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市場調査レポート
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1444388

不正検知・防止 - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Fraud Detection and Prevention - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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不正検知・防止 - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

不正検知・防止の市場規模は、2024年に329億9,000万米ドルと推定され、2029年までに790億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に19.10%のCAGRで成長します。

不正検知・防止- 市場

さまざまな業界の企業は、COVID-19感染症のパンデミックにより経営および財務上の圧力が増大しており、収益と利益の減少、市場需要の喪失などの経済リスクが高まっています。これらの財務リスクは、不正行為の中でも特に、財務結果の操作、事実の虚偽表示、資産の横領などを通じた不正行為への動機の増大につながる可能性があります。

主なハイライト

  • 物理的なカード、小切手、通貨からデジタル決済への根本的な移行は、消費者と企業が価値を移転する方法を変革し続けています。 ID、セキュリティ、信頼は、特にデジタル化された経済において、決済、商取引、金融の基本的な要件です。
  • 米国によるユーロペイの義務化などの新たな規制の導入により、金融サービス会社(MasterCardやVisaなど)は、偽造取引のリスクを軽減するために、チップおよびPINテクノロジーと高度な認証ソリューションを導入することが奨励されています。このような事例は、詐欺防止のためにさまざまなエンドユーザー分野で観察されています。
  • 同時に、POSチェックアウト端末、セルフチェックアウトユニット、情報/Webキオスク、PC、バックオフィスサーバーなどの小売ITインフラストラクチャも大幅に増加しています。したがって、卸売業者や流通業者から製造業者や供給業者に至るまで、ITへの依存度が高まるにつれ、消費者データのセキュリティの向上が求められています。
  • さらに、ソリューションプロバイダーは、予測分析、高度な分析、人的要素と機械学習およびAI機能を組み合わせて不正行為に対する保護を強化するなど、これらの不正行為に対する最も堅牢なセキュリティ対策を提供するための調査と研究に重点を置いています。変化する脅威に合わせてシステムを進化させます。
  • COVID-19によってもたらされた予期せぬ不確実な状況の中、何百万人もの人々が在宅勤務を選択し、オンラインで商品やサービスを購入しています。隔離の影響は世界中で感じられており、人々は自宅、オフィス、教室、レクリエーション活動で使用する家具や電子機器を購入しています。しかし、2020年に入ってから、いくつかの詐欺が急増しました。したがって、特にCOVID-19ウイルス感染症パンデミック危機を考慮すると、無許可のオンライン製品販売の増加により、FDPソリューションおよびサービスの需要がインターネット販売詐欺の最大の市場規模を占めると予想されます。

不正検知・防止の市場動向

BFSIセクターはかなりの市場シェアを保持すると予想される

  • 業界における不正行為は数十年にわたって進化してきました。以前は小切手詐欺や電信詐欺に限定されていましたが、サイバー圏の成長とそれに伴うサイバー犯罪領域の拡大に伴い、より仮想化された形態を採用するようになりました。
  • テクノロジーの普及と、インターネットバンキングやモバイルバンキングなどのデジタルチャネルの増加により、顧客が銀行サービスを選択する際の重要な選択肢となっており、銀行にとって不正防止ソリューションを活用することが重要になっています。
  • 不正行為の防止と検出は金融機関にとって最大の関心事であり、IT支出の顕著な促進要因の1つとなる可能性が高いです。オンライン取引詐欺、保険金請求詐欺、カード関連詐欺により、保険、銀行、金融サービス分野でのこれらのソリューションの使用が増加しています。
  • 詐欺の潜在的なリスクはオンライン決済で最も高く、より多くの企業がオンライン決済を提供するようになり、デジタル顧客関係の可用性と並行して増加すると予想されています。
  • すべての業界の中で、不正行為の種類に関して、BFSIは内部関係者や従業員の被害が最も発生しやすい業界です。従業員が詐欺で告発された例は複数あります(たとえば、インドのPNB詐欺)。業界は、こうした不正行為を防ぐための強力な不正検知・防止ソリューションを必要としています。

アジア太平洋は予測期間中に最も急速な成長を遂げると予想される

  • アジア太平洋の新興経済国がデジタル化を導入するにつれて、顧客データとデータチャネルが侵害されるリスクが増大しています。したがって、不正検知・防止ソリューションの利用は大幅に増加しています。
  • 主にeコマース取引の急速な増加により、銀行デビットカードとクレジットカードが最も大規模な詐欺行為を占めました。しかし、組織は将来同様の脅威に直面する可能性があることを認識しています。したがって、システムを最新の利用可能なテクノロジーにアップグレードしています。
  • 信用情報会社エクスペリアンによると、インドはアジア太平洋地域でデジタル取引における詐欺のリスクが2番目に高いです。同社はまた、国内の消費者の約48%が直接的または間接的に小売詐欺を経験していると述べた。その結果、Amazon、Flipkart、Limeroadなどの小売企業は、最新の不正行為検出および防止システムを導入することが期待されています。
  • シンガポールはデータ侵害に対して厳しい規制を課しました。同国は、データ保護規定に基づき、データ侵害が発生した場合、アジア太平洋地域で最も高額な罰金の一つ、約100万米ドル相当の罰金を課しています。この規制により、国内で事業を展開する企業が適切な不正検知・防止の措置を確保できるようになり、この地域の市場の成長につながる可能性があります。
  • ベトナムでは、デジタル化やモノのインターネット(IoT)の普及により、小売業界や通信業界で多くの詐欺が目撃されています。この増加により、企業は不正検知・防止システムを導入するようになることが予想されます。したがって、このような要因は、予測期間中にアジア太平洋市場を押し上げると予想されます。

不正検知・防止業界の概要

世界の不正検知・防止市場は非常に競争が激しいです。市場は大小さまざまなプレーヤーが存在するため、緩やかに集中しています。市場の主要企業は、SAP SE、IBM Corporation、SAS Institute Inc.、ACI Worldwide Inc.、Fiserv Inc.、Experian PLC、DXC Technology Companyなどです。しかし、製品ラインの大幅な革新により、市場に大規模な投資を引き付けているのは一部の新規参入者だけです。

  • 2022年 6月:決済不正検出の専門知識を持つAdvanced Fraud Solutions(AFS)は、決済および金融サービステクノロジーのプロバイダーであるFiservとの提携を発表しました。この連携により、Fiservと金融機関の顧客は不正行為の検出、リスクベースの資金の利用可能性、意思決定プロセスを確認できるようになり、損失を防ぎ、不正な預金を受け入れられる前に特定できるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19感染症による市場への影響の評価
  • 市場促進要因
    • 現金以外の支払い/取引量の増加
    • BFSI部門で増加する詐欺
  • 市場抑制要因
    • すべての業種との統合能力の欠如

第5章 市場セグメンテーション

  • ソリューション別
    • 不正行為分析
    • 認証
    • 報告
    • 視覚化
    • ガバナンス、リスク、コンプライアンス(GRC)ソリューション
  • エンドユーザー規模別
    • 小規模
    • 中規模
    • 大規模
  • 詐欺タイプ別
    • 内部
    • 外部
  • エンドユーザー産業別
    • BFSI
    • 小売り
    • ITとテレコム
    • ヘルスケア
    • エネルギーとパワー
    • 製造業
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • SAP SE
    • IBM Corporation
    • SAS Institute Inc.
    • ACI Worldwide Inc.
    • Fiserv Inc.
    • Experian PLC
    • DXC Technology Company
    • BAE Systems PLC
    • RSA Security LLC(Dell Technologies Inc.)
    • Oracle Corporation
    • NICE Ltd
    • Equifax Inc.
    • Lexisnexis Group
    • Fair Isaac Corporation
    • Cybersource Corporation
    • Global Payments Inc.
    • Feedzai Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 56904

The Fraud Detection and Prevention Market size is estimated at USD 32.99 billion in 2024, and is expected to reach USD 79.06 billion by 2029, growing at a CAGR of 19.10% during the forecast period (2024-2029).

Fraud Detection and Prevention - Market

Companies across various industries are experiencing increased operational and financial pressure due to the COVID-19 pandemic, creating heightened economic risks, such as a reduction in revenue and profits and a loss of market demand. These financial risks may lead to increased motivation toward fraud through manipulation of financial results, misrepresentation of facts, and misappropriation of assets, among other fraud schemes.

Key Highlights

  • The fundamental shift from physical cards, checks, and currency toward digital payments continues to transform how consumers and businesses transfer value. Identity, security, and trust are fundamental requirements for payments, commerce, and finance, especially in a digitized economy.
  • Introducing new regulations, such as the US mandate of Europay, has encouraged financial service companies (including MasterCard and Visa) to implement chip and PIN technologies and advanced authentication solutions, to decrease the risk of counterfeit transactions. Such instances have been observed across various end-user verticals for the prevention of fraud.
  • Concurrently, a significant rise in the retail IT infrastructure includes POS checkout terminals, self-checkout units, information/web kiosks, PCs, and back-office servers. Thus, the increasing dependency on IT, ranging from wholesalers and distributors to manufacturers and suppliers, demands greater security for consumer data.
  • Moreover, solution providers are focused on innovation and research to offer the most robust security measures against these frauds, including the use of predictive analytics, advanced analytics, and a combination of the human element with machine learning and AI capabilities to scale up their fraud protection systems and evolve to suit the changing threats.
  • During the unforeseen and uncertain circumstances brought on by COVID-19, millions of people choose to work from home and make purchases of goods and services online. The effects of quarantine have been felt worldwide, with people purchasing furniture and electronics for use in their homes, offices, classrooms, and recreational activities. However, since the start of 2020, several frauds have proliferated. Therefore, the demand for FDP solutions and services is anticipated to account for the greatest market size for internet sales frauds due to an increase in unauthorized online product sales, particularly in light of the COVID-19 pandemic crisis.

Fraud Detection & Prevention Market Trends

BFSI Sector is Expected to Hold Significant Market Share

  • Fraudulent activities in the industry have evolved over the decades. While they were previously limited to cheque and wire frauds, with the growth of the cybersphere and the accompanying expansion of the cybercriminal realm, they have taken on more virtualized forms.
  • The increasing technological penetration and digital channels, such as internet banking and mobile banking, are becoming prominent customer choices for banking services, making it crucial for banks to leverage fraud prevention solutions.
  • Fraud prevention and detection are the biggest areas of concern for financial institutions, and they are likely to become one of the prominent drivers of IT spending. Online transaction fraud, insurance claim fraud, and card-related fraud have been increasing the usage of these solutions in the insurance, banking, and financial services sectors.
  • The potential risk of fraud has been the highest in online payments, which is anticipated to grow in tandem with the availability of digital customer relationships as more companies are now offering online payments.
  • Out of all the industries, BFSI has been most prone to insiders/employees in terms of the types of fraudulent activities. There have been multiple instances where employees have been accused of fraud (for instance, PNB fraud in India). The industry needs robust fraud detection and prevention solutions to prevent these fraudulent activities.

Asia-Pacific is Expected to Witness the Fastest Growth During the Forecast Period

  • As emerging Asian-Pacific economies adopt digitalization, the risk of breach of customer data and data channels is increasing. Thus, the utilization of fraud detection and prevention solutions is growing significantly.
  • Bank debit and credit cards accounted for the most substantial fraudulent activities, mainly due to the rapid increase in e-commerce transactions. However, organizations are aware that they may face a similar threat in the future. Thus, they are upgrading their systems to the latest available technology.
  • According to Experian, a credit information company, India has the second-highest risk of fraud in digital transactions in the Asia-Pacific region. The company also stated that approximately 48% of consumers in the country experienced retail fraud directly or indirectly. As a result, retail companies such as Amazon, Flipkart, and Limeroad, are expected to adopt the latest fraud detection and prevention systems.
  • Singapore imposed strict regulations against data breaches. The country has levied one of the highest penalties in the Asia-Pacific region, worth about USD 1 million, in case of a data breach per the country's data protection provision. This regulation may ensure that companies operating in the country have adequate fraud detection and prevention provisions, leading to the market's growth in the region.
  • In Vietnam, many frauds are witnessed in the retail and telecommunication industries due to the increasing penetration of digitization and the Internet of Things (IoT). This increase is expected to propel companies to incorporate fraud detection and prevention systems. Thus, such factors are expected to boost the Asia-Pacific market during the forecast period.

Fraud Detection & Prevention Industry Overview

The Global Fraud Detection and Prevention Market is very competitive. The market is mildly concentrated due to various small and large players. The major players in the market are SAP SE, IBM Corporation, SAS Institute Inc., ACI Worldwide Inc., Fiserv Inc., Experian PLC, DXC Technology Company, and many more. However, owing to significant innovations in product lines, only some new entrants are attracting major investments into the market.

  • June 2022: Advanced Fraud Solutions (AFS), which has expertise in payments fraud detection, announced the collaboration with Fiserv, a provider of payments and financial services technology. The collaboration will allow Fiserv and financial institution clients to check fraud detection, risk-based funds availability, and decision processes, helping to prevent losses and identify fraudulent deposits before they are accepted.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the Market
  • 4.5 Market Drivers
    • 4.5.1 Increasing Volume of Non-cash Payment/Transaction Volumes
    • 4.5.2 Increasing Frauds in BFSI Sector
  • 4.6 Market Restraints
    • 4.6.1 Lack of Integration Capability with All Verticals

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Solution
    • 5.1.1 Fraud Analytics
    • 5.1.2 Authentication
    • 5.1.3 Reporting
    • 5.1.4 Visualization
    • 5.1.5 Governance, Risk, and Compliance (GRC) Solutions
  • 5.2 By Scale of End User
    • 5.2.1 Small-scale
    • 5.2.2 Medium-scale
    • 5.2.3 Large-scale
  • 5.3 By Type of Fraud
    • 5.3.1 Internal
    • 5.3.2 External
  • 5.4 By End-user Industry
    • 5.4.1 BFSI
    • 5.4.2 Retail
    • 5.4.3 IT and Telecom
    • 5.4.4 Healthcare
    • 5.4.5 Energy and Power
    • 5.4.6 Manufacturing
    • 5.4.7 Other End-user Industries
  • 5.5 By Geography
    • 5.5.1 North America
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
    • 5.5.4 Latin America
    • 5.5.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 SAP SE
    • 6.1.2 IBM Corporation
    • 6.1.3 SAS Institute Inc.
    • 6.1.4 ACI Worldwide Inc.
    • 6.1.5 Fiserv Inc.
    • 6.1.6 Experian PLC
    • 6.1.7 DXC Technology Company
    • 6.1.8 BAE Systems PLC
    • 6.1.9 RSA Security LLC (Dell Technologies Inc.)
    • 6.1.10 Oracle Corporation
    • 6.1.11 NICE Ltd
    • 6.1.12 Equifax Inc.
    • 6.1.13 Lexisnexis Group
    • 6.1.14 Fair Isaac Corporation
    • 6.1.15 Cybersource Corporation
    • 6.1.16 Global Payments Inc.
    • 6.1.17 Feedzai Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET