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市場調査レポート
商品コード
1432422

ファイナンシャル・アナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Financial Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ファイナンシャル・アナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ファイナンシャル・アナリティクス市場規模は2024年に108億3,000万米ドルと推定され、2029年には193億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは12.25%で成長すると予測されます。

Financial Analytics-Market

現在進行中の技術の進歩、クラウドベースのサービスに対するニーズの高まり、さまざまな組織や業種におけるファイナンシャル・アナリティクスソリューションに対する需要の高まりが、世界のファイナンシャル・アナリティクス市場を押し上げると予想されます。

主なハイライト

  • ボラティリティの上昇、不確実性の増大、リスクの増大という経済環境において、財務計画、管理、予測ソリューションは、ユーザーにスピード、敏捷性、ビジネスに関する先見性を提供し、市場での競争力を高める。ファイナンシャル・アナリティクスソリューションを使用することで、顧客は情報をよりよく統合し、市場動向を明らかにし、企業全体の意思決定を改善するための洞察を提供することができます。
  • さまざまなエンドユーザー企業でデータ主導の財務意思決定への注目が高まり、膨大なデータが出現しているため、大量のデータに取り組み、価値ある洞察を提供するソリューションが求められています。さらに、ビジネスアナリティクスとビジネスインテリジェンスの領域で強化された技術が開発され、データの透明性が重視されるようになったことで、さまざまな業界でこれらのソリューションに対する需要が高まっています。
  • 金融アナリティクス・ソリューションは、事業運営を強化するためにさまざまな業界でますます活用されるようになっています。例えばBFSIは、ATM取引、現金取引、口座開設、インターネットバンキング、オンラインショッピングなどを通じて生成される大量のデータを扱うデータ主導型の業界です。カスタマイズされた顧客中心のサービスや提案を提供する必要性が、BFSI業界におけるアナリティクスの需要を促進しています。さらに、BIは銀行やその他の金融機関に、より良い財務上の意思決定や業務を行うための柔軟で透明性の高いアプローチを提供します。
  • AI主導のビジネス・インテリジェンス・ソフトウェアが銀行や投資会社などの金融機関に価値をもたらす2つの主な方法は、レポート作成と予測分析です。例えば、SAS Visual Analyticsは、予測分析と自然言語処理の組み合わせを使って、銀行がセルフサービス分析や対話型レポートを主幹スタッフに提供するのを支援するとしています。このようなソフトウェア・アプリケーションは、BFSI機関が顧客を獲得したり、貸し倒れの可能性が低い顧客を見つけたりするための戦略を策定するのに役立ちます。
  • さらに、市場の大幅な成長に伴い、新興企業は製品の提供と市場での存在感を高めるために多額の投資を獲得し、この機会を活用しています。例えば、2022年9月、英国、米国、欧州の企業がデータを調査し、そこからより良い洞察を導き出すのを支援する新興企業Sigmoidは、力強い成長を遂げた1年後に1,200万米ドルを調達しました。消費財や金融サービスの分野で事業を展開する企業は、シグモイドの最大の顧客の一部です。
  • しかし、データ漏洩やサイバー攻撃のリスクは、調査対象市場の成長を阻む主な課題の一つです。特に新興国市場では、消費者の意識が低いことも市場成長の抑制要因となっています。
  • COVID-19の発生により、意思決定のためのこのサポートがこれまで以上に重要になった。COVID-19の大流行中、金融分析サービスは急速に進化し、新たな状況でデジタル・ビジネスモデルを変革しました。さらに、デジタル技術に関する意識も消費者や企業の間で高まり、調査対象市場の成長に有利な未来が生まれると期待されています。

ファイナンシャル・アナリティクス市場の動向

クラウドベースのソリューションが大きく牽引する見込み

  • クラウドベースのファイナンシャル・アナリティクスソリューションに対する世界の需要は、予測期間中に大幅な成長が見込まれます。クラウドベースのファイナンシャル・アナリティクスソリューションを採用する主な要因として、展開のスピード、拡張性の容易さ、俊敏性、24時間365日の可用性などが挙げられます。さらに、クラウドベースのファイナンシャル・アナリティクスソリューションは、あらゆるチャネルにおけるあらゆるソースからのデータを取り込み、ビッグデータ規模で実行することを可能にします。
  • さらに、大半の企業が財務パフォーマンスの向上を目指しているため、クラウドベースのソリューションは、運用、保守、導入コストの低減のために不可欠です。さらに、エンドユーザー業界全体におけるデジタル化の進展は、今後数年間のクラウドベースのファイナンシャル・アナリティクスソリューションの成長に大きな未来をもたらします。
  • さらに、社内のあらゆるアプリケーション、ソーシャルネットワーク、デバイス、データサブスクリプションからのデータ収集は、こうしたクラウドベースのソリューションがなければ、ほとんどの組織にとって比較的高価なものとなります。さらに、最近のさまざまな業界でクラウド・コンピューティングが受け入れられていることは、金融アナリティクス市場にプラスの効果をもたらすと想定されます。
  • さらに、BFSI業界はこうしたクラウドベースのソリューションに移行しつつあり、クラウドベースのアナリティクス・ソリューションの需要をさらに押し上げています。ベンダーはクラウドベースのデジタル決済ソリューションも発表しており、市場調査を後押ししています。例えば、2022年12月、レポーティング、アナリティクス、パフォーマンス管理ソリューションのプロバイダーであるinsightsoftware社は、Jet Analytics Cloudをリリースしました。このマネージド・サービスは、財務報告や業務報告を簡素化すると同時に、ユーザーのデータ価値を高めるように設計されています。
  • さらに、組織がクラウド・ソリューションに急速に移行していることから、クラウドベースのファイナンシャル・アナリティクスに対する需要は予測期間中に増加すると予想されます。例えば、2022 Thales Data Threat Reportによると、世界中の組織でクラウドに保存されている企業データのシェアは、2015年の30%から2022年には60%に増加しています。

アジア太平洋地域が予測期間中に著しい成長を遂げる

  • アジア太平洋地域の市場は、急成長している同地域のエンドユーザー産業の成長と相関しているため、予測期間中に高い成長率を記録すると予想されます。さらに、より洗練された手頃な価格のテクノロジーが利用できるようになったことで、企業はアナリティクス機能の必要性を認識し、調査対象市場を後押ししています。
  • アジア太平洋地域における現在のファイナンシャル・アナリティクスの動向は、組織の分析能力と成熟度を向上させるのに役立っており、正式なプロセスがほとんどなく、コラボレーションもほとんど行われていない一次的または発展途上の状態から、統合されたプランニングプロセス、リアルタイムのコラボレーションプランニング、容易な多次元シナリオ分析を備えた先進的または先導的な状態へと移行しています。
  • さらに、中国のような国々では、さまざまなエンドユーザー産業へのビッグデータ技術の展開が、金融サービス分野を筆頭に、この地域のアナリティクス・サービス市場を牽引すると予想されます。さらに、インドの金融アナリティクス市場はまだ発展の初期段階にあり、大きな成長の可能性を秘めています。また、同地域のエンドユーザー業界ではクラウドの導入が加速しており、クラウドベースのアナリティクスに対する需要はさらに高まると予想されます。市場の高速化が予想される中、アナリティクス・サービスに対するニーズは今後ますます高まると予想されます。
  • さらに近年では、人工知能(AI)などの先進技術を統合することで、アナリティクスソリューションの機能が強化されています。同地域の各組織は、増加する反復作業を自動化するためにAIを急速に取り入れており、次世代の財務・会計担当幹部は、より効率的なツールを従業員に提供できるようになっています。このような発展は、市場の提供をさらに充実させ、市場の成長を後押しします。
  • さらに、この地域の市場企業は成長機会を活用し、継続的に市場提供物を革新しています。例えば、2022年9月、Alibaba Groupのデジタル技術と知的バックボーンであるアリババ・クラウドは、金融サービス向けアリババ・クラウド・ソリューションの包括的なスイートを発表しました。70以上の製品で構成されるこれらのソリューションは、銀行、FinTech、保険、証券などあらゆる規模の金融機関が業務をデジタル化できるように設計されています。

金融アナリティクス業界の概要

金融アナリティクス市場には多くの企業が存在するため、市場競争は緩やかです。市場は比較的集中しているように見え、主要企業が採用する主な戦略は製品の革新とパートナーシップです。同市場の主要企業には、IBM Corporation、Microsoft Corporation、Oracle Corporationなどがあります。

  • 2023年3月 Epicorは、クラウドベースの財務計画・分析(FP&A)ソリューションの世界プロバイダーであり、既存のEpicor ISVパートナーでもあるDSPanelを買収。この買収により、Epicorの財務管理ソリューションのポートフォリオが拡充され、世界中の製造業者、販売業者、引越し業者が予算編成、予測、計画、シナリオ・モデリング、財務報告を合理化、簡素化できるようになりました。
  • 2022年9月 Microsoftは、中東・アフリカ、アジアの16カ国で小売ブランド「Carrefour」を展開するMajid Al Futtaim Retail社が、信頼性が高く、インテリジェントで汎用性の高いMicrosoft Azure Data Platformの力によって、財務計画・分析(FP&A)機能を変革したと発表しました。Majid Al Futtaim Retail社の財務チームは、Azure Analytics Platformを活用し、財務および業務レポーティングを完全に自動化し、意思決定者のための単一の真実のソースを作成しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3カ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • BIおよびビジネス分析ツールの進歩
    • エンドユーザーにおけるデータ主導の財務意思決定への注目の高まり
  • 市場の課題
    • サイバー攻撃とデータ漏洩リスク

第6章 市場セグメンテーション

  • 導入タイプ別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • ソリューションタイプ別
    • データベース管理とプランニング
    • 分析・レポート
    • その他
  • 業界別
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • 政府機関
    • ITおよびテレコム
    • その他業界別
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • シンガポール
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • メキシコ
      • ブラジル
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • FICO
    • Hitachi Vantara
    • SAS Institute
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corporation
    • Teradata Corporation.
    • SAP SE

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 48296

The Financial Analytics Market size is estimated at USD 10.83 billion in 2024, and is expected to reach USD 19.31 billion by 2029, growing at a CAGR of 12.25% during the forecast period (2024-2029).

Financial Analytics - Market

The ongoing technological advancements, the increasing need for cloud-based services, and the increasing demand for financial analytics solutions in various organizations and verticals are expected to boost the global financial analytics market.

Key Highlights

  • In this economic environment of rising volatility, growing uncertainty, and risk, financial planning, managing, and forecasting solutions provide the user with speed, agility, and foresight about the business to compete in the market better. Using financial analytics solutions, clients can better synthesize information, uncover market trends, and deliver insights to improve decision-making throughout the enterprise, which is driving growth in the global financial analytics market.
  • The growing focus on data-driven financial decisions in various end-user verticals and the emergence of significant data demands solutions that tackle large amounts of data and provide valuable insights. Further, the development of enhanced technologies in business analytics and business intelligence domain and the extended focus on data transparency drive the demand for these solutions across various industries.
  • Financial analytics solutions are increasingly being utilized by several industries for enhancing business operations. For instance, BFSI is a data-driven industry with massive volumes of data generated through ATM transactions, cash transactions, account opening, internet banking, online shopping, etc. The need to deliver customized and customer-centric services and offers drive the demand for analytics in the BFSI industry. Moreover, BI offers banking and other financial institutions a flexible and transparent approach to making better financial decisions and operations.
  • The two predominant ways that AI-driven business intelligence software could bring value to financial institutions such as banks, investment firms, etc., are report generation and predictive analytics. For instance, SAS Visual Analytics claims to help banks provide self-service analytics and interactive reports to their lead staff using a combination of predictive analytics and natural language processing. Such software applications can help BFSI institutions develop strategies to gain customers or find customers who are less likely to default on loans.
  • Further, with the significant growth in the market, emerging players are capitalizing on the opportunities by gaining substantial investment to enhance their product offerings and market presence. For instance, in September 2022, Sigmoid, a startup helping firms in the U.K., U.S., and Europe go through their data and derive better insights from it, raised USD 12 million following a strong year of growth. Firms operating in consumer goods and financial services categories are some of Sigmoid's largest customers.
  • However, the risk of data breaches and cyberattacks are among the primary factor challenging the growth of the studied market. A lower consumer awareness, especially across the developing regions, also restraints the growth of the market.
  • With the outbreak of COVID-19, this support for decision-making became more critical than ever. During the COVID-19 pandemic, financial analytics services rapidly evolved and transformed digital business models with new circumstances. Furthermore, the awareness regarding digital technologies also increased among consumers and businesses, which is expected to create a future favorable to the growth of the studied market.

Financial Analytics Market Trends

Cloud Based Solutions are Expected to Gain Significant Traction

  • The global demand for cloud-based financial analytics solutions is anticipated to witness significant growth over the forecast period. Speed of deployment, ease of scalability, agility, and 24x7 availability are some key drivers for adopting cloud-based financial analytics solutions. Further, it allows organizations to incorporate data from all sources across all channels and do it at a big-data scale.
  • Further, as the majority of businesses aim to improve financial performance, cloud-based solutions are vital due to lower operational, maintenance, and installation costs. Moreover, the growing digitization across end-user industries offers a prominent future for the growth of the cloud-based financial analytics solution in the coming years.
  • Moreover, data collection from all internal applications, social networks, devices, and data subscriptions would be comparatively expensive for most organizations without these cloud-based solutions. Further, cloud computing acceptance across various industries in the recent past is assumed to have a positive effect on the financial analytics market.
  • In addition, the BFSI industry is moving towards these cloud-based solutions, further driving the demand for cloud-based analytics solutions. Vendors are also launching cloud-based digital payment solutions, which boosts the market studied. For instance, in December 2022, insightsoftware, a provider of reporting, analytics, and performance management solutions, released Jet Analytics Cloud. This managed services offering is designed to simplify financial and operational reporting while augmenting the value of the user's data.
  • Further, with organizations rapidly moving towards cloud solutions, the demand for cloud-based financial analytics is expected to increase over the forecast period. For instance, according to the 2022 Thales Data Threat Report, the share of corporate data stored in the cloud in organizations worldwide increased from 30% in 2015 to 60% in 2022.

Asia-Pacific to Witness a Significant Growth Over the Forecast Period

  • The Asia Pacific region is expected to witness a high growth rate during the forecast period as the market in this region correlates with the growth in the end-user industries in the region, which are growing rapidly. Further, with more sophisticated and affordable technology available, organizations recognize the need for analytics capabilities, boosting the studied market.
  • Current financial analytics trends in the Asia-pacific region are helping organizations to improve their analytical capabilities and maturity level, taking them from a primary or developing state where there are few formal processes and little collaboration to an advanced or leading state with integrated planning processes, real-time collaborative planning, and easy multi-dimensional scenario analysis.
  • Moreover, in countries, like China, the deployment of big data technology across various end-user industries is expected to drive the analytics services market in this region, with the financial services sector leading the way. Additionally, India's financial analytics market is still in its early stage of development with tremendous growth potential. Also, as cloud adoption is gaining pace in the region's end-user industries, the demand for cloud-based analytics is further expected to increase. As the market is expected to acquire speed, the need for analytics services is expected to increase in the future.
  • Further, in recent years the capabilities of analytics solutions have been enhanced by integrating advanced technologies such as artificial intelligence (AI). Organizations across the region are rapidly incorporating AI to automate an increasing volume of repetitive work, enabling the next generation of finance and accounting executives to provide their workforce with more efficient tools. Such developments will further enrich the market offerings, thus boosting the market's growth.
  • Additionally, market players in the region are capitalizing on growth opportunities and continuously innovating their market offerings. For instance, in September 2022, Alibaba Cloud, the digital technology and intellectual backbone of Alibaba Group launched a comprehensive suite of Alibaba Cloud for Financial Services solutions. Comprising over 70 products, these solutions are designed to help financial services institutions of all sizes across banking, FinTech, insurance, and securities, digitalize their operations.

Financial Analytics Industry Overview

The financial analytics market is moderately competitive owing to the presence of many players in the financial analytics market. The market appears to be relatively concentrated, and the key strategies adopted by the major players are product innovation and partnerships. Some major players in the market are IBM Corporation, Microsoft Corporation, and Oracle Corporation, among others.

  • March 2023 - Epicor acquired DSPanel, a global provider of cloud-based Financial Planning and Analysis (FP&A) solutions, and an existing Epicor ISV partner. The acquisition extends the company's portfolio of financial management solutions, helping makers, sellers, and movers worldwide streamline and simplify budgeting, forecasting, planning, scenario modeling, and financial reporting.
  • September 2022 - Microsoft announced that Majid Al Futtaim, Retail operator of the Carrefour retail brand across 16 countries in the Middle East, Africa, and Asia - has transformed its financial planning and analysis (FP&A) capabilities through the power of the trusted, intelligent, versatile Microsoft Azure Data Platform. Majid Al Futtaim Retail's finance team leveraged the Azure Analytics Platform to fully automate financial and operational reporting and create a single source of truth for decision-makers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Advancement in BI and Business Analytics Tools
    • 5.1.2 Growing Focus on Data Driven Financial Decisions in End Users
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Cyberattacks and Data Breach Risk

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment Type
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud
  • 6.2 By Solution Type
    • 6.2.1 Database Management and Planning
    • 6.2.2 Analysis and Reporting
    • 6.2.3 Other Type
  • 6.3 By End-user Vertical
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 Healthcare
    • 6.3.3 Manufacturing
    • 6.3.4 Government
    • 6.3.5 IT and Telecom
    • 6.3.6 Other End-user Verticals
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 Singapore
      • 6.4.3.4 India
      • 6.4.3.5 South Korea
      • 6.4.3.6 Rest of Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
      • 6.4.4.1 Mexico
      • 6.4.4.2 Brazil
      • 6.4.4.3 Rest of Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa
      • 6.4.5.1 United Arab Emirates
      • 6.4.5.2 South Africa
      • 6.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 FICO
    • 7.1.2 Hitachi Vantara
    • 7.1.3 SAS Institute
    • 7.1.4 IBM Corporation
    • 7.1.5 Microsoft Corporation
    • 7.1.6 Oracle Corporation
    • 7.1.7 Teradata Corporation.
    • 7.1.8 SAP SE

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS