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市場調査レポート
商品コード
1435992

天然食品着色料:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Natural Food Colorants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 156 Pages | 納期: 2~3営業日

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天然食品着色料:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 156 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

天然食品着色料の市場規模は、2024年に20億7,000万米ドルと推定され、2029年までに31億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に8.47%のCAGRで成長します。

天然食品着色料- 市場

COVID-19感染症のパンデミックにより、自分の食べ物がどこから来たのかを知りたいという消費者の欲求が高まっていますが、世界中の消費者の間では、食料の手頃な価格が引き続き大きな関心となっています。さらに、原材料の起源が不明瞭で特定されていない輸入品を消費者がさらに消費することで感染することを消費者が恐れているため、地元で生産された食品への需要が高まっています。これは、食品業界のプライベートブランドの新規参入者や天然着色料の地元メーカーにも利益をもたらしました。

この状況により、新型COVID-19感染症の世界のパンデミックの蔓延を抑制し、最終的には阻止するという継続的な要求が生じているため、世界の科学界と医学界は、健康と免疫力を向上させるために栄養補助食品の使用を推奨しています。これは天然食品着色料業界にとって有利です。

スーパーフードの高い機能性と、「天然」という用語に対する肯定的な認識が、市場における天然食品着色料の需要を高める主な要因となっています。消費者は、シンプルでわかりやすいラベルが付いた製品を使用することに非常に興味を持っており、そのため食品会社は、業界に存在する他の代替品ではなく着色食品を選択するようになっています。

しかし、抽出コストと高価な原材料により、主に新興諸国の食品メーカーは、より健康的な食品を常に応援している大企業やブランドと同じくらい進歩的になることができません。この要因は、天然食品着色料が業界で優れたパフォーマンスを発揮することを制限する重大な市場制約であると強く認識されています。

天然食品着色料市場動向

食材の着色に注目が集まる

食品を着色する食用色素は、現在付加価値製品と倫理的な消費主義によって推進されている食品業界にとって、まさに革命であることが証明されています。消費者は、健康志向であるだけでなく、倫理的に調達され、環境にまったく影響を与えないか、または最小限に抑えられる食品に関心を向けています。さらに、これにより天然食品着色料の需要が高まり、市場の商業的可能性を最大限に活用するために前例のない技術を導入するための研究開発活動が強調されています。たとえば、Naturexは2019年に、水ベースの抽出プロセスを使用するスピルリナベースの着色食品であるVegebrite Ultimate Spirulinaを導入し、クリーンラベルでトレハロースフリーの配合を提供することで100%天然溶液を保証しました。さまざまな濃度と形式で入手できます。

この変化する消費者行動と食品着色料の市場力学により、食品メーカーは食品への人工添加物の配合をやめるようになっています。その結果、ケロッグ、ゼネラル・ミルズ、ネスレSA、キャンベル、クラフトなどの大手食品会社は、予測期間中、自社の製品配合からの人工添加物や着色料の使用を制限することを保証し、天然着色料の有望な将来を描いています。

アジア太平洋は市場で最も急成長している地域です

この地域の大手天然食品着色料メーカーは、さまざまな応用技術を保有しており、それを利用して食品や飲料の幅広い用途で色の性能をテストできます。これらには、ソフトドリンク、アルコール飲料、菓子類、冷菓、ヨーグルト、焼き菓子、加工食品が含まれますが、これらに限定されません。天然食品着色料は、アジアの食品および飲料業界でさまざまな理由で使用されています。これらは食品をより視覚的に魅力的なものにし、通常はさまざまな用途に関連付けられている風味を強調または識別します。この地域ではハーブやスパイスが広く栽培されているため、アジアの原料会社はターメリック、赤唐辛子、ハイビスカスなどのさまざまなスパイスを使った食品着色料の開発を始めました。パプリカ、クルクミン、ハイビスカスを組み合わせて、黄色、赤、ピンク、オレンジの複数の色合いを提供します。これらの着色剤はデザートや飲料用途で人気があります。

特に、中国は2020年にアジア太平洋市場全体で50%以上のシェアを占め、アジアアジア太平洋地域で最大の市場となっています。中国の食品着色料市場は、食品を魅力的に見せる天然由来の食品着色料の高度な使用によって牽引されています。中華料理で使用される人気のある天然食品着色料には、カーミン、ビキシン、ノルビキシン、カロテノイド、クルクミン、アントシアニン、ベタニン、フィコビリンなどがあります。

天然食品着色料業界の概要

調査対象の市場には、2020年の市場シェアにより主要企業として台頭した数社が統合されています。 Hansen Holding AS、Givaudan(Naturex)、Koninklijke DSM NV、Sensient Technologies、Symrise AG。調査対象となっている市場の主要企業は、とりわけ最も採用されている戦略として、製品イノベーションと事業拡大への依存度を高めています。過去数年間、研究開発に大規模な投資が行われ、多数の新製品が市場にイントロダクションされました。さらに、DDW、The Color House、Sensient Technologiesなどのメーカーの間では、合併と買収も重要な戦略でした。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途別
    • ベーカリー
    • 乳製品
      • アイスクリーム
      • その他の製品
    • 飲料
      • アルコール飲料
      • ノンアルコール飲料
    • 菓子類
    • 栄養補助食品
    • スナックとシリアル
    • その他の用途
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • イタリア
      • ロシア
      • スペイン
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • エジプト
      • 南アフリカ
      • 残りの中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 有力企業が採用した戦略
  • 企業プロファイル
    • Chr. Hansen Holding AS
    • Synthite Industries Private Ltd
    • Kalsec Inc.
    • Givaudan SA
    • Symrise AG
    • DDW Inc.
    • Koninklijke DSM NV
    • Sensient Technologies
    • Archer Daniels Midland Company

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 71958

The Natural Food Colorants Market size is estimated at USD 2.07 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.11 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.47% during the forecast period (2024-2029).

Natural Food Colorants - Market

The COVID-19 pandemic has increased consumers' desire to know where their food comes from, while food affordability continues as a greater concern among consumers worldwide. Moreover, the demand for locally produced food has escalated because the consumers are afraid of being infected by consuming more imported products that have a mysterious and unspecified ingredient origin. This has, in turn, benefited the new private label entrants in the food industry, as well as the local manufacturers of natural colorants.

As the situation generates continuous demands to suppress and ultimately stifle the spread of the global COVID-19 pandemic, the world's scientific and medical communities recommend the use of nutraceuticals to improve health and immunity, which is advantageous for the natural food colorant industry.

The high functionality of superfood, along with the positive perception of the term 'natural,' has been the primary attribute raising the natural food colorant demand in the market. Consumers are greatly fascinated to use products with simple and understandable labels, which is pushing food companies to instead opt for coloring foodstuffs than other alternatives present in the industry.

However, the high cost of extraction and expensive raw materials discourage food manufacturers, primarily in developing countries, from being as progressive as big firms and brands that are constantly rooting for healthier food products. This factor is strongly identified as a significant market constraint, restricting natural food colorant to outperform in the industry.

Natural Food Colorants Market Trends

Brightening Spotlight on Coloring Foodstuff

Food colors, in the form of coloring foodstuffs, have proven as no less than a revolution for the food industry that is currently being driven by value-added products and ethical consumerism. Consumers redirect their interest toward food products that are not only health-oriented but are ethically sourced, leaving none or least impact on the environment. Moreover, this thrusts the demand for natural food colorants and stresses R&D activities to introduce unprecedented technologies in order to exploit the maximum commercial potential of the market. For instance, in 2019, Naturex introduced Vegebrite® Ultimate Spirulina, a spirulina-based coloring foodstuff that uses a water-based extraction process to ensure a 100% natural solution by delivering clean-label and trehalose-free formulations. It is available in various concentrations and formats.

This changing consumer behavior and market dynamics for food colorants are pushing food manufacturers to quit formulating artificial additives in food products. As a result, major food companies, such as Kellogg's, General Mills, Nestle SA, Campbell, and Kraft, have assured to restrict the use of artificial additives and colorants from their product formulations, portraying promising future for natural colorants, during the forecast period.

Asia-Pacific is the Fastest-growing Region in the Market

The leading natural food colorant manufacturers across the region possess a variety of application technologies, which they can utilize to test the performances of colors in a wide range of food and beverage applications. These include but are not limited to soft drinks, alcoholic drinks, confectionery, frozen desserts, yogurts, baked goods, and processed foods. Natural food colors are used in the Asian food and beverage industry for various reasons. They make food products more visually appealing and emphasize or identify flavors normally associated with various applications. Owing to the wide cultivation of herbs and spices in the region, Asian ingredient companies started developing food coloring additives from various spices like turmeric, red chilies, and hibiscus. They offer multiple tints of yellow, red, pink, and orange colors from the combinations of paprika, curcumin, and hibiscus. These colorants are popular in desserts and beverage applications.

Notably, China represents the largest market in Asia-Pacific as the country accounted for more than 50% share across the APAC market in 2020. The Chinese food colorants market is driven by the advanced usage of naturally derived food colorants making the food appear attractive. A few of the popular natural food colorants used in Chinese food cuisines are carmine, bixin and norbixin, carotenoids, curcumin, anthocyanin, betanin, and phycobilin.

Natural Food Colorants Industry Overview

The market studied is consolidated with few companies that emerged as the leading players owing to their market share in 2020, including Chr. Hansen Holding AS, Givaudan (Naturex), Koninklijke DSM NV, Sensient Technologies, and Symrise AG. The key players in the market studied are increasingly relying on product innovation and business expansion as the most adopted strategies among all others. There has been an extensive investment in R&D in the past years, which led to the introduction of numerous new products in the market. Moreover, merger and acquisition was another important strategy among manufacturers like DDW, The Color House, and Sensient Technologies.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Application
    • 5.1.1 Bakery
    • 5.1.2 Dairy-based Products
      • 5.1.2.1 Ice Cream
      • 5.1.2.2 Other Products
    • 5.1.3 Beverages
      • 5.1.3.1 Alcoholic Beverages
      • 5.1.3.2 Non-alcoholic Beverages
    • 5.1.4 Confectionery
    • 5.1.5 Nutraceuticals
    • 5.1.6 Snacks and Cereals
    • 5.1.7 Other Applications
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 United Kingdom
      • 5.2.2.2 Germany
      • 5.2.2.3 Italy
      • 5.2.2.4 Russia
      • 5.2.2.5 Spain
      • 5.2.2.6 France
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 India
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle-East & Africa
      • 5.2.5.1 United Arab Emirates
      • 5.2.5.2 Saudi Arabia
      • 5.2.5.3 Egypt
      • 5.2.5.4 South Africa
      • 5.2.5.5 Rest of Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Share Analysis
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Chr. Hansen Holding AS
    • 6.3.2 Synthite Industries Private Ltd
    • 6.3.3 Kalsec Inc.
    • 6.3.4 Givaudan SA
    • 6.3.5 Symrise AG
    • 6.3.6 DDW Inc.
    • 6.3.7 Koninklijke DSM NV
    • 6.3.8 Sensient Technologies
    • 6.3.9 Archer Daniels Midland Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS