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市場調査レポート
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1432934

小規模LNG:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Small-scale LNG - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 200 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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小規模LNG:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
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概要

小規模LNG市場規模は2024年に107億米ドルと推定・予測され、2029年には175億3,000万米ドルに達し、予測期間(2024-2029年)のCAGRは10.38%で成長すると予測されます。

Small-scale LNG-Market

主なハイライト

  • 長期的には、バンカリング、道路輸送、オフグリッド電力におけるLNG需要の増加などの要因が、今後数年間の小規模LNG市場を牽引すると予想されます。
  • 一方、中東やアフリカなどの地域では、小規模LNGの運転コストが高く、それを支えるインフラが整備されていないことや、12年以上という長い投資回収期間とともに必要な設備投資額が高いことなどの要因が、調査対象市場の成長を妨げると予想されます。
  • とはいえ、小規模LNGインフラに必要な資本支出が高いため、費用効率の高い小規模LNGインフラの開発は、小規模LNG技術プロバイダーや輸送業者に今後大きな機会を提供すると予想されます。
  • アジア太平洋地域が市場を独占しており、予測期間中に最も高いCAGRで推移する可能性も高いです。この成長は、LNG需要の増加、ネットゼロ炭素排出目標、LNG関連インフラを開発するための政府のイニシアティブ、日本、中国、韓国などの国からの非公開会社からの投資の増加によるものです。

小規模LNG市場の動向

市場を独占すると予想される輸送セグメント

  • LNGは主にトラックや船舶の燃料として使用されるが、その主な理由はディーゼルや燃料油と比較して経済的・環境的に優れているためです。LNGは非腐食性で毒性がないため、自動車の寿命を最大3倍延ばすことができます。さらに、LNGは沸点が極めて低いため、高圧で気体状に変換するのに必要な熱量はごくわずかで、機械的エネルギーも無視できます。このため、LNGは効率的な輸送用燃料となります。
  • LNGの取り扱いは、わずかな温度差でも燃料の沸騰や気化につながり、燃料の浪費につながるため、大変な作業です。そのため、乗用車は商用トラックなどの大型車よりもはるかに実用性が低いです。このため、輸送分野でのLNGの用途は限られています。
  • 輸送用燃料としてのLNGの使用は、世界中で勢いを増しています。中国、米国、欧州はすでに、主に長距離貨物輸送用にLNGを燃料とするトラックの配備を開始しています。これは主に、チャイナVIや欧州グリーンディールなど、脱炭素化や排出ガス規制に関する政府の政策と政策によるものです。
  • 欧州委員会によって2019年に策定された欧州グリーン・ディールは、2050年までに欧州をカーボンニュートラルにすることを目的とした一連の政策イニシアチブです。この政策では、目標達成におけるLNGの重要性が簡潔に強調されており、トラックや船舶の燃料としてのLNGの利用が強調されています。
  • SEA-LNGによると、2022年2月現在、137隻のLNG船が運航中で、350隻のLNG船が発注中です。LNGを燃料とする船舶の発注量は、以前に比べて急速に増加しており、LNGの環境・気候面での利点を理解する船主やオペレーターが増えています。
  • 2020年1月、国際海事機関(IMO)は舶用燃料に0.5%の硫黄上限を設定する新たな規制の実施を開始しました。そのため、LNGは既存の石油系船舶燃料油に比べ、NOx排出量が90%近く低く、SOxや粒子状物質もほとんど排出しないため、船舶燃料としてより現実的な選択肢となった。したがって、このクリーン・エア・イニシアチブの中で、LNGは重要な役割を果たすことになります。これは小規模LNG市場にも大きな好影響を与えると思われます。
  • 新たな新興経済国もまた、将来の輸送用LNGの基礎を築くことを計画しています。例えば、商船三井は2022年4月、2035年までに110隻のネット・ゼロ・エミッション外航船を就航させる計画です。また、クリーン・エネルギーの普及促進の一環として、2030年までに90隻のLNG船を就航させる予定です。
  • したがって、上記の要因により、輸送分野向けの小規模LNGインフラに対する需要は、予測期間中に成長し、市場を大きく支配する可能性が高いです。

アジア太平洋が市場を独占する

  • アジア太平洋は近年、世界中で小規模LNGプロジェクトを実施する先駆者となっています。中国、インド、シンガポール、日本などの国々で天然ガスの需要が増加し続けていることから、小規模LNG(SSLNG)の利用に対する関心が近年高まっています。
  • 2021年現在、中国はLNG需要の伸びを牽引した世界の主要国のひとつです。2022年のLNG輸入量は約6,440万トン。この需要の急増により、中国は世界最大のLNG輸入国のひとつとなった。需要の増加は、中国のLNGバイヤーが年間2,000万トン以上の長期契約を結んだことによる。
  • 中国の天然ガス市場には、国内生産とパイプラインやLNG基地経由の輸入があります。中国では、小規模LNGの需要が産業、住宅、発電セクターから高まっており、最も潜在力が高いのは運輸セクターです。天然ガスに比べてディーゼルの価格が高いため、LNGトラックの台数が増加していることが、中国で小規模LNG施設が増加している主な理由であると予想されます。
  • インドでは、小規模LNGは非常に初期段階にあるが、いくつかのLNGステーションがあり、LNGトラックによるLNG輸送が行われています。2030年までにエネルギーミックスに占める天然ガスの割合を15%に引き上げることを目指すインドでは、パイプライン・インフラのない遠隔地への天然ガス供給のために小規模LNG施設を建設する可能性が高いです。例えば、2022年6月、天然ガスの探鉱・生産会社であるGAIL Limitedは、LNGパイプラインに接続されていない地域に小規模な液化施設を設置することを目指しています。さらに、GAILは試験的に2つの小規模液化プラントを設置するようです。
  • シンガポールの小規模LNG事業は、主にシンガポール港のLNGバンカリング施設によって推進されています。シンガポールは世界有数の貿易港であり、国際海運の世界的リーダーです。2021年5月、FueLNGとシンガポール海事港湾庁(MPA)は、シンガポール初のLNG燃料油タンカー「パシフィック・エメラルド」のバンカリングを完了しました。
  • したがって、上記の点から、予測期間中、アジア太平洋が小規模市場の成長を支配すると予想されます。

小規模LNG産業の概要

小規模LNG市場は細分化されています。市場の主要企業(順不同)には、Linde plc、Wartsila Oyj ABP、Shell PLC、Engie SA、PJSC Gazpromなどがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲
  • 市場の定義
  • 調査の前提

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 調査手法

第4章 市場概要

  • イントロダクション
  • 2028年までの市場規模および需要予測(単位:米ドル)
  • 最近の動向と展開
  • 政府の規制と政策
  • 市場力学
    • 促進要因
      • LNGインフラへの投資の増加
      • バンカリング、道路輸送、オフグリッド電力におけるLNG需要の増加
    • 抑制要因
      • 中東やアフリカなどの地域におけるインフラ不足
  • サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 液化ターミナル
    • 再ガス化ターミナル
  • 供給形態
    • トラック
    • 積み替えとバンカリング
    • パイプラインと鉄道
  • 用途
    • 輸送
    • 工業用原料
    • 発電
    • その他の用途
  • 地域別市場分析:2028年までの市場規模と需要予測(地域別のみ)
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • Small-scale LNG Technology Providers
      • Linde plc
      • Wartsila Oyj ABP
      • Baker Hughes Company
      • Honeywell UoP
      • Chart Industries Inc.
      • Black & Veatch Holding Company
    • Small-scale LNG Marine Transporter
      • Anthony Veder Group NV
      • Engie SA
      • Evergas AS
    • Small-scale LNG Operators
      • Shell PLC
      • Eni SpA
      • PJSC Gazprom
      • TotalEnergies SE
      • Gasum Oy

第7章 市場機会と今後の動向

  • コスト効率の高い小規模LNGインフラの開発
目次
Product Code: 55955

The Small-scale LNG Market size is estimated at USD 10.70 billion in 2024, and is expected to reach USD 17.53 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.38% during the forecast period (2024-2029).

Small-scale LNG - Market

Key Highlights

  • Over the long term, the factors such as increasing demand for LNG in bunkering, road transportation, and off-grid power, are expected to drive the small-scale LNG market in the coming years.
  • On the other hand, factors such as the high operation cost of small-scale LNG and lack of supporting infrastructure in the regions such as the Middle East and Africa, and high CAPEX requirements, along with a long payback period of more than 12 years, are expected to hinder the growth of the market studied.
  • Nevertheless, owing to the high capital expenditure required for a small-scale LNG infrastructure, the development of cost-efficient small-scale LNG infrastructure is expected to provide significant opportunities to the small-scale LNG technology providers and transporters in the future.
  • The Asia-Pacific region dominates the market and is also likely to witness the highest CAGR during the forecast period. This growth is attributed to the increased demand for LNG, the net-zero carbon emission targets, the government's initiative to develop the LNG-related infrastructure and rise in investment from private companies coming from countries such as Japan, China, and South Korea.

Small Scale LNG Market Trends

Transportation Segment Expected to Dominate the Market

  • LNG is primarily used to fuel trucks and ships, mainly due to its economic and environmental benefits, as compared to diesel and fuel oil. Since LNG is non-corrosive and non-toxic in nature, it can extend the life of a vehicle by up to three times. Moreover, since LNG has an extremely low boiling point, very little heat is required to convert it into a gaseous form at high pressure, with negligible mechanical energy. This makes LNG an efficient fuel for transportation.
  • Handling LNG is an immense task since even a slight difference in the temperature can lead to the boiling and vaporization of fuel, which, in turn, leads to fuel wastage. Therefore, it makes passenger cars far less viable than heavy vehicles, such as commercial trucks. This has limited the application of LNG in the transportation segment.
  • The use of LNG as a transportation fuel is gaining momentum across the world. China, the United States, and Europe have already started deploying LNG-powered trucks, mainly for long-distance freight carriage. This is mainly due to the government policies and regulations on decarbonizing and emission control, such as China VI and European Green Deal.
  • Formed in 2019 by the European Commission, the European Green Deal is a set of policy initiatives with an aim to make Europe carbon-neutral by 2050. The policies briefly underline the importance of LNG in reaching the aim, and they emphasize the usage of LNG as fuel for trucks and marine vessels.
  • According to SEA-LNG, as of February 2022, there were 137 LNG-fueled ships in operation, and 350 LNG-fueled ships were on order. The rapidly growing order book for LNG-fuelled vessels has witnessed rapid growth compared to previous years and increasing numbers of ship owners and operators apprehend LNG's environmental and climate benefits.
  • In January 2020, the International Maritime Organization began implementing a new regulation by placing a 0.5% global sulfur cap on marine fuels. Thus, LNG has become a more viable option as a marine fuel since it emits almost 90% lower NOx and virtually no SOx and particulate matter in comparison to the existing petroleum-based marine fuel oils. Therefore, in this clean air initiative, LNG will play a key role. This will also have a significantly positive impact on the small-scale LNG market.
  • New emerging economies are also planning to lay foundation for the future of LNG for transportation. For instance, in April 2022, Mitsui O.S.K. Lines (MOL) plans to launch 110 net zero emission oceangoing vessels by 2035. In addition to promoting the wide adoption of clean energy, the Japanese carrier plans to launch 90 LNG-powered vessels by 2030 as part of its goal to promote widespread adoption of clean energy.
  • Hence, owing to the above-mentioned factors, the demand for small-scale LNG infrastructure for the transportation segment is likely to grow and significantly dominate the market during the forecast period.

Asia-Pacific to Dominate the Market

  • Asia-Pacific, in recent years, has been a pioneer in the implementation of small-scale LNG projects across the globe. Interest in the use of small-scale LNG (SSLNG) has increased in recent years, as the demand for natural gas continues to increase in countries like China, India, Singapore, Japan, and others.
  • As of 2021, China is one of the major countries in the world that led to the growth in LNG demand. The LNG import was around 64.4 million tons in 2022. Due to this surge in demand, China became the one of the world's largest LNG importer. The increased demand is due to Chinese LNG buyers signing long-term contracts for more than 20 million tons a year.
  • China's natural gas market includes domestic production and import via pipelines and LNG terminals. In China, the rising demand for small-scale LNG is from industrial, residential, and power generation sectors, with the highest potential being in the transportation sector. Growth in the number of LNG trucks due to the higher price of diesel, as compared to natural gas, is expected to be the prime reason for which small LNG facilities are growing in China.
  • While in India, Small-scale LNG is in a very nascent stage, however, there are a few LNG stations, for which LNG transportation through LNG trucks is taking place. With the intention of increasing the share of natural gas to 15% in its energy mix by 2030, India is likely to construct small-scale LNG facilities for natural gas supply to remote places, with no pipeline infrastructure. For instance, in June 2022, GAIL Limited, a government-owned natural gas explorer and producer company, aimed to set up small liquefaction facilities for areas not connected to LNG pipelines. Furthermore, GAIL is likely to set up two small-scale liquefaction plants on a pilot basis.
  • Small-scale LNG business in Singapore is majorly driven by the LNG bunkering facilities in the ports of Singapore. Singapore has one of the leading trade ports and is one of the global leaders in international marine shipping. In May 2021, FueLNG and the Maritime and Port Authority of Singapore (MPA) completed Singapore's first bunkering of an LNG-fueled oil tanker, Pacific Emerald.
  • Therefore, owing to the above points, Asia-Pacific is expected to dominate the growth of the small-scale market during the forecast period.

Small Scale LNG Industry Overview

The small-scale LNG market is semi-fragmented. Some of the major players in the market (in no particular order) include Linde plc, Wartsila Oyj ABP, Shell PLC, Engie SA, and PJSC Gazprom among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of the Study
  • 1.2 Market Definition
  • 1.3 Study Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Market Size and Demand Forecast in USD, till 2028
  • 4.3 Recent Trends and Developments
  • 4.4 Government Policies and Regulations
  • 4.5 Market Dynamics
    • 4.5.1 Drivers
      • 4.5.1.1 Increasing Investment in LNG Infrastructure
      • 4.5.1.2 Rising Demand for LNG in Bunkering, Road Transportation, and Off-grid Power
    • 4.5.2 Restraints
      • 4.5.2.1 Lack of Supporting Infrastructure in the Regions such as the Middle East and Africa
  • 4.6 Supply Chain Analysis
  • 4.7 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.7.3 Threat of New Entrants
    • 4.7.4 Threat of Substitutes Products and Services
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Liquefaction Terminal
    • 5.1.2 Regasification Terminal
  • 5.2 Mode of Supply
    • 5.2.1 Truck
    • 5.2.2 Transshipment and Bunkering
    • 5.2.3 Pipeline and Rail
  • 5.3 Application
    • 5.3.1 Transportation
    • 5.3.2 Industrial Feedstock
    • 5.3.3 Power Generation
    • 5.3.4 Other Applications
  • 5.4 Geography (Regional Market Analysis {Market Size and Demand Forecast till 2028 (for regions only)})
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 France
      • 5.4.2.3 United Kingdom
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 India
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 United Arab Emirates
      • 5.4.5.3 South Africa
      • 5.4.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Small-scale LNG Technology Providers
      • 6.3.1.1 Linde plc
      • 6.3.1.2 Wartsila Oyj ABP
      • 6.3.1.3 Baker Hughes Company
      • 6.3.1.4 Honeywell UoP
      • 6.3.1.5 Chart Industries Inc.
      • 6.3.1.6 Black & Veatch Holding Company
    • 6.3.2 Small-scale LNG Marine Transporter
      • 6.3.2.1 Anthony Veder Group NV
      • 6.3.2.2 Engie SA
      • 6.3.2.3 Evergas AS
    • 6.3.3 Small-scale LNG Operators
      • 6.3.3.1 Shell PLC
      • 6.3.3.2 Eni SpA
      • 6.3.3.3 PJSC Gazprom
      • 6.3.3.4 TotalEnergies SE
      • 6.3.3.5 Gasum Oy

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 The Development of Cost-efficient Small-scale LNG Infrastructure