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市場調査レポート
商品コード
1440464

トマト種子:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2030)

Tomato Seed - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2030)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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トマト種子:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2030)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

トマト種子市場規模は2024年に10億7,000万米ドルと推定され、2030年までに15億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2030年)中に6.14%のCAGRで成長します。

トマトの種- マーケット

主なハイライト

  • 雑種は最大の育種技術です。大手企業は新しい雑種を開発しており、病気に強く、保存期間が長く、収量が多く、適応性が高いため、雑種の採用が進んでいます。
  • 中国は最大の国です:栽培面積が最も多く、世界最大のトマト生産国です。高い輸出の可能性と加工産業からの需要が生産を促進しました。
  • 雑種は最も急速に成長する育種技術です。高い生命力、生物的および非生物的ストレスに対する耐性、保護栽培面積の増加などの固有の特性により、セグメントの成長が促進されます。
  • ドイツは最も急成長している国です。栽培面積の増加、オフシーズン品種の開発、トマト作物に対する農家の肯定的な認識により、トマトの新興市場となっています。

トマト種子市場動向

雑種は最大の育種技術です

  • 世界のトマト種子市場の合計は、2021年に世界の野菜種子市場の13.5%を占めました。これは、加工用および生鮮消費用のトマトの需要によるものです。
  • 世界的には、自由受粉品種とハイブリッド派生品種が2021年のトマト種子市場全体の28.2%を占め、有機栽培の増加と在来品種の選好により、市場はさらに拡大すると予想されています。
  • 2021年、アジア太平洋はトマト栽培において放任受粉品種とハイブリッド派生品種が存在する世界最大の地域であり、世界のトマト種子市場の58.3%を占めました。これは、新興諸国でのOPVの使用量の増加と、ハイブリッドよりもOPVの味と品質を好むことに関連しています。
  • 交雑種はトマト種子市場全体の71.8%を占めており、消費量と加工産業からの需要の増加により、OPVと比較してより速いペースで成長しています。保護構造においても適応性が高いハイブリッドの使用が増えています。
  • アジア太平洋は世界のハイブリッドトマト種子市場で最大のシェアを占めており、この地域で利用可能な新しい先進技術により、2021年には約43%を占めました。中国は施設栽培の世界的リーダーであり、施設栽培に使用できるのはハイブリッド種子のみです。
  • シンジェンタ、バイエル、ライク・ザワンなどの大手企業は、耐病性、保存期間の延長、幅広い適応性、高収量、強い茎、ひび割れ耐性、高い樹勢を備えた新しい雑種を開発しています。有機栽培と生鮮セグメントの消費の増加により、予測期間中にOPVおよびハイブリッドのトマト種子市場が牽引されると予想されます。

アジア太平洋は最大の地域です

  • 2021年にはアジア太平洋地域がトマト栽培面積で大きなシェアを占め、世界のトマト栽培面積の49%を占めました。栽培面積の増加は種子の需要の増加を意味し、この地域の主要生産国での作付面積の増加は種子の需要の拡大につながり、予測期間中にさらに増加すると予想されます。
  • 世界的に見て、中国はトマト種子の最大の生産国であり、トマト種子総生産量の17%の市場シェアを占めています。
  • 北米では、ハイブリッド種子の使用の増加と米国、日本、中国などの他国への輸出の増加により、メキシコが2022年から2028年にかけて6.2%のCAGRで最も急成長している国となっています。
  • 南米では、加工産業による需要の増加と、2016年から2021年にかけて収量が約11%増加したため、ブラジルが2021年に41%の最高の市場シェアを獲得しました。
  • アフリカは主要生産国の一つであり、トマト栽培地域では第2位であるにもかかわらず、2021年の世界のトマト種子市場のシェアはわずか4.9%にとどまりました。これは、適応、そして不十分な生産管理、改良された商用トマト品種の入手と使用が他国に比べて限られていたためです。
  • 中東は他の地域に比べて栽培面積が非常に少なく、世界のトマト収穫面積の4%を占め、商用種子の普及が少ないため、トマト種子市場への寄与度が最も低いです。

トマト種子業界の概要

トマト種子市場は適度に統合されており、上位5社が57.31%を占めています。この市場の主要企業は、BASF SE、Bayer AG、Groupe Limagran、Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel BV、およびSyngenta Groupです(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要な業界動向

  • 栽培面積
  • 最も人気のある特性
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネルの分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 育種技術
    • ハイブリッド
    • 放任受粉品種とハイブリッド派生品
  • 栽培の仕組み
    • オープンフィールド
    • 保護栽培
  • 地域
    • アフリカ
      • 育種技術別
      • 栽培メカニズム別
      • 国別
      • エジプト
      • エチオピア
      • ガーナ
      • ケニア
      • ナイジェリア
      • 南アフリカ
      • タンザニア
      • その他アフリカ
    • アジア太平洋
      • 育種技術別
      • 栽培メカニズム別
      • 国別
      • オーストラリア
      • バングラデシュ
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • ミャンマー
      • パキスタン
      • フィリピン
      • タイ
      • ベトナム
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • 育種技術別
      • 栽培メカニズム別
      • 国別
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ポーランド
      • ルーマニア
      • ロシア
      • スペイン
      • トルコ
      • ウクライナ
      • 英国
      • その他欧州
    • 中東
      • 育種技術別
      • 栽培メカニズム別
      • 国別
      • イラン
      • サウジアラビア
      • その他中東
    • 北米
      • 育種技術別
      • 栽培メカニズム別
      • 国別
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他北米
    • 南米
      • 育種技術別
      • 栽培メカニズム別
      • 国別
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 会社の情勢
  • 企業プロファイル
    • Advanta Seeds-UPL
    • BASF SE
    • Bayer AG
    • Bejo Zaden BV
    • East-West Seed
    • Groupe Limagrain
    • Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel BV
    • Sakata Seeds Corporation
    • Syngenta Group
    • Yuan Longping High-Tech Agriculture Co., Ltd

第7章 CEOへの主戦略的な質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ポーターのファイブ・フォース・フレームワーク
    • 世界バリューチェーン分析
    • 世界市場規模とDRO
  • 出典と参考文献
  • 表と図のリスト
  • 主な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 92513

The Tomato Seed Market size is estimated at USD 1.07 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.53 billion by 2030, growing at a CAGR of 6.14% during the forecast period (2024-2030).

Tomato Seed - Market

Key Highlights

  • Hybrids is the Largest Breeding Technology: The major companies are developing new hybrids and the adoption of hybrids is high due to disease-resistant, increased shelf life, high yield, and wider adaptability.
  • China is the Largest Country: The largest producer of tomatoes in the globe with the highest area under cultivation. The high export potential and demand from processing industries encouraged production.
  • Hybrids is the Fastest-growing Breeding Technology: Due to the inherent characteristics such as high vigor, resistance to biotic and abiotic stresses, and increasing area under protected cultivation helping the segment to grow.
  • Germany is the Fastest-growing Country: It is an emerging market for tomato due to increasing area under cultivation, the development of off-season varieties, and farmers' positive perceptions towards tomato crop.

Tomato Seeds Market Trends

Hybrids is the largest Breeding Technology

  • The total tomato seed market in the world accounted for 13.5% of the global vegetable seed market in 2021, which is due to the demand for tomatoes in processing and fresh consumption.
  • Globally, open-pollinated varieties and hybrid derivatives accounted for 28.2% of the total tomato seed market in 2021, which is expected to increase due to the increase in organic cultivation and preference for native varieties.
  • In 2021, Asia-Pacific was the largest region in the world under open-pollinated varieties and hybrid derivatives in the cultivation of tomatoes, which accounted for 58.3% of the global tomato seed market. It is associated with an increase in the usage of OPVs in developing countries and the preference for their taste and quality over hybrids.
  • Hybrids account for 71.8% of the total tomato seed market, and it is growing at a faster rate compared to OPVs, which is due to the increase in consumption and demand from processing industries. The usage of hybrids is also increasing in the protected structures, which have higher adaptability.
  • Asia-Pacific had the largest share of the global hybrid tomato seed market, and it accounted for about 43% in 2021 because of the new advanced technologies available in the region. China is a global leader in protected cultivation, and only hybrid seeds can be used for protected cultivation.
  • Major companies, such as Syngenta, Bayer AG, and Rijk Zawann, are developing new hybrids with disease-resistant traits, increasing shelf life, wider adaptability, high yield, strong stem, crack resistance, and high vigor. The increase in organic cultivation and fresh segment consumption is expected to drive the tomato seed market in OPV and hybrids in the forecast period.

Asia-Pacific is the largest Region

  • In 2021, the Asia-Pacific region had a major share of the area under tomato cultivation, accounting for 49% of the global area under tomato cultivation. More area under cultivation means more demand for seeds, and an increase in acreage under major producing countries of the region has led to greater demand for seeds, which is anticipated to increase further during the forecast period.
  • Globally, China is the largest producer of tomato seeds, with a market share of 17% of the total tomato seed production.
  • In North America, Mexico is the fastest-growing country at a CAGR of 6.2% from 2022-2028 because of the increase in the use of hybrid seeds and rising export to other countries such as the United States, Japan, and China.
  • In South America, Brazil has the highest market share of 41% in 2021 because of the increase in demand by processing industries and an increase in yield of about 11% from 2016 to 2021.
  • Globally, Africa had only a 4.9% share of the tomato seed market in 2021, even though it is one of the major producers and ranks second in the area under tomato cultivation because of limited access to and use of improved commercial tomato varieties compared to others, adaptation, and poor production management.
  • The Middle East contributes the least share to the tomato seed market because of very less area under cultivation, accounting for 4% of the global tomato harvest area, and less penetration of commercial seeds compared to other regions.

Tomato Seeds Industry Overview

The Tomato Seed Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 57.31%. The major players in this market are BASF SE, Bayer AG, Groupe Limagrain, Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel B.V. and Syngenta Group (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Area Under Cultivation
  • 4.2 Most Popular Traits
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Breeding Technology
    • 5.1.1 Hybrids
    • 5.1.2 Open Pollinated Varieties & Hybrid Derivatives
  • 5.2 Cultivation Mechanism
    • 5.2.1 Open Field
    • 5.2.2 Protected Cultivation
  • 5.3 Region
    • 5.3.1 Africa
      • 5.3.1.1 By Breeding Technology
      • 5.3.1.2 By Cultivation Mechanism
      • 5.3.1.3 By Country
      • 5.3.1.3.1 Egypt
      • 5.3.1.3.2 Ethiopia
      • 5.3.1.3.3 Ghana
      • 5.3.1.3.4 Kenya
      • 5.3.1.3.5 Nigeria
      • 5.3.1.3.6 South Africa
      • 5.3.1.3.7 Tanzania
      • 5.3.1.3.8 Rest of Africa
    • 5.3.2 Asia-Pacific
      • 5.3.2.1 By Breeding Technology
      • 5.3.2.2 By Cultivation Mechanism
      • 5.3.2.3 By Country
      • 5.3.2.3.1 Australia
      • 5.3.2.3.2 Bangladesh
      • 5.3.2.3.3 China
      • 5.3.2.3.4 India
      • 5.3.2.3.5 Indonesia
      • 5.3.2.3.6 Japan
      • 5.3.2.3.7 Myanmar
      • 5.3.2.3.8 Pakistan
      • 5.3.2.3.9 Philippines
      • 5.3.2.3.10 Thailand
      • 5.3.2.3.11 Vietnam
      • 5.3.2.3.12 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 By Breeding Technology
      • 5.3.3.2 By Cultivation Mechanism
      • 5.3.3.3 By Country
      • 5.3.3.3.1 France
      • 5.3.3.3.2 Germany
      • 5.3.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.3.4 Netherlands
      • 5.3.3.3.5 Poland
      • 5.3.3.3.6 Romania
      • 5.3.3.3.7 Russia
      • 5.3.3.3.8 Spain
      • 5.3.3.3.9 Turkey
      • 5.3.3.3.10 Ukraine
      • 5.3.3.3.11 United Kingdom
      • 5.3.3.3.12 Rest of Europe
    • 5.3.4 Middle East
      • 5.3.4.1 By Breeding Technology
      • 5.3.4.2 By Cultivation Mechanism
      • 5.3.4.3 By Country
      • 5.3.4.3.1 Iran
      • 5.3.4.3.2 Saudi Arabia
      • 5.3.4.3.3 Rest of Middle East
    • 5.3.5 North America
      • 5.3.5.1 By Breeding Technology
      • 5.3.5.2 By Cultivation Mechanism
      • 5.3.5.3 By Country
      • 5.3.5.3.1 Canada
      • 5.3.5.3.2 Mexico
      • 5.3.5.3.3 United States
      • 5.3.5.3.4 Rest of North America
    • 5.3.6 South America
      • 5.3.6.1 By Breeding Technology
      • 5.3.6.2 By Cultivation Mechanism
      • 5.3.6.3 By Country
      • 5.3.6.3.1 Argentina
      • 5.3.6.3.2 Brazil
      • 5.3.6.3.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Advanta Seeds - UPL
    • 6.4.2 BASF SE
    • 6.4.3 Bayer AG
    • 6.4.4 Bejo Zaden B.V.
    • 6.4.5 East-West Seed
    • 6.4.6 Groupe Limagrain
    • 6.4.7 Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel B.V.
    • 6.4.8 Sakata Seeds Corporation
    • 6.4.9 Syngenta Group
    • 6.4.10 Yuan Longping High-Tech Agriculture Co., Ltd

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SEEDS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Global Market Size and DROs
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms