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市場調査レポート
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1444697

フリーフロム食品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Free-from Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 189 Pages | 納期: 2~3営業日

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フリーフロム食品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 189 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

フリーフロム食品市場規模は2024年に915億5,000万米ドルと推定され、2029年までに1,705億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に13.25%のCAGRで成長します。

不使用食品-マーケット

主なハイライト

  • 今年の世界のフリーフロム食品市場は713億8,120万米ドルと評価されました。フリーフロム食品市場もまた、免疫系からのさまざまな反応を分析してしっかりと理解し、消費者が食品を購入する際に意識的な決定を下せるようになった医学の進歩の観点から繁栄しています。
  • ライフスタイルの変化とベジタリアン食の利点に対する意識の高まりにより、植物ベースの食品の需要が増加しています。消費者は、ベジタリアンおよびビーガン食品が血中の有害なコレステロール値を下げ、全体的な健康状態を改善するのに役立つと信じています。
  • 例えば、植物ベースに関する欧州消費者調査では、英国の植物性ミルク、代替肉、ビーガンマーガリン、ビーガンチーズ、ビーガンインスタントミール/持ち帰り食品、およびシーフード代替品の購入率と消費率が欧州で最も高いことがわかりました。
  • アレルゲンフリー、乳製品フリーの製品表示やその他の成分表示に対する消費者の意識が、これらの食品市場を牽引しています。さらに、食品安全当局による有利な規制により、市場の大手企業が生産量を増やす機会が増えることが予想されます。

フリーフロム食品市場の動向

クリーンラベル製品の開発と関連するラベルのコンプライアンス

  • 無添加、天然、オーガニックを謳う製品は、米国、ドイツ、英国、中国、インドなどの国々で需要が急増し始めています。食品不使用製品に対する消費者の需要の高まりと、製品に対するクリーンラベルクレームの増加により、世界市場の成長が加速しました。
  • 「グルテンフリー」、「乳製品不使用」、「肉不使用」、「非遺伝子組み換え」、「減糖」など、さまざまなラベルを表示した製品は、ここ数年にわたって顧客に利益をもたらしてきました。さらに、最近では消費者は食品を購入する前に常に食品ラベルをチェックしています。消費者の購買行動に関するいくつかの組織的調査では、食品ラベルに記載されている優れた原材料を調べることに対する消費者の関心が高まっていることが明らかになりました。
  • 2021年に国際食品情報評議会(IFIC)が発表した調査によると、調査回答者の大多数(94%)が少なくとも1つのパッケージ前面(FOP)ラベルを知っていました。半数以上(54%)が、FOPラベルが食品および飲料の購入に影響を与えると回答し、約4分の1(24%)が、FOPラベルが重大な影響を及ぼしていると回答しました。
  • したがって、クリーンラベル製品の開発と関連するラベルコンプライアンスが市場の成長を促進すると予想されます。

アジア太平洋は最大の地域です

  • 健康的で高品質な食品に対する消費者の嗜好の高まりにより、フリーフロム食品市場が推進されると予想されます。調査Gate誌が発表した、さまざまな年齢の中国の子供におけるラクターゼ欠乏症の有病率に関する研究によると、3歳から5歳の子供の38.5%のみが乳糖欠乏症であり、7歳から8歳の子供の87%が乳糖欠乏症でした。 1歳と11~13歳のグループは乳糖不耐症と乳製品不耐症でした。
  • 一方で、乳糖不耐症と乳児アレルギーに関する大規模なメディア露出と政府の教育により、関連する健康上の問題を抱えている消費者の間で乳糖不使用の乳児用ミルクや乳製品の購入が促進されました。
  • 予測期間中に市場でのフリーフロム食品の売上を押し上げるもう1つの重要な推進力は、クリーンラベル食品の継続的な傾向であり、非遺伝子組み換え、乳糖フリー、アレルゲンフリー、グルテンフリーが最も急速に進んでいます。この地域での主張の増加。したがって、メーカーも潜在的な市場に対応するために革新的な製品を発売しています。
  • たとえば、2022年 10月、インドの食肉スタートアップ企業Liciousは、UnCraveブランドを立ち上げ、植物ベースの肉分野に参入しました。同社の声明によると、同ブランドはベジタリアンチキンとマトンシークのケバブを消費者に直接提供するといいます。したがって、この地域での食品不使用の傾向の高まりとメーカーの製品革新により、予測期間中にアジア太平洋地域の市場の成長が増加すると考えられます。

フリーフロム食品業界の概要

フリーフロム食品市場は、国内外の複数のプレーヤーが存在するため、競争が激しいです。市場の主要企業には、ダノンSA、ネスレSA、General Mills Inc.、Reckitt Benckiser Group Plc、Beyond Meatなどが含まれます。この分野の主要企業の一部が採用している重要な戦略は製品イノベーションであり、これにより企業は日々変化する消費者の好みに対応できるようになります。また、同じ戦略を使用して、企業は製品ポートフォリオを拡大し、消費者に多数の製品を提供することもでき、それが売上の向上につながります。たとえば、2021年4月、ゼネラル・ミルズはChexブランドで新しいフレーバーの朝食シリアルを発売しました。この製品はアップルシナモンフレーバーで提供されており、同社が主張しているように、本質的にグルテンフリーです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • グルテンフリー
    • 乳製品不使用
    • 肉不使用
    • その他のタイプ
  • 最終製品
    • ベビーフード
    • 乳製品を含まない食品
    • 肉代替品
    • 飲料
    • その他の最終製品
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • オンライン小売店
    • コンビニエンスストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • スペイン
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 有力企業が採用した戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Danone SA
    • Blue Diamond Growers
    • Abbott Laboratories
    • Dr. Schar AG/SPA
    • Beyond Meat
    • The Kellogg Company
    • General Mills Inc.
    • Reckitt Benckiser Group PLC
    • Nestle SA
    • Oatly Group AB

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 53325

The Free-from Food Market size is estimated at USD 91.55 billion in 2024, and is expected to reach USD 170.55 billion by 2029, growing at a CAGR of 13.25% during the forecast period (2024-2029).

Free-from Food - Market

Key Highlights

  • The global free-from food market was valued at USD 71,381.2 million during the current year. The free-from food market is also thriving in the light of medical advancements that have analyzed and provided a solid understanding of different responses from the immune system, enabling consumers to make conscious decisions in purchasing their food products.
  • The demand for plant-based foods is increasing due to changing lifestyles and growing awareness of the benefits of a vegetarian diet. Consumers increasingly believe that vegetarian and vegan food products can help reduce harmful cholesterol levels in the blood and improve overall health.
  • For instance, the European Consumer Survey on plant-based found that the United Kingdom's purchase and consumption rates of plant milk, meat alternatives, vegan margarine, vegan cheese, vegan ready meals/food to go, and seafood alternatives are the highest in Europe.
  • Consumer awareness regarding labeling allergen-free and dairy-free product claims and other ingredient claims is driving the market for these food products. Moreover, favorable regulations by the food safety authorities are expected to bring more opportunities for the major players in the market to increase output.

Free-From Food Market Trends

Clean Label Product Development and Associated Labeling Compliance

  • Products claimed as free-from, natural, and organic have started to witness soaring demand in countries like the United States, Germany, the United Kingdom, China, India, and others. The increased consumer demand for free-from-food products and the rising clean-label claims on products accelerated the global market growth.
  • Products with various label claims, such as "gluten-free," "dairy-free," "meat-free," "non-GMO," and "reduced sugar," have been benefitting customers over the past few years. Moreover, consumers constantly check food labels these days before purchasing any food product. Several organizational surveys on consumers' buying behavior reveal the rising consumers' interest in probing for superior ingredients on food labels.
  • According to a study published by the International Food Information Council (IFIC) in 2021, the vast majority of survey takers (94%) were familiar with at least one front-of-package (FOP) label; over half (54%) said that FOP labels impact food and beverage purchases, and about a quarter (24%) said that they have a significant impact.
  • Thus, clean label product development and associated labeling compliances are expected to drive the market's growth.

Asia-Pacific is the Largest Region

  • The increasing consumer preference for healthy and high-quality food products is expected to drive the free-from food market. According to a study on the Prevalence of Lactase Deficiency in Chinese children of different ages published by the journal Research Gate, only 38.5% of children aged between 3 and 5 years old were lactose-deficient, and 87% of those in the 7-8 year and 11-13-year-old groups were lactose- and dairy-intolerant.
  • On the other hand, the massive media exposure and government education on lactose intolerance and infant allergies helped boost the purchase of free-from lactose baby milk formula and dairy products among consumers with related health issues.
  • Another significant driver boosting the sales of free-from foods in the market over the forecast period is the ongoing trend of clean-label food products, with non-GMO, lactose-free, allergen-free, and gluten-free being the fastest-growing claims in the region. Thus, manufacturers are also launching innovative products to cater to the potential market.
  • For instance, in October 2022, Licious, a meat startup in India, entered the plant-based meat sector with the launch of the brand UnCrave. According to the company statement, the brand will offer vegetarian chicken and mutton sheek kebabs directly to consumers. Thus, the growing trend of free-from food in the region and the product innovation from manufacturers will increase the market growth in the Asia-Pacific region over the forecast period.

Free-From Food Industry Overview

The free-from-food market is highly competitive due to the presence of several domestic and international players. Some of the key players in the market include Danone SA, Nestle SA, General Mills Inc., Reckitt Benckiser Group Plc, and Beyond Meat, among others. The key strategy used by some of the top players in the segment is product innovation, as this enables companies to meet the consumers changing preferences on a daily basis. Also, using the same strategy, a company can expand its product portfolio and even offer numerous products to consumers, which will help elevate sales. For instance, in April 2021, General Mills launched a new flavor of breakfast cereal under the brand Chex. The product was made available in Apple Cinnamon flavor and is gluten-free by nature, as claimed by the company.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Gluten-free
    • 5.1.2 Dairy-Free
    • 5.1.3 Meat-Free
    • 5.1.4 Other Types
  • 5.2 End Product
    • 5.2.1 Baby Food
    • 5.2.2 Dairy-free Foods
    • 5.2.3 Meat Substitutes
    • 5.2.4 Beverages
    • 5.2.5 Other End Products
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Online Retail Stores
    • 5.3.3 Convenience Stores
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 France
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 Australia
      • 5.4.3.4 India
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by the Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Danone SA
    • 6.3.2 Blue Diamond Growers
    • 6.3.3 Abbott Laboratories
    • 6.3.4 Dr. Schar AG / SPA
    • 6.3.5 Beyond Meat
    • 6.3.6 The Kellogg Company
    • 6.3.7 General Mills Inc.
    • 6.3.8 Reckitt Benckiser Group PLC
    • 6.3.9 Nestle S.A.
    • 6.3.10 Oatly Group AB

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER