表紙:シリアルバーの市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1190272

シリアルバーの市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Cereal Bar Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 158 Pages | 納期: 2~3営業日

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シリアルバーの市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 158 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

シリアルバーの世界市場は、今後5年間でCAGR8.9%を記録すると予測されています。

シリアルバーは、従来の朝食の代わりとして消費されています。シリアルバーを生産する企業は、栄養価が高く、健康に有益で、美味しい、いくつかのオーダーメイドの製品を提供しています。発展途上地域では、人々はシリアルバーを完全に認識しておらず、ビスケットやチップスのような伝統的なスナックアイテムをまだ消費しているため、調査した市場はまだその潜在的な成長に到達していないのです。世界的には、グラノーラとミューズリーで作られたシリアルバーが、その味、栄養価、機能性により、長年にわたって強い成長を観察してきました。ドライフルーツのような有機食材を使用したシリアルバーは、予測期間中に需要が増加することが観察されています。

また、シリアルバー製品は、筋肉を修復する特性や低脂肪・低繊維の処方により、消化しやすく、ワークアウトに最適なスナックとして機能するため、スポーツやワークアウトに関わる消費者向けの製品として販売されています。また、シリアルバーは、他のプロテインバーと比較して粗タンパク質含有量が高く、食事にタンパク質含有量を追加するよう消費者を誘惑しています。これらのバーは、物理的なエネルギーを高め、栄養を与え、脂肪、炭水化物、ミネラル、ビタミンの組み合わせと一緒にタンパク質を与え、シリアルバー市場を牽引しています。

主な市場動向

外出先や少量の間食に対する需要の高まり

シリアルバーなどの栄養バーは、特に労働者階級、10代の子供、ホステルに住む人々、独身者などの間で非常に人気が高まっています。これらの栄養バーは、持ち運びに便利で、多くの場合、外出先での手軽な食事や、空腹をしのぐための即時消費の選択肢として、より健康的な選択肢を提供しています。また、グラノーラバーは、便利で健康的な栄養食品として、子供たちのお弁当のおかずとして広まってきています。企業は、特に子供向けに、おいしい味と栄養を工夫したさまざまな製品を発売しています。例えば、2021年には、イスラエルのNutritional Growth Solutions(NGS)が、子供の成長期の体に必要な成長を促す栄養素を含む特許取得済みのスナックバーを発売しました。

様々な種類とフレーバーが利用可能であることも、調査された市場を推進する要因の一つとなっています。食物繊維が豊富なスナックの需要の高まりと、シリアルバーの利点に関する認知度の向上が、シリアルバー市場の成長を促進する主な要因となっています。ライフスタイルの変化、西洋化、低脂肪シリアルバーなどの付加価値製品に対する需要の高まり、発展途上地域における健康的なスナックの需要の伸び、そして増え続ける世界人口は、市場促進要因として作用する重要な要素です。

北米が最大の市場シェアを占めています。

北米のシリアルバー市場は、消費者の便利で持ち運び可能なスナックオプションへのニーズにより、成長を示しました。また、シリアルバーとエナジーバーは、同地域で最も人気のあるスナックです。新製品、低脂肪シリアルバーの需要の増加、外出先での朝食の人気の高まり、間食文化の変化、計画的・衝動的な購入決定を促す幅広い小売流通が、北米で調査された市場を牽引する可能性があります。北米では米国がシェアの大半を占めており、幅広い製品群の革新と入手が可能です。Kellogg's、Nestle、General Mills、Clif Bar and Co.などのプレーヤーは、製品マーケティング戦略を採用しています。

競合情勢

シリアルバー市場には、The Kellogg Company、General Mills、Clif Bar &Companyといった大手企業が存在します。市場は、相当数の地域の中小規模のプレーヤーから高い競争を示しています。市場の主要プレイヤーは、健康志向が高まる地域の消費者の間で高まる健康的で自然な製品に対する需要に応えるため、「ビーガン」「ナチュラル」「オーガニック」「フリーフロム」などのクリーンラベルの製品を含む製品ポートフォリオの刷新に注力しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • グラノーラ/ミューズリーバー
    • その他のバー
  • 流通チャネル別
    • コンビニエンスストア
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • PepsiCo Inc.
    • The Kellogg Company
    • General Mills Inc.
    • Clif Bar & Company
    • Freedom Nutritional Products Limited
    • Sproutlife Foods Private Limited(Yoga Bar)
    • Kind LLC
    • NuGo Nutrition
    • Post Holdings
    • Simply Good Foods Co(Atkins Nutritionals Inc.)

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 50177

The global cereal bar market is projected to record a CAGR of 8.9% during the next five years.

Cereal bars are being consumed as replacements for traditional breakfast. Cereal bar-producing companies offer several tailor-made products that are nutritious, beneficial for health, and delicious. The market studied is yet to reach its potential growth in developing regions, where people are not entirely aware of cereal bars and still consume traditional snack items, like biscuits and chips. Globally, cereal bars made of granola and muesli have been observing strong growth over the years, owing to their taste, nutritional value, and functionality. Cereal bars infused with organic ingredients, like dried fruits, are observed to be gaining demand during the forecast period.

Cereal bar products are also marketed as products for consumers involved in sports and workouts, owing to their muscle repair properties and low-fat/low-fiber formulation, making them easy to digest and acting as perfect workout snacks. Additionally, cereal bars claim to have a higher crude protein content when compared to other protein bars, enticing consumers to demand additional protein content in their diet. These bars enhance physical energy, nourish, and give protein along with a combination of fats, carbohydrates, minerals, and vitamins, driving the cereal bar market.

Key Market Trends

Rising Demand for On-the-go and Small-portion Snacking

Nutrition bars such as cereal bars are becoming extremely popular, especially among working-class people, teenage children, people living in hostels, and bachelors.​These nutrition bars offer a portable, convenient, and often healthier choice for a quick, on-the-go meal or an immediate consumption choice to stave off hunger. Additionally, granola bars are becoming prevalent among kids for lunchboxes as parents find them convenient and healthy for nutrition. Companies are launching a wide range of products crafted with delicious flavors and nutrients, especially for kids. For instance, in 2021, Israeli firm Nutritional Growth Solutions (NGS) launched a patented snack bar that contains the growth-boosting nutrients needed to fuel a child's growing body.

The availability of various types and flavors is an added factor responsible for driving the market studied.​ Rising demand for fiber-rich snacks and growing awareness about the benefits of cereal bars are the major factors fostering the growth of the cereal bars market. Changing lifestyles, westernization, rising demand for value-added products such as low-fat cereal bars, growth in the demand for healthy snacks in developing regions, and the ever-rising global population are important factors acting as market drivers.

North America Holds the Largest Share of the Market

The North American cereal bar market witnessed growth, owing to the consumers' need for convenient and on-the-go snack options. Further, cereal and energy bars are the most popular snacks in this region. New products, increased demand for low-fat cereal bars, the increasing popularity of on-the-go breakfasts, the changing snacking culture, and broad retail distribution that encourages both planned and impulse buying decisions may drive the market studied in North America. United States accounts for a majority share in North America, with innovation in and availability of a wide range of products. Players such as Kellogg's, Nestle, General Mills, and Clif Bar and Co. adopt product-marketing strategies.

Competitive Landscape

The cereal bar market has major players such as The Kellogg Company, General Mills, and Clif Bar & Company. The market has witnessed high competition from a considerable number of regional small-medium scale players. The key players in the market have been focusing on revamping their product portfolios to include products with clean labels, such as "vegan," "natural," "organic," or "free-from," to cater to the rising demand for healthy and natural products among the increasingly health-conscious consumers in the region.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Granola/Muesli Bars
    • 5.1.2 Other Bars
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Convenience Stores
    • 5.2.2 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Online Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 PepsiCo Inc.
    • 6.3.2 The Kellogg Company
    • 6.3.3 General Mills Inc.
    • 6.3.4 Clif Bar & Company
    • 6.3.5 Freedom Nutritional Products Limited
    • 6.3.6 Sproutlife Foods Private Limited (Yoga Bar)
    • 6.3.7 Kind LLC
    • 6.3.8 NuGo Nutrition
    • 6.3.9 Post Holdings
    • 6.3.10 Simply Good Foods Co (Atkins Nutritionals Inc.)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS