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市場調査レポート
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1456932

電子タバコ市場-2024年から2029年までの予測

E-Cigarettes Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 131 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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電子タバコ市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月02日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 131 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

電子タバコ市場は、2022年に183億2,600万米ドルと評価され、CAGR 15.06%で成長し、2029年には489億1,600万米ドルの市場規模に達します。

電子タバコは電池式の電子タバコで、通常のタバコよりも有害性が低いです。電子タバコは、一般にe-vapingデバイス、e-cigs、VAPEパイプ、電子タバコとして知られ、加熱コイル、バッテリー、e-リキッドカートリッジの3つの主要部品で構成されています。これらの要素は、ユーザーに液化ニコチンやフレーバー液体を提供するのに役立ちます。従来のタバコをベースとしたタバコの悪影響に関する知識の高まりにより、電子タバコは特に若年層や青少年の間で人気を集めています。

バッテリーの持続時間やフレーバーの多様性の向上による需要の増加

メンソール、タバコ、フルーツなどフレーバーの種類も豊富で、多くの顧客にアピールしています。これらのフレーバーは、電子タバコで使用されるとアロマを発します。2021 National Young Tobacco Survey(NYTS)によると、若い電子タバコユーザーの85%がフレーバー製品を消費していると報告しており、特にフルーツ、キャンディー/デザート/その他のお菓子、ミント、メンソールが最も人気のあるフレーバーです。さらに、これらのデバイスの費用対効果の向上は、顧客の受け入れを強化し、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。さらに、米国食品医薬品局は2021年10月に3つの新しいタバコ製品の販売を承認したと発表し、FDAが市販前タバコ製品申請(PMTA)経路を通じて一連の電子ニコチンデリバリーシステム(ENDS)製品を承認した初めてのケースとなりました。電子タバコを支えるこうした規制が市場を牽引すると考えられます。

電子タバコは従来のタバコよりも安全であるという認識が高まっています。

各社による継続的な新製品開拓が、電子タバコの市場拡大を加速させることが予想されます。例えば、全米青少年たばこ調査(NYTS)によると、2021年上半期に約200万人の中高生(うち高校生は11.3%)が電子タバコを使用していると回答しています。また、温度調節やニコチン投与量など、メーカーによるカスタマイズ・オプションもあり、需要の拡大が予想されます。

企業は近年、特に成人喫煙者の間で電子タバコの認知度を高めることに注力しています。主要ブランドの市場拡大は、予測期間中、このようなマーケティングイニシアティブによって支援されると予測されます。さらに、世界中で健康志向の消費者が増加していることから、有力企業は技術的に進歩した新製品を提供することで、顧客の関心を引くためにさまざまな手法を採用しています。

製品別では、充電式カテゴリーが最大の市場シェアを占めると予想されます。

充電式は価格が安く、カートリッジのような消耗品を買い直す必要がないため、人気が高まる可能性が高いです。eリキッドを作る顧客は、充填済みのカートリッジを購入する必要がないです。USBポートを使って充電でき、煙の発生が少ない充電式電子タバコも、いくつかの主要国では青少年の間で人気を集めています。

成人喫煙者の間では、フレーバーによってタバコが大きなシェアを占めると予想されます。

タバコ風味のeリキッドは、タバコ製品の嗜好を改善すると同時にその悪影響を軽減するため、新規ユーザーにとってより魅力的で利用しやすいものとなります。一方、フレーバー付きアイテムは若者の利用を促進しています。フルーツ、キャンディー/デザート/その他のスイーツ、ミント、メンソールは、若者の電子タバコ利用者の間で最も人気のあるフレーバーであり、85%がフレーバー製品を使用しています。NYTSのレポートによると、フレーバーのついた電子タバコを消費していると回答した高校生の30%がメンソールフレーバーの製品を使用していました。

流通チャネル別では、オフライン市場が最も大きな割合を占めると予想されます。

従来、電子タバコはVAPEショップやガソリンスタンドなどの店舗で販売されていました。顧客はこれらの場所で幅広い種類のデバイスやeリキッドから選ぶことができました。さらに、顧客が購入の選択をする前にこれらのデバイスをテストし、試すことができる店舗は、予測期間を通じて小売店の成長を促進する可能性が高いです。さらに、予測期間中、インターネットセグメントは高い成長率で成長すると予想されます。人々が電子タバコやVAPEをオンラインで購入するのは、競合コスト、利便性、より多くのアイテム選択肢へのアクセスという点でインターネットマーケットプレースの利点があるからです。

北米は予測期間中に高成長が見込まれます。

若者のこうしたアイテムの消費への関与が需要を高めています。例えば米国では、若者が電子タバコの主要ユーザーです。2023年には、中高生(213万人)が使用するタバコ製品全体の7.7%を電子タバコ製品が占める。次いで、タバコ(1.6%)、葉巻(1.6%)、ニコチン入りパウチ(1.5%)となっています。電子タバコはタバコ製品のほとんどを占めています。米国マーケットでは現在3,000種類以上の電子タバコが販売されており、毎年新しい味が追加されています。北米市場では、電子タバコがファッション性と結びついて、電子タバコの需要をさらに押し上げています。

市場の主要立ち上がり

  • 2023年6月、VAPE企業のNJOY Holdings, Inc.がAltria Group, Inc.に買収されました。同事業はアルトリアの一部門であるNJOY, LLC(NJOY)の名称でNJOYの電子タバコ製品を販売します。
  • 2022年6月、Supremeは1,475万英ポンドの取引で、VAPE会社Liberty Flights Holdingsの買収に合意。775万英ポンドの初期対価、200万英ポンドの繰延対価、最大500万英ポンドの業績関連アーンアウトが買収の一部として支払われます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 電子タバコ市場:製品別

  • イントロダクション
  • モジュール式電子タバコ
  • 充電式電子タバコ
  • 次世代電子タバコ
  • 使い捨て電子タバコ

第6章 電子タバコ市場:フレーバー別

  • イントロダクション
  • タバコ
  • ミント
  • メントール
  • その他

第7章 電子タバコ市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第8章 電子タバコ市場:地域別

  • イントロダクション
  • 南北アメリカ
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Philip Morris International Inc.
  • Altria Group Inc.(JUUL Labs)
  • British American Tobacco PLC(Reynolds American Inc.)
  • Japan Tobacco, Inc.
  • Imperial Tobacco Group
  • Altria Group(NJOY Inc.)
  • ITC Limited
  • J WELL France
目次
Product Code: KSI061610021

The E-cigarettes market is evaluated at US$18.326 billion for the year 2022 growing at a CAGR of 15.06% reaching the market size of US$48.916 billion by the year 2029.

E-cigarettes are battery-operated electronic cigarettes that are less hazardous than regular cigarettes. Electronic cigarettes, commonly known as e-vaping devices, e-cigs, vape pipes, and electronic cigarettes, are made up of three primary parts: a heating coil, a battery, and an e-liquid cartridge. These elements assist in delivering liquefied nicotine or flavoured fluids to users. Due to growing knowledge of the adverse effects of traditional tobacco-based cigarettes, e-cigarettes are gaining popularity, particularly among young adults and adolescents.

Increased demand due to improved terms of battery life and flavour variety

A wide selection of flavours, such as menthol, tobacco, and fruits, are also available on the market, appealing to a large number of customers. These flavours emit aromas when it is used in an e-cigarette. Flavoured products continue to drive child usage; according to the 2021 National Young Tobacco Survey (NYTS), 85 percent of young e-cigarette users report consuming flavoured products, especially fruit, candy/desserts/other sweets, mint, and menthol being the most popular flavours. Furthermore, the increasing cost-effectiveness of these devices has enhanced customer acceptance, which is expected to drive market growth during the forecast period. Furthermore, the US Food and Drug Administration announced in October 2021 that it had approved the selling of three new tobacco products, marking the first time the FDA had approved a set of electronic nicotine delivery system (ENDS) products through the Premarket Tobacco Product Application (PMTA) pathway. The market will be driven by such regulations in support of e-cigarettes.

The rising awareness of e-cigarettes as they are safer than traditional cigarettes

It is anticipated that the continuous advancement in new product development by companies will accelerate the market expansion of electronic cigarettes. For example, the National Youth Tobacco Survey (NYTS) indicates that in the first half of 2021, about 2 million middle and high school students-including 11.3 percent of high school students-reported using e-cigarettes. Demand for the product is also anticipated to increase due to the manufacturer's customization options, which include temperature control and nicotine dosage.

Companies have focused on increasing awareness of electronic cigarettes, particularly among adult smokers, in recent years. Leading brands' market expansion is projected to be aided by such marketing initiatives over the forecast period. Furthermore, with the rising number of health-conscious consumers around the world, prominent players are employing a variety of techniques to attract customers' attention by offering new technologically advanced products.

The rechargeable category is expected to have the largest market share by product.

Rechargeable e-cigarettes are likely to become more popular as they are less expensive and eliminate the need to repurchase consumables like cartridges. Customers who make their e-liquid do not need to buy pre-filled cartridges. Rechargeable e-cigarettes, which emit minimal smoke and can be charged using a USB port, are also gaining popularity among adolescents in several significant countries.

Tobacco is expected to have a significant market share among adult smokers based on flavour.

Tobacco-flavoured e-liquid improves the taste of tobacco products while reducing their negative effects, making them more appealing and available to new users. Flavoured items, on the other hand, are driving youth usage. Fruit, candy/desserts/other sweets, mint, and menthol are the most popular flavours among youth e-cigarette users, with 85 percent of them using flavoured products. According to the NYTS report, 30% of high schoolers who reported consuming flavoured e-cigarettes used menthol-flavoured products.

By distribution channel, the offline segment is anticipated to have the largest proportion of the market.

Previously, e-cigarettes were sold in stores like vape shops & gas stations. Customers could choose from a broad variety of devices & e-liquids at these locations. Additionally, shops that allow customers to test and try out these devices before making a purchase choice are likely to promote retail store growth throughout the forecast period. Furthermore, over the projected period, the internet segment is expected to grow at a high rate. People buy e-cigarettes and vapes online because of the advantages of internet marketplaces in terms of competitive cost, convenience, and access to a greater choice of items.

North America is expected to grow at a high rate during the forecast period.

Youth involvement in the consumption of these items has increased demand. In the United States, for example, youngsters are the primary users of e-cigarettes. In 2023, e-cigarette products accounted for 7.7% of all tobacco products used by middle and high school students (2.13 million). Cigarettes, pipe tobacco, nicotine pouches, smokeless tobacco, other oral nicotine products, hookahs, heated tobacco products, and cigarettes (1.6%), cigars (1.6%), and nicotine pouches (1.5%) were the next most popular products among these students. E-cigarettes account for most tobacco products; there are currently over 3,000 e-cigarette varieties available in the US marketplace, with new tastes being added every year. In the North American market, the link of e-cigarettes with fashion appeal boosts e-cigarette demand further.

Market key launches

  • In June 2023, the vaping company NJOY Holdings, Inc. was acquired by Altria Group, Inc. The business will sell NJOY e-vapor goods under the name NJOY, LLC (NJOY), a division of Altria. Furthermore, Altria Group Distribution Company will handle the distribution of NJOY's products.
  • In June 2022, in a deal valued at GBP 14.75 million, Supreme agreed to purchase the vaping company Liberty Flights Holdings. Initial consideration of GBP 7.75 million, deferred consideration of GBP 2 million, and performance-related earn-out payments of up to GBP 5 million will all be paid as part of the acquisition.

Segmentation:

By Product

  • Modular E-Cigarette
  • Rechargeable E-Cigarette
  • Next-Generation E-Cigarette
  • Disposable E-Cigarette

By Flavour

  • Tobacco
  • Mint
  • Menthol
  • Others

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Chile
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Egypt
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • Indonesia
  • Philippines
  • Vietnam
  • Malaysia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. E-CIGARETTES MARKET, BY PRODUCT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Modular E-Cigarette
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Rechargeable E-Cigarette
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Next-Generation E-Cigarette
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Disposable E-Cigarette
    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness

6. E-CIGARETTES MARKET, BY FLAVOUR

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Tobacco
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Mint
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Menthol
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Others
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness

7. E-CIGARETTES MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Offline
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness

8. E-CIGARETTES MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Americas
    • 8.2.1. By Product
    • 8.2.2. By Flavour
    • 8.2.3. By Distribution Channel
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Chile
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.4. Others
        • 8.2.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.4.2. Growth Prospects
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. By Product
    • 8.3.2. By Flavour
    • 8.3.3. By Distribution Channel
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. United Kingdom
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Germany
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. France
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.4. Others
        • 8.3.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.4.2. Growth Prospects
  • 8.4. Middle East and Africa
    • 8.4.1. By Product
    • 8.4.2. By Flavour
    • 8.4.3. By Distribution Channel
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Egypt
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. UAE
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. Others
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.5. Asia Pacific
    • 8.5.1. By Product
    • 8.5.2. By Flavour
    • 8.5.3. By Distribution Channel
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. China
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. Japan
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Indonesia
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.4. Philippines
        • 8.5.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.5. Vietnam
        • 8.5.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.6. Malaysia
        • 8.5.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.7. Others
        • 8.5.4.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.7.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Philip Morris International Inc.
  • 10.2. Altria Group Inc. (JUUL Labs)
  • 10.3. British American Tobacco PLC (Reynolds American Inc.)
  • 10.4. Japan Tobacco, Inc.
  • 10.5. Imperial Tobacco Group
  • 10.6. Altria Group (NJOY Inc.)
  • 10.7. ITC Limited
  • 10.8. J WELL France