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市場調査レポート
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1441690

3Dモーションキャプチャ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

3D Motion Capture - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 153 Pages | 納期: 2~3営業日

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3Dモーションキャプチャ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 153 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

3Dモーションキャプチャの市場規模は、2024年に2億4,833万米ドルと推定され、2029年までに4億6,774万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に13.5%のCAGRで成長します。

3Dモーションキャプチャ- マーケット

3Dモーションキャプチャ(モーションキャプチャ)システムは、主に高品質のカメラ、センサー、通信デバイス、アクセサリなどの複数のデバイスを組み合わせます。これらのシステムは、映画やゲームなどのエンターテイメント分野で望ましいレベルのアニメーションを取得するために、物体や個人のリアルタイムの動きを記録するために使用されます。

主なハイライト

  • コンピュータービジョンテクノロジーの技術進歩と、高品質の3Dアニメーションに対する需要と傾向の増加が市場の拡大を推進しています。 3Dモーションキャプチャを利用する主な理由の1つは、映画、テレビ、ビデオゲーム用の複雑な3D CGIフィギュアの作成サイクルを短縮することです。
  • ロボット工学を含むさまざまなアプリケーションにおけるこれらのシステムの広範な使用と、ロボット工学部門の大幅な成長が分析され、予測期間中の市場の成長率を押し上げます。
  • さらに、仮想現実は、コンピュータによって生成された3次元環境のインタラクティブな表現です。ただし、ほとんどのやり取りはヘッドセットまたは特殊なデジタルグローブを介して行われます。さらに、VRの使用は比較的孤立した体験になる可能性があると考えられています。現在、さまざまなアプリケーションを使用してVRを生成およびアニメーション化できます。たとえば、Googleはユーザーがコンピュータプログラム内で3Dモデルをアニメーション化できるDaydream Labを開発しました。 GoogleのDaydream Labは、AnimatorとPuppeteerという2つのアニメーションベースのアプリケーションを利用して、VRを使用して3Dアニメーションを迅速かつ簡単に作成する技術を発見しました。
  • 3Dモーションキャプチャシステムには、いくつかの重要なハードウェアコンポーネントとソフトウェアコンポーネントが含まれており、魅力的なユーザーエクスペリエンスを提供するには、そのすべてが緊密に統合されている必要があります。カメラは、ユーザーのアクションを表す生データをキャプチャする最初のコンポーネントです。一般に、この生データは、信号内のノイズを低減するため(たとえば、3Dカメラの場合)、または深度マップを計算するために処理されます。
  • COVID-19感染症パンデミック後のメタバースの立ち上げと関連する戦略的開発は、市場の成長に貢献すると予想されます。先進技術の実装をもたらす仮想イベントの需要の高まりも、予測期間中の市場の成長率に寄与する可能性があります。

3Dモーションキャプチャ市場動向

エンジニアリングおよび産業応用が大幅な成長を遂げる

  • 3Dモーションキャプチャは、小さくて速い動きを迅速に測定できるため、プロセスコントローラーとして使用できるため、エンジニアリングおよび産業アプリケーションの貴重な部分になりつつあります。また、車両や機器の振動を分析したり、仮想工業デザインのツールとして使用したりすることもできます。
  • 産業用アプリケーションでは、3Dモーションキャプチャにより、市場の動きをリアルタイムで正確かつ低遅延で測定できるようになります。さらに、Mocapは体の角度を提供することで、産業消費者が怪我につながる可能性のある人間工学的問題を効果的に特定して修正したり、産業や軍事向けの他の人的要因を分析したりできるようにします。このシステムは、マーカーを取り付けられるあらゆるものを追跡することにより、ロボット制御システムを検証し、風洞内での物体の変形や空気力学的挙動を測定するためにも使用されます。 Cortexは、幅広い制御システムと統合します。
  • さらに、インダストリー4.0の技術進歩の高まりにより、高度なセンシングソリューションを必要とする産業プロセスに新たな可能性が開かれています。ビジュアルカメラや慣性測定ユニット(IMU)などの3Dモーションキャプチャ(MoCap)センサーは、ロボット工学、積層造形、在宅勤務、人間の安全のソリューションをサポートするために産業環境で頻繁に採用されています。
  • 産業用途では、人間工学的に実用的な製品設計を行うことが重要であり、産業用ロボットの性能の評価と測定に使用できます。その他の用途には、水上および水中の船舶追跡、空気力学テスト、自動車開発、内装デザイン、制御設計などがあります。モーショントラッキングシステムの将来の進歩は、産業情勢で重要な応用が見出され、予測期間中に3Dモーションキャプチャシステムの需要が生み出されるでしょう。さらに、技術の進歩に伴い、モーションキャプチャの使用は世界中で軍事訓練や海洋および水中用途で増加すると予想されます。

アジア太平洋は最も急速に成長する地域になると予想される

  • 企業が視覚効果、VR、仮想アシスタント、映画産業への投資拡大を目指している中、中国は3Dモーションキャプチャにとって最も重要かつ潜在的な市場の1つです。さらに、多くの国際的なデジタル制作会社が事業拡大の一環としてこの国に投資しました。
  • 世界的に見て、インドは最大かつ最もクリエイティブな映画産業の一つであり、ボリウッド、モリウッド、サンダルウッド、トリウッドなどの地域映画産業が数多く存在します。テクノロジーの進化は視覚効果業界に多くの変化をもたらしましたが、特にインドでユニークな可能性を秘めている動向の1つはモーションキャプチャです。
  • モーションキャプチャはアクション/スタントシーケンスや群衆シーンの計画に非常に役立つため、大手企業がインドに投資しています。また、地域のさまざまなモーションキャプチャ会社が、企画から導入、サポート、メンテナンスまで、さまざまなモーションキャプチャサービスを提供しています。したがって、これにより、全国のさまざまなエンドユーザーセグメントで大きな需要が高まっています。
  • さらに、国内の医科大学は科学調査目的で3Dモーションキャプチャソリューションを採用しています。政府支援の医科大学であるCMC Velloreは、Phase Space Motion Captureと提携して、リアルタイムフィードバック機能を活用したこのテクノロジーによる歩行分析を行いました。
  • 日本の3Dモーションキャプチャ市場は、ゲーム業界、アニメ業界での先進テクノロジーの利用、およびモーションキャプチャスタジオの増加と、メディアおよびアニメーション分野の需要により、予測期間中に大幅な成長が見込まれています。
  • 残りのアジア太平洋のモーションキャプチャ市場は、予測期間中にライフサイエンス、スポーツ、ゲーム、生体力学、メディア業界で大幅な応用が進むと予測されています。

3Dモーションキャプチャ業界の概要

3Dモーションキャプチャ市場は、複数の世界的および地域的なプレーヤーと、かなり競争の激しい市場空間で構成されています。市場では、より小規模で技術的に進んだ企業の数がさらに増加しています。この市場は、製品の普及レベルの高まり、製品の差別化が中程度または高度に行われ、競合レベルが高いことを特徴としています。全体として、競争企業間の敵対関係の激しさは中程度であり、予測期間中に増加すると予想されます。

2022年 9月、Motion Analysis Corporationは、BaseCam、Icefall、Lhotseという3つのライトカメラで構成される新しいカメラシリーズであるBaSixを発売しました。これらのカメラは、アクティブマーカーリグ(BaSixmarks)およびBaSix GoソフトウェアまたはプレミアムソリューションであるCortexとともに使用されます。

2022年 4月、トロントに本拠を置く企業「The Other End」は、PhaseSpaceのImpulse X2Eシステムを導入し、リアルタイムモーションキャプチャシステムでPhaseSpaceと提携し、プロデューサーやクリエイターが俳優や俳優のより高速かつ柔軟なリアルタイムモーションキャプチャにアクセスできるようにしました。仮想制作ステージ上でのオブジェクトの動きをサポートすることで、コストを削減し、クリエイティブなコントロールを強化し、カナダの独占的なパートナーとなることができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19が業界に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 仮想現実環境のためのより現実的な体験の作成の台頭
    • スポーツ業界におけるコンピュータービジョンの使用の増加
    • メディアおよびエンターテイメントアプリケーションでの3Dモーションキャプチャの採用が拡大し、成長を加速
  • 市場抑制要因
    • 3Dモーションキャプチャソフトウェアの初期コストが高い

第6章 テクノロジーのスナップショット

第7章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ハードウェア
      • カメラ
      • センサー
      • アクセサリー
    • ソフトウェア
    • サービス
  • システム別
    • 光学式3Dモーションキャプチャシステム
      • アクティブ 3Dモーションキャプチャシステム
      • パッシブ 3Dモーションキャプチャシステム
    • 非光学式3Dモーションキャプチャシステム
      • 慣性3Dモーションキャプチャシステム
      • 電磁式3Dモーションキャプチャシステム
      • 電動3Dモーションキャプチャシステム
  • 用途別
    • 生体力学の調査と医療
    • メディアとエンターテイメント
    • エンジニアリングおよび産業用途
    • 教育
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Codamotion-Charnwood Dynamics Ltd.
    • Motion Analysis Corporation
    • Noraxon USA Inc.
    • Notch Interfaces Inc.
    • Leyard(NaturalPoint Inc./OptiTrack)
    • PhaseSpace Inc.
    • Phoenix Technologies Inc.
    • Qualisys AB
    • AIQ Synertial Ltd.
    • Vicon Motion Systems Ltd.
    • Xsens Technologies BV

第9章 投資分析

第10章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 47736

The 3D Motion Capture Market size is estimated at USD 248.33 million in 2024, and is expected to reach USD 467.74 million by 2029, growing at a CAGR of 13.5% during the forecast period (2024-2029).

3D Motion Capture - Market

3D motion capture (mocap) systems combine multiple devices, mainly high-quality cameras, sensors, communication devices, and accessories. These systems are used to record the real-time motion of an object or individual to obtain the desired level of animation in entertainment fields, such as in films and games.

Key Highlights

  • Technological advancements in computer vision technology, as well as an increase in demand and inclination for high-quality 3D animations, are driving market expansion. One of the primary reasons for utilizing 3D motion capture is to shorten the creation cycle for complicated 3D CGI figures for cinema, television, or video games.
  • The wide usage of these systems in various applications, including robotics, and the significant growth in the robotics sector are analyzed to boost the market growth rate during the forecast period.
  • Moreover, virtual reality is an interactive, computer-generated representation of a three-dimensional environment. However, most interactions take place through a headset or through specialized digital gloves. Additionally, it is believed that using VR might be a relatively isolated experience. Currently, a variety of applications can be used to generate and animate VR. For instance, Google has developed a Daydream Lab that enables users to animate 3D models within computer programs. Google's Daydream Lab has discovered a technique to use VR to quickly and easily produce 3D animation with the aid of two animation-based applications, Animator and Puppeteer.
  • A 3D motion-capturing system contains several critical hardware and software components, all of which must be tightly integrated to provide a compelling user experience. The camera is the first component that captures the raw data representing the user's actions. Generally, this raw data is then processed to reduce the noise in the signal (for example, in the case of 3-D cameras) or to compute the depth map.
  • The launch of the metaverse post the COVID-19 pandemic and the related strategic developments are expected to contribute to the growth of the market. The growing demand for virtual events resulting in the implementation of advanced technologies may also contribute to the market growth rate during the forecast period.

3D Motion Capture Market Trends

Engineering and Industrial Applications to Witness Significant Growth

  • 3D motion capture is becoming a valuable part of engineering and industrial applications, as it can quickly measure small, fast movements and, therefore, can be used as a process controller. It can also be used to analyze the vibrations on vehicles or equipment or as a tool in virtual industrial design.
  • In industrial applications, 3D motion capture enables real-time, precise, and low-latency measurement of market movements. Further, by providing body angles, Mocap enables industrial consumers to effectively identify and correct ergonomic issues that can lead to injury or analyze other human factors for industry or the military. By tracking anything a marker can be attached to, the system is also used to validate robotic control systems and measure deformation or an object's aerodynamic behavior in a wind tunnel. Cortex integrates with a wide range of control systems.
  • Moreover, the rising technological advancements of Industry 4.0 have opened up new possibilities for industrial processes that require advanced sensing solutions. 3D Motion capture (MoCap) sensors, such as visual cameras and inertial measurement units (IMU), are frequently adopted in industrial settings to support solutions in robotics, additive manufacturing, teleworking, and human safety.
  • In industrial applications, it is crucial to produce ergonomically practical product designs, and they can be used for evaluating and measuring the performance of industrial robots. Other applications include vessel tracking above and underwater, aerodynamics tests, automotive development, interior design, and control design. Future advancements in motion tracking systems will find significant application in the industrial landscape, generating the demand for 3D motion capture systems over the forecast period. Moreover, as technology advances, the use of motion capture is expected to grow in military training and marine and underwater applications worldwide.

Asia-Pacific is Expected to be the Fastest Growing Region

  • China is one of the most significant and potential markets for 3D motion capture as companies are aiming to expand visual effects, VR, virtual assistants, and film industry investment. Additionally, many international digital production companies invested in the country as part of their expansion.
  • Globally, India is the largest and one of the most creative cinema industries, with the presence of many regional film industries, such as Bollywood, Mollywood, Sandalwood, and Tollywood. Evolving technology has caused many changes in the visual effects industry, and one trend that bears a unique promise, especially in India, is motion capture.
  • Since motion capture is significantly beneficial for planning action/stunt sequences and crowd scenes, major companies are investing in India. In addition, various regional motion capture companies are providing various mocap services, from planning and installation to support and maintenance. Thus, this is driving significant demand in various end-user segments across the country.
  • In addition, medical colleges in the country are adopting 3D motion capture solutions for scientific research purposes. CMC Vellore, a medical college backed by the government, partnered with Phase Space Motion Capture for gait analysis with this technology, leveraging real-time feedback capabilities.
  • The 3D motion capture market in Japan is expected to witness significant growth over the forecast period, owing to the usage of advancing technology in the gaming industry, the anime industry, and increasing motion capture studios, coupled with demand in the media and animation sector.
  • The motion capture market in the Rest of the Asia-Pacific has been predicted to gain substantial applications in the life science, sports, gaming, biomechanical, and media industries over the forecast period.

3D Motion Capture Industry Overview

The 3D motion-capturing market comprises several global and regional players and a fairly-contested market space. The market is further witnessing a rise in the number of smaller and more technologically-advanced players. This market is characterized by growing levels of product penetration, moderate/high product differentiation, and high levels of competition. Overall, the intensity of competitive rivalry is moderate and is expected to grow over the forecast period.

In September 2022, Motion Analysis Corporation launched BaSix, a new range of cameras, which consists of three light cameras, namely BaseCam, Icefall, and the Lhotse. These cameras are used with active marker rigs (BaSixmarkers) and either BaSix Go software or the premium solution, Cortex.

In April 2022, Toronto-based firm "The Other End" partnered with PhaseSpace for its real-time motion capture system by installing PhaseSpace's Impulse X2E system to offer producers and creators access to faster and more flexible real-time motion capture of an actor's or object's movement on a virtual production stage to save on costs and increase creative control and to become its exclusive Canadian Partner.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porters Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rise in the Creation of More Realistic Experiences for Virtual Reality Environments
    • 5.1.2 Increased Usage of Computer Vision in the Sports Industry
    • 5.1.3 Growing Adoption of 3D Motion Capture in Media and Entertainment Applications Boosting the Growth
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Initial Cost of 3D Motion Capture Software

6 TECHNOLOGY SNAPSHOT

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By Type
    • 7.1.1 Hardware
      • 7.1.1.1 Cameras
      • 7.1.1.2 Sensors
      • 7.1.1.3 Accessories
    • 7.1.2 Software
    • 7.1.3 Services
  • 7.2 By System
    • 7.2.1 Optical 3D Motion Capture Systems
      • 7.2.1.1 Active 3D Motion Capture Systems
      • 7.2.1.2 Passive 3D Motion Capture Systems
    • 7.2.2 Non-optical 3D Motion Capture Systems
      • 7.2.2.1 Inertial 3D Motion Capture Systems
      • 7.2.2.2 Electromagnetic 3D Motion Capture Systems
      • 7.2.2.3 Motorized 3D Motion Capture Systems
  • 7.3 By Application
    • 7.3.1 Biomechanical Research and Medical
    • 7.3.2 Media and Entertainment
    • 7.3.3 Engineering and Industrial Applications
    • 7.3.4 Education
    • 7.3.5 Other Applications
  • 7.4 By Geography
    • 7.4.1 North America
      • 7.4.1.1 United States
      • 7.4.1.2 Canada
    • 7.4.2 Europe
      • 7.4.2.1 United Kingdom
      • 7.4.2.2 Germany
      • 7.4.2.3 France
      • 7.4.2.4 Rest of Europe
    • 7.4.3 Asia-Pacific
      • 7.4.3.1 China
      • 7.4.3.2 India
      • 7.4.3.3 Japan
      • 7.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 7.4.4 Latin America
      • 7.4.4.1 Brazil
      • 7.4.4.2 Argentina
      • 7.4.4.3 Mexico
      • 7.4.4.4 Rest of Latin America
    • 7.4.5 Middle East & Africa

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Codamotion - Charnwood Dynamics Ltd.
    • 8.1.2 Motion Analysis Corporation
    • 8.1.3 Noraxon USA Inc.
    • 8.1.4 Notch Interfaces Inc.
    • 8.1.5 Leyard (NaturalPoint Inc./OptiTrack)
    • 8.1.6 PhaseSpace Inc.
    • 8.1.7 Phoenix Technologies Inc.
    • 8.1.8 Qualisys AB
    • 8.1.9 AIQ Synertial Ltd.
    • 8.1.10 Vicon Motion Systems Ltd.
    • 8.1.11 Xsens Technologies BV

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS