市場調査レポート
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高性能タイヤ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

High Performance Tire - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 70 Pages | 納期: 2~3営業日

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高性能タイヤ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

高性能タイヤ市場規模は、2024年に532億5,000万米ドルと推定され、2029年までに821億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に9.07%のCAGRで成長します。

高性能タイヤ- 市場

主なハイライト

  • COVID-19のパンデミックは、2020年に新車の生産と販売が減少したため、短期的には自動車用タイヤ市場に大きな影響を及ぼしました。さらに、当局による規制により人々はほとんど屋内に留まり、メンテナンスの手間がかかるためさらに収益が減少しました。そしてタイヤ交換。
  • 高性能タイヤの売上は、さまざまな種類の自動車レース競技の増加により、ここ数年で大幅に増加しており、これが高性能および超高性能タイヤ市場の重要な推進力となっています。
  • 世界中でさまざまな種類の自動車レースの人気が高まっていることにより、市場の成長が大幅に促進されました。競技自動車レースは当初、F1、NASCAR、バイクレースなどの人気の自動車レースシリーズに焦点を当てており、多くのスポンサーシップやプロモーション活動が集まりました。しかし、ここ数年、レース競技では、SUV、ダートバイク、モンスタートラック、ソーラーカー、スプリントカー、ツーリングカーなど、さまざまなエンジンサイズを備えた車両で、さまざまな種類のレースが増加しています。
  • さらに、タイヤメーカーは、サイズ、スピード、性能特性の限界を押し上げる高性能タイヤの製造に新技術を活用しています。これらの次世代高性能タイヤの多くは、複数シーズンにわたる運転の安全性、乗り心地の良さ、低騒音、燃費の向上を実現し、変化する顧客のニーズに応えます。

高性能タイヤ市場動向

高性能車の需要の高まり

  • 世界中の自動車部門の急速な拡大により、高性能タイヤ市場が牽引されています。これは、商用車および乗用車の需要の拡大、運輸産業の活況、可処分所得の増加、およびこの国の先進的な自動車インフラのおかげであると考えられます。
  • さらに、騒音と公害の減少の利点による電気自動車への欲求の高まりにより、予測期間を通じて高性能ホイールに対する大きな需要が生じることが予想されます。さらに、加速、燃費、軽量といった高性能タイヤの利点に対する意識の高まりが、この分野の市場拡大を促進すると予想されます。
  • 高性能タイヤは、短い停止距離、横方向のグリップ、強力なウェットトラクションを備えているため、車両の安全性が向上します。米国では、2021年に総自動車販売台数の77.6%をSUVが占めましたが、欧州では、2021年に販売された自動車の約40%をSUVが占めました。
  • 若者の間でスポーツ車の人気が高まっているため、予測期間を通じて市場の拡大が促進されると予想されます。また、大手自動車メーカーがより強力で安全な車両を製造しようとする試みが増えていることから、市場は恩恵を受ける可能性が高いです。
  • さらに、アフターマーケットにおける高性能タイヤの需要は、主に、超高速での走行に必要な柔らかいゴム製タイヤの摩耗が早いことに起因しています。典型的なレースチャンピオンシップ(最大限の貫通力を誇る)では、チームは通常、トラックの長さ、アスファルトやコンクリートなどの路面タイプ、トラックのタイプに応じて、9~14セットのタイヤを使用します。ショートトラック、スピードウェイ、スーパースピードウェイ、またはロードコース。したがって、アフターマーケットにおける高性能タイヤに対する需要は、OEMセグメントよりもかなり高くなります。
  • これらすべての要因を考慮すると、高性能交換用タイヤ市場は予測期間中に成長すると予想されます。

欧州市場はより速いペースで成長している

  • 英国、ドイツ、フランスなどの西欧諸国は、高性能タイヤ市場への貢献において重要な役割を果たしています。フェラーリ、ダイムラー、BMW、フォルクスワーゲングループ、ルノーなどの西欧のメーカーは、自社製品のテストや宣伝のために欧州全土で開催される自動車レースイベントに頻繁に参加しています。これにより、OEMによるレーシングタイヤの需要が増加しました。この地域では、主にフランス、イタリア、スペイン、英国などの国々で多くの自動車レースが開催されます。自動車レース市場の拡大により、レーシングタイヤの需要が高まることが予想されます。
  • ブランドロイヤルティは、車のタイヤを最初に取り付けられていたものと同じブランドに交換するOEMおよび車両チームによって示されます。その結果、タイヤメーカーはOEMや車両チームオーナーと契約を結ぶよう努めてきました。これらの契約は、流通経費や広告費を節約できるため、タイヤ製造会社にとって重要かつ魅力的です。
  • 英国のタイヤ市場は、同国の力強いインフラ成長と自動車保有台数の増加により、今後数年間で上昇すると予想されています。ミシュラン、グッドイヤー&ダンロップ、ピレリ、クーパータイヤは世界有数のタイヤメーカーであり、英国で生産活動を行っており、今後5年間で生産能力を拡大する予定です。
  • 日産、ランドローバー、トヨタ、ホンダ、DAFなどを含む世界最大手の自動車OEM企業のほとんどは英国に製造施設を持っており、その結果、国内での高性能タイヤに対する高い需要が生じています。
  • たとえば、GMは2021年7月に、8台のクーペと8台のコンバーチブルを含む16の高度に装備されたローンチエディションで、新しいミッドシップエンジンコルベットスティングレイの欧州バージョンを発売しました。コルベットスティングレーには、ミシュランのミシュランパイロットスポーツ 4Sパフォーマンスタイヤが装備されています。 2021年5月、英国ブリヂストンは新しい主力商品ポテンザスポーツ高性能タイヤを市場に投入し、そのカスタム開発バージョンのタイヤはマセラティ、ランボルギーニ、BMWなどの大手自動車メーカーに選ばれています。
  • タイヤ製造の生産基準の向上、持続可能なイノベーション、そして国内に拠点を置く優れた技術ノウハウにより、供給側の力学においてドイツの高性能タイヤ製造拠点としての地位が引き続き強化されることが予想されます。予測期間。

高性能タイヤ業界の概要

高性能タイヤ市場は、国際的に多数のプレーヤーが存在し、地域的には少数のプレーヤーが存在するという特徴があり、その結果、競争の激しい市場環境となっています。市場の主要企業としては、コンチネンタルAG、ブリヂストンコーポレーション、ピレリ&C. SpA、MRF、ミシュランなどが挙げられます。

マーケットリーダーは、さまざまな国の特定の製品に対応する多くの子会社と連携して事業を行っています。特にヨコハマとピレリは、修正されたF1ルールに基づいて生産拠点を設置し、新しいタイヤを製造し、包括的なサプライチェーンを構築することで市場浸透を図ろうとしています。ブリヂストンとミシュランは、自動車用タイヤ分野の製品ポートフォリオを拡大するためにカナダに巨額の投資を行っています。

最終市場からの高性能、高効率、安全なハンドリングタイヤに対する需要により、予測期間中に市場の競争力が高まり、効果的にダイナミックになることが予想されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション(市場規模、金額)

  • タイヤタイプ
    • レーシングスリック
    • トレッドタイヤ
    • その他のタイヤタイプ
  • 販売チャネルタイプ
    • OEM
    • 交換/アフターマーケット
  • 車両タイプ
    • レーシングカー
    • オフロード車両
    • その他の車両タイプ
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • その他欧州
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Bridgestone Corporation
    • Continental AG
    • Goodyear Tire &Rubber Company
    • Hankook Tire &Technology Co. Ltd
    • Kumho Tire Co. Inc.
    • Michelin
    • MRF Limited
    • Pirelli &C. SpA
    • Sumitomo Rubber Industries Ltd
    • Yokohama Rubber Co. Ltd

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 49486

The High Performance Tire Market size is estimated at USD 53.25 billion in 2024, and is expected to reach USD 82.18 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.07% during the forecast period (2024-2029).

High Performance Tire - Market

Key Highlights

  • The COVID-19 pandemic significantly affected the automotive tire market in the short term, as the production and sales of new vehicles declined in 2020. Moreover, people stayed mostly indoors owing to the restrictions imposed by authorities, which further decreased revenues due to low maintenance and tire replacements.
  • The sales of high-performance tires have increased significantly over the years, owing to a rise in the different types of automotive racing competitions, which acts as a significant driver for the high-performance and ultra-high-performance tires market.
  • The growing popularity of various types of automotive racing worldwide has helped boost the market's growth to a significant extent. Competitive automotive racing was initially focused on popular car racing series, such as Formula One, NASCAR, and motorbike races, which attracted many sponsorships and promotional activities. However, over the years, racing competitions have witnessed an increase in the number of different types of races, with vehicles having varying engine sizes, such as SUVs, dirt bikes, monster trucks, solar cars, sprint cars, and touring cars.
  • Furthermore, tire manufacturers are utilizing new technologies in producing high-performance tires that push the boundaries of size, speed, and performance characteristics. Many of these next-generation high-performance tires offer multi-season driving safety, ride comfort, low noise, and improved fuel efficiency to satisfy changing customer needs.

High Performance Tires Market Trends

Rise in Demand for High Performance Vehicles

  • The rapid expansion of the auto sector across the globe is driving the high-performance tires market. This may be credited to expanding commercial and passenger vehicle demand, a booming transportation industry, rising disposable incomes, and the country's advanced automotive infrastructure.
  • Furthermore, the increased desire for electric cars due to the benefits of decreased noise and pollution is expected to produce a great demand for high-performance wheels throughout the forecast period. Additionally, rising awareness of the advantages of high-performance tires in terms of acceleration, fuel efficiency, and lightweight is expected to drive market expansion in the area.
  • High-performance tires increase vehicle safety by having a shorter stopping distance, lateral grip, and strong wet traction. In the United States, SUVs accounted for 77.6% of total vehicle sales in 2021, whereas in Europe, SUVs accounted for about 40% of vehicles sold in 2021.
  • The rising popularity of sports vehicles among the young population is expected to fuel the market expansion throughout the forecast period. Also, the market will likely benefit from the major car manufacturers' increasing attempts to build more powerful and safe vehicles.
  • Furthermore, the demand for high-performance tires in the aftermarket is mainly attributed to the faster wear and tear of softer rubber tires required to perform at extremely high speeds. In a typical racing championship (for which they have the maximum penetration), a team usually uses between 9-14 sets of tires, depending upon the length of the track, surface type, like asphalt and concrete, and types of track, such as short track, speedway, superspeedway, or road course. Therefore, the demand for high-performance tires in the aftermarket is higher to a considerable extent than in the OEM segment.
  • Considering all these factors, the market for high-performance replacement tires is expected to grow over the forecast period.

The European Market is Growing at a Faster Pace

  • Countries in Western Europe, such as the United Kingdom, Germany, and France, play a significant role in contributing to the high-performance tire market. Manufacturers in Western Europe, such as Ferrari, Daimler, BMW, Volkswagen Group, and Renault, frequently participate in automotive racing events organized across Europe to test and promote their products. This has increased the demand for racing tires by OEMs. The region also hosts many auto races, primarily in countries such as France, Italy, Spain, and the United Kingdom. A rise in the auto races market is expected to increase the demand for racing tires.
  • Brand loyalty is exhibited by OEMs and vehicle teams, which replace tires on their cars with the same brand as originally installed. As a result, tire manufacturers have strived to enter contracts with OEMs and vehicle team owners. These contracts are important and attractive to tire manufacturing companies, as they save on distribution expenses and advertising costs.
  • The United Kingdom's tire market is expected to rise in the following years due to the country's strong infrastructure growth and increasing automotive fleet size. Michelin, Goodyear & Dunlop, Pirelli, and Cooper Tyres are among the world's leading tire manufacturers, with production operations in the UK with plans to grow production capacity over the next five years.
  • Most of the world's biggest auto OEMs, including Nissan, Land Rover, Toyota, Honda, DAF, and others, have manufacturing facilities in the United Kingdom, resulting in high demand for performance tires in the country.
  • For instance, in July 2021, GM launched European versions of the new mid-engine Corvette Stingray in 16 highly equipped launch editions, including eight coupes and eight convertibles. The Corvette Stingray has been equipped with Michelin Pilot Sport 4S performance tires from Michelin. In May 2021, Bridgestone UK introduced new flagship Potenza Sport high-performance tires in the market, whose custom-developed version tires have been selected by leading car manufacturers, including Maserati, Lamborghini, and BMW.
  • The increase in production standards of tire manufacturing, sustainable innovation, and excellent technical know-how based in the country are expected to continue strengthening the position of Germany to emerge as a leading high-performance tire manufacturing location, in the supply side dynamics, during the forecast period.

High Performance Tires Industry Overview

The high-performance tires market is characterized by the presence of numerous international and few regional players, resulting in a highly competitive market environment. Some of the leading players in the market are Continental AG, Bridgestone Corporation, Pirelli & C. SpA, MRF, Michelin, and others.

Market leaders operate with many subsidiaries that cater to specific products in different countries. Yokohama and Pirelli, in particular, are trying to increase their market penetration by setting up production bases and manufacturing new tires per the modified F1 rules to have comprehensive supply chains. Bridgestone and Michelin have invested huge amounts in Canada to expand their product portfolios in the automotive tire segment.

The demand for high-performance, highly efficient, and safe-handling tires from the end market is expected to make the market more competitive and effectively dynamic during the forecast period.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value USD Billion)

  • 5.1 Tire Type
    • 5.1.1 Racing Slick
    • 5.1.2 Tread Tires
    • 5.1.3 Other Tire Types
  • 5.2 Sales Channel Type
    • 5.2.1 OEM
    • 5.2.2 Replacement/Aftermarket
  • 5.3 Vehicle Type
    • 5.3.1 Racing Cars
    • 5.3.2 Off-the Road Vehicles
    • 5.3.3 Other Vehicle Types
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Asia-Pacific
      • 5.4.2.1 China
      • 5.4.2.2 Japan
      • 5.4.2.3 India
      • 5.4.2.4 South Korea
      • 5.4.2.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 Germany
      • 5.4.3.2 United Kingdom
      • 5.4.3.3 France
      • 5.4.3.4 Russia
      • 5.4.3.5 Rest of Europe
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 South America
      • 5.4.4.2 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Bridgestone Corporation
    • 6.2.2 Continental AG
    • 6.2.3 Goodyear Tire & Rubber Company
    • 6.2.4 Hankook Tire & Technology Co. Ltd
    • 6.2.5 Kumho Tire Co. Inc.
    • 6.2.6 Michelin
    • 6.2.7 MRF Limited
    • 6.2.8 Pirelli & C. SpA
    • 6.2.9 Sumitomo Rubber Industries Ltd
    • 6.2.10 Yokohama Rubber Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS