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市場調査レポート

マイルドハイブリッド車の世界市場 - 予測と動向

Global Mild-hybrid Vehicles Market - Growth, Trends, and Forecast (2018 - 2023)

発行 Mordor Intelligence LLP 商品コード 356564
出版日 ページ情報 英文 96 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=112.09円で換算しております。
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マイルドハイブリッド車の世界市場 - 予測と動向 Global Mild-hybrid Vehicles Market - Growth, Trends, and Forecast (2018 - 2023)
出版日: 2018年04月26日 ページ情報: 英文 96 Pages
概要

自動車排ガス規制が次第に強化されるなか、従来の車両技術では新たな規制基準への合致が困難。とはいえ、完全ハイブリッド、純電気自動車への移行にはインフラ基盤構築に相当な費用が必要です。そこで、旧来型パワートレインに燃費向上機能を加えたマイルドハイブリッドなどの中間技術がきわめて有効な折衷案になりました。マイルドハイブリッドは、完全ハイブリッドや純電気自動車ほどではないものの、マイクロハイブリッドを大幅に上回るブレーキングエネルギー回生能力、そしてアイドリングストップ機能を提供する動力システムであり、その市場は今後数年にわたって6.88%の複合年間成長率を示す見込みです。

当レポートでは、マイルドハイブリッド車の世界市場に注目し、2015-2020年の推移を予測するほか、市場動向への影響要因、有力企業などに関する最新の分析情報をまとめています。

第1章 イントロダクション

  • 調査から得られるもの
  • 調査全般の前提

第2章 調査方法

  • イントロダクション
  • 分析方法
  • 計量経済学予測モデル
  • 調査の前提

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 重要推論

第5章 市場の概況と技術動向

  • 市場の現況
  • 技術開発
  • 投資分析
  • Porterのファイブフォース分析法
    • 供給者の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入者の脅威
    • 代替製品・サービスの脅威
    • 業界内の競合状況
  • 推進要因、抑制要因、機会および課題

第6章 マイルドハイブリッド自動車の世界市場 - 電力容量別

  • 24Vマイルドハイブリッド
  • 48Vマイルドハイブリッド
  • その他

第7章 マイルドハイブリッド自動車の世界市場 - 車両形式別

  • 乗用車
  • ピックアップバン、トラック
  • バス、大型トラック
  • その他

第8章 マイルドハイブリッド自動車の世界市場 - バッテリー別

  • 鉛酸
  • リチウムイオン
  • その他

第9章 マイルドハイブリッド自動車の世界市場 - 地域別:地域構成比と予測数値

  • 北米
    • イントロダクション
    • 米国
    • カナダ
    • その他
  • 欧州
    • イントロダクション
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • ノルウェー
    • イタリア
    • その他
  • アジア太平洋地域
    • イントロダクション
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他
  • その他の地域
    • イントロダクション
    • 南アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • メキシコ
    • ブラジル
    • アルゼンチン

第10章 競合環境

  • イントロダクション
  • 市場シェア分析
  • 最新の製品と主要企業の展開

第11章 企業プロファイル

  • Audi
  • BMW
  • Buick
  • Chevrolet
  • Daimler
  • FAW Group Corp.
  • Geely automobile Holdings
  • 本田技研
  • Mercedes
  • 日産自動車
  • Peugeot
  • Saturn
  • トヨタ自動車
  • Volkswagen

第12章 市場の将来見通し

第13章 付録

目次
Product Code: 46524

Description

The prospects for the market have started attracting a lot of automotive technology vendors to the market. The global mid-hybrid vehicles market is expected to register a CAGR of close to 7% during the forecast period.

Controlled Power Technologies

Controlled Power Technologies (CPT), one of the pioneers in providing environment-friendly automotive technologies, had shown great interest in 48V mild-hybrid vehicles. It has planned to launch switched-reluctance (SR) motor-generator technology for these vehicles. The company has also shown interest in developing a portfolio of electronically controlled electrical machines known as COBRA, Speed Start, and TIGERS suited for these vehicles. The product is expected to bring about significant CO2 and NO2 reduction through different applications of switched-reluctance technology, which is also helpful as it eliminates the need for permanent magnets and earth metals in an electrical machine.

Evolution of vehicle emission regulations will result in difficulty in meeting the standards with the conventional vehicle technology. Also, a shift to the fully hybrid and pure electric powertrains involves a considerable cost in building different infrastructural platforms. Thereby, an intermediate technology like that of mild-hybrid is a very effective development where the vehicle has the capacity to incrementally improve fuel efficiency from the traditional powertrains. A significant amount of braking energy can be regenerated in this system. The alternator is replaced with a reversible 48 V electric machine with a large battery. Mild-hybrids make use of stop-start and regenerative braking but they tend not to return as high an EPA-rated mpg as full hybrids or electric vehicles.

The electric machine provides the much-required torque boost and assists in the considerable downsizing of the internal combustion engine. The improvements and developments permit the 48V mild-hybrid to have increased acceleration, noiseless start-stop and smooth take-off that would significantly improve driver experiences, almost replicating the advantages of hybrids at less than half the cost and structure. Some common examples of these vehicles are General Motors eAssist and Honda's Integrated Motor Assist.

The Mercedes mild-hybrid system is a mainstream hybrid system that uses a lithium-ion battery. In 2010, GM launched a second-generation version of its mild-hybrid. The newer version increased the motor power from 5 to 15 kW and the earlier nickel metal hydride battery was replaced with a higher capacity, lighter lithium-ion unit.

The main challenge faced by the OEMs as of now is putting forward a portfolio of electrified vehicles that not only satisfy the regulatory requirements but are also acceptable to the customer at a cost effective bargain. Compared with 200V to 600V full hybrid and pure electric vehicles, the low voltage mild-hybrid approach eliminates the need for high-cost safety features and large battery packs. In addition, the universal application of the mild-hybrid technology in more than 100 million gasoline and diesel engine vehicles per annum to be produced during the forecast period is expected to reduce annual CO2 emissions by more than 100 million tons globally per annum.

Major Players: AUDI, BMW, HONDA, MERCEDES, NISSAN, PEUGEOT, amongst others

Reasons to Purchase this Report:

Analyzing various perspectives of the market with the help of Porter's Five Forces Analysis

Detailed analysis on the segment that is expected to register the highest growth rate

Detailed study on the region and countries that are expected to dominate the market

Identifying the latest developments, market shares, and strategies employed by the major market players

3-month analyst support, along with the Market Estimate Sheet (in Excel)

Customization of the Report

This report can be customized to meet your requirements. Please connect with our analyst, who will ensure you get a report that suits your needs.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. General Study Assumptions

2. Research Methodology

  • 2.1 Introduction
  • 2.2 Analysis Methodology
  • 2.3 Study Assumptions

3. Executive Summary

4. Market Overview and Technology Trends

  • 4.1 Current Market Scenario
  • 4.2 Technology Trends
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Threat of Substitute Products/Services
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5. Market Dynamics

  • 5.1 Drivers
    • 5.1.1 Stringent regulations on emissions
  • 5.2 Restraints
    • 5.2.1 Cost of Ownership
  • 5.3 Opportunities

6. Automotive Mild-Hybrid Vehicle Market, By Capacity

  • 6.1 24-V
  • 6.2 48-V
  • 6.3 Others

7. Automotive Mild-hybrid Vehicle Market, By Vehicle

  • 7.1 Passenger Cars
  • 7.2 Pickup Vans and Trucks
  • 7.3 Buses and Heavy Trucks
  • 7.4 Others

8. Automotive Mild-Hybrid Vehicle Market, By Battery

  • 8.1 Lead Acid
  • 8.2 Lithium Ion
  • 8.3 Others

9. Automotive Mild-hybrid Vehicle Market - By Geography - Regional Share and Forecast

  • 9.1 North America (NA)
    • 9.1.1 Introduction
    • 9.1.2 United States
    • 9.1.3 Canada
    • 9.1.4 Rest of North America
  • 9.2 Europe (EU)
    • 9.2.1 Introduction
    • 9.2.2 U.K.
    • 9.2.3 France
    • 9.2.4 Germany
    • 9.2.5 Norway
    • 9.2.6 Italy
    • 9.2.7 Rest of Europe
  • 9.3 Asia-Pacific (APAC)
    • 9.3.1 Introduction
    • 9.3.2 China
    • 9.3.3 Japan
    • 9.3.4 India
    • 9.3.5 Australia
    • 9.3.6 South Korea
    • 9.3.7 Rest of Asia-Pacific
  • 9.4 Rest of the World
    • 9.4.1 Introduction
    • 9.4.2 South Africa
    • 9.4.3 UAE
    • 9.4.4 Mexico
    • 9.4.5 Brazil
    • 9.4.6 Argentina

10. Competitive Landscape

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Market Share Analysis
  • 10.3 Latest products & developments of key players

11. Company Profiles

  • 11.1 Audi
  • 11.2 BMW
  • 11.3 Buick
  • 11.4 Chevrolet
  • 11.5 Daimler
  • 11.6 FAW Group Corp.
  • 11.7 Geely automobile Holdings
  • 11.8 Honda
  • 11.9 Mercedes
  • 11.10 Nissan
  • 11.11 Peugeot
  • 11.12 Saturn
  • 11.13 Toyota
  • 11.14 Volkswagen

12. Future Outlook of the Market

13. Appendix

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