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市場調査レポート
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1432947

モバイルコラボレーション:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Mobile Collaboration - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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モバイルコラボレーション:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

モバイルコラボレーション市場規模は、2024年に610億1,000万米ドルと推定され、2029年までに1,041億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に11.29%のCAGRで成長します。

モバイルコラボレーション- マーケット

ますますモバイル化が進み、包括的なビジネスの世界では、モバイルコラボレーションがあらゆる組織にとって不可欠なものになってきています。モバイルコラボレーションは、音声、ビデオ、データ通信を統合することにより、市場を前進させるさまざまな機能を提供します。

主なハイライト

  • BYOD(Bring Your Own Device)という新たな動向は、典型的な職場のパラダイムの変化を補完する完璧なモデルであり、市場の成長を促進すると予想されています。デスクトップからモバイルへの急速な移行に伴い、BYODにより、さまざまな組織のさまざまな従業員が使い慣れたデバイスを使用できるようになり、コラボレーションと全体的な生産性が向上し、イノベーションが促進されます。
  • さらに、モバイルコラボレーションソリューションを適切に導入すると、業務運営が改善され、従業員の満足度が向上する可能性があります。
  • 現在、さまざまな組織の従業員が柔軟な働き方を期待している一方で、組織は従業員のニーズを満たすソリューションの提供に注力しています。従業員はいつでも、地理的にどこからでも、好みのデバイスで効率的なソリューションにアクセスできるようになるため、この傾向は生産性の向上につながると予想されており、これが調査対象市場の成長を促進する主な要因となっています。

モバイルコラボレーション市場の動向

小売部門は高い成長が見込まれる

  • モバイルコラボレーションサービスにより、小売業者はコラボレーションのためのより優れたプラットフォームにアクセスし、よりスマートな方法でシームレスに対話できるようになります。さらに、モバイルやタブレットなどの仮想デバイスを使用することでコストが削減され、企業全体での柔軟な拡張が可能になります。
  • 顧客の購買動向の変化により、現代の小売業界は単一のインタラクションポイントからウェブやソーシャルメディアなどのオムニチャネルインタラクションへのダイナミックな移行をもたらしました。消費者の需要の高まりにより、あらゆるチャネルにわたってショッピング体験を強化する必要性が生じています。
  • モバイルコラボレーションは、サーバーベースのアプリケーション、電話、インスタントメッセージング、電子メール、ビデオなどのすべての通信およびネットワーキングリソースを1つのインフラストラクチャに結合するサービス/ソリューションです。複数の機能が1つのサービスで提供されるため、小売業界におけるモバイルコラボレーションサービスの採用は世界的に増加しており、調査対象市場の成長を促進しています。
  • さらに、小売売上高(eコマース)の増加に伴い、モバイルコラボレーションによって顧客エクスペリエンスが向上し、大幅なコスト削減と柔軟性が提供される可能性があるため、市場はプラスの成長が見込まれています。

北米が最大の市場シェアを保持すると予想される

  • 北米市場は、次世代テクノロジーの高度な採用と同地域における大手企業の存在により、力強い成長が見込まれており、優れた成長機会となるはずです。
  • さらに、この地域は、地域内の中小企業の小売業者にリソースと予算の制約が課されているため、地域全体のモバイル通信サービス市場の重要な推進力となっています。
  • この市場は、地域全体でモバイルコラボレーションサービスに投資し、提供するIBMのような大手企業によって牽引されています。さらに、IBMは、Cisco Systemsとの連携を通じて、重要な情報を見つけて作業環境との連携を維持するための消費者向けソフトウェアシステムを提供しています。
  • さらに、この地域全体で柔軟な勤務形態に対する需要が高まっていることが、この市場の成長を促進しています。従業員が労働条件の柔軟性を求めるにつれ、モバイルコラボレーションツールの使用が増えています。これらのツールを使用すると、スタッフはいつでもどこでも都合よく働くことができ、ワークライフバランスと従業員の満足度を向上させることができます。
  • 職場での革新を図り、競争力を維持するために、この地域の他の企業は、クラウド共有、スマートデバイス、またはモバイルを介したコラボレーションのツールとしてモビリティを使用できる機能を従業員に提供しています。これは間接的にモビリティコラボレーションサービスの利用の増加につながりました。この地域の市場は、より大きな規模と可用性を活用するハイブリッドクラウドモデルへの傾向により成長し続けています。

モバイルコラボレーション業界の概要

モバイルコラボレーション市場は、大小を問わず多くのプレーヤーが国内および国際市場でビジネスを展開しているため、適度な競争が見られます。市場は適度に集中しており、大手企業が製品イノベーション、サービスイノベーション、合併・買収などの主要戦略を採用しています。市場の主要なプレーヤーとしては、Cisco Systems Inc.、Microsoft Corporation、IBM Corporationなどが挙げられます。

2019年 6月、Microsoft CorporationとOracle Corporationは、クラウド相互運用性パートナーシップを発表しました。これにより、顧客はMicrosoft AzureとOracle Cloud全体でミッションクリティカルなエンタープライズワークロードを移行して実行できるようになります。企業は、AnalyticsやAIなどのAzureサービスをAutonomous DatabaseなどのOracle Cloudサービスにシームレスに接続できます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と市場抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • BYODアプリケーションの需要増加
    • スマートデバイス販売の拡大
  • 市場抑制要因
    • 市場成長の課題となるセキュリティへの懸念
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • ソリューション別
    • ポータルとイントラネットプラットフォーム
    • ファイル共有と同期
    • エンタープライズビデオ
    • 企業内ソーシャルネットワーク
    • その他のソリューション
  • サービス別
    • マネージドサービス
    • プロフェッショナルサービス
  • エンドユーザー産業別
    • BFSI
    • 公共部門
    • ヘルスケア
    • エネルギー・公益事業
    • 小売
    • IT・通信
    • 旅行・ホスピタリティ
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Cisco Systems Inc.
    • Avaya Inc.
    • Microsoft Corporation
    • NEC Corporation
    • IBM Corporation
    • Siemens AG
    • Oracle Corporation
    • Alcatel-Lucent SA
    • Ribbon Communications LLC

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 56292

The Mobile Collaboration Market size is estimated at USD 61.01 billion in 2024, and is expected to reach USD 104.16 billion by 2029, growing at a CAGR of 11.29% during the forecast period (2024-2029).

Mobile Collaboration - Market

Mobile collaboration is becoming indispensable for every organization in this increasingly mobile and inclusive business world. By converging voice, video, and data communications, mobile collaboration provides various functionalities driving the market forward.

Key Highlights

  • The emerging trend of BYOD (Bring Your Own Device), which is a perfect model to complement the shifting paradigm of a typical workplace, is expected to drive market growth. With the rapid transition from desktop to mobile, BYOD allows various employees in different organizations to use the devices they are familiar with, which improves collaboration and general productivity and drives innovation.
  • Moreover, the results of a well-deployed mobile collaboration solution may improve business operations and raise employee satisfaction levels.
  • Currently, employees across various organizations expect flexible working alternatives, while organizations focus on providing solutions that meet the needs of the employees. This trend is expected to increase productivity, as employees are likely to have accessibility to efficient solutions on their preferred devices at any point in time from any geographical location, which is a primary factor driving the growth of the market studied.

Mobile Collaboration Market Trends

Retail Segment is Expected to Witness High Growth

  • Mobile collaboration services enable retailers to access a better platform for collaboration and smarter ways to interact seamlessly. Moreover, using virtual devices like mobiles and tablets reduces costs and enables flexible expansions across enterprises.
  • The changing customer-purchasing trends have resulted in a dynamic shift in the modern retail industry from a single point of interaction to omnichannel interactions, such as the web or social media. The increasing consumer demand has created the need for an enhanced shopping experience across all channels.
  • Mobile collaboration is a service/solution that combines all communication and networking resources, such as server-based applications, telephone, instant messaging, email, and video, into a single infrastructure. With multiple features offered in a single service, the adoption of mobile collaboration services in the retail industry is growing globally, thus fueling the growth of the market studied.
  • Moreover, with the increasing retail sales (e-commerce), the market is expected to have positive growth, as mobile collaboration has the potential to improve the customer experience and provide significant cost savings and flexibility.

North America is Expected to Hold the Largest Market Share

  • The market in North America is forecast to grow strongly due to the high adoption of next-generation technology and the presence of major players in that Region, which should provide an excellent growth opportunity.
  • Moreover, the Region, owing to the resources and budgetary constraints imposed on small and midsized retailers in the Region, which is an essential driver of the market for mobile telecommunications services across the Region
  • The market is driven by large players like IBM, which invests in and provides Mobile Collaboration services throughout the Region. In addition, IBM offers consumer software systems to locate key information and remain in touch with the work environment through its collaboration with Cisco Systems.
  • Moreover, The growing demand for flexible work arrangements throughout the Region is helping to fuel this market growth. Mobile collaboration tools are increasingly used as employees seek greater flexibility in working conditions. These tools enable staff to work wherever and whenever convenient to improve working-life balance and employee satisfaction.
  • To innovate at work and maintain competitiveness, other companies in this Region are equipping their employees with the ability to use mobility as a tool for collaboration via cloud sharing, Smart Devices, or Mobiles. This has indirectly led to an increase in the use of mobility collaboration services. The Region's market continues to grow due to the trend toward Hybrid Cloud Models to exploit greater scale and availability.

Mobile Collaboration Industry Overview

The mobile collaboration market is moderately competitive, owing to many small and large players running their businesses in the domestic and international markets. The market is moderately concentrated, with major players adopting key strategies, such as product innovation, service innovation, and mergers and acquisitions. Some of the major players in the market are Cisco Systems Inc., Microsoft Corporation, and IBM Corporation, among others.

In June 2019, Microsoft Corporation and Oracle Corporation announced a cloud interoperability partnership, enabling customers to migrate and run mission-critical enterprise workloads across Microsoft Azure and Oracle Cloud. Enterprises could seamlessly connect Azure services, like Analytics and AI, to Oracle Cloud services, like Autonomous Databases.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Increased Demand for BYOD Applications
    • 4.3.2 Growing Smart Devices Sales
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Security Concerns to Challenge the Market Growth
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Solution
    • 5.1.1 Portals and Intranet Platform
    • 5.1.2 File Sharing and Synchronization
    • 5.1.3 Enterprise Video
    • 5.1.4 Enterprise Social Network
    • 5.1.5 Other Solutions
  • 5.2 By Services
    • 5.2.1 Managed Services
    • 5.2.2 Professional Services
  • 5.3 By End-user Industry
    • 5.3.1 BFSI
    • 5.3.2 Public Sector
    • 5.3.3 Healthcare
    • 5.3.4 Energy and Utilities
    • 5.3.5 Retail
    • 5.3.6 IT and Telecom
    • 5.3.7 Travel and Hospitality
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Cisco Systems Inc.
    • 6.1.2 Avaya Inc.
    • 6.1.3 Microsoft Corporation
    • 6.1.4 NEC Corporation
    • 6.1.5 IBM Corporation
    • 6.1.6 Siemens AG
    • 6.1.7 Oracle Corporation
    • 6.1.8 Alcatel-Lucent SA
    • 6.1.9 Ribbon Communications LLC

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS