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市場調査レポート
商品コード
1190914

食品用酸味料市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Food Acidulants Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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食品用酸味料市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

食品用酸味料市場は、予測期間(2022年~2027年)にCAGR7.4%を記録すると予測されています。

COVID-19のパンデミックの発生は、酸味料の世界市場に恨めしい影響を与えています。数カ国からの原材料の輸出について世界的に政府の規制があったため、ロックダウン時に外食産業で最終製品の需要が減少し、巨大な食品・飲料メーカーの生産に予測不可能な影響を及ぼしたのです。COVID-19の影響で、酸味料、特にクエン酸は免疫力を高める効果があるため、需要が伸びています。しかし、原料のサプライチェーンの混乱は、市場の成長に大きな影響を与えました。

動物飼料の製剤中の酸味料の利用はまた、ロックダウンの制限のために時間COVID-19パンデミックでドロップされています。それにもかかわらず、酸味料市場は、食品や飲料メーカーへのアクセシビリティと多数の代替品で、近い将来に着実に牽引力を取り戻すことが予測されます。

主な市場動向

加工食品と飲食品におけるクエン酸の利用

世界の酸味料市場は、多様な応用分野での堅牢な有用性によって、まず推進されています。世界のマーケットプレースでは、クエン酸を使用したエキゾチックでエスニックなフルーツフレーバーやフレーバーブレンドによる革新的な飲料の出現が示されています。クエン酸は、広く加工食品、菓子、保存料、シロップ、ゼラチンスナック、デザートに保存料、フレーバー、pH制御、および市場の成長をサポートし、世界の食品酸味料市場を拡大するのに役立ちますアスパルテームとの相乗効果から成るその特性のために利用されています。特に炭酸飲料(CSD)や加工食品で最も利用されている食品用酸味料の1つです。一方、クエン酸のpHは、その自然発生により、他の即席飲料や即席食品にも有用であり、無毒性成分としての分類を容易にし、食品への利用に適しています。また、保存性の向上、pH緩衝作用、風味や酸味の付与といった機能面でのクエン酸の優位性は、リン酸、酒石酸、乳酸のそれよりも高いものとなっています。

アジア太平洋地域が最も高い成長率を記録する見込み

豊富な入手可能性、低コスト生産、幅広い応用範囲、多機能属性は、アジア太平洋地域の酸性剤市場の成長を増大させるいくつかの要因です。食品用酸味料市場の主要企業は、有機および無機酸の高い国内生産に起因する、生産、輸出、および消費をリードする欧米のプレーヤーに高い脅威を与えています。中国は世界最大のクエン酸生産・輸出国で、主要クエン酸メーカー5社のうち4社が本社を構えています。

競合情勢

世界的に見ると、食品用酸味料市場は、世界企業とローカル企業の両方が存在するため、高い競争に直面しています。巨大企業数社は、研究開発に巨額の投資を行うとともに、各製品に機能的な利点を盛り込みながら、消費者に革新的な製品を提供することに幅広く注力しています。一方、各地域にはローカル企業も存在し、世界企業と激しい競争を繰り広げている(これらのメーカーは世界企業の大半よりも低価格で製品を提供しているため)。Jungbunzlauer Suisse AG、Cargill Incorporated、Tate &Lyle、Archer Daniels Midland Company、Corbion NVなどの大手企業は、世界の消費者の高まる需要を満たすため、また調査対象市場で存在感を示すために、積極的に生産能力を増強しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 および調査前提条件
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 種類別
    • クエン酸
    • 乳酸
    • 酢酸
    • リン酸
    • リンゴ酸
    • その他の種類
  • 用途別
    • 飲料
    • 乳製品・冷凍食品
    • ベーカリー
    • 食肉産業
    • 菓子類
    • その他の用途
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Tate & Lyle PLC
    • Archer Daniels Midland Company
    • Brenntag North America Inc.
    • Cargill Inc.
    • Hawkins Watts Limited
    • Jungbunzlauer Suisse AG
    • Fuerst Day Lawson Limited
    • Purac biochem BV
    • Corbion NV
    • Bartek Ingredients Inc.

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 52610

The food acidulants market is projected to register a CAGR of 7.4% during the forecast period (2022 - 2027).

The outbreak of the COVID-19 pandemic has resentfully impacted the worldwide market for acidulants. The demand for end products has decreased in the foodservice industry at the time of lockdown as there were government restrictions worldwide on exporting raw materials from several countries, which unpredictably impacted the production of giant food and beverage manufacturers. As an impact of COVID-19, the demand for acidulants, especially citric acid, has witnessed a boost owing to its immunity-boosting property. However, the distraught supply chain of the ingredients majorly impacted the growth of the market.

The utilization of acidulants in the formulations of animal feed has also dropped at the time COVID-19 pandemic due to lockdown restraints. Nevertheless, the acidulant market is predicted to regain traction steadily in the near future, with the accessibility and numerous substitutes to food and beverage manufacturers.

Acidulants provide beverage producers with a huge variety of beneficial characteristics consisting of nutritious value, pleasant tasting, and sensory appeal, which would intensify consumer captivity in regards to their product that will help to assist the demand of the product, which in turn, accelerate the global acidulant market.

Key Market Trends

Use of Citric Acid in Processed Food and Beverage

The global acidulants market is preliminarily driven by its robust utility factor across a diverse range of application areas. The global marketplace has witnessed the emergence of innovative beverages with exotic and ethnic fruit flavors and flavor blends with the use of citric acid. Citric acid is widely utilized in processed foods, confections, preserves, syrups, gelatin snacks, and desserts due to its properties which consist of preservatives, flavors, pH control, and synergetic with aspartame which helps to support the market growth and expand the food acidulants market worldwide. It is one of the most utilized food acidulants, especially in carbonated soft drinks (CSDs) and processed foods. Whereas the pH of citric acid also makes it useful in other ready-to-drink beverages and ready-to-eat food due to its natural occurrence facilitates its classification as a non-toxic component and makes it suitable for utilization in food products. Additionally, the functional superiority of citric acid in shelf-life enhancement, pH buffering, and providing flavor and tartness is higher than that of phosphoric, tartaric, and lactic acids.

Asia-Pacific Expected to Witness the Highest Growth Rate

Abundant availability, lower-cost production, wide application scope, and multi-functional attributes are a few factors augmenting the growth of the acidulant market in the Asia-Pacific region. Key players in the food acidulants market are posing a high threat to western players leading in production, export, and consumption, attributing to high domestic production of organic and inorganic acids. China is the largest producer and exporter of citric acid, having 4 out of 5 headquarters of major citric acid manufacturers in the world. Also, being the reserve for phosphates is again leading in the production of phosphoric acid, followed by United States, Morocco, and Russia. Some of the region-based key players are Huangshi Xinghua Biochemical Co. Ltd and COFCO Biochemical.

Competitive Landscape

Globally, the food acidulants market faces high competition, with the presence of both global and local players. Several giant companies are investing huge amounts in research and development and also focusing extensively on providing consumers with innovative offerings while including functional benefits in each of their products. There are several local companies in each region that are intensely competitive with global players (as these manufacturers price their products lower than most global players). The major players such as Jungbunzlauer Suisse AG, Cargill Incorporated, Tate & Lyle, Archer Daniels Midland Company, and Corbion NV are actively increasing production capacities to meet the rising demand of global consumers and to establish their presence in the market studied.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Citric Acid
    • 5.1.2 Lactic Acid
    • 5.1.3 Acetic Acid
    • 5.1.4 Phosphoric Acid
    • 5.1.5 Malic Acid
    • 5.1.6 Other Types
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Beverages
    • 5.2.2 Dairy and Frozen Products
    • 5.2.3 Bakery
    • 5.2.4 Meat Industry
    • 5.2.5 Confectionery
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Tate & Lyle PLC
    • 6.4.2 Archer Daniels Midland Company
    • 6.4.3 Brenntag North America Inc.
    • 6.4.4 Cargill Inc.
    • 6.4.5 Hawkins Watts Limited
    • 6.4.6 Jungbunzlauer Suisse AG
    • 6.4.7 Fuerst Day Lawson Limited
    • 6.4.8 Purac biochem BV
    • 6.4.9 Corbion NV
    • 6.4.10 Bartek Ingredients Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET