市場調査レポート
商品コード
1190312

クリーンラベル原料市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Clean Label Ingredient Market - Growth, Trends, and Forecast (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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クリーンラベル原料市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

クリーンラベル原料の世界市場は、今後5年間にCAGR6.75%で成長すると予測されています。

クリーンラベルはもはやトレンドではなく、世界の食品産業が食品を加工する際にこれらの側面にさらなる重点を置くことで対応している、評価の高い消費者の要求です。政府による複数の研究プロジェクトや禁止、制限の導入により、着色料、香料、テクスチャーライザー、脂肪代替物、甘味料など、さまざまな合成食品添加物の摂取が健康に及ぼす悪影響について、消費者の認識が高まっています。たとえば、こうした合成成分の摂取は、運動機能亢進症、腫瘍、皮膚発疹、腎臓障害、片頭痛、睡眠障害、喘息、腸内環境の悪化につながる可能性があります。こうした健康上の問題から、消費者は天然添加物へとシフトしています。人工的な製品が市場に出回るようになったため、各国の政府規制機関が多業種の製品のラベル付けに関与するようになってきています。例えば、米国で販売される食品が健康的で安全であり、適切に表示されていることを保証するために、食品医薬品局(FDA)が監督しています。政府の研究イニシアティブや禁止事項がいくつかあるため、消費者はさまざまな合成食品添加物の摂取が健康に及ぼす有害な影響についてますます認識するようになってきています。世界的に見ると、「free-from(フリーフロム)」を謳った食品が食料品店の棚やレストランのメニューに頻繁に登場するようになってきています。

市場の成長は、主に健康志向の消費者の間で、食品および飲食品の成分を特定することへの関心が世界的に高まっていることに起因しています。フリーフロム製品は、あらゆる形態の小売店の棚で最近急成長しています。

市場の成長を促す主な要因は、簡便な食品に対する需要の増加です。若い消費者は、収入のほとんどを便利ですぐに食べられる食品に費やしており、健康的な食材というコンセプトの浸透とともに進化しているため、クリーンラベルの食材の普及が進んでいます。

主な市場動向

有機・天然素材への嗜好の高まり

食品添加物メーカーは、クリーンラベル製品を開発する際に役立つ有機添加物の生産にも対応しています。これらの添加物は、低脂肪および高脂肪のヴィーガン食品における卵の代替、ドレッシング、ホワイトクッキングソース、調理済み食品など、さまざまな食品に応用されています。このように、飲食品メーカーも、天然素材やオーガニック素材に対する消費者の需要の変化に対応するため、製品の改良を進めるようになってきています。例えば、2020年3月、Ingredion Inc.は、初のクリーンラベル乳化剤であるEvanesseCB6194を米国およびカナダ市場に投入しました。この乳化剤シリーズは、クリーンラベルの需要の高まりに対応し、ビーガンのひよこ豆のスープであるため、ビーガン製品に適したソリューションとして機能します。したがって、このような成分は、菜食主義者のエスカレートで市場を駆動することが予測されます。同様に、市場で鮮やかな色合いを持つ動向の有機食品着色料のために、そのようなDiana Foodなどの著名な選手は、欧州の食品および飲料用途の有機色素の新しいラインを導入しています。

また、クリーンラベル原料の使用は、メーカーのマーケティングおよびブランディング戦略を支援します。消費者向け食品に使用されている成分や添加物について、より高い透明性を求める声が高まっていることから、クリーンラベル食品原料の市場は予測期間中に拡大すると予想されます。このように、飲食品メーカーも天然素材に対する消費者の需要の変化に対応するため、自社製品の改良を進めるようになってきています

アジア太平洋地域が最も急成長している市場

アジア太平洋地域のクリーンラベル原料市場は、最も急成長している市場の一つです。アジアで市場が急成長している主な理由は、消費者の生活水準の向上です。この地域の消費者は、購入前に製品の成分表を確認する時間を取るようになってきています。また、クリーンラベルを使用した便利な商品への需要が高まっていることも、市場を後押ししています。中国は、アジア太平洋地域におけるクリーンラベル原料の最大市場です。消費者の健康的な食生活への関心の高さや、食品に使用されている成分に対する意識の高まりから、主要企業はアジア太平洋地域に焦点を当て、クリーンラベル原料のメリットを訴求しています。さらに、この地域のいくつかのレストランを含むいくつかのフードサービスプロバイダーは、クリーンラベルの傾向に向かってシフトし、消費者の需要の増加に対応するために人工食品添加物から遠ざかっています。このように、同地域におけるクリーンラベル原料のさらなる応用を推進しています。

競合情勢

クリーンラベル原料市場は、競争と主要なプレーヤーによって支配されています。Cargill Inc., Kerry Group plc, Ingredion, Tate & Lyleのような大手企業は、かなりの世界市場シェアを占めています。Cargill Inc.は最も高い市場シェアの1つで市場を独占しています。かなりの選手は、研究開発投資を増加させ、調査された市場での地位を維持するために彼らのビジネスを拡大しています。例えば、2020年6月、RenmatixとCargillは、消費者の需要を満たすために、未使用の植物材料からラベルに適した機能性食品素材を作るための新技術を探求する共同開発契約を締結しました。同様に、市場リーダーの1つであるCargill社は、ミネアポリスと上海に研究開発センターを設置し、革新的な食品素材を提供しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 原料の種類
    • 着色料
    • フレーバーとフレーバーエンハンサー
    • 食品甘味料
    • 防腐剤
    • 澱粉
    • その他の成分
  • 用途
    • 飲料
    • ベーカリー・菓子
    • ソース・調味料
    • 乳製品・冷菓
    • 肉・肉製品
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Cargill Inc.
    • Archer Daniels Midland Company
    • Corbion Inc.
    • Kerry Group PLC
    • Ingredion Incorporated
    • Tate & Lyle
    • Sensient Technologies
    • IFF(International Flavors & Fragrances Inc.)
    • Koninklijke DSM NV
    • Chr Hansen Holding A/S

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 50337

The Global Clean-Label Ingredients Market is projected to grow at a CAGR of 6.75% over the next five years.

'Clean labeling' is no longer a trend but a highly-rated consumer demand that the global food industry is responding to by putting additional emphasis on these aspects while processing a food product. ​ Due to multiple research projects, bans, and limits, introduced by governments, consumers are becoming more aware of the adverse health effects of consuming various synthetic food additives, such as colorants, flavors, texturizers, fat replacers, and sweeteners. For instance, such synthetic ingredients consumption can lead to hyperkinesia, tumors, skin rashes, kidney damage, migraine, sleep disturbance, asthma, and ill-gut health. These health issues have led to a consumer shift toward natural additives.​ The government regulatory bodies of various nations are getting involved in labeling products from multiple industries due to the increase in artificial products on the market. For instance, the Food and Drug Administration (FDA) oversees ensuring that foods sold in the US are healthy, safe, and properly labeled. Due to several government study initiatives and prohibitions, consumers are increasingly becoming more aware of the harmful health impacts of consuming various synthetic food additives. Globally, food products with "free-from" claims are appearing more frequently on grocery store shelves and restaurant menus.​

The market growth is attributed to the growing interest in identifying the ingredients in food and beverage products globally, majorly among health-conscious consumers. Free-from products have been booming in the retail shelf spaces over the recent past across all formats.

The primary factor driving the market's growth is the increasing demand for convenience foods. Young consumers spend most of their income on convenient, ready-to-eat food products, which are evolving with the invasion of the healthy ingredients concept, thus, promoting clean-label ingredients in return.

Key Market Trends

Rising Preference For Organic and Natural Ingredients

The food additive manufacturers have also adapted the production of organic additives that can be helpful while developing clean-label products. These additives have applications in various food products, including egg replacement in low- and high-fat vegan food, dressings, white cooking sauces, ready meals, and other applications. Thus, food and beverage manufacturers are also increasingly reformulating their products to meet the changing consumer demand for natural and organic ingredients. For instance, in March 2020, Ingredion Inc. introduced its first clean-label emulsifier, EvanesseCB6194, to United States and Canadian markets. This emulsifier range caters to the rising demand for clean labels and acts as an apt solution for vegan products, as it is a vegan chickpea broth. Therefore, such ingredients are projected to drive the market with escalating veganism. Similarly, owing to the trending organic food colorants with vibrant shades in the market, prominent players such as Diana Food is introducing a new line of organic colors for food and beverage application in Europe.

Clean-label ingredient use also assists manufacturers in their marketing and branding strategies. As a result of the growing demand for greater transparency regarding the ingredients and additives used in consumer food, the market for clean-label food ingredients is expected to increase during the forecast period. Thus, food and beverage manufacturers are also increasingly reformulating their products to meet the changing consumer demand for natural ingredients

Asia-Pacific is the Fastest Growing Market

The Asia-Pacific clean-label ingredients market is among the fastest-growing market for clean-label ingredients. The primary reason for the fast-moving market in Asia is the increasing consumer living standards. Consumers in the region are increasingly taking time to check the product's ingredient list before purchasing. The increase in demand for convenience goods with clean labels is also boosting the market. China is the largest market for clean-label ingredients in the Asia-Pacific region. Key players are focusing on the Asia-Pacific region to promote the benefits of clean-label ingredients due to the high interest of consumers in healthy eating habits and increased awareness of ingredients used in food products. Moreover, several food service providers in the region, including several restaurants, are shifting toward the clean-label trend and away from artificial food additives to meet the rising consumer demand. It is thus propelling the further application of clean-label ingredients in the region.

Competitive Landscape

The clean-label ingredients market is competitive and dominated by major players. The leading players, like Cargill Inc., Kerry Group plc, Ingredion, and Tate & Lyle, accounted for a significant global market share. Cargill Inc. dominates the market with one of the highest market shares. The considerable players are increasing their R&D investments and expanding their business to maintain their position in the market studied. For instance, in June 2020, Renmatix and Cargill signed a joint development agreement to explore new technology to make label-friendly, functional food ingredients from unused plant materials to meet consumer demand. ​ Similarly, Cargill Inc., one of the market leaders, set up R&D centers in Minneapolis and Shanghai to offer innovative food ingredients.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Ingredient Type
    • 5.1.1 Colorants
    • 5.1.2 Flavors and Flavor Enchancers
    • 5.1.3 Food Sweeteners
    • 5.1.4 Preservatives
    • 5.1.5 Starch
    • 5.1.6 Other Ingredients
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Beverage
    • 5.2.2 Bakery and Confectionary
    • 5.2.3 Sauce and Condiment
    • 5.2.4 Dairy and Frozen Dessert
    • 5.2.5 Meat and Meat Products
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Cargill Inc.
    • 6.3.2 Archer Daniels Midland Company
    • 6.3.3 Corbion Inc.
    • 6.3.4 Kerry Group PLC
    • 6.3.5 Ingredion Incorporated
    • 6.3.6 Tate & Lyle
    • 6.3.7 Sensient Technologies
    • 6.3.8 IFF (International Flavors & Fragrances Inc.)
    • 6.3.9 Koninklijke DSM NV
    • 6.3.10 Chr Hansen Holding A/S

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS