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市場調査レポート
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1444490

植物油:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Vegetable Oil - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 2~3営業日

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植物油:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

植物油市場規模は2024年に3,848億9,000万米ドルと推定され、2029年までに5,517億9,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.47%のCAGRで成長します。

植物油- 市場

ロシアとウクライナの戦争により、植物油の価格が史上最高値に上昇しました。黒海諸国はヒマワリ油の重要な輸出国です。このように、この戦争問題は植物油価格の急騰を引き起こし、さらに供給を制限し経費を増大させる世界の通商政策への反応も引き起こしました。国際食糧政策調査によると、侵略の日から40%増加し、最も直接的な影響を受けたのはヒマワリ油でした。

短期的には、心臓の健康管理など、植物油を摂取することの健康上の利点に対する人々の意識の高まりによって、この業界は牽引されると予想されます。オリーブ油、キャノーラ油、ヒマワリ油、ヘーゼルナッツ油、アーモンド油などの食品に含まれる一価不飽和脂肪は、善玉コレステロール値を上昇させ、心臓や心血管疾患のリスクを最小限に抑えることが証明されています。植物油は燃料、食器洗い機、香水組成物を作るため、現在高い需要があります。これは市場拡大の主な原動力の1つです。例えば、農務省外国農業局によると、2021年にインドでバイオディーゼル燃料生産の原料として使用された使用済み食用油の量は5万5,000トンで、2020年の5万トンから増加しました。

さらに、さまざまな最終用途産業にわたって、鉱物油の代替品として植物油の必要性が大幅に高まっています。植物性絶縁油は現在、変圧器用途で鉱物油の代わりに市販されています。植物油は、安価で、揮発性が低く、圧力下での性能が向上し、粘度が高く、広く入手しやすいため、鉱物油の完全な代替品となる可能性があります。業界の主要な競合他社は現在、加工がほとんど行われていないオーガニックの植物油の品種を提供しています。これは、植物油などのバイオベース商品を促進するために各国の統治機関によって開始された多数のプログラムと相まって、市場の拡大を促進しています。

植物油市場動向

強化植物油の需要の増加

濃縮植物油の主な原動力は、すべての人口統計グループの健康と生産性に悪影響を及ぼし、深刻な公衆衛生上の問題を引き起こす多数の微量栄養素の欠乏です。さらに、多くの妊婦とその新生児はビタミンD欠乏症です。食用油にビタミンAとビタミンDを強化することは、技術的にも経済的にも実現可能であることが証明されています。 FSSAIによると、強化食用油は、ビタミンDとビタミンAを必要量より25%~30%多く摂取するのに役立ちます。いくつかの国は、消費者の意識の高まりに応えて、主食、特に油の栄養強化を促進する大規模な取り組みを開始しています。政府もまた、食品強化の重要性と、国際的な栄養目標の達成をサポートするその可能性を認めています。たとえば、インド食品安全基準局(FSSAI)は2021年に、免疫力を強化し、栄養失調、特に微量栄養素の欠乏と闘うために、食用油や食用油にビタミンAおよびDを強化することを義務付ける提案書を発表しました。

大手企業も植物油の強化に向けて必要な取り組みを行っています。たとえば、2021年9月、生産量に関係なく食用油を強化するために、BASF西アフリカはEDCEL Limitedと提携し、食用油用ビタミンAプレミックスを発売しました。同社は、このような取り組みにより、中小規模(MSME)の製粉業者が手頃なパックサイズのビタミンAを入手できるようになると主張しました。こうした取り組みと強化植物油の需要の高まりが売上を押し上げると予想されます。

アジア太平洋が植物油市場を独占

アジア太平洋は世界中の植物油市場の支配的な地域であり、アジア太平洋では中国が植物油の消費量と生産量で最大のシェアを占めています。生産量は多いもの、消費量が生産量を上回るため、輸出量に比べて輸入量が多くなります。例えば、米国農務省によると、2021年の中国の人口は約260万トンのヒマワリ種子油を消費し、前年の約207万トンから増加しました。

中国の植物油市場には、主にパーム油、大豆油、菜種油、ピーナッツ油、ヒマワリ油、オリーブ油が含まれています。過去5年間、中国の植物油市場では大豆油とパーム油が最大のシェアを占めていました。 Wilmar International Ltd(Yihai Kerry)、Cofco Corporation、およびXiwang Foodは、中国およびアジア市場で事業を展開している主要な食用植物油会社です。日本もこの業界の主要な企業です。日本はオリーブオイルのほとんどを南欧州から輸入しており、調理用や非食用に使用されています。米国農務省によると、2021年の日本のオリーブオイル消費量は約7万5,000トンで、2020年の6万9,000トンから増加しました。同様に、インドも食用油の自立に向けて機敏な対策を講じています。油。 2021年 8月、国内の油糧種子生産を増加させ、食用油の国内自給自足を達成するための国家食用油ミッション- アブラヤシ(NMEO-OP)が政府によって宣言されました。改良された種子や植物油の生産量を増やす技術などあらゆる利点を農民に与えるために、政府は油糧種子とアブラヤシに関する国家ミッションを通じて11,000億円以上を投資すると主張しました。このような取り組みにより、予測期間中にこの地域の生産性、消費、売上が向上すると予想されます。

植物油産業の概要

植物油市場は競争が激しく、調査対象となっている市場の主要企業が採用する実際的な戦略には、製品革新、提携、拡大、合併・買収などが含まれます。 Sime Darby Plantation Berhad、Wilmar International Limited、Bunge Limited、Golden Agri-Resources、およびArcher Daniels Midland Companyは、調査対象市場の著名な企業です。市場の主要企業は、地理的に広く存在し、多くの消費者の需要に応える広範な製品ポートフォリオを持っています。この要素は、企業が市場で強固な足場を維持するのに役立ちます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • パーム油
    • 大豆油
    • 菜種油
    • ひまわり油
    • オリーブオイル
    • その他のタイプ
  • 用途別
    • 食用
    • 飼料用
    • 産業用
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 最も採用されている戦略
  • 企業プロファイル
    • Archer Daniels Midland Company
    • Sime Darby Plantation Berhad
    • Bunge Limited
    • Olam International Limited
    • Cargill Incorporated
    • Golden Agri-Resources
    • Kuala Lumpur Kepong Berhad
    • Fuji Oil Holding Inc.
    • Wilmar International Limited
    • PT Astra Agro Lestari Tbk

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 46750

The Vegetable Oil Market size is estimated at USD 384.89 billion in 2024, and is expected to reach USD 551.79 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.47% during the forecast period (2024-2029).

Vegetable Oil - Market

Russia and Ukraine's war has pushed the prices of vegetable oils to an all-time high. The Black Sea countries are significant exporters of sunflower oil. Thus, this war problem has caused vegetable oil prices to rise sharply and has also prompted trade policy reactions globally that further restricted supplies and drive-up expenses. According to the international food policy research institute, with a 40% increase since the day of the invasion, sunflower oil has been most immediately impacted,

Over the short term, the industry is expected to be driven by people's growing awareness of the health benefits of consuming vegetable oils, such as controlling heart health. The monounsaturated fats in foods like olive oil, canola oil, sunflower oil, hazelnut oil, and almond oil are proven to raise good cholesterol levels and minimize the risk of heart and cardiovascular disorders. Vegetable oils are currently in high demand since they create fuels, dishwashers, and perfume compositions. This is one of the main driving forces for the market's expansion. For instance, according to USDA Foreign Agricultural Service, the volume of used cooking oil used as a feedstock for biodiesel fuel production in India in 2021 was 55,000 metric tons, increasing from 50,000 metric tons in 2020.

In addition, there is a significant rise in the need for vegetable oils as an alternative to mineral oil across different end-use industries. Vegetable isolating oils are now commercially available to replace mineral-based oils in transformer applications. Vegetable oil may be a perfect replacement for mineral oil because of its inexpensive cost, reduced volatility, improved performance under pressure, high viscosity, and widespread accessibility. Leading industry competitors are now offering vegetable oil varieties that have undergone little processing and are organic. This is encouraging the market's expansion, coupled with numerous programs launched by governing bodies of various nations to promote bio-based goods like vegetable oils.

Vegetable Oil Market Trends

Increasing Demand For Fortified Vegetable Oils

The main driving force behind enriched vegetable oils is a multitude of micronutrient deficiencies that negatively influence the health and productivity of all demographic groups and result in serious public health issues. Additionally, many expectant mothers and their newborns are vitamin D deficient. Cooking oil fortification with vitamins A and D is a proven technically and economically feasible technique. According to the FSSAI, Fortifying cooking oil can aid people in consuming 25% to 30% more vitamin D and A than is required. Several nations have started large-scale initiatives to promote the fortification of staple foods, especially oils, in response to rising consumer awareness. Governments also acknowledge the importance of food fortification and its potential to support the achievement of international nutrition targets. For example, the Food Safety and Standards Authority of India (FSSAI) published a proposal in 2021 calling for the mandatory fortification of cooking/edible oil with vitamins A and D to strengthen immunity and combat malnutrition, particularly deficits in micronutrients.

Major players are also taking necessary initiatives toward the fortification of vegetable oils. For instance, in September 2021, to fortify edible oils, regardless of the quantity being produced, BASF West Africa teamed up with EDCEL Limited and launched the Vitamin A premix for edible oils. The company claimed that such initiatives would provide millers operating under the Small and Medium Scale (MSMEs) enterprise access to an affordable pack size of Vitamin A. Such actions and the rising demand for fortified vegetable oils are expected to drive sales.

Asia-Pacific Dominates the Vegetable Oil Market

Asia-Pacific is the dominant region for the vegetable oil market across the world, and in Asia-Pacific, China holds the largest share of vegetable oil consumption and production. Though the production volume is high, consumption exceeds production, resulting in higher import volumes when compared to export volumes. For instance, according to the US Department of Agriculture, in 2021, China's population consumed around 2.6 million metric tons of sunflower seed oil, an increase from approximately 2.07 million tons in the previous year.

The Chinese vegetable oil market majorly encompasses palm, soybean, rapeseed, peanut, sunflower, and olive oil. Over the past five years, soybean and palm oil had the largest shares in the Chinese vegetable oil market. Wilmar International Ltd (Yihai Kerry), Cofco Corporation, and Xiwang Food are some of the major edible vegetable oil companies operating in the Chinese and Asian markets. Japan is another major player in the industry. Japan imports most olive oil from Southern Europe, which is used for cooking and non-food uses. According to the US Department of Agriculture, the consumption volume of olive oil in Japan amounted to around 75 thousand metric tons in 2021 an increase from 69 thousand metric tons in 2020. Similarly, India is also taking agile measures to be self-reliant in edible oil. In August 2021, a National Edible Oil Mission-Oil Palm (NMEO-OP) was declared by the government to increase domestic oilseed production and achieve national self-sufficiency in cooking oils. In order to give farmers every advantage, including improved seeds and technology to increase its production of vegetable oil, the government asserted that it would invest more than 11,000 crores through the National Mission on Oilseeds and Oil Palm. Such initiatives are expected to boost productivity, consumption, and sales in the region during the forecast period.

Vegetable Oil Industry Overview

The vegetable oil market is competitive, and the practical strategies adopted by the key players in the market studied include product innovations, partnerships, expansions, and mergers and acquisitions. Sime Darby Plantation Berhad, Wilmar International Limited, Bunge Limited, Golden Agri-Resources, and Archer Daniels Midland Company are some prominent players in the market studied. The major players in the market have a broad geographical presence and extensive product portfolios to cater to numerous consumer demands. This factor assists the companies in maintaining a solid foothold in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Palm Oil
    • 5.1.2 Soybean Oil
    • 5.1.3 Rapeseed Oil
    • 5.1.4 Sunflower Oil
    • 5.1.5 Olive Oil
    • 5.1.6 Other Types
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Food
    • 5.2.2 Feed
    • 5.2.3 Industrial
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Share Analysis
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Archer Daniels Midland Company
    • 6.3.2 Sime Darby Plantation Berhad
    • 6.3.3 Bunge Limited
    • 6.3.4 Olam International Limited
    • 6.3.5 Cargill Incorporated
    • 6.3.6 Golden Agri-Resources
    • 6.3.7 Kuala Lumpur Kepong Berhad
    • 6.3.8 Fuji Oil Holding Inc.
    • 6.3.9 Wilmar International Limited
    • 6.3.10 PT Astra Agro Lestari Tbk

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS