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市場調査レポート
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1444748

アスファルト改質剤:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Asphalt Modifiers - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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アスファルト改質剤:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

アスファルト改質剤の市場規模は、2024年に43億7,000万米ドルと推定され、2029年までに56億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年~2029年)中に5.34%のCAGRで成長する見込みです。

アスファルト改質剤- 市場

COVID-19は製造業に大きな影響を与え、市場の成長を妨げました。しかし、その後、業界はパンデミックから回復しました。それ以来、建設業界の着実な成長が市場の主な促進力となっています。

主なハイライト

  • 予測期間中、市場の需要は、交通量の増加と道路への重い負荷、超節約設計仕様を満たすことへの重点、舗装寿命の延長、MROコストの削減などによって促進される可能性があります。
  • 一方で、改質アスファルトセメントの使用コストが高いことと、アスファルトを扱う際の健康上のリスクにより、市場の成長が鈍化する可能性があります。
  • 将来の市場機会は、HMA(ホットミックスアスファルト)の需要の高まり、RAP(再生アスファルト舗装)の人気の高まり、生物再生可能改質剤の開発、ウォームミックスアスファルト技術の改善、およびナノテクノロジーを使用してアスファルトを変化させる(ナノクレイ)調査が予想されています。
  • アスファルトの需要が高いため、アジア太平洋が最も重要であり、今後数年間成長し続けると考えられています。

アスファルト改質剤市場動向

舗装用途の需要の増加

  • アスファルトとコンクリートの混合物は、特に道路、空港の滑走路、誘導路、自転車レーンなどの建設によく使用されています。バインダー改質剤(ポリマー、エラストマー、繊維、ゴムなど)と骨材改質剤(石灰、粒状ゴム、剥離防止剤など)は、熱亀裂、わだち掘れ、ストリッピングなどの問題に対する耐性を高め、アスファルト舗装の性能を向上させるために使用されます。これにより舗装が長持ちします。
  • 近年、アスファルト改質剤の世界の需要は平均を上回る伸びを見せています。アスファルト改質剤の需要は、世界中で進行中の道路建設活動のレベルと直接の相関関係があります。
  • 米国国勢調査局によると、2022年に米国で実施される連邦高速道路と道路の建設額は約17億米ドルとなり、前年の総額約14億米ドルに比べ18%増加します。道路や高速道路に投入される資金が増えれば、ビジネスの重要な部分であるアスファルト改質剤の需要も増えると思われます。
  • ポーランド中央統計局も12月の月例報告で、2022年のポーランドのアスファルト総生産量は約164万トンで、前年の生産量約154万トンより約6%増加したと述べました。
  • 欧州アスファルト舗装協会(EAPA)によると、欧州では2021年に約2億9,060万トンのホット・ウォームミックスアスファルトが生産されました。これは、前年に生産された量よりわずか1,370万トン増加しただけです。ドイツが最も多く生産し、総生産量の13%以上を占め、イタリア、フランスがそれに続きます。

世界のさまざまな地域でより多くの高速道路や道路が建設されており、これによりアスファルト舗装の需要が増加し、ひいてはアスファルト改質剤の需要も増加すると考えられます。

アジア太平洋が市場を独占

  • 中国、インド、日本などの国々で建設需要が拡大した結果、アジア太平洋がアスファルト改質剤市場を独占しました。この地域の市場の成長は、新しい空港の滑走路の建設と交通機関の拡張によって促進されています。
  • 過去数年間の不動産セクターの不安定な成長にもかかわらず、拡大する産業およびサービスセクターに耐えるために中国政府が鉄道および道路インフラを大幅に開発した結果、近年の中国の建設業界は大幅に成長しました。
  • 中国は道路開発と維持への投資を倍増させました。さらに、この国には現在と将来の道路・高速道路建設プロジェクトがいくつかあります。増城-仏山高速道路は、中国広東省の23億7,600万米ドルを投じたプロジェクトで、増城から天河までの38.4kmの高速道路の建設が含まれます。建設は2021年第3四半期に始まり、2025年第4四半期に完了する予定です。
  • 一方、インドには580万キロメートルを超える道路があり、世界で2番目に大きな道路網となっています。道路交通・高速道路省には、2022年度から2023年度連邦予算で1兆9,910億7,710万インドルピー(260億4,000万米ドル)が与えられています。
  • さらに、インド・ブランド・エクイティ財団の報告によると、インド国道庁(NHAI)は2022年から2023年にかけて、1日あたり50キロメートルの速度で2万5,000キロメートルの国道を建設する予定です。さらに、NHAIは高速道路資産を収益化するためにインフラ投資信託を通じて4,000億インドルピ(57億2,000万米ドル)を調達する予定です(InvIT)。
  • 国土交通省によると、2021年度の日本国内の建設用アスファルト需要は約106万トンでした。これは前年度の約120万トンから減少しました。

プロジェクトの実行ペースは今後数年でさらに速くなる可能性があります。この地域の道路・高速道路インフラの開発への投資は、予測期間中に増加すると予想されます。全体として、このような投資と開発は、アジア太平洋のアスファルト改質剤市場を牽引すると予想されます。

アスファルト改質剤業界の概要

アスファルト改質剤市場は部分的に統合されており、主要企業が市場で大きなシェアを占めています。アスファルト改質剤市場の主要企業には、(順不同)DuPont、BASF SE、Arkema、Nouryon、Dowなどが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 交通量が多く負荷が重い
    • 超節約設計仕様を満たすことを重視
    • 舗装耐用年数の延長とMROコストの削減の利点
  • 抑制要因
    • 改質アスファルトセメントの初期費用が高い
    • アスファルトに関する労働衛生上の危険性
  • 業界のバリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品やサービスの脅威
    • 競合の程度
  • 規制方針

第5章 市場セグメンテーション(金額ベースの市場規模)

  • 用途
    • 舗装
    • 屋根材
    • その他の用途
  • エンドユーザー産業
    • 物理的改質剤
      • プラスチック
      • ゴム
      • その他の物理的改質剤
    • 化学改質剤
    • 繊維
    • 密着向上剤
    • エクステンダー
    • フィラー
    • 酸化防止剤
    • 剥離防止改質剤
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • コロンビア
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • カタール
      • その他中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 合併と買収、合弁事業、コラボレーション、契約
  • 市場シェア(%)分析/市場ランキング分析
  • 有力企業が採用した戦略
  • 企業プロファイル
    • Arkema
    • ArrMaz Products, Inc.
    • BASF SE
    • Cargill
    • Dow
    • DuPont
    • Engineered Additives LLC
    • Evonik Industries AG
    • Exxon Mobil Corporation
    • Genan Holding A/S
    • Honeywell International Inc.
    • Kao Corporation
    • Kraton Corporation
    • McAsphalt Industries Limited
    • Nouryon
    • PQ Corporation
    • Sasol

第7章 市場機会と将来の動向

  • HMA(ホットミックスアスファルト)への関心の高まり
  • 再生アスファルト舗装(RAP)の普及の成長
  • バイオ再生可能改質剤の開発
  • ウォームミックスアスファルト技術の進歩
  • アスファルト改質剤(ナノクレイ)へのナノテクノロジーの導入に関する調査
目次
Product Code: 54804

The Asphalt Modifiers Market size is estimated at USD 4.37 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.67 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.34% during the forecast period (2024-2029).

Asphalt Modifiers - Market

COVID-19 had a major impact on the manufacturing industry, thus hampering market growth. However, the industries have since recovered from the pandemic. Since then, the construction industry's steady growth has been the market's main driver.

Key Highlights

  • During the forecast period, the demand for the market is likely to be driven by things like more traffic and heavier loads on roads, a focus on meeting super-save design specifications, longer pavement life, and lower MRO costs.
  • On the other hand, the high cost of using modified asphalt cement and the health risks of working with asphalt are likely to slow the growth of the market.
  • Future opportunities for the market are expected to come from the growing demand for HMA (Hot Mix Asphalt), the growing popularity of RAP (Reclaimed Asphalt Pavement), the development of bio-renewable modifiers, the improvement of warm mix asphalt technologies, and research into using nanotechnology to change asphalt (Nano-Clay).
  • Due to the high demand for asphalt, the Asia-Pacific region has been the most important and will continue to grow over the next few years.

Asphalt Modifiers Market Trends

Increasing Demand from Paving Application

  • Mixtures of asphalt and concrete have been used a lot to build roads, airport runways, taxiways, and bike lanes, among other things. Binder modifiers (like polymers, elastomers, fibers, and rubber) and aggregate modifiers (like lime, granulated rubber, and anti-strip agents) are used to improve the performance of asphalt pavements by making them more resistant to problems like thermal cracking, rutting, stripping, and so on. This makes the pavement last longer.
  • In recent years, the global demand for asphalt modifiers has been witnessing above-average growth. The demand for asphalt modifiers has a direct correlation with the level of ongoing road construction activities around the world.
  • According to the US Census Bureau, the value of federal highway and street construction put in place in the United States in 2022 will be around USD 1.7 billion, representing an increase of 18% over the previous year's total value of approximately USD 1.4 billion. With more money going into roads and highways, there would be more demand for asphalt modifiers, which are an important part of the business.
  • The Central Statistical Office of Poland in its December monthly report also stated that the total production of asphalt in Poland in 2022 was about 1.64 million metric tons, about 6% more than the previous year's production value of about 1.54 million metric tons.
  • According to the European Asphalt Pavement Association (EAPA), Europe made about 290.6 million metric tons of hot and warm mix asphalt in 2021. This is just 13.7 million metric tons more than what was made the year before. Germany produced the most, making up over 13% of the total output, followed by Italy and France.

With more highways and roads being built in different parts of the world, this is likely to increase the demand for asphalt pavements, which will in turn increase the demand for asphalt modifiers.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • The Asia-Pacific region dominated the asphalt modifier market as a result of the expanding need for construction in nations like China, India, and Japan. Market growth in the area is being fueled by the construction of new airport runways and transportation expansions.
  • The significant development of rail and road infrastructure by the Chinese government to withstand the expanding industrial and service sectors has resulted in significant growth of the Chinese construction industry in recent years, despite the volatile growth in the real estate sector in the last couple of years.
  • China has doubled its investment in road development and maintenance. Furthermore, the country has several present and prospective road and highway construction projects. The Zengcheng-Foshan Expressway is a USD 2,376 million project in Guangdong, China, that involves the construction of a 38.4-km highway from Zengcheng to Tianhe Section. Construction began in the third quarter of 2021 and is scheduled to finish in the fourth quarter of 2025.
  • India, on the other hand, has over 5.8 million kilometers of roads, which makes it the second-largest road system in the world.The Ministry of Road Transport and Highways has been given INR 199,107.71 crore (USD 26.04 billion) in the Union Budget 2022-23.
  • Furthermore, the India Brand Equity Foundation reports that the National Highway Authority of India (NHAI) intends to build 25,000 kilometers of national highways in 2022-23 at a rate of 50 kilometers per day. In addition, NHAI intends to raise INR 40,000 crore (USD 5.72 billion) through an infrastructure investment trust to monetize its motorway assets (InvIT).
  • According to the Ministry of Land, Infrastructure, Transport, and Tourism (MLIT), Japan's domestic demand for asphalt for construction in fiscal year 2021 was about 1.06 million metric tons. This was down from about 1.2 million tons in the prior fiscal year.

The pace of project execution is likely to increase further in the coming years. Investments in the development of roads and highway infrastructure in the region are anticipated to rise during the forecast period. Overall, such investments and development are expected to drive the asphalt modifiers market in the Asia-Pacific region.

Asphalt Modifiers Industry Overview

The asphalt modifiers market is partially consolidated, with the top players having a significant share of the market. Key players in the asphalt modifiers market include (not in any particular order) DuPont, BASF SE, Arkema, Nouryon, and Dow, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 High Traffic Volume and Heavier Loads
    • 4.1.2 Emphasis on Meeting Super-save Design Specifications
    • 4.1.3 Increased Pavement Work-life and Reduced MRO Cost Advantages
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 High Initial Cost for Using Modified Asphalt Cement
    • 4.2.2 Occupational Health Hazards Regarding Asphalt
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition
  • 4.5 Regulatory Policy

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)

  • 5.1 Application
    • 5.1.1 Paving
    • 5.1.2 Roofing
    • 5.1.3 Other Applications
  • 5.2 End-user Industry
    • 5.2.1 Physical Modifiers
      • 5.2.1.1 Plastics
      • 5.2.1.2 Rubbers
      • 5.2.1.3 Other Physical Modifiers
    • 5.2.2 Chemical Modifiers
    • 5.2.3 Fibers
    • 5.2.4 Adhesion Improvers
    • 5.2.5 Extenders
    • 5.2.6 Fillers
    • 5.2.7 Antioxidants
    • 5.2.8 Anti-strip Modifiers
    • 5.2.9 Other End-user Industries
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Australia
      • 5.3.1.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Colombia
      • 5.3.4.4 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Qatar
      • 5.3.5.4 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%) Analysis**/Market Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Arkema
    • 6.4.2 ArrMaz Products, Inc.
    • 6.4.3 BASF SE
    • 6.4.4 Cargill
    • 6.4.5 Dow
    • 6.4.6 DuPont
    • 6.4.7 Engineered Additives LLC
    • 6.4.8 Evonik Industries AG
    • 6.4.9 Exxon Mobil Corporation
    • 6.4.10 Genan Holding A/S
    • 6.4.11 Honeywell International Inc.
    • 6.4.12 Kao Corporation
    • 6.4.13 Kraton Corporation
    • 6.4.14 McAsphalt Industries Limited
    • 6.4.15 Nouryon
    • 6.4.16 PQ Corporation
    • 6.4.17 Sasol

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Increasing Preference for HMA (Hot Mix Asphalt)
  • 7.2 Growing Popularity of Reclaimed Asphalt Pavement (RAP)
  • 7.3 Development of Bio-renewable Modifiers
  • 7.4 Advancement in Warm Mix Asphalt Technologies
  • 7.5 Research for Incorporating Nanotechnology in Asphalt Modification (Nano-clay)