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市場調査レポート
商品コード
1437491

化粧品/香水用ガラス瓶:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)

Cosmetics And Perfumery Glass Bottles - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 143 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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化粧品/香水用ガラス瓶:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

化粧品/香水用ガラス瓶市場規模は、2024年に24億9,000万米ドルと推定され、2029年までに31億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.66%のCAGRで成長します。

化粧品業界はあらゆる分野の中で最も多様な包装要件を持っており、化粧品の包装は着実に増加しています。化粧品業界は現在、思慮深い新しい包装戦略と洗練された配合により、プラスチック汚染の影響を軽減するために団結しているようです。

主なハイライト

  • ガラスは最も古い包装材料の1つであり、非多孔質で不浸透性です。分解せず、化学的に不活性な特性を提供します。ガラスは製品のプレミアムな魅力を高め、購入者が内容物とその色を確認できるようにして、何が得られるのかを把握できるようにします。これが、多くの化粧品の包装にガラスが使用される主な理由の1つです。
  • 企業が熱硬化性材料など、化粧品の包装に一般的に使用されている従来のプラスチックの代替品を積極的に模索しているため、持続可能なソリューションに対する需要のペースが急速に高まっています。これらの材料はリサイクルできません。したがって、政府が課すさまざまな包装規制による制限に直面する可能性があります。さらに、ABSなどの特定の材料は今後の地域特有の条件の影響を受けるため、企業はガラス包装などのより持続可能なソリューションへの移行を促しています。
  • プレミアム包装の利用は、ブランドに対する消費者の満足度を高める上で重要な役割を果たし、その結果、商品を再度購入したり、他の人に勧めたりする可能性が高まります。世界の化粧品および香水ガラス包装市場で活動する主要企業は、化粧品および香水用途向けに設計された多様な高級ガラス包装製品を導入することにより、製品ラインの拡大に焦点を当てています。これにより、予測期間中にこのタイプの包装の需要が増加すると予想されます。
  • 従来、化粧品包装全体で好まれる材料はアルミニウムとガラスでした。時間が経つにつれて、これらの材料は原材料価格やその他の要因により高価になり、大量消費の製品を包装するための経済的に実行可能なソリューションを提供できなくなりました。これにより、オプションとしてプラスチックが登場しました。
  • COVID-19危機は、世界が急速に変化し、需要に大きな変動を引き起こす可能性があることを示しました。場合によっては、供給が需要に追いつかないこともあります。パーソナルケア企業は、デジタルネイティブの消費者直販企業が1か月足らずでコンセプトからキャビネットに移行できることに触発されて、パンデミックの前から製品イノベーションのパイプラインを変更する圧力にさらされていました。

化粧品/香水用ガラス瓶の市場動向

香水セグメントは大幅な成長が見込まれる

  • 合成ベースの成分よりも天然香料の需要と高級香水の人気の高まりにより、市場は予測期間中に大幅に成長すると予想されます。この需要の増加により、企業は香水瓶の革新的なデザインに投資するようになりました。また、香水ガラス瓶は丸みのある形状と反射率の良さから高級な高級瓶となっております。
  • 消費者は地球環境への影響をより意識するようになり、持続可能で廃棄物を削減する製品を求めています。そのため、詰め替え可能なガラス瓶の需要が高まっています。詰め替え可能な香水瓶は、使い捨て包装の必要性を排除し、プラスチック廃棄物を削減することで、これらの価値を反映しています。ガラスは品質を劣化させることなく完全に永久にリサイクルできるため、詰め替え可能な香水瓶としては間違いのない選択肢です。
  • さらに、詰め替え可能な瓶は、消費者とメーカーにとってコスト削減にもつながります。消費者は、毎回新しい瓶を購入するよりも低価格で香水の詰め替えを購入できるため、費用対効果の高い長期的なソリューションとしてこれらの瓶を購入できます。また、この詰め替え瓶は定期的に香水の詰め替えを購入するため、安定した収入源となります。
  • ユニセックスの高級香水に対する需要の高まりにより、化粧品分野におけるガラス瓶の需要も高まると予想されます。世界中の顧客は、性別ではなく、自分の欲求や好みで認められることを望んでいます。世界中でいくつかの製品が発売され、同様の動向が見られ、ガラス瓶の需要が拡大しています。
  • Trefis.comによると、世界のフレグランス市場はここ数年、2017年の398億米ドルから2025年の524億米ドルへと着実な成長を遂げています。香水およびフレグランス製品のこの一定の成長は、予測期間中に見られると予想されます。、それに比例してガラス瓶や容器の需要も押し上げられるでしょう。

アジア太平洋は最高の成長を遂げると予想される

  • 中国の包装産業は、同国の急速な経済成長と購買力の増大による中間層の台頭により、急速かつ着実に拡大しています。中国の化粧品市場が近年大幅に成長しているため、化粧品包装の需要が高まっています。化粧品および香水の包装カテゴリーは課題と機会に直面するでしょうが、中国の消費者のライフスタイルにおける新しい動向がガラス包装の需要に影響を与えています。
  • ガラス包装はスキンケア製品を湿気、空気、紫外線から守ります。多くのスキンケア製品には敏感な成分が含まれており、できるだけ保存する必要があります。スキンケア製品を保護する最善の方法は、ガラス包装を使用することです。これにより、製品は可能な限りクリーンで最も効果的な状態に保たれます。
  • さらに、人々が韓国製品に興味を持っている理由の1つは、韓国のスキンケア製品が消費者の健康と幸福に重点を置いていると信じているためです。これらの製品は、包装ラベルに記載されている天然成分で作られていると考えられています。手頃な価格と魅力的なデザインが魅力的な製品です。消費者のメリット、ソーシャルメディアの影響、製品の独自性に対する認識が高まるにつれ、人々はこれらの製品に投資する傾向が高まっています。
  • 化粧品および香水業界におけるガラスの使用は、動向や消費者の好みの変化に応じて進化し続けています。この分野の大手ブランドは、製品の高品質を反映するユニークでエレガントな包装ソリューションを作成するために、新しいデザインや技術を実験しています。

化粧品/香水用ガラス瓶業界の概要

化粧品/香水用ガラス瓶市場は、競争が激しく細分化されており、複数の大手企業によって構成されています。市場シェアの点では、現在市場を独占している大手企業はほとんどありません。市場で卓越したシェアを誇るこれらの大手企業は、複数の国にまたがる顧客ベースの拡大に注力しています。市場のベンダーは戦略的協力イニシアチブを活用して包装業界のイノベーションを推進しており、その中にはVerense France、Vidraria Anchieta、Vitro SAB de CV、Zignago Vetro SpA、Piramal Glass Private Limitedなどがあります。

2023年 9月、ヴェレセンスとアルベアコスメティックスアンドフレグランスは提携し、アルベアの詰め替え可能なTWIRL化粧品瓶のプレミアムバージョンを提供しました。スペインのVerescentによって製造されたベースは、そのガラス組成「Infinite Glass"20」を特徴とし、消費者リサイクル(PCR)ガラスを20%統合し、luxbrands'ndsの美的要求を満たす色合いを提供します。

2023年2月、スイスのプレミアムブランドであるLa Collineは、新しいネイティブエイジオイルにシュトルツレの標準「クラシックスリム」瓶を選択しました。クラシックスリムは、薄い円筒形の30 ml瓶です。La Collineは信頼できるメーカーとしてシュテルツル社を選び、瓶の特別な装飾もシュトルツル社に依頼しました。オイルは、円筒形のクラシックスリムと呼ばれる標準的な30 ml瓶で入手できます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 業界のバリューチェーン分析
  • COVID-19が業界に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • スポイト瓶の需要の高まり
    • 製品の差別化のために包装をさらに重視
  • 市場抑制要因
    • ガラス瓶の代替としてプラスチック包装の成長

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 香水
    • ネイルケア
    • スキンケア
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 韓国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Verescence France
    • Vidraria Anchieta
    • Vitro SAB De CV
    • Zignago Vetro SpA
    • Piramal Glass Private Limited(Piramal Group)
    • Pragati Glass Pvt Ltd
    • Berlin Packaging LLC
    • Nekem Packaging
    • SGB Packaging Group Inc.
    • SKS Bottle &Packaging Inc.
    • Stoelzle Oberglas Gmbh(CAG-Holding Gmbh)
    • Apackaging Group LLC
    • Baralan International SpA
    • Bormioli Luigi SpA
    • Roetell Group(Jiangsu Rongtai Glass Products Co. Ltd)
    • Continental Bottle Company Ltd
    • DSM Packaging Sdn Bhd
    • Gerresheimer AG
    • Heinz-Glas Gmbh &Ko. Kgaa
    • Lumson SpA

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 46496

The Cosmetics And Perfumery Glass Bottles Market size is estimated at USD 2.49 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.12 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.66% during the forecast period (2024-2029).

Cosmetics And Perfumery Glass Bottles - Market

The cosmetic industry has the most varied packaging requirements among all sectors, and the packaging for cosmetics has been increasing steadily. The cosmetics industry now seems united to reduce the impact of plastic pollution with new thoughtful packaging strategies and refined formulations.

Key Highlights

  • Glass is one of the oldest packaging materials, which is nonporous and impermeable. It does not degrade, providing chemically inert properties. Glass adds to the premium appeal of the products and allows buyers to see the content and its color, giving them an idea of what they are getting. This is one of the main reasons why glass is used in the packaging of many cosmetics.
  • The pace of demand for sustainable solutions is rapidly increasing as companies are actively searching for alternatives to conventional plastics commonly used in cosmetics packaging, including thermoset materials. These materials are not recyclable; therefore, they may face restrictions under various packaging regulations imposed by the government. Additionally, certain materials, such as ABS, are subject to upcoming region-specific conditions, prompting companies to shift toward more sustainable solutions such as glass packaging.
  • The utilization of premium packaging plays a crucial role in elevating consumer satisfaction with a brand, and consequently, it increases the likelihood of them purchasing the product again and recommending it to others. The key players operating in the global cosmetic and perfume glass packaging market focus on expanding their product lines by introducing diverse luxury glass packaging products designed for cosmetic and perfume applications. This is expected to drive up the demand for this type of packaging over the forecast period.
  • Traditionally, the preferred materials across cosmetic packaging have been aluminum and glass. Over time, these materials became expensive due to raw material prices and other factors and could not provide economically viable solutions for packaging products across mass consumption. That marked the advent of plastics as an option.
  • The COVID-19 crisis demonstrated that the world may change quickly, causing significant fluctuations in demand. Sometimes, supply cannot keep up with demand. The personal care firms were under pressure to alter their product-innovation pipelines even before the pandemic, inspired by the ability of digital-native direct-to-consumer firms to move from concept to cabinet in less than a month.

Cosmetics And Perfumery Glass Bottles Market Trends

The Perfume Segment is Expected to Register Significant Growth

  • With the demand for natural fragrances over synthetic-based ingredients and the increased popularity of luxury perfumes, the market is expected to grow significantly during the forecast period. This increased demand has made companies invest in innovative designs for perfume bottles. Also, perfume glass bottles are high-end luxury bottles because of their well-rounded shapes and good reflectivity.
  • With consumers becoming more aware of their impact on the global environment, they are looking for products that are sustainable and reduce waste. Consequently, there is a growing demand for refillable glass bottles. Refillable perfume bottles reflect these values by eliminating the need for disposable packaging and reducing plastic waste. Since glass is completely recyclable indefinitely without degrading in quality, it is an uncontested choice for refillable perfume bottles.
  • In addition, refillable bottles also offer cost savings for consumers and manufacturers. Consumers can buy these bottles for a cost-effective long-term solution, as they can buy perfume refills for a lower price than buying new bottles every time. Also, these refill bottles provide a steady income stream, as they buy perfume refills regularly.
  • The growing demand for unisex luxury perfume is also expected to drive the need for glass bottles in the cosmetic sector. Customers across the globe want to be recognized for their wants and tastes, not for their gender. Several worldwide launches are witnessing similar trends, expanding the demand for glass bottles.
  • According to Trefis.com, the global fragrance market has witnessed steady growth in the past few years, from USD 39.80 billion in 2017 to USD 52.40 billion in 2025. This constant growth in perfume and fragrance products is expected to be witnessed during the forecast period, which would proportionally push the demand for glass bottles and containers.

Asia-Pacific is Expected to Witness the Highest Growth

  • China's packaging industry is expanding rapidly and steadily due to the country's fast-growing economy and the rising middle class with increased purchasing power. Cosmetic packaging is in high demand as China's cosmetic market has experienced significant growth in recent years. The cosmetic and perfume packaging category will face challenges and opportunities, but new trends in the Chinese consumer lifestyle are influencing the demand for glass packaging.
  • Glass packaging protects the skincare products from moisture, air, and UV rays. Many skincare products contain sensitive ingredients that must be preserved as much as possible. The best way to protect skincare products is to use glass packaging. This ensures that the products are in the cleanest and most effective condition possible.
  • Additionally, one of the reasons why people are interested in Korean products is because they believe that Korean skincare products focus on the health and well-being of consumers. These products are believed to be made with natural ingredients mentioned on the packaging label. The affordable price and attractive design of these products have made them irresistible. With the growing awareness of the benefits, the social media influence, and the uniqueness of the products among consumers, people are more likely to invest in these products.
  • The use of glass in the cosmetics and perfume industry continues to evolve with changing trends and consumer preferences. Leading brands in the sector are experimenting with new designs and techniques to create a unique and elegant packaging solution that reflects the high quality of their products.

Cosmetics And Perfumery Glass Bottles Industry Overview

The cosmetics and perfumery glass bottles market is highly competitive and fragmented, consisting of several major players. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. With a prominent share in the market, these major players are focusing on expanding their customer base across several countries. The vendors in the market are leveraging strategic collaborative initiatives to drive innovations in the packaging industry, and some of them are Verescence France, Vidraria Anchieta, Vitro S.A.B. de C.V, Zignago Vetro SpA, and Piramal Glass Private Limited.

In September 2023, Verescence and Albea Cosmetics and Fragrance joined forces to offer the premium version of Albea's refillable TWIRL cosmetic bottle. The base, produced by Verescence in Spain, features its glass composition "Infinite Glass"20," integrating 20% Post-Consumer Recycled (PCR) glass and providing a tint that meets luxbrands'nds' aesthetic demands.

In February 2023, La Colline, a Swiss premium brand, selected Stoelzle's standard 'Classic Slim' bottle for its new Native Age oil. The Classic Slim is a thin, cylindrical 30 ml bottle. La Colline chose Stoelzle as a trusted manufacturer, and they also asked Stoelzle to create a special decoration for their bottle. The oil is available in a standard 30 ml bottle called the Classic Slim, which is a cylindrical bottle.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Demand for Dropper Bottles
    • 5.1.2 Increased Emphasis on Packaging for Product Differentiation
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Growth of Plastic Packaging as a Substitute for Glass Bottles

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product Type
    • 6.1.1 Perfumes
    • 6.1.2 Nail Care
    • 6.1.3 Skin Care
    • 6.1.4 Other Product Types
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 Germany
      • 6.2.2.2 United Kingdom
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 South Korea
      • 6.2.3.3 India
      • 6.2.3.4 Japan
      • 6.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.2.4 Latin America
    • 6.2.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Verescence France
    • 7.1.2 Vidraria Anchieta
    • 7.1.3 Vitro S.A.B. De C.V.
    • 7.1.4 Zignago Vetro SpA
    • 7.1.5 Piramal Glass Private Limited (Piramal Group)
    • 7.1.6 Pragati Glass Pvt Ltd
    • 7.1.7 Berlin Packaging LLC
    • 7.1.8 Nekem Packaging
    • 7.1.9 SGB Packaging Group Inc.
    • 7.1.10 SKS Bottle & Packaging Inc.
    • 7.1.11 Stoelzle Oberglas Gmbh (CAG-Holding Gmbh)
    • 7.1.12 Apackaging Group LLC
    • 7.1.13 Baralan International SpA
    • 7.1.14 Bormioli Luigi SpA
    • 7.1.15 Roetell Group (Jiangsu Rongtai Glass Products Co. Ltd)
    • 7.1.16 Continental Bottle Company Ltd
    • 7.1.17 DSM Packaging Sdn Bhd
    • 7.1.18 Gerresheimer AG
    • 7.1.19 Heinz-Glas Gmbh & Ko. Kgaa
    • 7.1.20 Lumson SpA

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET