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市場調査レポート
商品コード
1443942

AFH(Away From home)ティッシュ・衛生:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Away-From-Home Tissue and Hygiene - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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AFH(Away From home)ティッシュ・衛生:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

AFH(Away From home)ティッシュ・衛生市場規模は、2024年に398億1,000万米ドルと推定され、2029年までに549億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.66%のCAGRで成長します。

外出先からのティッシュと衛生- 市場

世界中で加工される紙製品の9%以上が最終的にティッシュ製品になると推定されており、年間少なくとも2,100万トンのティッシュペーパーを占めています。近年、家庭用製品は世界のティッシュ消費量の3分の1以上を占めていると推定されており、これらの製品は毎年緩やかなペースで増加しています。さらに、ロシアとウクライナの戦争は市場のエコシステム全体に影響を与えています。

主なハイライト

  • ほとんどの家庭用ティッシュ製品は、建物の所有者、施設、管理サービスによって販売業者から直接購入されます。製品は通常、大量に購入され、そのブランドに対する顧客のロイヤルティを維持するために施設で使用されるディスペンサーに設置されることがよくあります。通常、競合の主な根拠は、製品の価格、ディスペンサーとの互換性、補充のしやすさを中心に展開します。
  • これらの製品は、世界で最も広く使用されている商品の1つになりました。都市部からの家庭用ティッシュ製品に対する需要の増加が、主に衛生市場を牽引しています。レストランやフードトラックから商業ユーザーに至るまで、多くのエンドユーザーは、小売店に依存する地方の施設と比較して、都市市場ではこれらの製品に対する一定の需要を持っています。
  • 原材料価格の高さは、世界中のティッシュ市場の成長を制限する重要な要因です。さらに、電子乾燥機などの革新的な新製品が市場の発展に影響を与えています。

AFHティッシュ市場の動向

トイレットペーパーが最大の市場需要を占める

  • 市場に出回っている紙タオルや布タオルは、電子乾燥機などの他の代替品と比較して、最も高い乾燥能力があることが証明されています。著名な医学雑誌であるMayo Clinic Proceedingsが実施した、いくつかの手乾燥方法の乾燥効率に関する研究によると、その結果は、ジェット乾燥機や熱風乾燥機と比較して、ペーパータオルの方が手から残留水分をより効率的に除去できることを示しました。
  • 最近の調査によると、買い物客の10人中3人はトイレットペーパーのヘビーユーザーであり、毎月約13ロールを購入していると考えられています。トイレットペーパーは、効果的なカテゴリー分割と付加価値イノベーションのサポートによる利点を認識しています。皮膚科学的にテストされ、水に流せる二層構造のトイレットペーパーなどの主要なイノベーションにより、一般的なトイレットペーパーと高級トイレットペーパーが区別されます。

アジア太平洋が最も急成長する市場となる

  • アジア太平洋地域では、中国、オーストラリア、シンガポール、インドなどの国々がこれらの製品の主要な需要源となっていました。病院やヘルスケア部門、サービス部門、食品会社、その他の企業などの市場チャネルからの高い需要が、この地域での家庭用ティッシュや衛生製品の需要を押し上げています。需要が最も高かったのは、衛生用品を顧客に広く提供するレストラン、店舗、公衆トイレなどの環境衛生ニーズでした。
  • 多くのアジア太平洋諸国における中間層人口の急速な増加と国民の可処分所得の増加により、国内旅行が大幅に増加し、外出先でのティッシュや衛生用品の需要が高まっています。
  • この地域は、最も有名な医療観光拠点の1つにもなりつつあります。この地域では毎日30万人以上の出生と10万人以上の死亡があり、家庭用ユーザーと商業ユーザーの両方で、外出用のティッシュや衛生用品(おしりふき、ペーパータオル、ナプキンなど)の消費が増加しています。、病院やヘルスケア業界と同様です。

外出先のティッシュ業界の概要

外出先のティッシュと衛生市場は非常に細分化されています。需要が高いため、さまざまなエンドユーザー用途向けの高品質の製品を開発することで、多くの企業が市場に参入し、確固たる地位を築いています。主要企業には、Kimberly-Clark Corporation、Georgia Pacific LLC(Koch Industries)、SCA(Svenska Cellulosa Aktiebolaget)、P&G、Clearwater Paper Corporation、Wausau Paper Corp.、およびKruger Productsなどが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • リサイクル製品の需要の増加
    • 衛生への支出の増加
  • 市場抑制要因
    • 電子乾燥機の成長傾向
    • 市場の成長が遅い
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 紙ナプキン
    • ペーパータオル
    • ワイプ
    • トイレットペーパー
    • 失禁用品
    • その他の製品タイプ
  • エンドユーザー別
    • コマーシャル
    • 飲食品業界
    • 病院とヘルスケア
    • その他のエンドユーザー
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Kimberly-Clark Corporation
    • Georgia Pacific LLC
    • SCA(Svenska Cellulosa Aktiebolaget)
    • Procter &Gamble
    • Cascades Tissue Group Inc.
    • Wausau Paper Corp.
    • Sofidel Group
    • Clearwater Paper Corporation
    • Kruger Products

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 49354

The Away-From-Home Tissue and Hygiene Market size is estimated at USD 39.81 billion in 2024, and is expected to reach USD 54.95 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.66% during the forecast period (2024-2029).

Away-From-Home Tissue and Hygiene - Market

It is estimated that more than 9% of the paper products processed worldwide end up as tissue products, accounting for at least 21 million tons of tissue paper annually. In recent years, away-from-home products are estimated to be accountable for more than one-third of global tissue consumption, and these products are increasing at a moderate pace every year. Furthermore, the Russia-Ukraine war has an impact on the overall ecosystem of the market.

Key Highlights

  • Most away-from-home tissue products are bought by building owners, institutions, and janitorial services directly from distributors. The products are usually bought in bulk and are often installed in dispensers used in their establishments to maintain customers' loyalty toward that brand. The primary ground of competition usually revolves around the product's price, compatibility with dispensers, and ease of replenishment.
  • These products have become one of the most widely used commodities in the world. The increasing demand from urban regions for away-from-home tissue products is mainly driving the hygiene market. Many end users, from restaurants and food trucks to commercial users, have a constant demand for these products in urban markets compared to rural establishments that rely on retail variants.
  • The high raw material price is a significant factor that is limiting the growth of the market for tissue all over the world. Moreover, new innovative products, such as electronic dryers, are impacting the development of the market.

Away From Home Tissue Market Trends

Toilet Paper to Occupy the Maximum Market Demand

  • Paper and cloth towels in the market are proven to have the highest drying capacity compared to other alternatives, like electronic dryers. According to a study conducted by Mayo Clinic Proceedings, a prominent medical journal, on the drying efficiency of several hand drying methods, the results indicated that residual water was more efficiently removed from the hands by paper towels compared to jet and hot air dryers.
  • Recent studies claim that 3 in 10 shoppers are considered heavy users of bathroom tissues and shop for about 13 rolls every month. Toilet papers are seeing the advantage of the support of effective category segmentation and added value innovations. Prime innovations, like dermatologically tested, flushable, and double-layered toilet papers, distinguish general toilet papers from premium ones.
  • In some countries, the market's value growth is entirely driven by the introduction of premium and super-premium toilet paper. The differentiation of these premium and super-premium away-from-home tissue and hygiene products are already seen on supermarket shelves in the form of premium packaging, as the biggest sub-sector of away-from-home market bathroom tissues are already enjoying household penetration rates close to 100%.

Asia-Pacific to be the Fastest Growing Market

  • In Asia- Pacific, countries like China, Australia, Singapore, and India stood as the key source of demand for these products. The high demand from the market channels, such as hospitals and healthcare units, hospitality units, food businesses, and other businesses, is driving the demand for away-from-home tissue and hygiene products in the region. The highest demand was recorded in restaurants, stores, public toilets, etc., for environmental sanitation needs, where hygiene products are provided widely for customers.
  • The rapidly growing middle-class population in many Asia-Pacific countries and the increasing disposable incomes of the population significantly increased domestic travel, which drives the demand for away-from-home tissue and hygiene products.
  • The region is also becoming one of the most famous medical tourism hubs. There are more than 0.3 million births and 0.1 million deaths every day in the region, which leads to increased consumption of away-from-home tissue and hygiene products, such as wipes, paper towels, and napkins, in both domestic users and commercial users, like hospitals and the healthcare industry.

Away From Home Tissue Industry Overview

The away-from-home tissue and hygiene market is highly fragmented. Due to high demand, many players are entering the market to have a stronghold in it by developing high-quality products for various end-user applications. Some key players include Kimberly-Clark Corporation, Georgia Pacific LLC (Koch industries), SCA (Svenska Cellulosa Aktiebolaget), Procter & Gamble, Clearwater Paper Corporation, Wausau Paper Corp., and Kruger Products, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Demand for Recycled Products
    • 4.2.2 Increased Spending on Hygiene
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Growing Trend of Electronic Dryers
    • 4.3.2 Slow Growth In the Market
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Paper Napkins
    • 5.1.2 Paper Towels
    • 5.1.3 Wipes
    • 5.1.4 Toilet Papers
    • 5.1.5 Incontinence Products
    • 5.1.6 Other Product Types
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Commercial
    • 5.2.2 Food and Beverages Industry
    • 5.2.3 Hospitals and Healthcare
    • 5.2.4 Other End Users
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Kimberly-Clark Corporation
    • 6.1.2 Georgia Pacific LLC
    • 6.1.3 SCA (Svenska Cellulosa Aktiebolaget)
    • 6.1.4 Procter & Gamble
    • 6.1.5 Cascades Tissue Group Inc.
    • 6.1.6 Wausau Paper Corp.
    • 6.1.7 Sofidel Group
    • 6.1.8 Clearwater Paper Corporation
    • 6.1.9 Kruger Products

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS