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市場調査レポート
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1444678

オメガ3製品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Omega-3 Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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オメガ3製品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

オメガ3製品の市場規模は2024年に477億7,000万米ドルと推定され、2029年までに688億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.59%のCAGRで成長します。

オメガ3製品-市場

オメガ3には多くの健康上の利点があることが知られています。その結果、COVID-19感染症のパンデミックは、健康志向の製品、特にオメガ3を含む栄養補助食品のメーカーに機会をもたらしました。このため、消費者は最近、コロナウイルスのような重度の呼吸器症候群を防ぐために栄養補助食品を毎日摂取する傾向が高まっています。これはオメガ3サプリメントの需要の大幅な増加につながり、オメガ3製品市場を押し上げています。

最近、世界中で心血管疾患による死亡が増加しており、これがオメガ3製品市場を押し上げる傾向にあります。西サハラ以南アフリカと南アジアでは、心血管疾患の増加が見られました。サプリメントや、特定の魚、ナッツ、種子などの食品に自然に含まれるオメガ3脂肪酸は、健康上の利点、特に心臓の健康に効果があると長い間宣伝されてきました。しかし、心臓病、関節炎、脳卒中、がんなどの慢性疾患の増加により、世界中でオメガ3製品の需要が加速すると予測されています。世界保健機関(WHO)によると、30歳から70歳までの1,400万人以上が、著名な慢性疾患により毎年死亡しています。

さらに、ペットフードや医薬品におけるオメガ3脂肪酸の応用の増加は、市場をさらに支援する健康とフィットネスと連携した公的取り組みの増加により、市場を大きく押し上げています。オメガ3の健康上の利点についての消費者の意識の高まりにより、市場関係者の間で維持するためのイノベーションの需要が高まっています。ただし、この技術は、表面吸収を高めるように設計された微乳化製剤で臭気のあるオイルを提供します。 OmegaZero®テクノロジーは、胃液上に層を形成するのではなく、腸内で臭気のある油が乳化するのを助け、油と空気の接触面を大幅に減らします。

オメガ3製品の市場動向

オメガ3摂取に伴う健康上の利点

オメガ3脂肪酸、特にEPAとDHAは、適切な成長、発育、健康のために人間の食事に不可欠です。これらは、心臓の健康、関節と炎症のサポート、目の健康、認知機能、妊娠と子供の発育、免疫機能に適しています。オメガ3は心血管疾患のリスクを軽減することが知られています。最近、心血管疾患による死亡が世界的に増加しています。西サハラ以南アフリカと南アジアでは、心血管疾患の増加が見られました。国連人口基金(インド)によると、2050年にはインド全土の高齢者の心臓病患者数は1,910万人になると予想されています。インドや中国などの国々では、心臓病の発症の可能性が高まっており、心臓の健康に関わる製品の需要が生み出され、オメガ3製品市場を支えています。

オメガ3脂肪酸は、多くの目の病気を予防し、ドライアイ症候群の治療にも役立ちます。研究によると、食品であれサプリメントであれ、オメガ-3脂肪酸を摂取すると、黄斑変性症や緑内障の発症リスクを軽減できる可能性があります。したがって、人間の健康のさまざまな側面におけるオメガ3の利点により、市場での需要が高まると予想されます。

アジア太平洋が世界のオメガ3製品市場を独占

アジア太平洋における消費者の嗜好がオメガ3成分を含む健康的な食事と魚油の使用にシフトしていることにより、売上が増加すると予想されます。中国はEPAおよびDHAオイルの世界で3番目に大きな市場です。中国の消費者は主に魚、サプリメント、強化食品からオメガ3を摂取しています。魚油由来のオメガ-3は栄養補助食品分野を支配しており、藻類DHA油は強化食品および飲料業界をリードしています。食用油、卵、健康飲料は、インド市場で人気の強化オメガ3製品です。長年にわたって消費者の需要が高まり、いくつかの大手企業がオメガ3サプリメントやその他の製品をeコマースウェブサイトで販売し始めました。

さらに、ペット製品の選択に特別な注意を払うようになったペットの飼い主の変化は、オメガ3ベースのペットフードにプラスの影響を与えました。ユーカヌバのような必須栄養素を含むペットフードを多くのメーカーが提供しています。小型犬向けのプロアクティブヘルスは、健康な皮膚と輝く被毛のためにオメガ3を含む、消化しやすいタンパク質が豊富なフードです。日本市場でも広く流通しています。このように、さまざまな地域産品におけるオメガ3の需要の高まりにより、地域市場でのオメガ3の需要が促進されています。

オメガ3製品業界の概要

オメガ3製品市場は、さまざまな主要企業や地元企業と適度に統合されています。市場における主要な企業としては、Reckitt Benckiser Group PLC、Sanofi SA、Unilever PLC、Amway Corp.、Nestle SA、およびいくつかの小規模プライベートブランドの地元メーカーが挙げられます。地域レベルで活動している企業のほとんどは非公開会社です。したがって、彼らの市場での知名度は、調査対象の市場における他の著名な企業よりも劣ります。オメガ3製品業界の主要企業のほとんどは、予測期間中に予想される最新の製品イノベーション、合併、買収のための調査開発に焦点を当てています。高度な流通ネットワークと製造の専門知識により、メーカーは製品範囲を拡大する上で優位性を得ることができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 機能性食品
    • 栄養補助食品
    • 乳児の栄養
    • ペットフードと飼料
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 薬局・ドラッグストア
    • オンライン小売業者
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 最も採用されている戦略
  • 企業プロファイル
    • Nestle SA
    • Unilever
    • Amway Corp.
    • Sanofi SA
    • Herbalife Limited
    • Quadra Chemicals Inc.
    • Reckitt Benckiser Group PLC
    • Blackmores Limited
    • Natures Crops International
    • Cooke Inc.

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 52701

The Omega-3 Products Market size is estimated at USD 47.77 billion in 2024, and is expected to reach USD 68.86 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.59% during the forecast period (2024-2029).

Omega-3 Products - Market

Omega-3 is known to have many health benefits. Consequently, the COVID-19 pandemic created opportunities for manufacturers of health-oriented products, especially dietary supplements containing omega-3. Due to this, consumers are recently more inclined towards consuming nutritional supplements daily to prevent themselves from severe respiratory syndrome like coronavirus. It is leading to a massive increase in the demand for omega 3 supplements, boosting the omega 3 product market.

Recently, deaths from cardiovascular disease witnessed to increase around the globe, which tends to boost the omega-3 product market. Western Sub-Saharan Africa and South Asia saw a rise in cardiovascular disease. Omega-3 fatty acids found in supplements and naturally in foods such as certain fish, nuts, and seeds, have long been touted for health benefits, especially heart health. However, increasing chronic diseases like heart disease, arthritis, strokes, and cancer are predicted to accelerate the demand for omega-3 products over the globe. As per the World Health Organization (WHO), more than 14 million people aged 30 and 70 die yearly from eminent chronic diseases.

Further, the rising application of omega-3 fatty acids in pet food and pharmaceuticals is highly boosting the market owing to the increasing public initiatives syndicated with health and fitness, which further aid the market. The growing awareness among consumers about omega-3 health benefits is driving the demand for innovation among the market players to sustain. However, the technology delivers odorous oils in a micro-emulsified formulation designed to increase surface absorption. The OmegaZero?iR) Technology helps the odoriferous oil get emulsified in the gut instead of forming a layer on the gastric juice, thus, significantly reducing the oil contact surface with air.

Omega-3 Products Market Trends

Health Benefits Associated With Omega-3 Consumption

Omega-3 fatty acids, particularly EPA and DHA, are essential in the human diet for proper growth, development, and good health. They are suitable for heart health, joint and inflammation support, eye health, cognitive function, pregnancy and child development, and immune function. It is known that omega-3 reduces cardiovascular disease risk. Recently, deaths from cardiovascular disease witnessed an increase globally. Western Sub-Saharan Africa and South Asia saw a rise in cardiovascular disease. According to the United Nations Population Fund (India), the number of cases of heart disease in senior citizens across India in 2050 is expected to be 19.1 million. Countries such as India and China, where chances of heart disease cases are increasing, create demand for heart health products, which supports the omega-3 products market.

Omega-3 fatty acids also help ward off many eye diseases and help treat dry eye syndrome. Studies show that consuming omega-3 fatty acids, whether in foods or supplements, may help reduce your risk of developing macular degeneration and glaucoma. Therefore, the benefits of omega-3 in various aspects of human health are expected to drive its demand in the market.

Asia-Pacific Dominates the Global Omega-3 Products Market

The shift in consumer preference toward a healthy diet comprising omega-3 ingredients and the use of fish oil in Asia-Pacific is expected to boost sales. China is the third-largest market for EPA and DHA oils in the world. Consumers in China primarily obtain their omega-3s from fish, supplements, and fortified foods. Omega-3 sourced from fish oil dominates the dietary supplements sector, while algal DHA oil leads in the fortified food and beverage industry. Cooking oil, eggs, and health drinks are popular fortified omega-3 products in the Indian market. Over the years, consumer demand increased, and several major companies have started selling omega-3 supplements and other products on e-commerce websites.

Additionally, the shift among pet owners to take extra care in choosing pet products positively affected omega-3-based pet foods. Many manufacturers are providing pet foods containing essential nutrients like Eukanuba. Proactive Health for Small Breeds is an easily digestible protein-rich food containing omega-3 for healthy skin and a radiant coat. It is widely available in the Japanese market. Thus, the growing demand for omega-3 in various regional products is propelling its demand in the regional market.

Omega-3 Products Industry Overview

The omega-3 products market is moderately consolidated with various primary and local players. Some key players in the market are Reckitt Benckiser Group PLC, Sanofi SA, Unilever PLC, Amway Corp., Nestle SA, and several small-scale private-labeled local manufacturers. Most of the companies operating at the regional level are private companies. Thus, their market prominence is less than the other prominent players in the market studied. Most of the major players in the omega-3 product industry are focusing on Research Development for the latest product innovation, merger, and acquisition, which is expected during the forecast period. Advanced distribution networks and manufacturing expertise give an upper edge to the manufacturers to expand their range of products.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Functional Food
    • 5.1.2 Dietary Supplements
    • 5.1.3 Infant Nutrition
    • 5.1.4 Pet Food and Feed
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/ Hypermarkets
    • 5.2.2 Pharmacies and Drug Stores
    • 5.2.3 Online Retailers
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Share Analysis
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Nestle SA
    • 6.3.2 Unilever
    • 6.3.3 Amway Corp.
    • 6.3.4 Sanofi SA
    • 6.3.5 Herbalife Limited
    • 6.3.6 Quadra Chemicals Inc.
    • 6.3.7 Reckitt Benckiser Group PLC
    • 6.3.8 Blackmores Limited
    • 6.3.9 Natures Crops International
    • 6.3.10 Cooke Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS