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市場調査レポート
商品コード
1137332

アンプル包装市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)

Ampoules Packaging Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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アンプル包装市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

アンプル包装市場は、2021年に41億米ドルとなり、予測期間(2022~2027年)には、CAGR7.4%で2027年までに62億7000万米ドルの値に達すると予測されています。

パッケージングは、製造プロセスにおける重要な段階と考えられており、付加価値プロセスが重要な動向の1つとなっています。製薬業界では、非常に長い期間、アンプル、特にガラスを一次パッケージングソリューションとして使用してきました。

主なハイライト

  • ジェネリック製品の採用を拡大するための政府の取り組みの急増、ジェネリック医薬品販売店の設立に対する政府の支援、この地域における感染症の高い流行などは、予測期間中にこの地域のジェネリック注射剤市場を押し上げると予想される要因の一部となっています。
  • プラスチック製アンプルの登場は、アンプルの破損時にガラス粒子が内容物に混入する懸念に対処するためのものです。これは、プラスチックアンプルメーカーにとって機会を創出することが期待され、それぞれの国に存在する規制のアップグレードや基準によって影響を受ける可能性があります。
  • アンプルの使用は、製薬およびライフサイエンスのエンドユーザーにおける需要に大きく影響されるため、市場は需要の変化に応じてこれらのエンドユーザーに大きく傾斜しています。
  • ワクチンの品質と安全性を監督する規制・諮問機関、先進国および新興諸国の政府、共同調達機関などは、世界中のワクチン市場の需要を牽引する主要な事業体のひとつです。このため、近い将来、アンプル生産能力に弾みがつくと予想されます。
  • アジア太平洋地域では、インドなどの新興諸国が医薬品市場で例外的な成長を遂げ、SGD Pharma India Ltd.などの企業が、市場のアンプル需要を満たすために年間4,000トンのチューブ式バイアルとアンプル(SGD Pharma(インド)のVemulaガラス工場で7億個以上に相当)を生産していることから、市場が大幅に成長すると思われます。
  • 同様に、アンプルメーカーも市場での足場固めのため、大幅な設備投資を行っています。例えば、ショットエーアイ社は、50カロールインドルピーを投資し、3億6,000万本のアンプル生産能力を確立する予定です。
  • COVID-19の普及により、当初は世界的に生産の遅れからサプライチェーンに混乱が生じ、市場にマイナスの影響を及ぼしました。しかし、このシナリオは大きく変わりました。例えば、FEVE(欧州ガラス容器・機械加工ガラスメーカー連盟)は、容器ガラス製造の重要な役割を認識するよう当局に要請し、その後、すべての工場で製造の継続を主導し、人々に飲食品および医薬品を供給しています。

主な市場動向

プラスチック製アンプル包装が大きなシェアを占める

  • プラスチックアンプルの需要は、製薬業界から大きな伸びを見せています。製薬業界では、防湿性、高い寸法安定性、高い衝撃強度、ひずみへの耐性、低吸水性、透明性、耐熱・難燃性、有効期限の延長といった特徴が採用の決め手となったようです。さらに、低コスト包装への要求が高いことも、同分野の大きな推進力となっています。
  • ガラス容器は壊れやすいという特徴があり、薬剤と容器の相互作用に関わる懸念があることが分かっています。こうした保管上の制約から、厳格な規制基準に従いつつ、効果的に充填、出荷、保管、投与を安全に行うことができるプラスチック製アンプルへの関心が高まっているのです。
  • 液体製剤の増加に伴い、プラスチック包装のニーズは高まっています。これらは、異物の干渉から極度に保護する必要があるプレミアム製品にしばしば好んで使用されます。
  • 液体/半固体薬剤の投与は、異なる投薬の必要性を持つ子供たちに広く使用されています。子どもは錠剤やカプセルを飲み込むことが困難なため、より少量の服用が必要となります。ここ数年、小児への投与に適した形態で医薬品を入手することを保証するよう、圧力が高まっています。
  • 一方、消費者にとっては、複数回投与用の包装よりも、1回分ずつ投与する非経口投与用の包装の方が選択肢として多くなってきています。プラスチックアンプルは定量投与が可能なため、製薬会社は薬剤の過剰充填や製造工程の非効率性を低減し、コスト抑制に貢献します。したがって、プラスチックアンプルの使用は、高価な医薬品を扱う企業にとって特に有利です。
  • 例えば米国では、食品医薬品局(FDA)の規制により、単位用量プラスチックアンプルが医薬品包装のほぼ24%を占めています。この分野は、アンプル包装に平均以上の成長機会をもたらすと予想されます。

ラテンアメリカは長期的に大幅な成長を見せる見込み

  • ラテンアメリカでは、各国が消費者に届く医薬品、ワクチン、薬剤の偽造品を減らすために積極的に取り組んでいるため、市場の成長に影響を与えています。
  • 例えば、ブラジルは、この地域で最も顕著な医薬品市場の一つであり、世界レベルで重要なプレーヤーとして台頭してくることが予測されています。ブラジルの医薬品市場は現在、世界第6位であり、2022年末には世界第5位になると予測されています。
  • 同様に、メキシコは医薬品市場において世界第11位にランクインしています。一方、アルゼンチンはこの地域で3番目に大きな市場であると考えられています。医薬品産業の将来が有望視されるこれらの国々は、アンプルにとって大きなチャンスとなります。
  • さらに、ラテンアメリカでは老年人口が急速に増加しています。Pharmaphorum社によると、2010年にはこの地域の人口の10%が60歳以上でしたが、2040年末にはこの数字は2倍以上の21%に達すると推定されています。60歳以上の成人の80%以上が少なくとも1つの慢性疾患を抱えているため、このような高齢化社会の進展に伴い、慢性疾患が主な原因となっています。

競合情勢

アンプル包装市場は細分化されています。政府の取り組みが活発化し、注射薬やその他の医薬品の需要が増加しているため、アンプル包装市場に有利な機会がもたらされています。全体として、既存の競合企業間の競争は激しいです。今後、さまざまな製薬業界における大企業の拡大や合併が、アンプル包装の需要を高めると予想されます。主要なプレーヤーは、Schott AG、Amposan SA、Gerresheimer AGなどです。

  • 2021年8月- 最大のワクチン製造と生物製剤の製造会社であるSerum Institute of Indiaは、インドの包装合弁会社SCHOTT Kaishaの株式50%を購入していました。ドイツの特殊ガラス会社SCHOTT AGとインドのグループKaishaの合弁会社で、バイアル、シリンジ、アンプル、カートリッジなど、命を救う薬の包装に使われる医薬品包装製品を製造しています。
  • 2021年5月- 日本の包装会社であるニプロファーマパッケージングは、クロアチアのガラス製医薬品包装メーカーPiramidaを買収していました。Blue Sea Capitalプライベート・エクイティ・ファンドの所有下で、Piramidaは設備の近代化を行い、8つの新しい生産ラインを導入し、アンプルとバイアルビジネスの力強い発展を目の当たりにしました。この結果、同社は欧州市場における製薬業界のアンプル製造業者としてトップ5にランクインしました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • 医薬品包装の耐タンパ性要求
    • リサイクル可能なガラスの商品価値向上
    • 政府の規制と規格
  • 市場抑制要因
    • 使用済みアンプルのダンピングに関する懸念
  • COVID-19がアンプル包装市場に与える影響

第5章 市場の力学

  • 市場促進要因と市場抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • 医薬品包装の不正開封防止に対する需要
    • 政府の規制と規格
  • 市場抑制要因
    • 使用済みアンプルのダンピングに関する懸念

第6章 市場のセグメンテーション

  • 素材別
    • ガラス
    • プラスチック
  • エンドユーザー産業別
    • 医薬品
    • パーソナルケア、化粧品
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
  • 北米
    • エンドユーザー
      • 医薬品
      • パーソナルケア、化粧品
      • その他のエンドユーザー産業
    • 国名
      • 米国
      • カナダ
  • 欧州
    • エンドユーザー
      • 医薬品
      • パーソナルケア、化粧品
      • その他のエンドユーザー産業
    • 国名
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • エンドユーザー
      • 医薬品
      • パーソナルケア、化粧品
      • その他のエンドユーザー産業
    • 国名
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • エンドユーザー
      • 医薬品
      • パーソナルケア、化粧品
      • その他のエンドユーザー産業
    • 国名
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他のラテンアメリカ地域
  • 中東・アフリカ地域
    • エンドユーザー
      • 医薬品
      • パーソナルケア、化粧品
      • その他のエンドユーザー産業
    • 国名
      • サウジアラビア
      • エジプト
      • その他の中東・アフリカ地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Schott AG
    • Gerresheimer AG
    • Stevanato Group
    • ESSCO Glass
    • AAPL Solutions
    • Global Pharmatech Pvt Ltd
    • James Alexander Corporation
    • Nipro Pharma Packaging International NV

第8章 投資分析

第9章 市場の将来性

目次
Product Code: 51029

The ampoules packaging market was valued at USD 4.1 billion in 2021, and it is expected to reach a value of USD 6.27 billion by 2027 at a CAGR of 7.4%, during the forecast period (2022-2027). Packaging is considered to be a critical stage in the manufacturing process, where the value addition process is one of the significant trends. The pharmaceutical industry has been using ampoules, especially glass, for a very long period, as a primary packaging solution.

Key Highlights

  • The surge in government initiatives to increase the adoption of generic products, government support to start a generic medical store, and a high prevalence of infectious diseases in the region are some factors that are anticipated to boost the generic injectables market in the region, during the forecast period.
  • The emergence of plastic ampoules in the market has been to counter some of the concerns relating to glass particles entering the contents, during the breaking of the ampoules. This is expected to create an opportunity for plastic ampoules manufacturers and may be impacted by regulatory upgrades and standards present in the respective nation.
  • Since the usage of ampoules is profoundly impacted by its demand in the pharmaceutical and life sciences end users, the market remains highly inclined toward these end-users for demand variations.
  • Regulatory and advisory bodies overseeing vaccine quality and safety, governments across industrialized and developing countries, and pooled procurement agencies are some of the leading entities driving the demand for the vaccine market across the world. This is expected to give a boost to ampoule production capacity in the near term.
  • Asia-Pacific may witness significant growth in the market, as developing countries, such as India, witness exceptional growth in a pharmaceutical market where players, like SGD Pharma India Ltd., produces 4,000 metric ton of tubular vials and ampoules annually (corresponding to more than 700 million pieces at the Vemula glassworks of SGD Pharma (India)) to meet the demand for the ampoules in the market.
  • Likewise, manufacturers of ampoules are significantly investing in the capacity to expand their foothold in the market. For instance, Schott AG Kaisha planned to invest INR 50 crores in the plant, to set up a production capacity of 360 million ampoules.
  • The spread of COVID-19 has negatively impacted the market, due to disruptions in the supply chain initially as a result of delayed production, globally. However, the scenario changed significantly. For instance, FEVE (Federation of European manufacturers of glass containers and machine-made glass) called on the authorities to recognize the critical role of container glass manufacturing and subsequently led the manufacturing continuity across all plants to supply people with food, beverages, and pharmaceutical goods.

Key Market Trends

Plastic Ampoules Packaging to Hold a Significant Share

  • Demand for plastic ampoules is witnessing significant growth from the pharmaceutical industry, Features that led to increased pharmaceutical adoption are barrier against moisture, high dimensional stability, high impact strength, resistance to strain, low water absorption, transparency, resistance to heat and flame, and extension of expiry dates.​ Moreover, the high demand for low-cost packaging is another significant driver to the same.
  • Glass containers are characteristically fragile and have been found to cause concerns involving the drug and container interaction. These storage limitations have led to the growing interest in plastic ampoules that can be effectively filled, shipped, stored, and administered safely while following strict regulatory standards.
  • With an increase in liquid dosage forms, the need for plastic packaging is on the rise. These are often the preferred choice for premium products that require extreme protection from foreign particle interference.
  • Liquid/semisolid drug dosages are widely used for children for different medication needs. Children need smaller doses due to difficulty in swallowing tablets or capsules. Over the last few years, there has been increasing pressure to ensure that drugs are available in the form which is suitable for administration to children.​
  • On the other hand, unit dose parenteral packaging as a choice for consumers over multi-dose packaging has been increasing. Plastic ampoules offer fixed dosages that help pharmaceutical companies control costs by reducing drug overfill and inefficiencies in the manufacturing process. Therefore, the use of plastic ampoules is particularly advantageous for companies dealing with costly drugs.
  • For instance, in the United States, as per the Food and Drug Administration (FDA) regulations, unit dose plastic ampoules account for almost 24% for pharmaceutical packaging. The segment is expected to generate above-average growth opportunities to ampoule packaging.

Latin America To Show Significant Growth Over Long Term

  • In Latin America, the market growth is impacted, as the countries are proactively working to reduce these counterfeit medicine, vaccines, and drugs from reaching the consumers.
  • Brazil, for instance, is among the most prominent pharmaceutical markets in the region, with projections estimating it to emerge as a significant player on the global level. Brazil's pharmaceutical business is now positioned as the sixth in the world and is projected to be in the top five, by end of 2022.
  • Similarly, Mexico is globally positioned on 11th rank, on the list of countries in the pharmaceutical market. On the other hand, Argentina is considered the third-largest market in the region. These countries with the promising future of the pharmaceutical industry present a high opportunity for ampoules.
  • Moreover, Latin America's geriatric base is increasing rapidly. In 2010, 10% of the region's population was above 60 years, and by the end of 2040, this number is estimated to more than double, reaching 21%, according to Pharmaphorum. With this increasing aging population, chronic diseases are principally driven, because over 80% of adults aged over 60 years have at least one chronic disease.

Competitive Landscape

The ampoules packaging market is fragmented. The surge in government initiatives, and increasing demand for injectables and other medicines, provide lucrative opportunities in the ampoules packaging market. Overall, the competitive rivalry among existing competitors is high. Moving forward, expansion and mergers of large companies in different pharmaceutical industries are expected to increase the demand of ampoules packaging. Key players are Schott AG, Amposan SA, Gerresheimer AG, etc.

  • August 2021 - Serum Institute of India, the largest vaccine producer and manufacturer of biologics, had bought a 50% stake in the Indian packaging joint venture SCHOTT Kaisha. The joint venture between Germany's specialty glass company SCHOTT AG and Indian group Kaisha, manufactures pharma packaging products such as vials, syringes, ampoules and cartridges used to package life-saving medications.
  • May 2021 - Japan-based packaging company Nipro PharmaPackaging had acquired Croatian glass pharmaceutical packaging manufacturer Piramida. Under the ownership of Blue Sea Capital private equity fund, Piramida got a modernisation of its facilities, welcomed eight new production lines, and witnessed a strong development of its ampoules and vials business. This led the company being ranked among the top five largest ampoule manufacturers for the pharmaceutical industry in the European market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Demand for Tamper-proof Pharmaceutical Product Packaging
    • 4.3.2 Commodity Value of Glass Increased with Recyclability
    • 4.3.3 Government Regulations and Standards
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Concerns Regarding Dumping of Used Ampoules
  • 4.5 Impact of the COVID-19 on the Ampoules Packaging Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 5.2 Market Drivers
    • 5.2.1 Demand for Tamper-proof Pharmaceutical Product Packaging
    • 5.2.2 Government Regulations and Standards
  • 5.3 Market Restraints
    • 5.3.1 Concerns Regarding Dumping of Used Ampoules

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material
    • 6.1.1 Glass
    • 6.1.2 Plastic
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Pharmaceutical
    • 6.2.2 Personal Care and Cosmetic
    • 6.2.3 Other End-user Industries
  • 6.3 Geography
  • 6.4 North America
    • 6.4.1 End User
      • 6.4.1.1 Pharmaceutical
      • 6.4.1.2 Personal Care And Cosmetic
      • 6.4.1.3 Other End-user Industries
    • 6.4.2 Country
      • 6.4.2.1 United States
      • 6.4.2.2 Canada
  • 6.5 Europe
    • 6.5.1 End User
      • 6.5.1.1 Pharmaceutical
      • 6.5.1.2 Personal Care And Cosmetic
      • 6.5.1.3 Other End-user Industries
    • 6.5.2 Country
      • 6.5.2.1 United Kingdom
      • 6.5.2.2 France
      • 6.5.2.3 Germany
      • 6.5.2.4 Rest Of Europe
  • 6.6 Asia Pacific
    • 6.6.1 End User
      • 6.6.1.1 Pharmaceutical
      • 6.6.1.2 Personal Care And Cosmetic
      • 6.6.1.3 Other End-user Industries
    • 6.6.2 Country
      • 6.6.2.1 China
      • 6.6.2.2 India
      • 6.6.2.3 Japan
      • 6.6.2.4 Rest Of Asia Pacific
  • 6.7 Latin America
    • 6.7.1 End User
      • 6.7.1.1 Pharmaceutical
      • 6.7.1.2 Personal Care And Cosmetic
      • 6.7.1.3 Other End-user Industries
    • 6.7.2 Country
      • 6.7.2.1 Brazil
      • 6.7.2.2 Mexico
      • 6.7.2.3 Rest Of Latin America
  • 6.8 Middle East and Africa
    • 6.8.1 End User
      • 6.8.1.1 Pharmaceutical
      • 6.8.1.2 Personal Care And Cosmetic
      • 6.8.1.3 Other End-user Industries
    • 6.8.2 Country
      • 6.8.2.1 Saudi Arabia
      • 6.8.2.2 Egypt
      • 6.8.2.3 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles*
    • 7.1.1 Schott AG
    • 7.1.2 Gerresheimer AG
    • 7.1.3 Stevanato Group
    • 7.1.4 ESSCO Glass
    • 7.1.5 AAPL Solutions
    • 7.1.6 Global Pharmatech Pvt Ltd
    • 7.1.7 James Alexander Corporation
    • 7.1.8 Nipro Pharma Packaging International NV

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET