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市場調査レポート
商品コード
1444433

フローズンヨーグルトの世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Frozen Yogurt - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 158 Pages | 納期: 2~3営業日

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フローズンヨーグルトの世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 158 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のフローズンヨーグルトの市場規模は、2024年に10億5,000万米ドルに達し、2024~2029年にかけてCAGR 5.97%で成長し、2029年までに14億米ドルに達すると予測されております。

フローズンヨーグルト市場

主なハイライト

  • フローズンヨーグルト市場は、タルト風味のデザートに対する世界の需要とフローズンヨーグルトの消費量の増加により急速に成長しています。若い消費者の間でも健康食品に対する需要が高まっており、産業の成長に貢献しています。米国農務省によると、米国当たりのフローズンヨーグルト消費量は、2020年の0.6ポンドから2021年には0.9ポンドに増加しました。
  • さらに、消費者は健康上の利点を持つ免疫増強剤や強化製品への関心が高まっているため、大手企業はヨーグルト製品にオーガニック原料を追加したり、コレステロールを含まなかったり、ビーガン向けの製品を開発したりするなど、即興でヨーグルト製品を作っています。たとえば、2021年 7月に、Oatlyは米国で入手できる植物ベースのビーガンフローズンヨーグルトを発売しました。
  • 中期的には、乳製品不使用、低カロリー、高タンパク質、より健康的なデザートに対する消費者の嗜好の高まりが市場を牽引する主な要因です。さらに、低脂肪フローズンヨーグルトの人気の高まりと、さまざまなフレーバーを備えた有益な製品バリエーションのイントロダクション、フローズンデザートの健康的な代替品を探している消費者に多数の選択肢が提供される可能性があります。
  • さらに、多忙なライフスタイルや健康への懸念により、消費者は食事の代替品として便利なフローズンデザートベースのスナックやフローズンヨーグルトを選択する傾向にあります。さらに、大手企業は地理的障壁を超えて消費者にリーチするためにeコマースやオンラインマーケティングに注力することで市場での地位を安定させようとしており、それがフローズンヨーグルト市場の成長を牽引しています。

フローズンヨーグルトの市場動向

新しいフレーバーや低カロリーのバリエーションへの嗜好の高まり

  • 消費者は、消費者が好むフレーバーを備えた、バーやカップなどの便利な包装のフローズンヨーグルトを求めています。ユニークなフレーバーや組み合わせがますます人気になっています。セイボリー、キャラメル、チョコレート、フルーティーなどのフローズンヨーグルトの味は高い需要があります。ナチュラルラベルの主張に対する需要の高まりが依然として市場を牽引しています。
  • 近年、典型的な甘いフレーバーに対抗して、タルトフレーバーの人気が高まっています。売上を伸ばすために、フローズンヨーグルトブランドは新しいフレーバーやバースタイルの製品を開発しています。たとえば、2022年7月、アリゾナ州に拠点を置くフローズンヨーグルト店のPinkberryは、「Lava Swirl」と呼ばれる新しいフローズンヨーグルトとスムージーを発売しました。イチゴ、パイナップル、トロピカルココナッツのフレーバーを組み合わせて、Lava Swirlが生まれます。
  • さらに、世界中で消費者の習慣が変化するにつれ、消費者は栄養ニーズを満たすために、健康的でおいしく、オーガニックで低カロリーの乳製品を採用し、消費する傾向が高まっています。したがって、低カロリー製品に対する消費者の嗜好の高まりにより、無脂肪および低脂肪フレーバーのヨーグルトの人気が高まっています。
  • アイスクリームの消費者は、消化、見た目、減量に役立つプロバイオティクスが含まれているフレーバーフローズンヨーグルトにますます惹かれています。その結果、各企業はフローズンヨーグルトの需要の高まりに対応するために製造施設を拡張しています。

北米が引き続き世界のフローズンヨーグルト市場を独占

  • 北米のフローズンヨーグルト産業は、より健康的な食品の人気と入手可能なデザートとしてのイメージにより、今後数年間で成長すると予測されています。フローズンヨーグルトの人気は米国とカナダで高まっていますが、メキシコは予測期間中、セットヨーグルトとフローズンヨーグルトの両方にとって魅力的な市場となり、大幅な成長率を示すと予測されています。
  • フローズンヨーグルトの市場は、主にデザートカテゴリとしてのフローズンヨーグルトの出現と、健康に良いプロバイオティクスの性質により、セットヨーグルトよりも高い率で成長すると予想されています。
  • さらに、米国は北米の大きなシェアを占めています。特に高所得の消費者の間で、消費者の嗜好が乳製品ベースのフローズンヨーグルトから乳製品を使用しないフローズンヨーグルト製品へと大きく変化しています。
  • 高い消費者洞察、能力、クラス最高の製品開発能力を備えたメーカーは、革新的な製品ポートフォリオを通じてより多くの消費者を魅了しています。たとえば、2022年 6月に、チューイーキャンディー会社のHI-CHEWは、北米のMenchie's Frozen Yogurtと提携して、限定版のHI-CHEWTM Rainbow Sherbet Flavorフローズンヨーグルトを発売しました。
  • 地元企業と有力企業の両方が提供する数多くのフレーバーのフローズンヨーグルトの存在も、有望な健康上の利点と優れたフレーバー体験を備えており、この地域でのフローズンヨーグルトの売上を押し上げています。

フローズンヨーグルト産業の概要

世界のフローズンヨーグルト市場は競争が激しく、General Mills Inc.、Danone、Unilever、Nestleなどの大手多国籍企業が市場を独占しており、複数の地域企業がこれらの主要企業の市場シェアを二分する責任を負っています。市場の需要が合併・買収とは別に新しいフレーバーに移行しているため、主要企業は製品とフレーバーの革新を伴う長期戦略に焦点を当てています。フローズンヨーグルトの提供者は数多くあるため、プレイヤー間の競合は激しいです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 乳製品ベースのフローズンヨーグルト
    • 乳製品不使用のフローズンヨーグルト
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売業者
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • スペイン
      • フランス
      • ロシア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • General Mills Inc.
    • Danone SA
    • Nestle SA
    • Unilever PLC
    • Yasso Frozen Greek Yogurt
    • Dairy Farmers of America Inc.
    • Groupe Lactalis SA
    • HP Hood LLC.
    • Sovos Brands Intermediate, Inc.
    • Bulla Dairy Foods
    • Turkey Hill Dairy
    • Wells Enterprises

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 60166

The Frozen Yogurt Market size is estimated at USD 1.05 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.40 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.97% during the forecast period (2024-2029).

Frozen Yogurt - Market

Key Highlights

  • The frozen yogurt market is experiencing rapid growth due to global demand for tart-flavored desserts and the rising consumption of frozen yogurt. Growing demand for healthy foods is also present among young consumers, contributing to the industry's growth. According to the US Department of Agriculture, the United States' per capita consumption of frozen yogurt increased to 0.9 pounds in 2021, an increase from 0.6 pounds in 2020.
  • Furthermore, consumers are increasingly interested in immune boosters and fortified products that have health benefits, so major players have improvised their yogurt products by adding organic ingredients, making them cholesterol-free, and creating vegan variants. For instance, in July 2021, Oatly launched a plant-based vegan frozen yogurt available across the United States.
  • Over the medium term, increased consumer preference for non-dairy, low-calorie, high-protein, and healthier desserts is the primary factor driving the market. Additionally, the rising popularity of low-fat frozen yogurt and the introduction of beneficial product variants with various flavors is likely to provide numerous options for consumers looking for a healthy alternative to frozen desserts.
  • Furthermore, hectic lifestyles and health and wellness concerns drive consumers towards opting for convenient frozen dessert-based snacks and frozen yogurt as meal replacements. Moreover, major players are trying to stabilize their position in the market by focusing on e-commerce and online marketing to reach out to consumers beyond geographical barriers, which is driving the growth of the frozen yogurt market.

Frozen Yogurt Market Trends

Growing Preference for New Flavors and Low-Calorie Variants

  • Consumers look for frozen yogurt in convenient packings, such as bars and cups, with consumer-preferred flavors. Flavors and combinations that are unique are becoming increasingly popular. Frozen yogurt tastes such as savory, caramel, chocolate, and fruity are in high demand. The rising demand for natural label claims is still driving the market.
  • Tart flavors have gained appeal in recent years, competing with typical sweet flavors. To boost sales, frozen yogurt brands are developing new flavors and bar-style products. For instance, in July 2022, Pinkberry, a frozen yogurt shop based in Arizona, launched a new frozen yogurt and smoothie called Lava Swirl. A combination of strawberries, pineapple, and tropical coconut flavors produces the Lava Swirl.
  • Additionally, as consumer habits change around the world, consumers are becoming more prone to adopting and consuming dairy foods that are healthy, tasty, organic, and low in calories to meet their nutritional needs. Hence, due to the rising consumer preference for low-calorie products, yogurt with non-fat and low-fat flavors are gaining popularity.
  • Ice cream consumers are becoming more attracted to flavored frozen yogurt since it contains probiotics that help with digestion, appearance, and weight loss. As a result, the players are expanding their manufacturing facilities to keep up with the growing demand for frozen yogurt.

North America Continues to Dominate the Global Frozen Yogurt Market

  • The frozen yogurt industry in North America is predicted to grow in the coming years, owing to the popularity of healthier food options and its image as an available dessert. While frozen yogurt's popularity has grown in the United States and Canada, Mexico is predicted to be an attractive market for both set yogurt and frozen yogurt during the projection period, with a significant growth rate.
  • The market for frozen yogurt is expected to grow at a higher rate than set yogurt, primarily because of the emergence of frozen yogurt as a dessert category and its pro-biotic nature, which is good for health.
  • Furthermore, the United States holds a significant share of North America. There is a substantial shift in consumer preferences from dairy-based frozen yogurt to non-dairy-based frozen yogurt products, especially among high-income consumers.
  • Manufacturers with high consumer insights, capabilities, and best-in-class product development competencies are attracting more consumers through innovative product portfolios. For instance, in June 2022, The chewy candy company HI-CHEW partnered with Menchie's Frozen Yogurt in North America to launch a limited edition HI-CHEWTM Rainbow Sherbet Flavor frozen yogurt.
  • The presence of frozen yogurt in numerous flavors offered by both local and significant players, with promising health benefits and exceptional flavor experience, is also driving the sales of frozen yogurt in the region.

Frozen Yogurt Industry Overview

The global frozen yogurt market is competitive, with major multi-national players like General Mills Inc., Danone, Unilever, and Nestle dominating the market and multiple regional players responsible for splitting the market share of these key players. Major players have focused on long-term strategies involving product and flavor innovation as the market demand is shifting toward new flavors, apart from mergers & acquisitions. The competition among the players is high as there are many providers of frozen yogurt.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Dairy based Frozen Yogurt
    • 5.1.2 Non-dairy based Frozen Yogurt
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarket/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retailers
    • 5.2.4 Others
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Italy
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 France
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 General Mills Inc.
    • 6.3.2 Danone S.A.
    • 6.3.3 Nestle S.A.
    • 6.3.4 Unilever PLC
    • 6.3.5 Yasso Frozen Greek Yogurt
    • 6.3.6 Dairy Farmers of America Inc.
    • 6.3.7 Groupe Lactalis SA
    • 6.3.8 HP Hood LLC.
    • 6.3.9 Sovos Brands Intermediate, Inc.
    • 6.3.10 Bulla Dairy Foods
    • 6.3.11 Turkey Hill Dairy
    • 6.3.12 Wells Enterprises

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS