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市場調査レポート
商品コード
1432999

紙器包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Folding Carton Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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紙器包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

2024年の紙器包装市場規模は1,549億7,000万米ドルと推定され、2029年には1,920億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは4.38%で成長する見込みです。

Folding Carton Packaging-Market

主なハイライト

  • 偽造は、知的財産権、医薬品の法規制、その他の刑法的側面の侵害を引き起こす、大量かつ高収益のビジネスです。医薬品の偽造(または改ざん)は、効果的な予防措置を必要とする世界のリスクです。偽造には、医薬品の特性や出所を故意に偽り、法的に定められた規制プロセスを意図的に回避することが含まれます。たとえ正しい成分が含まれていたとしても、規制されていない状況で製造された医薬品は本質的に危険です。
  • このため、いくつかの市場関係者は、医薬品用の折りたたみカートンのパッケージに二次元マトリックスコードを組み込んでいます。例えば、CCL Label Montreal社は、折りたたみカートンの印刷品質を100%電子検査するために、シリアル化された折りたたみカートンパッケージングソリューションを設計しました。各折りたたみカートンは検査され、検査ステータスが与えられます。最終段階では、すべての合格・不合格の最終結果を示す報告書が作成されます。その結果、紙器業界のために設計されたユニークで本物の100%電子印刷検査システムが誕生します。このコンセプトを成功させるための重要な要素は、各折り畳みカートンにシリアル化された識別子を付けることです。生成される各折り畳み式カートンは永久にユニークなものとなり、最終的には折り畳み式カートンの需要を促進することになります。
  • 2022年3月、Van GenechtenPackaging社はチョコレート用のリサイクル可能なフォールディングカートン包装、PurePacを開発しました。包装デザインに関しては、Van GenechtenPackaging社は、低移行性インク、装飾ニス、箔押しやエンボスなどの装飾を含む様々な仕上げ技術を提供しています。同社は、パッケージの内側と外側の印刷に、食品に安全な色とニスを使用しています。
  • COVID-19の発生に伴い、紙器は、サプライチェーンを混乱させる各国によるロックダウンのため、成長の鈍化に直面しました。パンデミックの間、消費者側からの備蓄は初期段階以降減少し、世界中の食料品店で見られました。このような備蓄の消失は、パンデミックの間、紙器メーカーの需要も減少させました。
  • しかし、入手可能なインド政府の統計によると、2022年3月からの過去12ヶ月間でパルプのコストは25%以上上昇しました。これは主に、COVID-19以降の環境基準の高品質化と紙パック製品の需要増によるものです。COVID-19主導の操業停止や国際物流の混乱がもたらした供給問題により、輸入および国内の古紙コストは上昇しました。業界専門家によると、未晒しパルプ価格は1トン900米ドル以上、晒しパルプ価格は1トン1,300米ドル前後にまで上昇し、製紙工場はこの急激な値上げに対応するのが難しいと判断しました。また、包装業界では紙価格が14%上昇したばかりで、2022年最初の値上げとなります。これは市場の成長を妨げる可能性があります。

紙器包装市場の動向

飲食品セグメントが市場シェアの大半を占める

  • 一般消費者のライフスタイルの変化と、調理済み食品、冷凍食品、パッケージ商品への需要の高まりが、飲食品事業の台頭を後押しし、それが紙器市場を牽引しています。
  • 米国国勢調査局によると、米国の冷凍食品製造業の売上高は2021年に338億6,000万米ドルであり、2024年には365億9,000万米ドルを超えると予想されています。こうした新興国市場の開拓は、冷凍食品市場における戦略的活動を向上させました。
  • 2023年5月、フィンランドのStora Enso社は、Tambrite Aqua+と呼ばれる新しいリサイクルしやすい包装用ボードを発売しました。これはチルド食品や冷凍食品の包装に適しています。化石燃料に由来するポリマーの使用は、この折りたたみ式ボックスボードのソリューションによって最小限に抑えられています。自然にリサイクル可能であり、より一般的な循環型経済の推進に貢献します。Tambrite Aqua+」は、「分散コーティング」技術を利用して作られ、板紙表面と容易に一体化し、必要な保護を提供する水性ソリューションとなっています。また、フッ素化学物質を含まないこの新しいソリューションは、商品を汚染から守りながら、外部の濡れや油汚れに耐えることができます。
  • パンデミックは、オンライン・デリバリー媒体を通じた冷凍食品の需要を押し上げています。インドのような国では、COVID-19が冷凍食品の消費を拡大させ、こうした食習慣は感染者数の減少にもかかわらず変わらないと予想されました。エコノミック・タイムズ紙によると、同国全体のオンライン食品デリバリーの規模は、2020年の29億米ドルから2025年には128億米ドルに増加すると予想されています。また、同国ではプラスチック製容器包装が禁止されたため、冷凍食品を包装する折りたたみ式カートンの需要が増加しています。
  • さらに英国では、2022年4月に施行されたプラスチック税(少なくとも30%の再生プラスチックで構成されていないプラスチック包装に課税)も、冷凍食品ブランドやメーカーの切り替えに伴い、紙ベースの包装の需要を増加させる可能性が高いです。
  • このような要因から、紙器は飲食品分野だけでなく他の分野でも需要が増加すると予想されます。スザノによると、カートンボードの消費量は2022年に5,400万トンに達し、2032年には1,200万トン増加すると予測されています。カートンボードの需要は、今後10年間でさらに増加すると予想されています。カートンボードは、紙器製造に使用される板紙の一種です。

アジア太平洋が最大の市場シェアを占める

  • 紙器包装業界は健全な成長を遂げており、これは同地域の飲食品消費の増加に後押しされています。同地域では、地球温暖化を抑制し、政府によって提案された環境保護法を遵守するため、持続可能で再利用可能な包装に焦点を当てています。
  • さらに、Oizuru社によると、日本における段ボール箱の回収率は95%に達し、段ボール施設でのリサイクル率は90%です。さらに、この地域の需要を牽引しているのは、外装材として利用されたり、複雑な建築物の内装に加工されたりする段ボール箱の柔軟性の向上です。
  • ファッション、化粧品、家電、食品などにおける消費者直販(D2C)ブランドの台頭も、こうした需要の増加を後押ししています。D2Cのアプローチを用い、拡大するデジタル消費者と直接関わるこれらの新時代のデジタル・ファースト・ブランドは、今や既存ブランドに課題しています。こうした事例が市場成長を促進すると予想されます。
  • また、市場のベンダーによる製品革新や拡大活動など、さまざまな開拓が行われています。例えば、ハイデルベルグは2022年3月、日本のANコーポレーションと川原TXS-1100および川原BMS-1100自動ポストプレスシステムの販売契約を締結し、インモールドラベルおよび紙器生産用のポートフォリオを拡大しました。
  • 2022年3月、東京を拠点とするシンク・オブ・シングスのショップ&カフェは、「CARTON 2.0」と名付けた、中に液体を入れることができる防水性を備えた高機能ダンボール箱を提供しました。このプロジェクトは、価値あるダンボールを製造するIZAKとのコラボレーションです。このような箱には、環境的に持続可能な冷却・防水素材が採用されており、特に水産品や冷蔵品の輸送に役立ちます。ただし、時間の経過とともに表面のピンホールが透過する可能性があるため、永久防水製品ではないです。

紙器包装業界の概要

紙器包装市場は適度な競争があり、Westrock Company、Smurfit Kappa Group、Graphic Packaging LLC、Stora Enso Oyjなどの大手企業があります。市場シェアの面では、現在少数の大手企業が市場を独占しています。しかし、多くの企業が新規契約を獲得し、新市場を開拓することで、革新的で持続可能なパッケージングで市場での存在感を高めています。

2022年5月、紙ベースの包装製品の総合メーカーであるSmurfit Kappa United Kingdom Limitedは、Atlas Packagingの買収を発表しました。北デヴォンのバーンステープルを拠点とするアトラス・パッケージング社は、ランドを提供する独立系の段ボール包装会社であり、英国市場で強い存在感を示しています。

2022年4月、ウェストロック・カンパニーはレシピ・アンリミテッド社と提携し、カナダ全土で年間3,100万個のプラスチック容器を埋立地から転換することを目的としたリサイクル可能な板紙パッケージ一式を導入しました。このパッケージは、2021年10月にスイス・シャレーのレストランで使用され始め、現在では全店舗で使用されています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査想定と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 最先端の包装設計サービスと持続可能性の需要が市場を牽引
  • 市場抑制要因
    • 木材パルプ需要の変動と需給ギャップが市場成長の妨げに

第6章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業別
    • 飲食品
    • 家庭用
    • パーソナルケアと化粧品
    • ヘルスケアと医薬品
    • タバコ
    • 電気・ハードウェア
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • エジプト
      • その他中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • WestRock Company
    • Graphic Packaging International LLC(graphic Packaging Holding Company)
    • Mayr Meinhof Packaging International Gmbh(mayr-melnhof Karton Ag)
    • Smurfit Kappa Group
    • Seaboard Folding Box Company Inc.(vidya Brands Group)
    • American Carton Company
    • All Packaging Company
    • Essentra Plc(essentra Group)
    • Stora Enso Oyj
    • Unipak Inc.
    • DS Smith PLC
    • Edelmann Gmbh

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 60353

The Folding Carton Packaging Market size is estimated at USD 154.97 billion in 2024, and is expected to reach USD 192.02 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.38% during the forecast period (2024-2029).

Folding Carton Packaging - Market

Key Highlights

  • Counterfeiting is a high-volume, high-profit business that causes the infringement of intellectual property rights, medicine legislation, and other criminal law aspects. Medicine counterfeiting (or falsification) presents a global risk that requires effective preventive responses. Falsification involves the knowing misrepresentation of a pharmaceutical product's characteristics and provenance and the deliberate avoidance of legally instituted regulatory processes. Even if they contain the right ingredients, medicines produced in unregulated circumstances are inherently hazardous.
  • Owing to this, several market players are incorporating 2D matrix codes on folding carton packages for medicines. For instance, CCL Label Montreal designed a serialized folding carton packaging solution to achieve 100% electronic inspection of each folded carton's print quality. Each folding carton would be inspected and given an inspection status. A report would be generated at the final stage showing all accepted and rejected cartons' final results. The result would be a unique and real 100% electronic print inspection system designed for the folding carton industry. The critical element for this concept to succeed is to have a serialized identifier on each folding carton. Each folding carton generated will be forever unique, eventually propelling the demand for Folding Cartons.
  • In March 2022, Van GenechtenPackaging developed a recyclable folding carton packaging for chocolate, PurePac, with an inside anti-grease barrier that eliminates the need for aluminum or plastic inner packaging. As for packaging design, Van GenechtenPackaging offers a range of finishing techniques, including low-migration inks, decorative varnishes, and embellishments like hot and cold foil and embossing. The company uses food-safe colors and varnishes for printing inside and outside packaging.
  • With the outbreak of COVID-19, folding cartons faced slow growth due to lockdowns imposed by various countries that disrupted the supply chain. During the pandemic, the stockpiling from consumers' end reduced after the initial phases and was witnessed by grocery stores across the globe. This disappearing behavior of stockpiling also reduced the demand for folding carton manufacturers during the pandemic.
  • However, as per available Indian government statistics, the cost of pulp has increased by over 25% in the last 12 months from March 2022. This was mainly due to higher-quality environmental standards after COVID-19 and the growing demand for paper-packaged products. Due to supply problems brought on by COVID-19-led lockdowns and international logistics disruptions, import and domestic waste paper costs rose. According to an industry expert, the unbleached pulp prices increased to over USD 900 and bleached pulp to around USD 1,300 a tonne, a sharp hike that paper mills found tough to handle. Also, Paper prices just went up 14% for the packaging industry, the first increase of 2022. This could hinder the market growth.

Folding Cartons Packaging Market Trends

Food and Beverage Segment to Hold a Major Market Share

  • The changing lifestyles of the public and the rising demand for ready-to-eat, frozen, and packaged items have fueled the rise of the food and beverage business, which, in turn, is driving the folding cartons market.
  • According to the US Census Bureau, the industry revenue from frozen food manufacturing in the United States was USD 33.86 billion in 2021 and is expected to cross USD 36.59 billion by 2024. Such developments have improved the strategic activities in the frozen food market.
  • In May 2023, Stora Enso, a Finnish company, launched a new easy-to-recycle packaging board called Tambrite Aqua+. It is appropriate for packing chilled and frozen food. The use of polymers derived from fossil fuels has been minimized with the help of this folding box board solution. It is naturally recyclable and will help to advance the circular economy more generally. Tambrite Aqua+ is created utilizing 'dispersion coating' technology, making it a water-based solution readily integrated with the paperboard surface and offering the necessary protection. Also, devoid of fluorochemicals, the novel solution can endure exterior wetness or grease while protecting the goods from contamination.
  • The pandemic has driven the demand for frozen foods through online delivery mediums. In Countries like India, COVID-19 expanded the consumption of frozen foods, and these food habits were expected to remain the same despite the drop in cases. According to the Economic Times, the size of online food delivery across the country is expected to increase from USD 2.9 billion in 2020 to USD 12.8 billion by 2025. The country is also witnessing an increased demand for folding cartons for packaging frozen foods due to the ban on plastic counterparts.
  • Further, in the UK, the plastic tax, which came in April 2022 (taxing any plastic packaging not comprising at least 30% recycled plastic), is also likely to increase demand for paper-based packaging as frozen food brands and manufacturers switch.
  • Owing to such factors, the demand consumption of folding cartons is expected to increase not only in the food and beverage segment but also in other segments. According to, Suzano, carton board consumption reached 54 million tons in 2022 and is forecast to increase by 12 million tons in 2032. The demand for carton boards is expected to increase further over the next decade. Cartonboard is a type of paperboard used for manufacturing folding cartons.

Asia-Pacific to Hold the Largest Market Share

  • The folding carton packaging industry is experiencing healthy growth, fueled by the increase in the region's consumption of beverages and packaged food. The region focused on sustainable and reusable packaging to reduce global warming and abide by the environmental protection act proposed by the Government.
  • Furthermore, according to the company Oizuru, the collection rate of boxes in Japan is as high as 95%, with a recycling rate of 90% at corrugated cardboard facilities, driving manufacturers to reduce costs and increase processing capacity. Additionally, driving demand in the region is the enhanced flexibility of carton boxes, which may be utilized as exterior materials and processed into the interiors of complicated constructions.
  • The emergence of direct-to-consumer (D2C) brands in fashion, cosmetics, consumer electronics, and food has also aided this increase in demand. Using a D2C approach and engaging directly with the expanding number of digital shoppers, these new-age digital-first brands are now challenging established brands. Such instances are anticipated to drive market growth.
  • Also, there have been various developments, such as product innovations and expansion activities by vendors in the market. For instance, in March 2022, Heidelberg expanded its portfolio for in-mold label and folding carton production by entering into a distribution agreement with Japanese company AN Corporation for the Kawahara TXS-1100 and Kawahara BMS-1100 automated post-press systems.
  • In March 2022, Tokyo-based Think of Things shop and cafe offered high-functional cardboard boxes dubbed CARTON 2.0 that are waterproof enough to contain liquid inside. The project is a collaboration with IZAK, a company that produces valuable cardboard boxes. Environmentally sustainable cooling and waterproofing materials are employed in such boxes, which are especially useful for transporting fishery and refrigerated items. However, this is not a permanently waterproof product due to the possibility of pinholes on the surface becoming permeable over time.

Folding Cartons Packaging Industry Overview

The Folding Carton Packaging Market is moderately competitive and has several major players, such as Westrock Company, Smurfit Kappa Group, Graphic Packaging LLC, Stora Enso Oyj, and more. In terms of market share, few major players currently dominate the market. However, many companies increase their market presence with innovative and sustainable packaging by securing new contracts and tapping new markets.

In May 2022, Smurfit Kappa United Kingdom Limited, an integrated manufacturer of paper-based packaging products, announced the acquisition of Atlas Packaging. Based in Barnstaple, North Devon, Atlas Packaging is an independent corrugated packaging company that provides rand and has a strong market presence in the United Kingdom.

In April 2022, WestRock Company partnered with Recipe Unlimited to implement a suite of recyclable paperboard packaging intended to divert 31 million plastic containers from landfills across Canada each year. The packaging began appearing at Swiss Chalet restaurants in October 2021 and is now available across all locations.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumption and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment Of The Impact Of COVID-19 On The Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Leading-edge Packaging Design Services And Sustainability Demand to Drive the Market
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Fluctuations In Wood Pulp Demand And Gap between Supply And Demand to Hinder the Market Growth

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By End-user Industry
    • 6.1.1 Food and Beverages
    • 6.1.2 Household
    • 6.1.3 Personal Care and Cosmetics
    • 6.1.4 Healthcare and Pharmaceuticals
    • 6.1.5 Tobacco
    • 6.1.6 Electrical and Hardware
    • 6.1.7 Other End-user Industries
  • 6.2 Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 United Kingdom
      • 6.2.2.2 Germany
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Italy
      • 6.2.2.5 Spain
      • 6.2.2.6 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 Japan
      • 6.2.3.3 India
      • 6.2.3.4 Australia
      • 6.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.2.4 Latin America
      • 6.2.4.1 Brazil
      • 6.2.4.2 Argentina
      • 6.2.4.3 Mexico
      • 6.2.4.4 Rest of Latin America
    • 6.2.5 Middle East and Africa
      • 6.2.5.1 Saudi Arabia
      • 6.2.5.2 South Africa
      • 6.2.5.3 Egypt
      • 6.2.5.4 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 WestRock Company
    • 7.1.2 Graphic Packaging International LLC (graphic Packaging Holding Company)
    • 7.1.3 Mayr Meinhof Packaging International Gmbh (mayr-melnhof Karton Ag)
    • 7.1.4 Smurfit Kappa Group
    • 7.1.5 Seaboard Folding Box Company Inc. (vidya Brands Group)
    • 7.1.6 American Carton Company
    • 7.1.7 All Packaging Company
    • 7.1.8 Essentra Plc (essentra Group)
    • 7.1.9 Stora Enso Oyj
    • 7.1.10 Unipak Inc.
    • 7.1.11 DS Smith PLC
    • 7.1.12 Edelmann Gmbh

8 FUTURE OF THE MARKET