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市場調査レポート
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1635520

アジア太平洋の小規模LNG-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Asia-Pacific Small-scale LNG - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 110 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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アジア太平洋の小規模LNG-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋の小規模LNG市場は、予測期間中に8%を超えるCAGRで推移すると予想されます。

Asia-Pacific Small-scale LNG-Market-IMG1

市場は2020年のCOVID-19パンデミックによってマイナスの影響を受けました。現在、市場はパンデミック前のレベルに達しています。

主要ハイライト

  • 中期的には、バンカリング、道路輸送、オフグリッド電力におけるLNG需要の増加といった要因が、予測期間中のアジア太平洋の小規模LNG市場を牽引すると見込まれます。
  • 一方、小規模LNGの運転コストが高いこと、CAPEX要件が高いこと、投資回収期間が12年以上と長いことなどの要因は、市場の成長を妨げると予想されます。
  • コスト効率の高い小規模LNGインフラの開発は、小規模LNG技術プロバイダーや輸送業者にとって大きなビジネス機会になると予想されます。
  • 中国は市場を独占しており、予測期間中に最も高いCAGRで推移する可能性が高いです。この成長は、LNG需要の増加とLNG関連インフラ開発への政府の取り組みによるものです。

アジア太平洋の小規模LNG市場動向

液化ターミナルが市場を独占

  • 小規模液化ターミナルは、年間生産能力50万トン以下の特定の市場に対応するために開発されます。一方、大規模な液化ターミナルは年間1,600万トンの生産能力を持っています。これらのターミナルは、従来のインフラが利用できない、あるいは消費者が液体燃料を必要とするエンドユーザーに供給されます。
  • ガスパイプラインは小規模液化プラントに供給され、これらの小規模液化プラントのコストは非常に多様で、技術やモジュール性によって異なります。地中海連合(UfM)によると、小規模液化ターミナルへのガスプラットフォーム投資は、350米ドル/トンから1,250米ドル/トンの間と見積もられています。
  • 2022年7月現在、中国はLNG輸入能力を増強しています。中国は今後数年以内に年間2億トン以上の輸入能力を追加すると予想されており、そのうち8,530万トンがすでに建設中です。これは、ベトナムやタイなど他のアジア諸国のプロジェクト・パイプラインをはるかに上回ります。
  • しかし2021年には、COVID-19に起因する規制が緩和され、世界の産業操業の回復に伴い、LNG価格が上昇しました。アジアにおける石炭価格の上昇は、発電用のLNG輸入の増加とLNG価格の上昇をもたらしました。
  • さらに、分散型LNG生産事業を拡大するため、GAILは2022年6月、検査的にLNGを生産できる小規模液化スキッド2基を発注しました。これらのプラントは、新しい都市ガス配給(CGD)ネットワークでの液化による天然ガスの配給に役立ち、孤立した油田でのガスの液化は、LNG給油所の設置とバンカリングをサポートします。このプロジェクトは、一次エネルギーバスケットに占める天然ガスの割合を増やすというインド政府のイニシアティブを後押しするものと予想されます。
  • このように、主にアジア太平洋における様々なセクターからの小規模LNG需要の増加は、予測期間中に液化ターミナルの数を増加させると考えられます。

市場を独占する中国

  • 2021年現在、中国は世界で最も豊かな国のひとつであり、これがLNG需要の伸びをもたらしました。2020年のLNG輸入量は約1,200万トンだったが、2021年には7,900万トンに増加します。この需要の急増により、中国は日本を抜いて世界最大のLNG輸入国となりました。需要の増加は、中国のLNGバイヤーが年間2,000万トン以上の長期契約を結んだことによる。
  • 2021年には、オーストラリアが中国へのLNGの主要供給国になると考えられます。2021年、中国はオーストラリアの生産者から約2,857万トンの液化天然ガスを購入し、中国のLNG輸入総量の3分の1以上を占める。
  • 中国では、小規模な液化プラントのほとんどは、国内では北西部と中央部に位置する主要なガスと石炭の産地です。しかし、再ガス化ターミナルは海南省と方城港に2カ所ずつあり、それぞれ年間60万トン(MTPA)の生産能力を持っており、小規模なLNGターミナルと見なされています。
  • さらに、中国では船舶によるLNG需要の増加が見込まれています。2020年1月にIMO2020が発効したことで、中国政府は2020年に40近いLNG供給ターミナルの開発を計画していたが、COVID-19の影響でLNG需要が減少したため、プロジェクトは延期されました。2021年に数基、2022年に数基が稼働しました。
  • 2021年12月、シンガポールのエネルギーソリューションプロバイダーであるPavilion EnergyとZhejiang Hangjiaxin Clean Energyは、小規模LNG供給契約を締結し、前者は2023年から杭家新に年間50万トンのLNGを供給する予定です。
  • 2022年1月、Avenir LNGは小型LNGバンカー船1隻を上海国際港集団とシナジーの合弁会社であるShanghai SIPG Energy Serviceに売却しました。この船は世界最大のLNGバンカー船で、2万立方メートルの容量があります。このLNGバンカー船は、世界最大のコンテナ港である上海港で運用されます。
  • したがって、上記の点から、中国は予測期間中、小規模LNG市場の成長を支配すると予想されます。

アジア太平洋の小規模LNG産業概要

アジア太平洋の小規模LNG市場は、その性質上、適度にセグメント化されています。同市場の主要企業(順不同)には、Linde PLC、Wartsila Oyj ABP、Shell PLC、Eni SpA、TotalEnergies SEなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲
  • 市場の定義
  • 調査の前提

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 調査手法

第4章 市場概要

  • イントロダクション
  • 2027年までの市場規模と需要予測(単位:10億米ドル)
  • 最近の動向と開発
  • 政府の規制と施策
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
  • サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 液化ターミナル
    • 再ガス化ターミナル
  • 供給形態別
    • トラック
    • 積み替え・バンカリング
    • パイプライン・鉄道
  • 用途別
    • 輸送
    • 工業用原料
    • 発電
    • その他
  • 地域別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • シンガポール
    • その他のアジア太平洋

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • 小規模LNG技術プロバイダ
      • Linde PLC
      • Wartsila Oyj ABP
      • Baker Hughes Company
      • Honeywell UOP
      • Chart Industries Inc.
      • Black & Veatch Corp
    • 小規模LNG海運事業者
      • Anthony Veder Group NV
      • Engie SA
      • Evergas AS
    • 小規模LNG事業者
      • Shell PLC
      • Eni SpA
      • PJSC Gazprom
      • TotalEnergies SE
      • Gasum Oy

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 92990

The Asia-Pacific Small-scale LNG Market is expected to register a CAGR of greater than 8% during the forecast period.

Asia-Pacific Small-scale LNG - Market - IMG1

The market was negatively impacted by the COVID-19 pandemic in 2020. Presently, the market has reached pre-pandemic levels.

Key Highlights

  • Over the medium term, factors such as increasing demand for LNG in bunkering, road transportation, and off-grid power are expected to drive the Asia-Pacific small-scale LNG market during the forecast period.
  • On the other hand, factors such as the high operation cost of small-scale LNG, high CAPEX requirements, and a long payback period of more than 12 years are expected to hinder the market's growth.
  • Nevertheless, developing cost-efficient small-scale LNG infrastructure is expected to provide significant opportunities for small-scale LNG technology providers and transporters.
  • China dominates the market and is also likely to witness the highest CAGR during the forecast period. This growth is attributed to the increased demand for LNG and government initiatives to develop LNG-related infrastructure.

APAC Small-scale LNG Market Trends

Liquefaction Terminals to Dominate the Market

  • Small-scale liquefaction terminals are developed to serve specific markets having a production capacity of fewer than 0.5 million tons per year. In contrast, a large-scale liquefaction terminal has a production capacity of 16 million tons annually. These terminals supply the end users where traditional infrastructure is unavailable, or consumers require liquid fuel.
  • Gas pipelines feed small-scale liquefaction plants, and the costs of these small liquefaction plants are very diverse and vary according to technology and modularity. According to the Union for the Mediterranean (UfM), gas platform investment in small-scale liquefaction terminals is estimated to range between 350 USD/ton and 1,250 USD/ton.
  • As of July 2022, China is increasing its LNG import capacity. China is expected to add over 200 million metric tons in annual import capacity within the next few years, of which 85.3 million tons are already in construction. This is far more than the project pipeline of other Asian countries such as Vietnam and Thailand.
  • However, in 2021, the LNG prices increased with the easing of COVID-19-induced restrictions that led to the global restoration of industrial operations. Higher coal prices in Asia have led to increased LNG imports for power generation and increased LNG prices.
  • Furthermore, to increase the distributed LNG production business, in June 2022, GAIL placed an order for two small-scale liquefaction skids capable of producing LNG on a pilot basis. These plants will help to distribute natural gas through liquefaction in the new City Gas Distribution (CGD) network, and the liquefaction of gas at isolated fields will support setting up LNG fueling stations and bunkering. The project is forecast to provide a thrust to the Government of India's initiatives to increase the share of natural gas in the primary energy basket.
  • Thus, the increasing demand for small-scale LNG from the various sectors, mainly in the Asia-Pacific region, is likely to increase the number of liquefaction terminals during the forecast period.

China to Dominate the Market

  • As of 2021, China is one of the world's richest countries, which led to the growth in LNG demand. The LNG import was around 12 million tons in 2020, which will increase to 79 million tons in 2021. Due to this surge in demand, China became the world's largest LNG importer, surpassing Japan. The increased demand is due to Chinese LNG buyers signing long-term contracts for more than 20 million tons a year.
  • In 2021, Australia will be the leading supplier of LNG to China. In 2021, China purchased some 28.57 million metric tons of liquefied natural gas from Australian producers, which accounted for more than one-third of the total LNG import volume in China.
  • In China, most small-scale liquefaction plants are major gas and coal-producing areas located domestically in the Northwestern and Central provinces. However, two regasification terminals exist in Hainan and Fangchenggang with a capacity of 0.6 million tons per year (MTPA) each, which are considered small-scale LNG terminals.
  • Further, the demand for LNG is expected to increase from marine vessels in China. With IMO 2020 coming into effect in January 2020, the Chinese government planned to develop nearly 40 terminals with LNG supply in 2020; however, due to COVID-19, the demand for LNG decreased, and thus, the projects were delayed. A few came online in 2021, and a few in 2022.
  • In December 2021, Pavilion Energy, a Singapore-based energy solutions provider, and Zhejiang Hangjiaxin Clean Energy entered a deal to supply small-scale LNG under which the former company is expected to provide 0.5 million tons per year of LNG to Hangjiaxin from 2023.
  • In January 2022, Avenir LNG sold one of its small-scale LNG bunker vessels to Shanghai SIPG Energy Service, a joint venture between Shanghai International Port Group and Synergy. It is the world's largest LNG bunker vessel, with a capacity of 20,000 cubic meters. The LNG bunker vessel would be operational at Shanghai port, the world's largest container port.
  • Therefore, owing to the above points, China is expected to dominate the growth of the small-scale LNG market during the forecast period.

APAC Small-scale LNG Industry Overview

The Asia-Pacific small-scale LNG market is moderately fragmented in nature. Some of the major players in the market (in no particular order) include Linde PLC, Wartsila Oyj ABP, Shell PLC, Eni SpA, and TotalEnergies SE.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of the Study
  • 1.2 Market Definition
  • 1.3 Study Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Market Size and Demand Forecast in USD billion, till 2027
  • 4.3 Recent Trends and Developments
  • 4.4 Government Policies and Regulations
  • 4.5 Market Dynamics
    • 4.5.1 Drivers
    • 4.5.2 Restraints
  • 4.6 Supply Chain Analysis
  • 4.7 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.7.3 Threat of New Entrants
    • 4.7.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Liquefaction Terminal
    • 5.1.2 Regasification Terminal
  • 5.2 By Mode of Supply
    • 5.2.1 Truck
    • 5.2.2 Transshipment and Bunkering
    • 5.2.3 Pipeline and Rail
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Transportation
    • 5.3.2 Industrial Feedstock
    • 5.3.3 Power Generation
    • 5.3.4 Other Applications
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 China
    • 5.4.2 India
    • 5.4.3 Japan
    • 5.4.4 Singapore
    • 5.4.5 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Small-scale LNG Technology Providers
      • 6.3.1.1 Linde PLC
      • 6.3.1.2 Wartsila Oyj ABP
      • 6.3.1.3 Baker Hughes Company
      • 6.3.1.4 Honeywell UOP
      • 6.3.1.5 Chart Industries Inc.
      • 6.3.1.6 Black & Veatch Corp
    • 6.3.2 Small-scale LNG Marine Transporter
      • 6.3.2.1 Anthony Veder Group NV
      • 6.3.2.2 Engie SA
      • 6.3.2.3 Evergas AS
    • 6.3.3 Small-scale LNG Operators
      • 6.3.3.1 Shell PLC
      • 6.3.3.2 Eni SpA
      • 6.3.3.3 PJSC Gazprom
      • 6.3.3.4 TotalEnergies SE
      • 6.3.3.5 Gasum Oy

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS