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市場調査レポート
商品コード
1404107

潤滑油添加剤:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測

Lubricant Additives - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 210 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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潤滑油添加剤:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 210 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

潤滑油添加剤市場は予測期間中に3%以上のCAGRで推移すると予測されます。

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COVID-19の流行は市場に悪影響を与えました。COVID-19関連の規制により、いくつかの産業でメンテナンスの必要性が低下しました。主な影響は自動車産業と建設産業で見られたが、2021年以降、自動車と建設活動の増加により、市場は安定的に成長し始めました。

主なハイライト

  • 短期的には、排出ガスに関する厳しい環境規制と中東・アフリカの産業成長が市場成長の主な要因です。
  • しかし、機械や自動車のオイル交換間隔の延長は、予測期間中、対象産業の成長を抑制すると予想される主な要因です。
  • とはいえ、アジア太平洋地域における高性能潤滑油の人気の高まりは、近い将来、世界市場に有利な成長機会をもたらす可能性が高いです。
  • アジア太平洋地域は、その望ましい特性により、自動車や建設などの最終用途セグメントで潤滑剤が広く使用されているため、潤滑油添加剤市場において評価期間中に健全な成長が見られると推定されます。

潤滑油添加剤市場の動向

自動車およびその他の輸送産業からの需要増加。

  • 自動車と、航空機や船舶などのその他の輸送媒体は、潤滑剤の最大市場です。
  • エンジンの設計は、性能の向上、効率の向上、環境排出ガス規制への適合のために絶えず改良されています。
  • エンジンオイル、ギアオイル、トランスミッションオイル、グリース、コンプレッサーオイルは、あらゆる種類の自動車で最も広く使用されている潤滑油です。潤滑油は、アフターマーケットやOEMの間で高いシェアを占めています。
  • ミディアムデューティーおよび高性能潤滑油は、ギア、トランスミッションシステム、エンジンなど、高負荷や急激な摩擦にさらされる自動車部品に広く使用されています。
  • OICAによると、2021年の自動車(全タイプ)の総生産台数は8,014万5,988台で、2020年の7771万1725台と比較して3%の成長を記録しました。
  • 北米では、米国も世界最大の自動車産業のひとつです。OICAによると、2021年の自動車生産台数は916万7214台で、2020年の生産台数882万2399台に比べて4%増加しました。
  • 航空宇宙産業、特に民間航空輸送における複合材料の力強い成長は、腐食防止剤と除去液の変化につながる態勢を整えています。
  • さらに、国際航空運送協会(IATA)によると、民間航空会社の世界収益は2020年に3,730億米ドルと評価され、2021年には4,720億米ドルと推定され、前年比26.7%の成長率を記録しました。さらに、2022年には6,580億米ドルに達すると予想されています。
  • 最近、航空機メーカーは受注残を埋めるために生産を加速させる方法を模索しています。例えば、ボーイングのコマーシャル・アウトルック2022-2041によると、新型航空機の世界総納入数は2041年までに41,170機になると推定されています。世界の航空機保有台数は2019年時点で約25,900機で、2041年には47,080機に達する可能性が高いです。
  • 上記の要因はすべて、今後数年間の潤滑油添加剤市場を牽引すると予想されます。
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アジア太平洋地域を支配する中国

  • アジア太平洋地域では、中国が地域別市場シェアを独占しています。食品産業と自動車産業が成長しています。
  • OICAによると、中国は2021年に2,608万2,220台の自動車を生産し、前年同期比3%増となった。
  • 食品加工産業は成熟に向かっており、緩やかな成長を遂げています。加工・包装された冷凍食品の人気が高まっています。飲料業界では、健康的で自然で便利な、すぐに飲めるスムージー、ジュース、ヨーグルトの消費動向が現れています。
  • 中国は金属加工油剤の主要消費国です。同地域における建設活動の堅調な伸びと造船・航空機受注の増加が、金属加工の成長を牽引すると予想されます。
  • 中国の航空機・宇宙船産業は、ここ数年著しい成長を遂げています。ボーイング商業見通し2022-2041によると、中国では2041年までに約8,485機が新たに納入され、市場サービス額は5,450億米ドルに達します。
  • 以上の点から、予測期間中、中国はアジア太平洋地域を支配すると予想されます。

潤滑油添加剤産業の概要

世界の潤滑油添加剤市場は部分的に統合されており、主なプレーヤーにはEvonik Industries AG、Italmatch Chemicals S.p.A(The Elco Corporation)、Infineum International Limited、The Lubrizol Corporation、Afton Chemical Corporationなどが含まれる(順不同)。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 排出に関する厳しい環境規制
    • 中東・アフリカにおける産業の成長
  • 抑制要因
    • 機械・自動車のオイル交換間隔の延長
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース市場規模)

  • 製品タイプ
    • 分散剤と乳化剤
    • 粘度指数向上剤
    • 洗浄剤
    • 腐食抑制剤
    • 酸化防止剤
    • 極圧添加剤
    • 摩擦調整剤
    • その他の機能
  • 潤滑油タイプ
    • プロセスオイル
    • その他の潤滑油
  • エンドユーザー産業
    • 自動車およびその他の輸送
    • 発電
    • 重機
    • 冶金および金属加工
    • 飲食品
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • ASEAN諸国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • メキシコ
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • ロシア
      • イタリア
      • フランス
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 合併、買収、合弁事業、提携、協定
  • 市場ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • Afton Chemical
    • BASF SE
    • BRB International
    • Chevron Corporation
    • Croda International PLC
    • DOG Deutsche Oelfabrik Gesellschaft fur chemische Erzeugnisse mbH & Co. KG
    • Dorfketal Chemicals(I)Pvt Ltd
    • DOVER CHEMICAL CORPORATION
    • Evonik Industries AG
    • Infineum International Limited
    • Jinzhou Kangtai Lubricant Additives Co. Ltd
    • King Industries Inc.
    • LANXESS
    • Multisol
    • RT Vanderbilt Holding Company Inc.
    • Shepherd Chemical
    • Italmatch Chemicals SpA(The Elco Corporation)
    • The Lubrizol Corporation
    • Wuxi South Petroleum Additives Co. Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

  • アジア太平洋地域における高機能潤滑油の人気の高まり
目次
Product Code: 56561
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The lubricant additives market is projected to register a CAGR of over 3% during the forecast period.

The Covid pandemic had a negative impact on the market. COVID-19-related restrictions led to decreased maintenance requirements from several industries. The major impact was observed in the automotive and construction industry, However, the market started growing steadily, owing to increased automotive and construction activities, since 2021.

Key Highlights

  • Over the short term, the stringent environmental regulations regarding emissions, and industrial growth in the Middle East and Africa are major factors driving the growth of the market studied.
  • However, extended oil change intervals in machinery and automobiles are a key factor anticipated to restrain the growth of the target industry over the forecast period.
  • Nevertheless, the growing popularity of high-performance lubricants in Asia-Pacific is likely to create lucrative growth opportunities for the global market soon.
  • Asia-Pacific is estimated to witness healthy growth over the assessment period in the lubricant additives market due to the wide usage of lubricants in end-use application segments, such as automotive, and construction due to their desirable properties.

Lubricant Additives Market Trends

Increasing Demand from Automotive and Other Transportation Industry.

  • Automotive and other transportation media, such as aircraft and marine, are the largest markets for lubricants.
  • Engine designs have been continually improved to enhance performance, increase efficiency, and meet environmental emission regulations.
  • Engine oils, gear oils, transmission oils, greases, and compressor oils are the most widely used lubricants in all kinds of automobiles. Lubricants have a good share in the aftermarket and among OEMs.
  • Medium-duty and high-performance lubricants are used extensively in vehicle components, such as gears, transmission systems, and engines, which are subjected to high loads and rapid rubbing.
  • The automotive industry has been growing rapidly increasing the usage of lubricants and additives, over the past few years, according to OICA, the total production of vehicles (all types) in the year 2021 was 80,145,988 units and registered a growth of 3% when compared to 77,711,725 units in 2020.
  • In North America, the United States also has one of the largest automotive industries globally. According to OICA, the automotive production in 2021 accounted for 91,67,214 units, an increase of 4% in comparison to the production in 2020, which was reported to be 88,22,399 units.
  • The strong growth of composites in the aerospace industry, particularly in commercial air transport, is poised to lead to changes in corrosion inhibitors and removal fluids.
  • Furthermore, according to the International Air Transport Association (IATA), the global revenue for commercial airlines was valued at USD 373 billion in 2020 and was estimated at USD 472 billion in 2021, registering a growth rate of 26.7% Y-o-Y. Furthermore, the revenue is expected to reach USD 658 billion by 2022.
  • Recently, aircraft manufacturers are looking for ways to accelerate production to fill order backlogs. For instance, according to the Boeing Commercial Outlook 2022-2041, the total global deliveries of new airplanes are estimated to be 41,170 by 2041. The global airplane fleet amounted to around 25,900 units as of the year 2019 and the fleet number is likely to reach 47,080 units by 2041.
  • All the above factors are expected to drive the market for lubricant additives in the coming years.
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China to Dominate the Asia-Pacific Region

  • In the Asia-Pacific region, China dominated the regional market share. With growing food, and automotive industrial activities.
  • China is the leading manufacturer of the automotive industry, According to, OICA, the country has also produced 26,082,220 units of vehicles in 2021, a 3% growth in comparison to the same period last year.
  • The food processing industry is moving toward maturity in the country, witnessing moderate growth. Processed and packaged frozen foods are increasingly becoming popular. While in the beverage industry, the trend for the consumption of healthy, natural, and convenient ready-to-drink smoothies, juices, and yogurts has been emerging.
  • China is the leading consumer of metalworking fluids. The growth for metalworking is expected to be driven by the robust growth in construction activities and increasing shipbuilding and aircraft orders in the region.
  • The Chinese aircraft and spacecraft industry has depicted significant growth over the years. In China, according to the Boeing Commercial Outlook 2022-2041, around 8,485 new deliveries will be made by 2041 with a market service value of USD 545 billion.
  • Based on the aforementioned aspects, China is expected to dominate the Asia-Pacific region in the forecast period.

Lubricant Additives Industry Overview

The global lubricant additives market is partially consolidated in nature, The major players include Evonik Industries AG, Italmatch Chemicals S.p.A (The Elco Corporation), Infineum International Limited, The Lubrizol Corporation, and Afton Chemical Corporation, among others (not in any particular order).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Stringent Environmental Regulations Regarding Emissions
    • 4.1.2 Industrial Growth in Middle-East and Africa
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Extended Oil Change Intervals in Machinery and Automobiles
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Dispersants and Emulsifiers
    • 5.1.2 Viscosity Index Improvers
    • 5.1.3 Detergents
    • 5.1.4 Corrosion Inhibitors
    • 5.1.5 Oxidation Inhibitors
    • 5.1.6 Extreme-pressure Additives
    • 5.1.7 Friction Modifiers
    • 5.1.8 Other Functions
  • 5.2 Lubricant Type
    • 5.2.1 Engine Oil
    • 5.2.2 Transmission and Hydraulic Fluid
    • 5.2.3 Metalworking Fluid
    • 5.2.4 General Industrial Oil
    • 5.2.5 Gear Oil
    • 5.2.6 Grease
    • 5.2.7 Process Oil
    • 5.2.8 Other Lubricant Types
  • 5.3 End-user Industry
    • 5.3.1 Automotive and Other Transportation
    • 5.3.2 Power Generation
    • 5.3.3 Heavy Equipment
    • 5.3.4 Metallurgy and Metal Working
    • 5.3.5 Food and Beverage
    • 5.3.6 Other End-users Industries
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 Asia-Pacific
      • 5.4.1.1 China
      • 5.4.1.2 India
      • 5.4.1.3 Japan
      • 5.4.1.4 South Korea
      • 5.4.1.5 ASEAN Countries
      • 5.4.1.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.2 North America
      • 5.4.2.1 United States
      • 5.4.2.2 Mexico
      • 5.4.2.3 Canada
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 Germany
      • 5.4.3.2 United Kingdom
      • 5.4.3.3 Russia
      • 5.4.3.4 Italy
      • 5.4.3.5 France
      • 5.4.3.6 Rest of Europe
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Afton Chemical
    • 6.4.2 BASF SE
    • 6.4.3 BRB International
    • 6.4.4 Chevron Corporation
    • 6.4.5 Croda International PLC
    • 6.4.6 DOG Deutsche Oelfabrik Gesellschaft fur chemische Erzeugnisse mbH & Co. KG
    • 6.4.7 Dorfketal Chemicals (I) Pvt Ltd
    • 6.4.8 DOVER CHEMICAL CORPORATION
    • 6.4.9 Evonik Industries AG
    • 6.4.10 Infineum International Limited
    • 6.4.11 Jinzhou Kangtai Lubricant Additives Co. Ltd
    • 6.4.12 King Industries Inc.
    • 6.4.13 LANXESS
    • 6.4.14 Multisol
    • 6.4.15 RT Vanderbilt Holding Company Inc.
    • 6.4.16 Shepherd Chemical
    • 6.4.17 Italmatch Chemicals SpA (The Elco Corporation)
    • 6.4.18 The Lubrizol Corporation
    • 6.4.19 Wuxi South Petroleum Additives Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Growing Popularity of High-performance Lubricants in Asia-Pacific