億4,000万米ドルと推定され、2029年までに4,365億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3%のCAGRで成長します。

米- 市場

主なハイライト

  • 米は穀物として、世界人口のほとんど、特にアジアで最も広く消費されている主食であり、米の生産量と消費量のほぼ90%を占めています。米は120か国以上で栽培されており、中国とインドが世界の米生産量の50%を占めています。トウモロコシ、サトウキビに次いで世界第3位の生産量を誇る主要農産物です。世界人口の半数以上の主食であり、アジア、サハラ以南のアフリカ、南米地域が最大の消費者となっています。
  • 食品およびレストラン部門の増加により、将来的に市場の成長が促進されると予想されます。同様に、精米機械と魅力的なパッケージングの継続的な世界的開発により、新興国における製品需要が高まります。特殊米品種の需要の高まりにより長粒米の取引が増加し、それが市場の成長を牽引しています。さらに、消費者のライフスタイルや食習慣の絶え間ない変化により、ファストフード産業市場が加速しており、予測期間中に大幅な市場成長を促進すると予想されています。
  • したがって、モンスーンへの依存、害虫や病気の大量発生、土地や労働力の不足などのその他の要因が、予測期間中の市場の成長を妨げると予想されます。
  • アジア太平洋は最大の米市場です。これは、一人当たりの消費量、生産量、地域人口の増加に起因しています。米のほとんどは、東は日本から西はパキスタンに至るアジア地域で栽培、消費されています。米はアジアにおいて小麦に次いで2番目に重要な穀物です。東南アジアや東アジア地域の多くの新興諸国で食料安全保障を確保する作物です。近年、世界中の新興国および発展途上国における米の需要の高まりにより、米市場は大幅な成長を遂げています。

米市場の動向

特殊な米品種への嗜好の高まりが貿易の増加につながる

健康やウェルネスに対する消費者の関心の高まりにより、特殊米の需要が世界的に高まっています。通常の精白米と比較して、特殊米品種はビタミンやミネラルが豊富で、健康に役立ち、繊維の優れた供給源です。したがって、そのような品種は消費者の間で膨大な需要を目の当たりにしています。

バスマティライスは世界中で最高の米の一つです。細長く滑らかな先細りの穀物で、独特の味、香り、調理時の粒の伸びの良さで知られています。インドからの高級品種の輸出は、バスマティ輸出市場の85%のシェアを占めています。米国はジャスミンやバスマティなどのアジアの香り米を輸入しています。インドは世界市場へのバスマティ米の最大の輸出国です。農業・加工食品輸出開発庁(APEDA)によると、同国は2021年から2022年にかけて39億4,816万1,03トンのバスマティ米を世界に輸出し、その価値は26,416.49カロールインドルピー(35億4,040万米ドル)相当となりました。 2021年、サウジアラビア、イラン、イラク、米国、アラブ米国連邦がバスマティ米の主要輸入国となりました。

2021年、世界の米の主要輸入国は中国、フィリピン、サウジアラビア王国、米国、バングラデシュ、イラクとなった。世界レベルでは中国とフィリピンが米輸入量の45%を占めています。インドは香り豊かな長粒バスマティ米を大量に輸出しており、観光や食生活の変化により増加が見込まれています。港湾のインフラストラクチャの取り扱い、バリューチェーンの開発、および米の輸出に関する国や市場での新たな機会の模索により、米の輸出は大幅に増加しました。

欧州では、バスマティライスやジャスミンライスなどの特殊品種や外来種の需要が飛躍的に高まっています。輸入米の大部分は、主に北欧で人気のある長粒インディカ米と芳香品種(バスマティ、ジャスミン)で構成されています。英国は、主にインドからのバスマティ米の輸入を独占しています。したがって、来年は特別な米や外来種の米の需要が増加すると予想されます。

アジア太平洋が市場を独占

米はアジアと太平洋地域の一部の主食です。国連食糧農業機関によると、世界の米の約90%がアジアで生産、消費されています。インドと中国は著名な米生産国で、2020年の生産量はそれぞれ1億7,760万トンと2億1,140万トンだった。

長年にわたり、中国は生産の主流を占めており、今もその傾向が続いています。すべての米作りは非常に労働集約的です。米作農場は主に中国中部に位置しており、中国の米生産量の約49%を占めている(中国国家統計局)。中国は膨大な国内需要を満たすだけでなく、かなりの量の米を世界に輸出しています。中国米の主な輸入国はコートジボワール、韓国、エジプト、トルコ、日本です。地元消費と世界の輸出需要が高いことを考慮すると、米の生産量は予測期間中も高水準にとどまる可能性が高いです。

同様に、インドの米生産量は過去60年間で3.5倍に増加しました。米輸出業者協会によると、2021年のインドの米輸出量は2,000万トンに達し、非バスマティ米も1,600万トンに達しました。米は極めて重要であるため、その輸入に対して国が強制する制限はありません。さらに、インド政府は最低支援価格(MSP)を提供することにより、農家が稲作に取り組むのを支援しています。 2021年から2022年のハリフシーズンの最低販売価格(MSP)は、2021年の1キンタルあたり1,868ルピーと比較して、1キンタルあたり1,940ルピーでした。

中国とインドに次いで、インドネシア、バングラデシュ、ベトナム、タイが米の生産国となった。したがって、需要の増加と米の生産量を増やす政府の取り組みにより、市場は来年中に成長すると予想されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
    • アジア太平洋
      • 中国
      • オーストラリア
      • インド
      • インドネシア
      • タイ
      • ベトナム
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • エジプト

第6章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 49130

The Rice Market size is estimated at USD 376.54 billion in 2024, and is expected to reach USD 436.51 billion by 2029, growing at a CAGR of 3% during the forecast period (2024-2029).

Rice - Market

Key Highlights

  • As a cereal grain, rice is the most widely consumed staple food for most of the global human population, especially in Asia, accounting for nearly 90% of rice production and consumption. Rice is cultivated in more than 120 countries, with China and India accounting for 50% of rice production globally. It is the primary agricultural commodity with the third-highest worldwide production after maize and sugarcane. It is the staple food of more than half of the global population, with the Asian, sub-Saharan African, and South American regions being the largest consumers.
  • The increasing food and restaurant sector is anticipated to promote market growth in the future. Likewise, continuous global development in rice mill machinery and attractive packaging enhance product demand in emerging economies. The rising demand for specialty rice varieties has increased the trade for long-grain rice, which in turn is driving the market growth. Additionally, constantly changing lifestyles and food habits among consumers are accelerating the fast-food industry market, which is expected to drive significant market growth during the forecast period.
  • Hence, the dependency on monsoons, the heavy incidence of pests and diseases, and other factors, like shortage of land and labor, are expected to impede the market growth during the forecast period.
  • Asia-Pacific is the largest rice market. This is attributable to higher per capita consumption, production, and regional population. Most of the rice is grown and consumed in the Asian region, from Japan in the east to Pakistan in the west. Rice is the second-most vital cereal crop, after wheat, in Asia. It is a crop that ensures food security in many developing countries of Southeast Asian as well as East Asia regions. Over recent years, the rice market has witnessed considerable growth due to the growing demand for rice in emerging and developing nations globally.

Rice Market Trends

Growing preference for specialty rice varieties leads to increased trade

The demand for specialty rice has been gaining traction globally, bolstered by consumers' growing concerns about health and wellness. Compared with regular milled white rice, specialty rice varieties are rich in vitamins and minerals, aid good health, and are good sources of fiber. Therefore, such varieties are witnessing an immense demand among consumers.

Around the world, basmati rice is one of the best types of rice. It is known for its slender, sleek, tapering grains with a unique taste, aroma, and grain elongation quality upon cooking. Exports of the premium variety from India have an 85% share in the basmati export market. The United States imports Asian aromatic rice, such as jasmine and basmati. India is the top exporter of basmati rice to the global market. According to the Agricultural and Processed Food Products Export Development Authority (APEDA), the country exported 3,948,161.03 metric ton of basmati rice to the world for the worth of INR 26,416.49 Crores ( USD 3,540.40 Million) during the year 2021-22. In 2021, Saudi Arabia, Iran, Iraq, the United States, and the United Arab Emirates were the major importers of basmati rice.

In 2021, China, the Philippines, the Kingdom of Saudi Arabia, the United States, Bangladesh, and Iraq were the major importers of rice globally. China and the Philippines account for 45% of the rice imports at the global level. India exports huge volumes of aromatic and long-grain basmati rice, which is anticipated to increase with tourism and changes in food patterns. Port handling infrastructure, the value chain development, and exploring new opportunities in countries or markets for rice exports led to a huge spike in rice exports.

In Europe, the demand for specialty and exotic varieties, such as basmati as well as jasmine rice, is growing exponentially. A significant share of imported rice consists of long-grain Indica rice and aromatic varieties (basmati and jasmine), which are popular mainly in Northern Europe. The United Kingdom dominates the imports of basmati rice, mainly from India. Therefore, the demand for special and exotic rice varieties is expected to increase during the coming year.

Asia-Pacific Dominates the Market

Rice is the staple food of Asia and part of the Pacific. According to the Food and Agriculture Organization, about 90% of the global rice is produced and consumed in Asia. India and China are the prominent producers of rice, with a production of 177.6 million metric ton and 211.4 million metric ton, respectively, in 2020.

Over the ages, China has dominated production and continues to do so. All rice cultivation is highly labor-intensive. Rice farms are mainly located in Central China, accounting for about 49% of Chinese rice production (National Bureau of Statistics of China). Apart from meeting its huge domestic demand, China also exports a significant quantity of rice globally. Major importers of Chinese rice are Ivory Coast, Korea, Egypt, Turkey, and Japan. Rice production will likely remain high during the forecast period, given the high local consumption and global export demands.

Likewise, rice production in India has increased by 3.5 times in the last 60 years. According to the Rice Exporters Association, Indian rice exports touched 20 million ton in 2021, as well as 16 million ton of non-basmati rice. Rice being vital, no country-enforced restrictions on its import. Furthermore, the Indian government has been helping farmers to take up rice cultivation by providing a minimum support price (MSP). For the 2021-2022 Kharif season, the minimum selling price (MSP) was INR 1,940 per quintal compared to INR 1,868 per quintal in 2021.

After China and India, Indonesia, Bangladesh, Vietnam, and Thailand were the next largest rice producers. Thus, owing to increasing demand and government initiatives to increase rice production, the market is anticipated to grow during the coming year.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Geography (Production Analysis, Consumption Analysis, Import Market Analysis by Volume and Value, Export Market Analysis by Volume and Value, and Price Trend Analysis)
    • 5.1.1 North America
      • 5.1.1.1 United States
      • 5.1.1.2 Canada
    • 5.1.2 Europe
      • 5.1.2.1 Germany
      • 5.1.2.2 United Kingdom
      • 5.1.2.3 France
      • 5.1.2.4 Italy
      • 5.1.2.5 Spain
    • 5.1.3 Asia-Pacific
      • 5.1.3.1 China
      • 5.1.3.2 Australia
      • 5.1.3.3 India
      • 5.1.3.4 Indonesia
      • 5.1.3.5 Thailand
      • 5.1.3.6 Vietnam
    • 5.1.4 South America
      • 5.1.4.1 Brazil
      • 5.1.4.2 Argentina
    • 5.1.5 Middle East and Africa
      • 5.1.5.1 South Africa
      • 5.1.5.2 Egypt

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS