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市場調査レポート
商品コード
1190673
電子タバコ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)E-Cigarette Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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電子タバコ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
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電子タバコ市場は、今後5年間で13.39%のCAGRで推移すると予測されています。
従来のタバコをベースとしたタバコの有害性を認識する人が増えるにつれ、電子タバコは特に若年層や青少年の間で人気を博しています。電子タバコは、煙が出ない、汚染がない、健康関連の問題が減少する、公共の場で喫煙できるなど、いくつかの利点があるため、従来のタバコに代わるものとして認識されています。また、ニコチン依存度の高さ、電子タバコの使用頻度、オンライン年齢認証の低さ、その他いくつかの要因が電子タバコ製品の需要を押し上げています。
中期的には、喫煙に伴う健康被害に関する意識が高まっています。また、充電式電子タバコは、使い捨て式に比べ柔軟性が高いため、消費者から好評を得ています。使い捨て電子タバコは、電子タバコを試したい新しい消費者に費用対効果の高いソリューションを提供するため、充電式電子タバコは長期的にはコスト差を大きく上回ると思われます。
電子タバコのオンライン販売機会の増加により、ベンダーは安全性と信頼性の面でオンライン購入プロセスを改善し、電子タバコ製品のオンライン需要を押し上げることになりました。電子タバコの普及に伴い、フレーバーやフレグランスのベンダーは、消費者を引き付けるために様々な種類の電子リキッドを導入しています。メンソール、ミント、チョコレート、コーラ、バブルガム、その他の果物や香料を混ぜたものなど、様々なフレーバーが多くの消費者を惹きつけています。
世界の人口の大部分は、電子タバコやVAPEを通常のタバコと比較して、より健康的なオプションとして考えています。また、電子タバコは従来のものより費用対効果が高いことも、市場の成長を後押ししています。例えば、使い捨ての電子タバコのコストは、製品あたり約USD 1~USD 15です。充電式のスターターキットには複数のポッドがあり、約25~150米ドル以上かかるのに対し、液体補充キットは毎月約50~75米ドルかかります。マルボロレッズのパックの中央値は、各タバコに1.9ミリグラムと高いニコチン含有量で、約USD 13~USD 15です。電子タバコの手頃なコストは、ベンダーの価格ベースのマーケティング戦略と組み合わせることで、消費者が電子タバコを購入することを奨励しています。電子タバコの使い捨てモデルの手頃な価格は、消費者を魅了し、経済的な選択肢となっています。電子タバコの再充填による再利用性は、製品の費用対効果にさらなる価値を与え、個人に安価なソリューションを提供します。
北米は電子タバコ市場の最大のシェアを占めています。電子タバコを使用する若者の数が増加しているため、需要が増加しています。例えば、米国の若年層は、電子タバコの主要な消費者層となっています。2021年、米国疾病対策予防センター(CDC)は、米国の中高生206万人が30日間の間に電子タバコを使用し、そのうち中学生の2.8%、高校生の11.3%が電子タバコを使用したと報告しています。電子タバコは、タバコ製品の中で大きなシェアを占めています。現在、米国市場では3,000種類以上の電子タバコのフレーバーが販売されており、毎年数多くのフレーバーが市場に投入されています。ニコチンフリーの電子タバコは、他のフレーバーに比べ、よりスムーズな吸引を可能にします。イベント出演や練習のためのチェーンベイピングを行うプロのベイパーは、ニコチンフリーのベイプを従来のベイプに代わる最良の選択肢と考えています。また、VAPE/電子タバコにはファッション性があるという認識も、北米における電子タバコの需要を後押ししています。
電子タバコ市場は、国内外に複数の企業が存在するため、非常に競争が激しい市場です。そのため、競合他社間の競争は激しいです。製品の革新と市場開拓は、市場で活動するプレーヤーが最も採用する戦略です。
健康志向の消費者が世界的に増加する中、主要プレイヤーは新しい技術的進歩を伴う製品を導入することで、消費者の注目を集めるためにいくつかの戦略をとっています。また、企業集中度の高まりや各社の広告宣伝費も競争を激化させています。市場の主要プレイヤーには、British American Tobacco PLC、JUUL Labs Inc.、Imperial Brands PLC、Philip Morris International Inc.、Japan Tobacco Inc.が含まれます。
The e-cigarette market is projected to record a CAGR of 13.39% over the next five years.
As more people become aware of the harmful effects of traditional tobacco-based cigarettes, e-cigarettes are gaining popularity, especially among young adults and adolescents. E-cigarettes have been recognized as an alternative to traditional cigarettes due to their several benefits, such as zero smoke, no pollution, reduced health-related problems, and the ability to smoke in public areas. Higher nicotine dependence, frequency of using e-cigarettes, poor online age verification, and several other factors are also boosting the demand for e-cigarette products.
Over the medium term, there was rising awareness regarding the health hazards associated with smoking. Rechargeable e-cigarettes have also been well received by consumers, aided by their higher levels of flexibility compared to their single-use counterparts. As disposable e-cigarettes offer cost-effective solutions to the new range of consumers looking to test e-cigarettes, rechargeable e-cigarettes heavily outweigh the cost difference in the long term.
The growth sales opportunity of e-cigarettes through online channels made vendors improve their online purchase processes in terms of security and reliability, thus boosting the demand for these products online. With the growing popularity of vaping devices, flavor and fragrance vendors are introducing a wide variety of e-liquids to attract consumers. Different flavors, such as menthol, mint, chocolate, cola, bubble gum, and fusions of other fruits and flavoring substances are luring a large number of consumers to adopt these e-cigarette devices.
The majority of the world population is considering e-cigarettes or vapes as a healthier option compared to regular cigarettes. The added cost-effective nature of e-cigarettes over traditional ones is also driving the growth of the market. For instance, the cost of a single-use disposable e-cigarette is around USD 1-USD 15 per product. The rechargeable starter kits have multiple pods that cost around USD 25-USD 150 or more, whereas the liquid refill kits cost around USD 50-USD 75 monthly. The median price of a Marlboro Reds pack is around USD 13-USD 15, with nicotine content as high as 1.9 milligrams in each cigarette. The affordable cost of e-cigarettes, paired with the price-based marketing strategy of the vendors, encourages consumers to buy e-cigarettes. The affordability of the disposable models of e-cigarettes attracts consumers, making them an economical option. The reusability of e-cigarettes by refilling adds more value to the cost-effective aspect of the product, providing a cheaper solution to individuals.
North America holds the largest share of the e-cigarette market. The growing number of youths using these products has led to a rise in demand. For instance, the young population in United States is the major consumer group of e-cigarettes. In 2021, the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) reported that 2.06 million middle and high school students in United States used e-cigarettes during a period of 30 days, including 2.8% of middle school students and 11.3% of high school students. E-cigarettes hold a major share of the tobacco products segment. Currently, more than 3,000 e-cigarette flavors are available in the US market, and a number of flavors are being introduced into the market every year. Nicotine-free e-liquids generate smoother vapes than other variants. Professional vapers who perform at several events and are involved in chain vaping for practice consider nicotine-free vaping as the best alternative to traditional vaping. The perception of vaping/e-cigarettes having a fashion appeal is also driving the demand for e-cigarettes in North America.
The e-cigarette market is highly competitive due to the presence of several local, domestic, and international players. Therefore, the rivalry among the competitors is intense. Product innovation and development are the most adopted strategies by players operating in the market.
With the increasing number of health-conscious consumers worldwide, major players are adopting several strategies to draw consumers' attention by introducing products with new technological advancements. Increasing firm concentration ratio and advertising expenses by companies are also strengthening the competition. Key players in the market include British American Tobacco PLC, JUUL Labs Inc., Imperial Brands PLC, Philip Morris International Inc., and Japan Tobacco Inc.