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市場調査レポート
商品コード
1432899

コントラクトパッケージング:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Contract Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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コントラクトパッケージング:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

コントラクトパッケージング市場規模は、2024年に733億2,000万米ドルと推計され、2029年には1,112億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024~2029年)のCAGRは8.69%で成長しています。

Contract Packaging-Market

COVID-19パンデミックの発生に伴い、コントラクトパッケージング市場は驚異的な成長を示しています。eコマース市場は、消費者の大半が買い物のためにオンラインチャネルを好むようになった鎖国と社会的距離の規範のおかげで、ブームを取っており、企業は増大する需要を満たすために包装のエンドツーエンドまたはスタンドアロンサービスをアウトソーシングしています。

主なハイライト

  • しかし、パンデミックは様々な企業の自動化計画に影響を及ぼし、調査した市場には最小限の影響しか与えていないです。Association for Packaging and Processing Technologies(PMMI)の調査によると、CPG企業の約67%が自動化計画を保留しています。
  • 世界のコントラクトパッケージング市場の成長は、通常、包装作業を第三者業者に委託している製造企業の嗜好の変化に主に影響されています。これは、製造業者がコストの最適化と中核事業にますます重点を置くようになっているためです。コントラクトパッケージングにはいくつかの利点があります。第一に、メーカーの運営コストを削減できます。多くの場合、包装業務をコントラクトパッケージング業者に委託し、機械や人件費を削減することで、運営コストは7%から9%も削減できると推定されています。
  • 第二に、特に飲食品の場合、包装規制は急速に進化しています。このような厳しい規則や規範を満たすには、何度も検査や品質チェック作業を行う必要があります。包装業務をアウトソーシングすることで、このような規制(ミルスペック包装としても知られる)を満たすための多忙な作業は包装受託業者に引き継がれ、より多くのメーカーが社内の包装業務よりも包装受託を好む動機付けとなっています。
  • さらに、包装業界は急速に成長しており、多くの新製品や新技術が導入されています。そのため、包装会社は、変化する顧客ニーズに対応するため、常に最新の情報を入手する必要があります。都市化、可処分所得の増加、便利で開けやすいパッケージへの嗜好といった要因が、市場の新たな動向を形成しています。
  • 環境問題に対する消費者の意識の高まりは、経済的なパッケージングオプションに対する生産者の需要とともに、コントラクトパッケージ業者に地球に優しい代替品や環境に配慮したパッケージデザインの採用を促しています。さらに、持続可能性とカスタマイズは、コントラクトパッケージング市場にプラスの影響を与え続け、パーソナルケアや飲食品などの消費者向けパッケージ商品での使用が予測期間中に伸びると思われます。2020年6月、CPA、The Association for Contract Packagers, and Manufacturers、The European CoPackers Association(ECPA)は、それぞれの地域におけるコントラクトパッケージング・受託製造業界の認知度と利用を高めるために協力しました。これは、各団体の会員が新技術に投資し、持続可能性を業務に導入する機会を提供するものです。
  • また、ベンダーは市場で存在感を保つため、買収や地理的拡大にも注力しており、その結果、市場は徐々に統合されつつあります。例えば、2020年3月、ウィンストン・セーラムのサウス・アトランティック・パッケージング社(SAPC)は、パッケージング、キッティング、アッセンブリー、倉庫ソリューションを提供するコントラクト・パッケージング会社で、フロリダを拠点とするバーサタイル・パッケージャーズを買収しました。SAPCにとっては絶好のロケーションとなります。

コントラクトパッケージング市場の動向

医薬品が大きな成長を維持する見込み

  • 製薬業界における進歩や研究の成長により、従来品よりも優れた性能を持つ新薬のイントロダクションが登場しています。最近の医学の進歩や、多くの病気や欠乏症に対してすでに利用可能な医薬品への追加は、医薬品を包装する必要性が急速に高まっているため、間接的に包装受託市場を牽引しています。
  • 様々な製薬会社は現在、医薬品の包装に特化した熟練した労働力を持つ企業に最終製品の包装業務を委託しています。医薬品の包装は、患者が消費する製品として安全でなければならないため、極めて重要な側面です。
  • 北米では、2020年末までに50品目近くのよく知られた処方箋の多い医薬品が特許切れになると推定されており、コントラクトパッケージング業者にとってビジネスチャンスが生まれています。患者のコンプライアンスや服薬アドヒアランスが悪いと、入院の増加や病気の悪化につながります。メーカーが医薬品の安全性と保護に注力し続けていること、そして最新の政府規制が、包装のアウトソーシング要件の要因となっています。米国食品医薬品局(FDA)の規制に従い、医薬品はより安全な保護のために、溶剤、グリース、化学物質、熱に対して不浸透性で耐性のあるハイバリア包装材料とシーラントが必要です。
  • 2020年2月下旬以降、米国の製薬メーカーは中国に依存しているため、供給不足のリスクが高く、今後3ヶ月間続く可能性があります。その間、FDAは米国の医薬品・医療機器メーカーに対し、API調達の代替案を評価し、計画するよう求めました。
  • 医療機器に関しては、FDAは中国全土の63のメーカーと72の施設を認定し、供給が途絶えた場合の不足を避けるために、必要不可欠な機器の在庫の積み増しについて連絡を受けました。しかし、このような対策とは逆に、原薬供給アウトソーシングメーカーであるC2ファーマは、米国政府のコロナウイルスへの対応により、同国の医薬品サプライチェーンが再編される可能性があると見ています。

北米が最大のシェアを占める

  • 北米のコントラクトパッケージングセクターは、飲食品、医薬品、ビューティーケアなどの分野における包装需要の増加により急速に成長しています。米国とカナダの様々なコントラクトパッケージング企業は、厳しい事業環境に適応することを学んできました。企業はまた、激しい世界競争、コスト圧力、OEMからの非常に可変的な需要に関して認識しています。このような環境は、米国のコントラクトパッケージング市場を大幅に拡大しています。Langen GroupやPersson Innovationなど、多くの欧州企業はすでに米国に投資しています。
  • このような安定性、需要の増加、製造企業のコントラクトパッケージング業者に対する嗜好の変化により、米国のコントラクトパッケージング市場は安定した成長が見込まれています。また、米国政府は医薬品の表示や包装にさまざまな法律や規制を設けています。また、米国政府は医薬品の表示や包装に関して様々な法律や規制を設けており、この地域の製薬会社では社内に包装設備がないため、コントラクトパッケージングの需要にプラスの影響を与える可能性があります。
  • 2020年2月、ビッグ・ビバレッジズ・コントラクト・マニュファクチャリング(BBCM)はノースカロライナ州に新たな飲料共同包装施設を開設すると発表しました。BBCMの新施設では、まず1分間に1,200缶の生産が可能な高速缶ライン1本からスタートし、今後18ヶ月の間に2本目、3本目のラインを追加する予定です。BBCMは、全国および地域の大口顧客向けに様々な缶飲料製品を提供する計画です。BBCMは2020年第2四半期後半にフル稼働する予定で、最初の生産ラインは80%が完売しています。
  • 2020年1月、米国に本社を置くHCI Equity Partnersが支援するMSI ExpressがPower Packagingを買収しました。MSIエクスプレスは、シェルフステーブル・ヒトフードやペットフードの分野で有名ブランドのコントラクトパッケージングや受託製造サービスを提供しています。パワー・パッケージング社の買収により、MSIエクスプレスは地理的プレゼンス、能力、顧客関係をさらに拡大しました。また、パワー社の買収により、MSIエクスプレスは粉末飲料、スープ・ベース、ベーキングミックス、飲料ミックス、コーヒー・紅茶、外食用飲料、ディナーキット、パスタ、米飯、総菜、サラダドレッシングといった新たな食品カテゴリーにも参入することになります。

コントラクトパッケージング業界の概要

コントラクトパッケージング市場は適度に断片化されており、国内外に多数のベンダーが存在します。同市場に参入している企業は、提携や合併によって地理的な近接性を継続的に拡大しています。中小企業だけでなく、様々な既存企業の間でアウトソーシング活動が成長するにつれて、調査された市場は、信頼性の高い、迅速なサービスを提供するという点で、大きな競争を目の当たりにしており、競争市場となっています。全体として、代替品の脅威は緩やかであり、予測期間中に成長すると予想されます。

  • 2020年6月- ジョーンズ・ヘルスケア・グループは、完全統合型2レーンUhlmannブリスター包装ラインを含む包装サービス提供に大規模な投資を行った。この完全自動化された設備により、臨床的にも商業的にも、より複雑な医薬品の剤形やレジームが進化する中、需要急増や独自のブリスターの組み合わせに対応する能力が向上します。
  • 2020年5月- シャープ(UDGヘルスケアPLC)は、クオリティ・パッケージング・スペシャリスト・インターナショナルLLC(QPSI)から医薬品包装施設を買収。この施設は160,000平方フィートの面積を有し、完全な薬事承認を受けています。複数の二次包装ラインに12の一次生産拠点があり、瓶詰め、ブリスター加工、バイアルラベリング、医療機器キッティングを含む一次および二次医薬品包装、さらにシリアル化サービスを提供します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 非中核事業のアウトソーシングにより競合優位性を得ようとする企業
    • eコマース業界からの需要の増加
    • 最新技術と革新的パッケージングへのニーズの高まり
  • 市場抑制要因
    • 厳しい政府規制
    • 自社パッケージングとの競合
  • 業界の規制と基準
  • コントラクトパッケージングの進化

第6章 市場セグメンテーション

  • 包装別
    • 一次包装
    • 二次包装
    • 三次包装
  • エンドユーザー産業別
    • 食品
    • 飲料
    • 医薬品
    • 家庭用品・パーソナルケア
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • オランダ
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Aaron Thomas Company
    • Multipack Solutions LLC
    • Pharma Tech Industries Inc.
    • Reed Lane Inc.
    • Sharp Packaging Services
    • UNICEP Packaging LLC
    • Green Packaging Asia
    • Jones Healthcare Group
    • Stamar Packaging Inc.
    • Budelpack Poortvliet BV
    • Complete Co-Packing Services Ltd

第8章 投資分析

第9章 将来展望

目次
Product Code: 55327

The Contract Packaging Market size is estimated at USD 73.32 billion in 2024, and is expected to reach USD 111.22 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.69% during the forecast period (2024-2029).

Contract Packaging - Market

With the outbreak of the COVID-19 pandemic, the contract packaging market has witnessed tremendous growth, as the e-commerce market has taken a boom, owing to lockdown and social distancing norms where the majority of the consumers has been preferring online channel for shopping, and companies have been outsourcing their packaging end to end or standalone services to meet the growing demand.

Key Highlights

  • However, the pandemic impacted the automation plans for various company, which has some minimalistic effect in the market studied. According to the Association for Packaging and Processing Technologies (PMMI) survey, around 67% of CPG companies have put automation plans on hold than win comparison to 23% of SMEs.
  • Growth in the global contract packaging market is mainly influenced by the changing preferences of manufacturing firms, who usually outsource packing activities to third-party players. This is because manufacturers are increasingly focusing on cost optimization and their core business. Contract packaging provides several advantages. Firstly, it reduces the operational costs of the manufacturers. In many cases, it is estimated that the operational costs can be reduced by as much as 7% to 9% through outsourcing packaging activities to contract packagers and the decreasing costs of machines and labor costs.
  • Secondly, packaging regulations, especially in the case of food and beverage products, are evolving rapidly. Meeting such stringent rules and norms require several inspection and quality check operations. By outsourcing packaging activities, the hectic task of meeting such regulations (also known as mil-spec packaging) is passed on to the contract packaging agency, motivating more manufacturers to prefer contract package over in-house packaging activities.
  • Moreover, the packaging industry is rapidly growing, with many new products and technologies being introduced. Therefore, packaging companies need to stay updated to meet the changing needs of customers. Factors, such as urbanization, increasing disposable incomes, and preference for convenient and easy-to-open packages, shape new trends in the market.
  • Raising consumer awareness about environmental concerns, along with the producers' demand for economical packaging options, is impelling contract packagers to adopt earth-friendly alternatives and eco-sensitive package designs. Furthermore, sustainability and customization are likely to continue to positively impact the contract packaging market, leading to growth in use in consumer-packaged goods, such as personal care and food and beverages, over the forecast period. In June 2020, CPA, The Association for Contract Packagers, and Manufacturers and The European CoPackers Association (ECPA) collaborated to increase the awareness and use of the contract packaging and contract manufacturing industry in their respective regions. This presents an opportunity for the members of each organization to invest in new technologies and introduce sustainability into their operations.
  • To remain relevant in the market, vendors are also focusing on acquisitions and geographical expansions, due to which the market is gradually consolidating. For instance, in March 2020, South Atlantic Packaging Corp. (SAPC) in Winston-Salem, a contract packaging company that offers to package, kitting, assembly, and warehousing solutions, bought Florida-based Versatile Packagers. It provides an excellent location for SAPC.

Contract Packaging Market Trends

Pharmaceutical is Expected to Hold Significant Growth

  • The growth in advancement and research in the pharmaceutical industry has resulted in the introduction of new drugs, with more exceptional performance compared to their predecessors. Recent improvements in medical sciences and additions to medicines already available for numerous diseases and deficiencies drive the contract packaging market, indirectly, as the necessity of packaging the drugs has multiplied rapidly.
  • Various pharmaceutical companies are now outsourcing the job of packaging end-products to companies skilled labor specialized in handling the packaging of medicines. The pharmaceutical packaging of drugs is a vital aspect, as the product should be safe for patient's consumption.
  • In North America, it is estimated that by the end of 2020, nearly 50 well-known, highly-prescribed drugs will go off-patent, which creates opportunities for contract packagers. Poor patient compliance or medication adherence can lead to increased hospitalization and worsening of the disease. Manufacturers' ongoing focus on drug safety and protection, and the latest government regulations, are the factors for the outsourcing packaging requirements. As per the Food and Drug Administration (FDA) regulations in the United States, pharmaceutical drugs need high barrier packaging materials and sealants that are impermeable and resistant to solvents, grease, chemicals, and heat for better security protection.
  • Since late February 2020, U.S. pharmaceutical manufacturers, being dependent on China, have a high risk of supply shortages, which may continue over the next three months. In the meantime, the FDA asked U.S. pharmaceutical and medical device manufacturers to evaluate and plan for API sourcing alternatives.
  • Concerning medical devices, FDA recognized 63 manufacturers and 72 facilities across China, which were contacted for essential devices inventory pileup, to avoid shortage in case of a supply disruption. However, contrary to such measures being taken, C2 Pharma, an API supplier outsourcing manufacturer, observed that the U.S. government's coronavirus response could realign the country's pharmaceutical supply chain.

North America to Account for the Largest Share

  • The contract packaging sector in North America is rapidly growing due to the increasing demand for packaging in segments, like food and beverages, pharmaceuticals, beauty care, and other sections. Various contract packaging companies in the United States and Canada have learned to adapt to challenging business conditions. The companies are also getting aware regarding the intense global competition, cost pressures, and highly variable demand from OEMs. This environment is significantly increasing the contract packaging market in the United States. Many European companies, such as Langen Group and Persson Innovation, have already invested in the United States.
  • Owing to the stability, rising demand, and changing the preference of manufacturing firms toward contract packagers, the U.S. contract packaging market is expected to witness steady growth. Also, the U.S. government has placed various laws and regulations on the labeling and packaging of the drugs. This could create a positive impact on the demand for contract packaging, owing to the inability of an in-house packaging facility for few pharmaceutical companies in this region.
  • In February 2020, Big Beverages Contract Manufacturing (BBCM) announced the opening of its new beverage co-packing facility in North Carolina. In their new facility, BBCM will begin with one highspeed can-line capable of producing 1,200 cans per minute with plans to add lines two and three over the next 18 months. BBCM plans to provide a variety of canned beverage products for large national and regional customers. BBCM will be fully operational in late Q2 2020, and its first production line is 80% sold out.
  • In January 2020, MSI Express, backed by HCI Equity Partners, which is headquartered in the United States, has acquired Power Packaging. MSI Express is a provider of contract packaging and contract manufacturing services for well-known brands in the shelf-stable human and pet food space. The acquisition of Power Packaging further expands MSI Express's geographical presence, capabilities, and customer relationships. Power also brings MSI Express into new food categories such as powdered beverages, soups and bases, baking mixes, beverage mixes, coffees and teas, foodservice beverages, dinner kits, pasta, rice, side dishes, and salad dressings.

Contract Packaging Industry Overview

The contract packaging market is moderately fragmented, with the presence of many domestic and international vendors. The companies in the market are continually expanding their geographical proximity with the help of partnerships and mergers. With the growth of outsourcing activities among various established players, as well as SMB, the market studied has been witnessing significant competition, in terms of providing reliable and speed of services, making it a competitive market. Overall, the threat of substitutes is moderate and is expected to grow during the forecast period.

  • June 2020 - Jones Healthcare Group made a major investment in its packaging services offering which includes a fully integrated two-lane Uhlmann blister packaging line. The fully automated equipment will improve the firm's capacity to manage surges regarding the demand and unique blister combinations, as more complex pharmaceutical dosage forms and regimes are evolving clinically and commercially.
  • May 2020 - Sharp (UDG Healthcare PLC) acquired a pharmaceutical packaging facility from Quality Packaging Specialists International LLC (QPSI). The facility covers an area of 160,000 sq. ft and has full regulatory approval. It encompasses 12 primary production sites for multiple secondary packaging lines to offer both primary and secondary pharmaceutical packaging, including bottling, blistering, vial labeling, and medical device kitting, as well as serialization services.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Companies Looking to Gain Competitive Advantage by Outsourcing Non-core Operations
    • 5.1.2 Increasing Demand from the E-commerce Industry
    • 5.1.3 Increasing Need for Latest Technology and Innovative Packaging
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Stringent Government Regulations
    • 5.2.2 Competition from In-house Packaging
  • 5.3 Industry Regulations and Standards
  • 5.4 Evolution of Contract Packaging

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Packaging
    • 6.1.1 Primary
    • 6.1.2 Secondary
    • 6.1.3 Tertiary
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Pharmaceutical
    • 6.2.4 Household and Personal Care
    • 6.2.5 Other End-user Industries
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 Germany
      • 6.3.2.2 United Kingdom
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Netherlands
      • 6.3.2.5 Italy
      • 6.3.2.6 Spain
      • 6.3.2.7 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 India
      • 6.3.3.3 Japan
      • 6.3.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Aaron Thomas Company
    • 7.1.2 Multipack Solutions LLC
    • 7.1.3 Pharma Tech Industries Inc.
    • 7.1.4 Reed Lane Inc.
    • 7.1.5 Sharp Packaging Services
    • 7.1.6 UNICEP Packaging LLC
    • 7.1.7 Green Packaging Asia
    • 7.1.8 Jones Healthcare Group
    • 7.1.9 Stamar Packaging Inc.
    • 7.1.10 Budelpack Poortvliet BV
    • 7.1.11 Complete Co-Packing Services Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK