デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1692106

プロジェクトポートフォリオマネジメント:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Project Portfolio Management - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
プロジェクトポートフォリオマネジメント:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

プロジェクトポートフォリオマネジメント(PPM)市場規模は2025年に60億2,000万米ドルと推計され、2030年には72億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは3.9%です。

Project Portfolio Management-Market-IMG1

プロジェクトポートフォリオマネジメントとは、組織のプロジェクト・ポートフォリオを一元管理することです。しかし、プロジェクトが互いにリンクしていなかったり、まったくリンクしていなかったりしても、ポートフォリオを通じてプロジェクトを一元管理することで、ライバルのリソースを監視・管理する上で大きなメリットが得られます。

主なハイライト

  • 組織のパフォーマンスを最大化するために、プロジェクトポートフォリオマネジメントは、資金、スタッフ、期限を割り当てる前に、成功の可能性と関連するリスクに基づいて、可能性のあるプロジェクトを評価します。現在の取り組みが会社全体の戦略や目標と密接にリンクしていることを確認するため、ハイレベルなコントロールとモニタリングも含める。
  • 労働文化の変化とリモート・チームへの移行が、PPM市場の成長を後押ししています。新興企業や大企業の絶え間ない変化により、従業員は在宅勤務やハイブリッド・モデルで働くことができるようになり、生産性が向上し、従業員の士気が高まり、ほとんどの従業員のストレス・レベルが下がり、営業経費が節約できるようになりました。この慣行が普及するにつれ、多くの人が「仕事の未来」と呼ぶようになったが、ハイブリッド・モデルに参加している企業でさえ、リモート・ワーカーを当然視していることが多いです。そのため、プロジェクトポートフォリオマネジメントソリューションを導入することで、企業にはさまざまなメリットがもたらされます。
  • クラウドベースのプロジェクトポートフォリオマネジメント市場は、組織のさまざまなプロジェクトとプロセスを管理するクラウドPPMソリューションの販売で構成され、プロジェクト投資の投資対効果を高めるために選択・管理されます。ポートフォリオは組織の目標を達成し、プロジェクト管理は全体的なリスクを管理します。PPMに対するニーズは、クラウドベースのソリューションやサービスに対する需要の高まりによって高まっています。
  • さらに、組織は適切な人材プールを作るために多くの時間とコストを費やしています。したがって、すべてのリソースのスキルと能力が最大限に活用されれば、全体的な効率性と収益性が向上します。リソース活用の改善は、プロジェクト中心のビジネスにおいて関心が高まっており、その結果、測定基準、政府、管理による最適化が重視されるようになっています。

プロジェクトポートフォリオマネジメント市場の動向

最近の労働文化の変化とリモートチームへの移行が市場を牽引

  • これからの働き方やワークカルチャーの変化を受け入れる傾向が強まっており、オフィスという概念が徐々に薄れつつあります。絶え間ない変化という概念は、一般的に起業家や新しい企業に支持されているが、世界中の大企業もこの現実に直面しています。
  • COVID-19の大流行は、職場文化に重大かつ急速な影響を及ぼしています。人々は仕事のほとんどをリモートで行えることを理解するようになりました。
  • ツイッター、フェイスブック、スクエア、ショッピファイなどの企業は、恒久的な在宅勤務ポリシーを発表しました。その他多くの企業がハイブリッドモデルを提供しています。職場のコミュニケーション形態は変わりつつあります。Slack、Eメール、ワークデイのような共有プロジェクト管理ツールなど、主にデジタルアプローチへの注目が強まっています。
  • 組織内の複数の責任は、さまざまな部門における説明責任の新たな推進力によって影響を受け、通常、地理的に異なるチームやオフィス間で協力し、コミュニケーションをとる必要があります。
  • 限られた資源の中で、その効率的な使用について経営者に説明責任を果たさせることは極めて重要です。また、利害関係者は、主要プロジェクトや進行中のサービスによって提供される価値を理解するために、より高い透明性を求めています。かつてはプロジェクト計画や予算に満足していた事業部門も、今では実際のパフォーマンスを示す最新情報や指標を期待しています。

北米が大きなシェアを占めるようになる

  • 他の地域市場と比較して、北米は大きな収益シェアを占めています。同地域の予算状況を鑑み、プロジェクトを効果的に実施するための技術やリソースが提供される可能性があります。加えて、Microsoft Corporation、Oracle Corporation、Workfrontといった老舗のプロジェクトポートフォリオマネジメントソリューション・プロバイダーが存在感を発揮していることも、同地域の市場成長を大きく牽引すると予想されます。
  • インフラストラクチャーの大幅な進歩と新規企業の出現の結果、北米は本調査の予測期間を通じて優位性を維持すると予想されます。市場の成長を促進する上で重要な役割を果たすビジネスインテリジェンスとアナリティクスのソリューションと戦略の導入は、この地域で活動するさまざまな産業企業によって行われています。
  • 企業はプロジェクトポートフォリオマネジメントツールを開発しています。BFSIや政府の取り組みなど、重要なエンドユーザーにおけるデータ同期パターンを特定するため、統合技術やツールが現在最も効果的に使用されています。
  • また、同地域では、プロジェクトの成功率を高めるために、デジタルインフラを持つ企業がPPMソリューションを使用して、集団的な意思決定を開始しています。米国では、ヘルスケア、製造業、BFSI、建設業などさまざまな最終用途部門が、事業運営全体を管理し、余分なコストを効率的に排除するために、プロジェクトポートフォリオマネジメントサービスを採用しています。

プロジェクトポートフォリオマネジメント業界の概要

世界のプロジェクトポートフォリオマネジメント市場は細分化されており、複数の大手企業が市場シェアを争っています。また、労働環境の変化により、競合企業間の競争も激化しています。

主な参入企業には、Service Now、Microsoft Corporation、Atlassian Corporation Plc、Asana Inc.、Oracle Corporationなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 最近のワークカルチャーの変化とリモートチームへの移行により、タスク管理とリソース活用の一元化が不可欠に
    • クラウドベースのPPMに対する需要の高まりと相まって、プランニング&スケジューリングツールのタイムリーな利用が長期的なコストメリットを実現
    • 複数の連携モジュールの統合とコラボレーションにより、ワークスペースに関連するタスク全体をカバーするPPMの範囲が拡大
  • 市場の課題
    • 統合とセキュリティに関する課題は、最近の進歩によって解決されつつあるが

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開タイプ別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • タイプ別
    • ソリューション
    • サービス別
  • 業界別
    • ITおよびテレコム
    • ヘルスケア・ライフサイエンス
    • 製造業
    • 建設
    • 小売・消費財
    • BFSI
    • その他エンドユーザー業界別
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
    • オーストラリアとニュージーランド

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Oracle Corporation
    • Servicenow Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Atlassian Corporation PLC
    • Asana Inc.
    • SAP SE
    • Wrike(citrix Systems Inc.)
    • Monday.com
    • Workday Inc.
    • Planview Inc.(changepoint)
    • Smartsheet Inc.
    • Upland Software Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 90548

The Project Portfolio Management Market size is estimated at USD 6.02 billion in 2025, and is expected to reach USD 7.28 billion by 2030, at a CAGR of 3.9% during the forecast period (2025-2030).

Project Portfolio Management - Market - IMG1

Project portfolio management is the centralized management of an organization's project portfolios. However, even if they are not linked to each other or have no connection at all, the projects shall be administered centrally through a portfolio, which confers considerable advantages in monitoring and managing rival resources.

Key Highlights

  • In order to maximize organizational performance, project portfolio management will assess possible projects on the basis of their likelihood of success and associated risks before assigning funds, staff, or time limits. In order to ensure that the current initiatives are closely linked with the overall strategy and objectives of the company, high-level controls and monitoring shall also be included.
  • The change in work culture and the move toward remote teams drive the growth of the PPM Market. The constant changes in startups and large enterprises allow employees to work from home or a hybrid model, which enhances productivity, raises employee morale, lowers stress levels for most workers, and saves operating expenses. As the practice grows in popularity, many have called it the future of work, and yet, businesses often take remote workers for granted, even those participating in hybrid models. Thus, implementing project portfolio management solutions provides various benefits to businesses.
  • The cloud-based project portfolio management market comprises the sale of cloud PPM solutions that manage an organization's range of projects and processes, which are chosen and managed to deliver better returns on investment in project investments. The portfolio shall meet the organization's objectives and allow project management to take care of overall risk. The need for PPM is driven by a growing demand for cloud-based solutions and services.
  • Furthermore, organizations spend a lot of time and money creating the right talent pool. Hence, when all the resources' skills and competencies are tapped to their maximum potential, it enhances overall efficiency and profitability. Improved resource utilization is a growing concern in project-focused businesses, resulting in an increased focus on optimization through metrics, government, and management.

Project Portfolio Management Market Trends

Recent Changes in Work Culture and Move Toward Remote Teams Driving the Market

  • There is a growing acceptance of change in the future of work and work culture, and the idea of an office is gradually fading. Although the concept of constant change is generally supported by entrepreneurs and new companies, large enterprises around the world are also faced with this reality.
  • The COVID-19 pandemic has had a profound and rapid impact on workplace culture. People have come to realize that they can do most of their work remotely.
  • Companies like Twitter, Facebook, Square, Shopify, and others announced a permanent work-from-home policy. Hybrid models are offered by a lot of other companies. The mode of communication is changing in the workplace. The focus on primarily digital approaches, including Slack, e-mail, and shared project management tools like workdays, has been intensified.
  • Multiple responsibilities within an organization are affected by the new drive for accountability in different sectors, and it is usually necessary to cooperate and communicate between teams and offices on a geographical basis.
  • With limited resources, holding managers accountable for their efficient use is crucial. Stakeholders are also demanding greater transparency to understand the value delivered by major projects and ongoing services. Business units, once satisfied with project plans and budgets, now expect updates and metrics that demonstrate actual performance.

North America to Account for a Significant Share

  • Compared to the rest of the regional markets, North America holds a significant revenue share. In view of the region's budgetary situation, technology and resources for the effective implementation of projects may be provided. In addition, the market's growth in this region is expected to be driven substantially by a strong presence of some well-established project portfolio management solution providers such as Microsoft Corporation, Oracle Corporation, and Workfront.
  • As a result of the significant progress in infrastructure and the emergence of new companies, North America is expected to retain its dominance throughout the forecast period of the study. The implementation of business intelligence and analytics solutions and strategies, which play a key role in driving the market's growth, are carried out by various industrial companies active in the region.
  • Companies are developing project portfolio management tools. In order to identify data synchronization patterns in critical end users such as BFSI or government initiatives, integration techniques and tools are currently being used most effectively.
  • In addition, to increase the success rate of their projects in the region, companies with digital infrastructures are using PPM solutions to initiate collective decision-making. In the United States, various end-use sectors such as healthcare, manufacturing, BFSI, and construction are adopting project portfolio management services to manage overall business operations and eliminate extra costs efficiently.

Project Portfolio Management Industry Overview

The global project portfolio management market is fragmented, with several major players vying for more market share. The shift in the work environment has also led to an increase in competition among the players.

Some of the major players in the market are Service Now, Microsoft Corporation, Atlassian Corporation Plc, Asana Inc., and Oracle Corporation among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Assessment of COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Recent Changes in Work Culture and Move toward Remote Teams has Made It Imperative to Develop a Centralized View of Task Management and Resource Utilization
    • 5.1.2 Long-term Cost Benefits Enabled by Timely Use of Planning & Scheduling Tools, Coupled with Growing Demand for Cloud-based PPM
    • 5.1.3 Integration of Several Allied Modules and Collaborations Have Increased the Span of PPM to Cover the Entire Workspace Related Tasks
  • 5.2 Market Challengess
    • 5.2.1 Challenges Pertaining to Integration and Security Albeit Being Addressed by Recent Advancements

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment Type
    • 6.1.1 Cloud
    • 6.1.2 On-premise
  • 6.2 By Type
    • 6.2.1 Solution
    • 6.2.2 Services
  • 6.3 By End-user Verticals
    • 6.3.1 IT And Telecom
    • 6.3.2 Healthcare And Lifesciences
    • 6.3.3 Manufacturing
    • 6.3.4 Construction
    • 6.3.5 Retail And Consumer Goods
    • 6.3.6 BFSI
    • 6.3.7 Other End-user Verticals
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa
    • 6.4.6 Australia and New Zealand

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Oracle Corporation
    • 7.1.2 Servicenow Inc.
    • 7.1.3 Microsoft Corporation
    • 7.1.4 Atlassian Corporation PLC
    • 7.1.5 Asana Inc.
    • 7.1.6 SAP SE
    • 7.1.7 Wrike (citrix Systems Inc.)
    • 7.1.8 Monday.com
    • 7.1.9 Workday Inc.
    • 7.1.10 Planview Inc. (changepoint)
    • 7.1.11 Smartsheet Inc.
    • 7.1.12 Upland Software Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS