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市場調査レポート
商品コード
1432829

天然ビタミンE:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Natural Vitamin E - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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天然ビタミンE:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

天然ビタミンEの市場規模は2024年に8億5,000万米ドルと推定され、2029年には12億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)にCAGR 7.38%で成長する見込みです。

Natural Vitamin E-Market

主なハイライト

  • 特に中国やインドのような発展途上国では、強化食品と飲食品の消費を増やすためにさまざまな政府の取り組みが行われています。例えば、中国保健省による強化食品の推進は、加齢、成人の近視、その他の疾病に関連する健康懸念の高まりと相まって、市場の研究を促進すると予想されます。
  • 消費者は結局、古典的な治療に代わる医療を提供するコスメシューティカルに移行しつつあります。消費者は化学成分を含まず、ビタミンEを含む天然由来の必須ビタミンを配合した製品を選ぶようになっています。新しい天然ビタミンE成分のイントロダクションは、美容・パーソナル製品の需要促進に大きな役割を果たしています。

天然ビタミンE市場の動向

世界の健康産業とウェルネス産業の大幅な成長

  • 健康とウェルネス産業は、長年にわたって消費者の間でライフスタイルの重要な価値観となり、天然由来の微量栄養素に対する消費者の行動を大きく変化させています。クリーンラベルと多機能性の動向の高まりにより、様々なエンドユーザー産業において、非遺伝子組み換え(GMO)の天然ビタミンEに対する需要が大幅に急増しています。特に化粧品、栄養補助食品、機能性食品・飲料などの産業が力強い成長を遂げており、天然非遺伝子組み換えビタミンEが顕著な成分として浮上しています。
  • 化粧品業界は、ヒマワリ油などの天然由来のビタミンEを配合したスキンケア製品の増加により、予測期間中に大きな市場シェアを獲得すると予想されます。また、内面からの美は、化粧品への天然ビタミンEの応用を増加させているもう一つの進行中の動向です。
  • 例えば、2022年8月、韓国のスキンケアブランドCOSRXは、最新製品であるビタミンEバイタライジングサンスクリーンSPF50+を発表しました。さらに同社は、低刺激性、皮膚科医テスト済み、動物実験フリー、パラベンフリー、サルフェートフリー、フタル酸エステルフリーであると主張しています。したがって、これらの製品の発売は天然ビタミンE成分の需要を増加させる。そのため、天然ビタミンE原料メーカーは、競合他社が競争優位に立つためにより多くの製品を市場に投入しようとするため、生産能力を高める必要に迫られています。
  • さらに、栄養補助食品の市場は、一般人口に栄養素を最大限に浸透させる手段として、徐々に強化食品を支持する方向に変化しています。そのため、栄養強化食品は、ビタミンEのような微量栄養素を添加するための実用的で手頃な価格の、入手しやすく安全なプラットフォームであると考えられています。天然由来のサプリメントは、特にミレニアル世代の間で人気を博しており、彼らはクリーンな表示のようなプレミアム機能により多くの出費を惜しまないです。
  • ブレンドやミックスよりも個々のビタミンやミネラルを好む傾向が強まり、ビタミン・ミネラル系サプリメントのカテゴリーも時代とともにダイナミックに変化しています。とはいえ、トコトリエノールは、遺伝性疾患、高コレステロール、傷跡、一部のがんの治療など、特定の症状に使用されています。
  • トコトリエノールの研究開発活動の活発化と良好な規制条件が、天然ビタミンEの市場拡大を促進しています。天然ビタミンE源に対する消費者の需要の高まりと、長期的な心血管の健康、炎症、骨の健康に対するビタミンEの優位性から、トコトリエノール市場の拡大が予測されます。

北米が最大市場に浮上

  • 米国のような北米諸国のヘルスケア支出パターンは、高齢者人口の増加、先端技術、より良い医療施設、保険加入者数の増加に伴い、日々上昇しています。これらの要因が、様々なエンドユーザー産業におけるビタミンEの応用を促進しています。
  • 国連食糧農業機関(FAO)が発表した報告書によると、米国は世界最大の牛乳生産国のひとつです。その結果、生産性を維持するために栄養素を組み込んだより質の高い飼料の生産に投資を続けており、天然ビタミンE原料の需要を牽引しています。
  • この地域はまた、健康とウェルネスへの利点を付加した機能性食品の成長も著しいです。高齢者人口の増加、ヘルスケア費用の増加、ライフスタイルの変化、食品の技術革新が市場の成長を高めています。生活の質への注目の高まりにより、平均寿命は一貫して延び続けています。
  • 消費者の健康に対する意識、健康的なライフスタイルへの関心、食生活のすべてが高まるにつれて、機能性食品の需要はこの地域全体で拡大しました。例えば、米国国立衛生研究所(NIH)の2021年 3月のファクトシートによると、大豆、キャノーラ、トウモロコシ、その他の植物油および食品に含まれるガンマ・トコフェロールが、米国人の食生活におけるビタミンEの大部分を占めていると記載されています。
  • 飲食品分野のメーカーは、食物繊維、オメガ3脂肪酸、ビタミン、ミネラルといった栄養価の高い添加物を製品に加えつつあります。例えば、2022年6月、アメリカの大手グミビタミン会社であるVitafusion社は、ティファニー・ハディッシュと共同で、Vitafusion Multi+Immune Supportを発売しました。1日分のマルチビタミンに免疫サポートビタミンを配合した2in1のグミビタミンです。髪、肌、爪をターゲットにした別のグミ・ビタミン製品も紹介されました。同社は、Vitafusion Multi+Immune SupportにはビタミンEが含まれているとしています。このような添加物を飲食品製造に使用する主な目的は、最終製品の栄養価を高めることです。
  • さらに、人気のある機能性食品の中には、牛乳、ヨーグルト、チーズ、フローズン・デザート(機能性アイスクリームのような)などの乳製品もあります。このため機能性食品メーカーは、増大する需要を取り込むため、より優れた効能を持つ原料を探すようになった。したがって、これらすべての要因がこの地域の天然ビタミンE市場の主要な市場促進要因となっています。

天然ビタミンE産業の概要

天然ビタミンE原料の市場は細分化されています。しかし、新興国市場の大半は主要企業によって支配されています。市場は競争が激しく、国内外の様々なプレーヤーが存在します。さらに、独自のブランド・ポジショニングと選りすぐりの流通網を持つ大手企業は、世界のプラットフォームで存在感を示すために、互いにしのぎを削っています。BASF SE、アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド・カンパニーなどの大手企業は、新製品開発の面で最前線に立つ積極的なプレーヤーです。革新的な製品を開発するために世界中の主要なビタミンE原料企業が広範な研究開発に注力していることに支えられた様々な最終用途産業からの需要の高まりが、市場の成長を促進すると予想されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • トコフェロール
    • トコトリエノール
  • 用途
    • 栄養補助食品
    • 強化・機能性飲食品
    • 美容・パーソナルケア製品
    • 医薬品
    • 動物飼料
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • BASF SE
    • Archer Daniels Midland Company
    • Koninklijke Dsm N.V
    • Brenntag AG
    • Merck KGaA(Sigma Aldrich)
    • Excel Vite, Inc.
    • Parachem Fine & Specialty Chemicals
    • Kuala Lumpur Kepong Berhad(Davos Life Science)
    • Orah Nutrichem Pvt Ltd
    • One Rock Capital Partners, LLC(Kensing, LLC)

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 52888

The Natural Vitamin E Market size is estimated at USD 0.85 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.21 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.38% during the forecast period (2024-2029).

Natural Vitamin E - Market

Key Highlights

  • Various government initiatives are being taken, in order to increase the consumption of fortified food and beverages, especially in the developing countries, like China and India. For instance: the promotion of fortified foods by China's Ministry of Health, coupled with growing health concerns related to age, myopia in adults, and other diseases, is expected to drive the market studied.
  • Consumers are eventually shifting to cosmeceutical, which provides medical alternatives to classical treatments. Consumers are opting for products that do not have chemical ingredients and are infused with naturally sourced essential vitamins including vitamin-E. The introduction of new naturally sourced Vitamin-E ingredients has played a major role in driving the demand for beauty and personal products.

Natural Vitamin E Market Trends

Substantial Growth of Global Health and Wellness Industry

  • The health and wellness industry, over the years, has become a dominant lifestyle value among consumers that is profoundly changing consumer behavior towards naturally sourced micronutrients. The growing trend of clean labels and multifunctionality has led to a significant surge in demand for a natural, non-genetically modified organism (GMO) vitamin E across various end-user industries. Industries such as cosmetics, dietary supplements, and functional food and beverage, among others, are experiencing strong growth, wherein natural non-GMO vitamin E has emerged as a prominent ingredient.
  • The cosmetic industry is expected to attain a great market share during the forecast period due to the increasing number of skin care products being infused with vitamin E sourced from sunflower oil and other natural sources. Also, beauty from within is one more ongoing trend that is leading to the increasing application of natural vitamin E in cosmeceuticals.
  • For instance, in August 2022, skincare brand COSRX, a Korean skin brand, introduced their latest product, the Vitamin E Vitalizing Sunscreen SPF 50+. Further, the company claims that it is hypoallergenic, dermatologist-tested, animal testing-free, parabens-free, sulfates-free, and phthalates-free. Therefore, these product launches increase the demand for natural vitamin E ingredients. Hence manufacturers of natural vitamin E ingredients are pushed to increase their production capabilities as competitors try to launch more such products in the market to gain a competitive edge.
  • Additionally, the market for nutraceuticals is gradually changing in favor of fortified foods as a means of achieving maximum nutrient penetration among the general population. Therefore, fortified foods are considered to be practical, affordable, accessible, and safe platforms for the addition of micronutrients like vitamin E. The growing public understanding of the health advantages of micronutrients has contributed to their increased importance. Natural-source supplements have gained popularity, especially among millennials, who are willing to spend more on premium features like clean labeling.
  • With a growing preference for individual vitamins and minerals over blends and mixes, the category of vitamins and minerals supplements has dynamically changed through time. Nevertheless, tocotrienols are used for specific conditions like genetic disorders, high cholesterol, scars, and the treatment of some cancers.
  • The increase in tocotrienol R&D activity and favorable regulatory conditions is promoting the market expansion for natural vitamin E. Tocotrienols' market is predicted to rise as a result of rising consumer demand for natural sources of vitamin E and its advantages for long-term cardiovascular health, inflammation, and bone health.

North America Emerges As The Largest Market

  • The healthcare expenditure pattern in North American countries such as the United States is rising every day, with a growing aged population, advanced technology, better medical facilities, and a rise in the number of insured people. These factors are driving the application of vitamin E across various end-user industries.
  • According to a report published by the Food and Agriculture Organization (FAO) of the United Nations, it is stated that the United States is among the largest milk producer globally. As a result, it continues to invest in the production of better-quality animal feed with incorporated nutrients to maintain productivity, thereby driving the demand for natural vitamin E ingredients.
  • The region also has a significant growth in functional foods with added health and wellness benefits. The rising geriatric population, increasing healthcare costs, changing lifestyles, and food innovation have increased market growth. Due to the increased focus on quality of life, life expectancy has been consistently increasing.
  • The demand for functional foods has expanded across the region as consumers' awareness of their health, attention to healthy lifestyles, and diets have all increased. For instance, according to the National Institutes of Health (NIH) March 2021 factsheet, it is stated that Gamma-tocopherol, which is found in soybean, canola, corn, and other vegetable oils and food products, makes up the majority of vitamin E in American diets.
  • Manufacturers in the food and beverage sector are adding nutritious additives to their products, such as fiber, omega-3 fatty acids, vitamins, and minerals. For instance, in June 2022, Vitafusion, a leading American gummy vitamin company, in collaboration with Tiffany Haddish, introduced Vitafusion Multi + Immune Support. This two-in-one gummy vitamin is a daily multivitamin and has immune support vitamins. Another gummy vitamin product that targets hair, skin, and nails was also introduced. The company claims that Vitafusion Multi + Immune Support contains vitamin E as an ingredient. The main goal of using such additives in the production of food and beverages is to boost the nutritional value of the finished products.
  • Furthermore, some of the popular functional foods are dairy items like milk, yogurt, cheese, and frozen desserts (like functional ice cream). This enhanced the functional food manufacturers to look for ingredients with enhanced benefits to capture the growing demand. Therefore, all these factors act as the major market drivers for the natural vitamin E market in the region.

Natural Vitamin E Industry Overview

The market for natural vitamin E ingredients is fragmented. However, most of the developed market is dominated by key players' presence. The market is highly competitive, with the presence of various domestic and international players. Moreover, major players with their unique brand positioning and select distribution network have leveled up against each other in determining their presence across global platforms. Major companies such as BASF SE, Archer Daniels Midland Company, etc., are among the active players that have been at the forefront in terms of new product development. The growing demand from various end-use industries supported by extensive R&D focus by the key Vitamin-E ingredient companies across the world to develop innovative products is anticipated to drive the market growth.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Tocopherols
    • 5.1.2 Tocotrienols
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Dietary Supplements
    • 5.2.2 Fortified/Functional Food and Beverage
    • 5.2.3 Beauty and Personal Care Products
    • 5.2.4 Pharmaceuticals
    • 5.2.5 Animal Feed
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 BASF SE
    • 6.3.2 Archer Daniels Midland Company
    • 6.3.3 Koninklijke Dsm N.V
    • 6.3.4 Brenntag AG
    • 6.3.5 Merck KGaA (Sigma Aldrich)
    • 6.3.6 Excel Vite, Inc.
    • 6.3.7 Parachem Fine & Specialty Chemicals
    • 6.3.8 Kuala Lumpur Kepong Berhad (Davos Life Science)
    • 6.3.9 Orah Nutrichem Pvt Ltd
    • 6.3.10 One Rock Capital Partners, LLC (Kensing, LLC)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS