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市場調査レポート
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1403547

財務アナリティクス市場の2030年までの予測: コンポーネント別、展開モード別、組織規模別、アプリケーション別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Financial Analytics Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Component (Services, Solution, Data Integration Tools, Database Management & Planning & Other Components), Deployment Mode, Organization Size, Application, End User & By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 200+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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財務アナリティクス市場の2030年までの予測: コンポーネント別、展開モード別、組織規模別、アプリケーション別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2024年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の財務アナリティクス市場は2023年に108億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは12.3%で成長し、2030年には242億米ドルに達すると予測されています。

財務アナリティクスとは、将来の潜在的な財務状況を予測し、特定のビジネス上の懸念に対する回答を提供するために、アドホックな分析を作成するプロセスです。財務アナリティクスは、直感だけに頼るのではなく、信頼できる検証可能な情報を提供することで、企業戦略に情報を提供することを目的としています。財務アナリティクスでは、ある企業の財務情報について複数の視点を提供し、戦略的な選択や企業の全般的な業績を向上させる活動を支援するような洞察を提供します。

NewVantage Partnersの調査「Data and Analytics Leadership Annual Executive Survey 2023」によると、企業のデータとアナリティクスへの投資は依然として堅調で、増加の一途をたどっています。2022年には、調査対象となったフォーチュン1000および大手企業116社の87.8%が、データとアナリティクスへの投資が大幅に増加したと指摘しています。

業績の向上

市場参入企業は、広範なコンピューティングデバイス、高度なストレージ容量、斬新な分析ツールの採用により、新たな機会を手にしています。現在、エンドユーザー企業は、これまでアクセスできなかった場所からリアルタイムのデータを低コストで入手することで、財務実績と効率を高めることができます。さらに、財務アナリティクスソフトウェアは、一般的に企業に莫大な損失をもたらす人為的ミスの可能性も減らしてくれます。

熟練人材の不足

エンドユーザー部門は現在、収集したデータを管理・調査するアナリストやデータサイエンティストといった有資格者の不足に悩まされています。このため、エンドユーザー企業は、人材の採用、育成、配置について、より創造的な戦略を採用しなければならないです。そのため、財務アナリティクスソフトウェアを使用する有資格者の不足が市場の拡大を妨げています。

重要性を増す予測アナリティクス

財務データは予測アナリティクスを用いて解釈され、将来の事象の確率を決定します。予測アナリティクスは、困難なビジネス課題を解決し、生産性を高めるために、組織で頻繁に使用されるようになっています。財務部門向けの予測アナリティクスは、ますます複雑化し予測不可能になる地域や世界の経済状況への対応において、意思決定者を支援する重要な役割を果たすと予想されます。

データセキュリティへの懸念

財務アナリティクスの一環として機密性の高い財務データが処理されるため、データセキュリティが市場拡大を妨げると予想される重要な問題として浮上しています。クラウド上で処理・保管されるデータ量は増加の一途をたどっており、サイバー攻撃やデータ損失、不正アクセスの可能性が高まっています。有資格者の不足も、この分野の拡大を抑制すると予想されるもう1つの重要な問題です。数多くの調査によると、2022年にはデータサイエンス従事者が150,000人から2,000,000人不足すると見られています。財務アナリティクスツールを使用するためには、論理的思考能力、優れた統計的理解、結果の解釈、洞察の実践的戦略への転換など、さまざまな能力を備えた専門家が必要とされます。

COVID-19の影響:

世界市場はコロナウイルスの大流行によって大きな影響を受けた。流行初期の数ヶ月は、金融市場に多大な変動と不確実性が見られました。多くの産業が大きな混乱に見舞われ、投資家は市場の尋常でない変動の結果、賭け金を減らしました。発展途上国の中小企業(SME)が受けた影響は、複数のレベルの制約と存続の危険性から重大です。その結果、彼らのIT投資計画は延期されたり、中止されたりしました。しかし、大企業のIT投資と同様に、大企業のITインフラは中小企業よりもこの種の問題の影響を受けにくくなっています。

予測期間中、クラウドセグメントが最大となる見込み

クラウドベースの財務アナリティクスソリューションの採用は、24時間365日の可用性、俊敏性、スケーラビリティの容易さ、展開の速さといった要因によるところが大きいです。さらに、企業にとっては、あらゆるチャネルにわたるあらゆるソースからのデータを大規模に取り込むことができます。さらに、ほとんどの企業は財務実績を伸ばしたいと考えているため、クラウドベースのソリューションは必要不可欠です。クラウドベースの財務アナリティクスソリューションが将来有望であることを示すさらなる証拠は、エンドユーザー部門のデジタル化が進んでいることにあります。

予測期間中、ポートフォリオ管理セグメントのCAGRが最も高くなる見込み

予測期間中、ポートフォリオ管理分野のCAGRが最も高くなると予想されます。財務アナリティクス市場のポートフォリオ管理カテゴリーには、投資ポートフォリオの作成と強化を指示することを目的としたさまざまな手段、手法、手順が含まれます。その主な目的は、投資家(個人または機関)がリスクとリターンのバランスを取りながら、十分な情報に基づいた意思決定を行うのを支援することです。さらに、様々な資産で分散されたポートフォリオを構築すること、想定される損失を減らすためにリスク管理戦略を用いること、ポートフォリオのパフォーマンスをベンチマークと比較すること、市場環境の変化を反映して資産配分や証券選択を調整することなども、すべてこのセグメントに含まれます。

最大のシェアを持つ地域:

予測期間中、アジア太平洋地域は、同地域のエンドユーザー産業との強い成長相関により、市場で最大のシェアを占めました。さらに、より高度でリーズナブルな価格のテクノロジーが利用可能になるにつれ、企業は分析スキルの必要性を認識するようになり、これが業界の調査を下支えしています。さらに、さまざまなエンドユーザー産業によるビッグデータ技術の利用が、この地域のアナリティクスサービス市場を促進すると予測されており、中国のような国では金融サービス産業がそのペースをリードしています。

CAGRが最も高い地域:

アジア太平洋地域は、予測期間中に有利な成長を遂げると予測されます。この地域全体の組織がAIを急速に導入し、増加する反復作業を自動化することで、次世代の財務・経理責任者は、より効果的なツールを従業員に提供できるようになります。このような進歩は、市場の提供をさらに強化し、市場拡大を加速させると思われます。

無料のカスタマイズ提供:

本レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレーヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • アプリケーション分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の財務アナリティクス市場:コンポーネント別

  • サービス
    • マネージドサービス
    • プロフェッショナルサービス
  • ソリューション
  • データ統合ツール
  • データベース管理・計画
  • その他

第6章 世界の財務アナリティクス市場:展開モード別

  • クラウド
  • オンプレミス

第7章 世界の財務アナリティクス市場:組織規模別

  • 中小企業
  • 大企業

第8章 世界の財務アナリティクス市場:アプリケーション別

  • 監査・コンプライアンス
  • 顧客・製品の収益性
  • 経費管理
  • ポートフォリオ管理
  • 収益管理
  • ウェルスマネジメント
  • リスク・コンプライアンス管理
  • トランザクション監視
  • 不正行為の検出・防止
  • 在庫管理
  • クレーム管理
  • 総勘定元帳アナリティクス
  • 予算統制管理
  • 買掛金/売掛金アナリティクス
  • その他

第9章 世界の財務アナリティクス市場:エンドユーザー別

  • ヘルスケア
  • 政府・公共部門
  • 小売・eコマース
  • 製造
  • IT・通信
  • 銀行・金融サービス・保険(BFSI)
  • エネルギー・電力
  • 自動車
  • 輸送・物流
  • その他

第10章 世界の財務アナリティクス市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイル

  • Deloitte LLP
  • Hitachi Vantara
  • IBM Corporation
  • International Business Machine Corporation
  • Microsoft Corporation
  • Oracle Corporation
  • Rosslyn Data Technologies
  • SAP SE
  • SAS Institute
  • Symphony Teleca Services, Inc
  • Teradata Corporation
  • TIBCO Software Inc.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Financial Analytics Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Financial Analytics Market Outlook, By Component (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Financial Analytics Market Outlook, By Services (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Financial Analytics Market Outlook, By Managed Services (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Financial Analytics Market Outlook, By Professional Services (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Financial Analytics Market Outlook, By Solution (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Financial Analytics Market Outlook, By Data Integration Tools (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Financial Analytics Market Outlook, By Database Management and Planning (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Financial Analytics Market Outlook, By Other Components (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Financial Analytics Market Outlook, By Deployment Mode (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Financial Analytics Market Outlook, By Cloud (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Financial Analytics Market Outlook, By On-Premise (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Financial Analytics Market Outlook, By Organization Size (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Financial Analytics Market Outlook, By Small & Medium Sized Enterprises (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Financial Analytics Market Outlook, By Large Enterprises (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Financial Analytics Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Financial Analytics Market Outlook, By Audit & Compliance (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Financial Analytics Market Outlook, By Customer and Product Profitability (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Financial Analytics Market Outlook, By Expenses Management (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Financial Analytics Market Outlook, By Portfolio Management (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Financial Analytics Market Outlook, By Revenue Management (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Financial Analytics Market Outlook, By Wealth Management (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Financial Analytics Market Outlook, By Risk and Compliance Management (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Financial Analytics Market Outlook, By Transaction Monitoring (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Financial Analytics Market Outlook, By Fraud Detection and Prevention (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Financial Analytics Market Outlook, By Stock Management (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Financial Analytics Market Outlook, By Claim Management (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Financial Analytics Market Outlook, By General Ledger Analytics (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Financial Analytics Market Outlook, By Budgetary Control Management (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Financial Analytics Market Outlook, By Payables/Receivables Analytics (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Financial Analytics Market Outlook, By Other Applications (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Financial Analytics Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Financial Analytics Market Outlook, By Healthcare (2021-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Financial Analytics Market Outlook, By Government & Public Sector (2021-2030) ($MN)
  • Table 35 Global Financial Analytics Market Outlook, By Retail and E-Commerce (2021-2030) ($MN)
  • Table 36 Global Financial Analytics Market Outlook, By Manufacturing (2021-2030) ($MN)
  • Table 37 Global Financial Analytics Market Outlook, By IT and Telecom (2021-2030) ($MN)
  • Table 38 Global Financial Analytics Market Outlook, By Banking, Financial Services and Insurance (BFSI) (2021-2030) ($MN)
  • Table 39 Global Financial Analytics Market Outlook, By Energy & Power (2021-2030) ($MN)
  • Table 40 Global Financial Analytics Market Outlook, By Automotive (2021-2030) ($MN)
  • Table 41 Global Financial Analytics Market Outlook, By Transportation & Logistics (2021-2030) ($MN)
  • Table 42 Global Financial Analytics Market Outlook, By Other End Users (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC24136

According to Stratistics MRC, the Global Financial Analytics Market is accounted for $10.8 billion in 2023 and is expected to reach $24.2 billion by 2030 growing at a CAGR of 12.3% during the forecast period. Financial analytics is the process of creating ad hoc analyses to forecast potential future financial situations and provide answers to particular business concerns. Financial analytics aims to inform corporate strategy by providing reliable, verifiable information instead of relying entirely on intuition. It offers several viewpoints on the financial information of a certain company, offering insights that might support strategic choices and activities that raise the company's general performance.

According to the NewVantage Partners survey "Data and Analytics Leadership Annual Executive Survey 2023", corporate data and analytics investment remains robust and continues to increase. In 2022, 87.8% of 116 various Fortune 1000 and leading organizations surveyed noted that investment in data and analytics increased significantly.

Market Dynamics:

Driver:

Enhancement of financial results

Market participants have new opportunities as a result of the adoption of widespread computing devices, sophisticated storage capacities, and novel analytic tools. At present, end-user firms can enhance their financial performance and efficiency by obtaining real-time data from previously inaccessible places at a reduced cost. Moreover, financial analytics software additionally reduces the possibility of human error, which typically results in enormous losses for businesses.

Restraint:

Lack of skilled personnel

The end-user sectors currently suffer from a shortage of qualified workers, such as analysts and data scientists, to manage and examine the collected data. Because of this, end-user firms must adopt a more creative strategy for hiring, developing, and deploying personnel. Therefore, the market's expansion is hampered by a shortage of qualified personnel to use financial analytics software.

Opportunity:

Predictive analytics' growing significance

Financial data is interpreted using predictive analytics to determine the probability of future events. Predictive analytics is being used by organizations more often to solve challenging business issues and boost output. Predictive analytics for finance functions is anticipated to play a critical role in assisting decision-makers in addressing the increasingly complex and unpredictable local and global economic conditions.

Threat:

Data security concerns

As sensitive financial data is processed as part of financial analytics, data security has emerged as a key issue that is expected to impede market expansion. The amount of data being processed and kept in the cloud is growing, raising the possibility of cyberattacks, data loss, and unauthorized access. The lack of qualified workers is yet another important issue that is anticipated to restrain the expansion of the sector. Numerous surveys indicate that in 2022, there will be a shortage of between 1,50,000 and 2,00,000 data science workers. Professionals with a variety of abilities are needed to use financial analytics tools, including the capacity for logical thought, superior statistical understanding, result interpretation, and the conversion of insights into practical strategies.

COVID-19 Impact:

The global market was significantly impacted by the coronavirus pandemic. The early months of the epidemic witnessed tremendous volatility and uncertainty in the financial markets. Many industries witnessed significant disruptions, and investors reduced their bets as a result of uncommon fluctuations in the market. The impact on small and medium-sized enterprises (SMEs) in developing nations is significant because of multiple levels of constraints and survival hazards. Their plans for IT investment were subsequently delayed or halted as a result. However, in keeping with the larger organizations' IT spending, major enterprises' IT infrastructure was less susceptible to these kinds of problems than that of SMEs.

The cloud segment is expected to be the largest during the forecast period

Cloud segment dominated the largest share over the projected period, due to the adoption of cloud-based financial analytics solutions is mostly driven by factors like 24x7 availability, agility, ease of scalability, and speed of deployment. Additionally, it enables large-scale incorporation of data from all sources across all channels for enterprises. Moreover, because most companies want to increase their financial performance, cloud-based solutions are essential because they require less money for installation, upkeep, and operations. Further evidence of the cloud-based financial analytics solution's promising future comes from the increasing digitization of end-user sectors.

The portfolio management segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Portfolio management segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period. The financial analytics market's Portfolio Management category includes a range of instruments, techniques, and procedures intended to direct the creation and enhancement of investment portfolios. Its primary objective is to assist investors-individuals or institutions-in making well-informed decisions that strike a balance between risk and reward. Additionally, creating diversified portfolios with a variety of assets, using risk management strategies to reduce possible losses, comparing the performance of the portfolio to benchmarks, and adjusting asset allocation and security choices to reflect shifting market conditions are all included in this segment.

Region with largest share:

Over the course of the projected period, the Asia-Pacific region had the largest share of the market due to its strong growth correlation with the area's end-user industries. Additionally, as more advanced and reasonably priced technology becomes available, businesses realize they require analytics skills, which is driving the industry beneath research. Furthermore, the use of big data technologies by a variety of end-user industries is anticipated to propel the analytics services market in this region, with the financial services industry leading the pace in nations like China.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific region is estimated to witness lucrative growth over the forecast period. The next generation of finance and accounting directors will be able to supply their workforce with more effective tools as organizations throughout the area rapidly implement AI to automate a growing amount of repetitive work. These kinds of advancements will enhance the market's offerings even more, which will accelerate its expansion.

Key players in the market:

Some of the key players in Financial Analytics market include Deloitte LLP, Hitachi Vantara, IBM Corporation, International Business Machine Corporation, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, Rosslyn Data Technologies, SAP SE, SAS Institute, Symphony Teleca Services, Inc, Teradata Corporation and TIBCO Software Inc.

Key Developments:

In March 2023, Epicor acquired DSPanel, a global provider of cloud-based Financial Planning and Analysis (FP&A) solutions, and an existing Epicor ISV partner. The acquisition extends the company's portfolio of financial management solutions, helping makers, sellers, and movers worldwide streamline and simplify budgeting, forecasting, planning, scenario modeling, and financial reporting.

In September 2022, Microsoft announced that Majid Al Futtaim, Retail operator of the Carrefour retail brand across 16 countries in the Middle East, Africa, and Asia - has transformed its financial planning and analysis (FP&A) capabilities through the power of the trusted, intelligent, versatile Microsoft Azure Data Platform. Majid Al Futtaim Retail's finance team leveraged the Azure Analytics Platform to fully automate financial and operational reporting and create a single source of truth for decision-makers.

Components Covered:

  • Services
  • Solution
  • Data Integration Tools
  • Database Management and Planning
  • Other Components

Deployment Modes Covered:

  • Cloud
  • On-Premise

Organization Sizes Covered:

  • Small & Medium Sized Enterprises
  • Large Enterprises

Applications Covered:

  • Audit & Compliance
  • Customer and Product Profitability
  • Expenses Management
  • Portfolio Management
  • Revenue Management
  • Wealth Management
  • Risk and Compliance Management
  • Transaction Monitoring
  • Fraud Detection and Prevention
  • Stock Management
  • Claim Management
  • General Ledger Analytics
  • Budgetary Control Management
  • Payables/Receivables Analytics
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Healthcare
  • Government & Public Sector
  • Retail and E-Commerce
  • Manufacturing
  • IT and Telecom
  • Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
  • Energy & Power
  • Automotive
  • Transportation & Logistics
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Financial Analytics Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Services
    • 5.2.1 Managed Services
    • 5.2.2 Professional Services
  • 5.3 Solution
  • 5.4 Data Integration Tools
  • 5.5 Database Management and Planning
  • 5.6 Other Components

6 Global Financial Analytics Market, By Deployment Mode

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Cloud
  • 6.3 On-Premise

7 Global Financial Analytics Market, By Organization Size

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Small & Medium Sized Enterprises
  • 7.3 Large Enterprises

8 Global Financial Analytics Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Audit & Compliance
  • 8.3 Customer and Product Profitability
  • 8.4 Expenses Management
  • 8.5 Portfolio Management
  • 8.6 Revenue Management
  • 8.7 Wealth Management
  • 8.8 Risk and Compliance Management
  • 8.9 Transaction Monitoring
  • 8.10 Fraud Detection and Prevention
  • 8.11 Stock Management
  • 8.12 Claim Management
  • 8.13 General Ledger Analytics
  • 8.14 Budgetary Control Management
  • 8.15 Payables/Receivables Analytics
  • 8.16 Other Applications

9 Global Financial Analytics Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Healthcare
  • 9.3 Government & Public Sector
  • 9.4 Retail and E-Commerce
  • 9.5 Manufacturing
  • 9.6 IT and Telecom
  • 9.7 Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
  • 9.8 Energy & Power
  • 9.9 Automotive
  • 9.10 Transportation & Logistics
  • 9.11 Other End Users

10 Global Financial Analytics Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Deloitte LLP
  • 12.2 Hitachi Vantara
  • 12.3 IBM Corporation
  • 12.4 International Business Machine Corporation
  • 12.5 Microsoft Corporation
  • 12.6 Oracle Corporation
  • 12.7 Rosslyn Data Technologies
  • 12.8 SAP SE
  • 12.9 SAS Institute
  • 12.10 Symphony Teleca Services, Inc
  • 12.11 Teradata Corporation
  • 12.12 TIBCO Software Inc.