デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1432406

チューブ包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024~2029年)

Tube Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.86円
チューブ包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

チューブ包装市場規模は2024年に66億6,000万米ドルと推計され、2029年には95億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは7.39%で成長する見込みです。

Tube Packaging-Market

チューブは、化粧品・パーソナルケア分野で最も人気のある包装形態の1つであり、その主な理由は、利便性、携帯性、多種多様な製品を保持・分配できる柔軟性です。

主なハイライト

  • 都市化の進展、ミレニアル世代の人口増加、消費者の可処分所得の増加といった要因が、調査対象市場の成長に大きく寄与しています。都市化は可処分所得を増加させ、様々な化粧品が入手可能であることを認識させる役割を担っているため、市場関係者に様々な機会を創出し、チューブ包装の需要に大きく拍車をかけています。
  • ラミネートチューブは、その多層バリア構造により、現在市場を独占しています。これらのチューブは、優れたバリア特性を提供することで製品の貯蔵寿命を向上させ、酸素と光の移動を最小限に抑え、バクテリアからの保護を提供するため、需要が高まっています。
  • 医薬品市場もまた、特にチューブ包装が広く使用されている皮膚科で使用される医薬品が市場の成長を牽引しています。アストラゼネカによると、2018年の世界の医薬品売上高は1,100億米ドルであり、医薬品分野の今後の成長は、特にチューブやボトル包装の需要を促進します。
  • さらに、ポンプや他の革新的なアプリケータを備えたチューブに、ブラシやスポンジヘッドを含めるなど、ユーザーの体験を高めることに重点を置くことによる化粧品パッケージングの技術的進歩は、より頻繁に要求されています。
  • 都市化によって可処分所得が増加し、さまざまな化粧品が入手可能であるという認識が広まることで、チューブ包装の需要に大きな拍車がかかります。
  • しかし、包装に関する規制は地域や国によって異なるため、市場の成長を妨げる可能性があります。

チューブ包装市場の動向

プラスチックが市場成長を牽引

  • プラスチックは、低コスト、軽量、柔軟性、耐久性などの理由から、チューブ包装に使用される著名な材料です。加えて、無臭で快適な外観を提供します。
  • 化粧品やパーソナルケア、食品、医薬品など様々な産業でプラスチックチューブを使用することで、輸送コストやエネルギーの無駄が少なくなります。また、このタイプの包装は製品の安全性を確保し、保存期間を延長します。
  • 利便性と衛生が各地域で重要性を増しているため、プラスチックチューブの需要は、特に化粧品業界で高まっています。
  • とはいえ、持続可能なパッケージングは、環境に優しいプラスチックパッケージングソリューションの開発を可能にした材料技術の革新と、かなりの量のプラスチックリサイクルを保証してきました。さらに、より良い経済性と持続可能性のバランスを取るために、大手企業は再利用可能で堆肥化可能なプラスチック材料を使用することで、リサイクル可能なパッケージングにシフトしています。
  • 欧州連合(EU)と米国化学工業協会プラスチック部会は最近、それぞれの地域で2025年と2040年までにリサイクル可能、再利用可能、堆肥化可能なプラスチックを100%使用するという目標を発表しました。これらの規制は、今後のプラスチックチューブ包装業界を形作るものと予想されます。
  • しかし、過去10年間、プラスチックが環境に与える影響により、このセグメントは減速しています。

アジア太平洋地域が著しい成長率を遂げる

  • アジア太平洋地域の人口は、ライフスタイルと生活水準をますます向上させています。この要因は、化粧品や医薬品の動向や健康・衛生に対する意識の高まりと相まって、同地域の市場を牽引しています。
  • 同地域からの化粧品需要とは別に、アジア太平洋諸国は米国への化粧品輸出を大きく伸ばしています。国際貿易局によると、米国の世界輸出の20%以上がアジア諸国を経由しています。
  • さらに、同国のヘルスケアと衛生に対する需要も高いです。人口13億7000万人の中国では、口腔疾患は政府のヘルスケアシステムに大きな負担を与えており、個人にとってはさらに大きな経済的負担となっています。インドでも歯周病は一般的です。これらの要因により、チューブ包装を使用する歯磨き粉やその他のオーラルケア製品の需要が増加しています。
  • その上、スクラップリサイクル産業協会によると、2018年の世界のプラスチックスクラップ輸入の52%を中国が占めています。このようなプラスチックリサイクルの重視も、プラスチックチューブ包装分野を拡大し、それによってチューブ包装の成長を支えていると推定されます。

チューブ包装業界の概要

チューブ包装市場は、多数のプレーヤーが存在するため、非常に断片化されています。さらに、持続可能な競争優位性は、イノベーション(デザイン、技術、アプリケーション)とパートナーシップを通じて得ることができます。加えて、新規参入の可能性がかなり高く、競争がさらに激化しています。したがって、市場の既存企業は、買収、M&A、R&Dの重視を特徴とする強力な競争戦略を採用することが確認されています。市場の主な市場プレイヤーとしては、Amcor、Bemis、Tetrapackなどが挙げられます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と市場抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • 軟包装の成長
    • コンビニエンス包装の需要増加
  • 市場の課題
    • 包装業界の規制
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • パッケージタイプ別
    • スクイーズ
    • ツイスト
    • スティック
    • カートリッジ
    • その他
  • 材料別
    • プラスチック
    • アルミ
    • その他
  • 用途別
    • 化粧品・トイレタリー
    • ヘルスケア・医薬品
    • 食品
    • ホームケア
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Berry Global Inc.
    • Essel Propack Ltd.
    • Clariant International Ltd.
    • Coveris Holdings SA
    • CPP Global Holdings Ltd.
    • Essel Propack Ltd.
    • CCL Industries Inc.
    • IntraPac International Corporation
    • Albea S.A
    • VisiPak Inc.
    • HCT Packaging Inc.
    • IntraPac International LLC
    • Printpack Inc.
    • Unicep Packaging, Inc.
    • Silgan Holdings Inc.
    • Fischbach KG.
    • CTL-TH Packaging Group SL
    • Viva Group Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 49039

The Tube Packaging Market size is estimated at USD 6.66 billion in 2024, and is expected to reach USD 9.5 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.39% during the forecast period (2024-2029).

Tube Packaging - Market

Tubes are one of the most popular packaging formats in the cosmetic and personal care segment, primarily attributed to their convenience, portability, and flexibility to hold and dispense a wide variety of products.

Key Highlights

  • Factors like the increasing urbanization, growing millennial population, and rising disposable incomes of consumers are the major contributors to the growth of the market studied. Urbanization has been responsible for boosting disposable income and creating awareness about the availability of different cosmetics products, thus creating several opportunities for market players and significantly spurring the demand for Tube packing.
  • The laminated tubes are currently governing the market owing to its multi-layered barrier structure. These tubes improve the shelf-life of the product by providing excellent barrier properties and minimize the transfer of oxygen and light, offering protection against bacteria, due to which the demand is rising.
  • The pharmaceutical market is also driving the growth of the market especially medicines that are used in Dermatology where tube packing is extensively used. Global pharmaceutical sales globally in 2018 were 110 billion USD according to AstraZeneca and the future growth of the pharmaceutical sector will drive the demand for tubes and bottles packaging particularly.
  • Further, technological advancements in cosmetic packaging due to focus on enhancing the user's experience such as by including a brush or sponge head, on a tube with a pump and other innovative applicators, are being requested more often.
  • Urbanization has created several opportunities for market players, by boosting disposable income and creating awareness about the availability of different cosmetics products thereby significantly spurring the demand for Tube packing.
  • However, regulations vary across regions and countries for packing which may hamper the growth of the market.

Tube Packaging Market Trends

Plastics to Drive the Market Growth

  • Plastic is a prominent material used in tube packaging, due to its low cost, lightweight, flexibility, durability, and other factors. In addition, it is odorless and offers a pleasant appearance.
  • The usage of plastic tubes in various industries that include cosmetic and personal care, food, and pharmaceutical, among others, leads to fewer transportation costs and energy waste. This type of packaging also ensures product safety and prolongs shelf life.
  • As convenience and hygiene are gaining importance across regions, the demand for plastic tubes is propelling, specifically in the cosmetic industry.
  • Nevertheless, sustainable packaging has ensured significant amounts of plastic recycling and innovations in material technology that have enabled the development of environment-friendly plastic packaging solutions. Further, to strike a balance between better economics and sustainability, major players are shifting to recyclable packaging by using reusable and compostable plastic material.
  • The European Union (EU) and the American Chemical Council's Plastics Division recently announced the target of 100% use of recyclable, reusable and compostable plastics by 2025 and 2040 in their regions. These regulations are expected to shape the plastic tube packaging industry in the future.
  • However, over the last decade, the environmental impacts of plastic have resulted in a slowdown of the segment.

Asia-Pacific to Execute a Significant Growth Rate

  • The population in Asia-Pacific is increasingly improving its lifestyle and living standards. This factor coupled with the rising trends in cosmetic and pharmaceutical products and awareness for health and hygiene is driving the market in the region.
  • Apart from cosmetic demand from the region, Asia-Pacific countries are significantly exporting cosmetic products to the US. According to the International Trade Administration, over 20% of US. global exports are via Asian countries.
  • Moreover, the demand for healthcare and hygiene in the country is also high. In China with a population of 1.37 billion, the oral disease has a large burden on the government healthcare system and is an even greater economic burden on individuals. Periodontal diseases are common in India as well. these factors have resulted in an increased demand for toothpaste and other oral care products that use tube packaging.
  • Besides, China accounted for 52% of the world's plastic scrap imports in 2018, according to the Institute of Scrap Recycling Industries. This emphasis on plastic recycling is also estimated to expand the plastic tube packaging sector, thereby, supporting the growth of tube packaging.

Tube Packaging Industry Overview

Thetube packaging market is highly fragmented due to the presence of a large number of players. Moreover, sustainable competitive advantage can be gained through innovation (design, technology, and application) and partnerships.In addition, there is a fairly high probability of new players entering the market studied, further intensifying the competition. Therefore, the market incumbents have been identified to adopt a powerful competitive strategy, characterized by acquisitions, mergers and acquisitions, and a strong emphasis on R&D.Some key market players in the market are Amcor, Bemis, Tetrapack among others.Some key recent developments in the market include:

  • March 2018 -Packaging companies, Amcor and SIG, partnered for aluminum sourcing. The collaboration aimedat ensuring the supply chain of aluminum foil meets the statutes of the Aluminum Stewardship Initiative (ASI).
  • February 2018 -Berry Global Group, Inc. acquired the Clopay Plastic Products Company, Inc. a subsidiary of Griffon Corporation for USD 475 million in cash on a debt-free, cash-free basis. The acquisition of Clopay is directly aligned with the company's fundamental strategic initiatives.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Growth in Flexible Packaging
    • 4.3.2 Increasing Demand for Convenience Packaging
  • 4.4 Market Challenges
    • 4.4.1 Regulations in the Packaging Industry
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type of Package
    • 5.1.1 Squeeze
    • 5.1.2 Twist
    • 5.1.3 Stick
    • 5.1.4 Cartridges
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 By Material
    • 5.2.1 Plastic
    • 5.2.2 Paper
    • 5.2.3 Aluminum
    • 5.2.4 Others
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Cosmetics & Toiletries
    • 5.3.2 Healthcare & Pharmaceutical
    • 5.3.3 Food
    • 5.3.4 Homecare
    • 5.3.5 Others
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of Latin America
    • 5.4.5 Middle-East & Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Amcor PLC
    • 6.1.2 Berry Global Inc.
    • 6.1.3 Essel Propack Ltd.
    • 6.1.4 Clariant International Ltd.
    • 6.1.5 Coveris Holdings SA
    • 6.1.6 CPP Global Holdings Ltd.
    • 6.1.7 Essel Propack Ltd.
    • 6.1.8 CCL Industries Inc.
    • 6.1.9 IntraPac International Corporation
    • 6.1.10 Albea S.A
    • 6.1.11 VisiPak Inc.
    • 6.1.12 HCT Packaging Inc.
    • 6.1.13 IntraPac International LLC
    • 6.1.14 Printpack Inc.
    • 6.1.15 Unicep Packaging, Inc.
    • 6.1.16 Silgan Holdings Inc.
    • 6.1.17 Fischbach KG.
    • 6.1.18 CTL - TH Packaging Group SL
    • 6.1.19 Viva Group Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS