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市場調査レポート
商品コード
1690893

ASEANの生活習慣病サプリメント:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

ASEAN Lifestyle-Related Disease Supplements - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 108 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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ASEANの生活習慣病サプリメント:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 108 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ASEANの生活習慣病サプリメントの市場規模は2025年に59億9,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは9.94%で、2030年には96億2,000万米ドルに達すると予測されます。

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COVID-19は、同地域における意識の高まりとヘルスケアへの支出の増加を背景に、さまざまな生活習慣病サプリメントの需要を高めています。また、消費者が自宅で過ごす時間が長くなり、それがストレスや不安、その他の病気を誘発しました。2020年に免疫健康市場が高騰するにつれて、ビタミンCの需要は地域全体で大幅な伸びを見せた。ビタミンC消費量の劇的な増加は、COVID-19によるところが大きいです。このように、予防ヘルスケアシステムへの極端な注目は、ライフスタイル向上製品の厳しい支持とマーケティング努力と相まって、コラーゲンサプリメント市場を後押ししています。

中期的には、生活習慣に関連した問題の高い有病率が、定期的に健康補助食品を求める消費者の増加をもたらしています。ヘルスケアコストの上昇と生活習慣病の負担増の中で、予防的な健康管理実践へのパラダイムシフトが、調査された市場を牽引する主な要因です。

さらに、プロバイオティクスは、酵素/プレバイオティクスに続いて、活況を呈する消化器系健康サプリメントのカテゴリーを牽引しています。さらに、マレーシア栄養補助食品協会(MADSA)によると、精神疾患やストレスの多いキャリア中心のライフスタイルにより、認知、精神、気分のサプリメントの需要が増加しています。さらに、植物性/ハラール・オプションに対する需要の高まりが、オーガニック製品やクリーンラベル製品を市場チャネルに投入するメーカーを後押しすると予想されます。

ASEAN生活習慣病サプリメント市場動向

予防医療製品に対する需要の増加

人間のライフスタイルの変化と、それに関連する体内の食事代謝への影響は、この期間に多くの影響を及ぼし、その結果、特に心臓病、脳卒中、糖尿病、肥満などの疾病の発生率が上昇しています。健康で健康的であることの必要性に対する強調と意識の高まりが、調査対象市場の成長に寄与する主要促進要因です。これらの疾患は、ライフスタイルに関連する予防可能な4つの最も一般的な危険因子、すなわちタバコの使用、不健康な食事、運動不足、アルコールの使用によって関連しています。さらに、労働人口の増加や多忙なライフスタイルは、生活習慣病の増加に悪影響を及ぼしています。さらに、国際糖尿病連合は、東南アジア諸国における糖尿病患者1人当たりの糖尿病関連支出全体の平均が増加しており、経済的負担が増大していることを示していると報告しています。このように、医療費の高騰と予防医療ソリューションのメリットは、消費者が自らの手で健康を管理し、健康情報を備え、十分な情報を得た上で生活習慣病サプリメントの購入を決定することを促しています。

低栄養と老年人口の増加が市場成長を促進

低栄養の累積と高齢化率の上昇が、ASEAN各国の生活習慣病メーカーにとって最大のターゲット層となっています。シンガポールは現在、日本と並んでアジアで最も急速に高齢化が進んでいる国です。例えば、2020年のシンガポール統計局によると、65歳以上の消費者はシンガポールの総人口の15.2%を占めています。さらに、消費者は加齢に伴う骨の健康を意識しており、市場で入手可能な骨や関節の健康サプリメントを充実させることで、骨の健康をサポートしようとしています。そのため、メーカー各社は研究開発に多額の投資を行い、製品ポートフォリオを充実させ、製品の差別化を通じてブランドのポジショニングを高めています。老年人口の割合が増加し、さまざまな層で栄養不足が蔓延していることは、健康状態をターゲットにした製品の開発に注力する企業にとって大きなチャンスとなると思われます。

ASEAN生活習慣病サプリメント産業の概要

ASEANの生活習慣病サプリメント市場には、 Amway, Bayer AG, Herbalife Nutrition Ltd, Now Foods, Abbottなどの大手企業が含まれます。同地域のプレーヤーは、各地域で進化を続ける消費者のさまざまな形態、嗜好、サイズの要件を満たすために、自社のポートフォリオを試行錯誤しています。加えて、植物性/ハラルオプションに対する需要の高まりが、メーカー各社がオーガニック製品やクリーンラベル製品を市場チャネルに投入する後押しになると予想されます。ASEAN市場では、世界・プレーヤーが幅広い製品ラインナップで優位を占めています。また、大手世界企業は、地理的なリーチと消費者のブランド認知度の高さで優位に立っています。同地域の大手企業は、幅広い顧客に対応し、新たな地域に進出するため、製品ポートフォリオを強化する戦略としてM&Aに注力しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 心臓健康サプリメント
    • 骨と関節の健康サプリメント
    • 消化器系健康食品
    • 脳の健康サプリメント
    • その他のサプリメント
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 薬局・ドラッグストア
    • 専門店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 国別
    • インドネシア
    • マレーシア
    • タイ
    • ベトナム
    • シンガポール
    • フィリピン
    • その他のASEAN諸国

第6章 競合情勢

  • 主要企業の戦略
  • 市場ポジショニング分析
  • 企業プロファイル
    • Bayer AG
    • Amway Corporation
    • Mega Life Sciences
    • NOW Health Group Inc.
    • Herbalife Nutrition Ltd.
    • Abbott Laboratories
    • Reckitt Benckiser Group PLC
    • Blackmores Group
    • Nestle SA

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19の市場への影響

目次
Product Code: 72315

The ASEAN Lifestyle-Related Disease Supplements Market size is estimated at USD 5.99 billion in 2025, and is expected to reach USD 9.62 billion by 2030, at a CAGR of 9.94% during the forecast period (2025-2030).

ASEAN Lifestyle-Related Disease Supplements - Market - IMG1

The COVID-19 has increased the demand for various lifestyle-related disease supplements in the region on account of growing awareness and increasing expenditure on healthcare. Also, the consumers were spending more time at home which induced stress, anxiety, and others diseases. As the immune-health market soared in 2020, the demand for vitamin C witnessed massive growth across the region. The dramatic rise in vitamin C consumption was largely due to COVID-19. Thus, the extreme focus on the preventive healthcare systems, coupled with tough endorsements and marketing efforts of lifestyle enhancement products, is boosting the collagen supplements market.

Over the medium term, the high prevalence of lifestyle-related problems has resulted in an increasing number of consumers seeking health supplements on regular basis. The paradigm shift toward preventive health management practices, amid rising healthcare costs and the increasing burden of lifestyle diseases, is the major factor driving the market studied.

Furthermore, probiotics is a driving force within the booming digestive health supplement category, followed by enzymes/prebiotics. Additionally, according to the Malaysian Dietary Supplement Association (MADSA), the demand for cognitive, mental, and mood supplements is increasing due to mental illness and stressful career-focused lifestyles. Additionally, the increasing demand for plant-based/halal options is expected to push manufacturers to bring organic and clean-label products across the market channels.

ASEAN Lifestyle-Related Disease Supplements Market Trends

Increasing Demand for Preventive Health Care Products

The changing human lifestyle and its related impact on the body's dietary metabolism have impacted a lot over the period, resulting in an escalating rate of diseases, especially heart disease, stroke, diabetes, obesity, among others. Growing emphasis and awareness on the need to stay healthy and fit are the key drivers contributing to the growth of the market studied. These diseases are linked by the four most common preventable risk factors related to lifestyle, namely tobacco use, unhealthy diet, lack of physical activity, and alcohol use. Moreover, the growing working population and hectic lifestyle have made an adverse effect on boosting lifestyle-related diseases. Furthermore, the International Diabetes Federation reported that the mean overall diabetes-related expenditure per person with diabetes, in Southeast Asian countries increased, indicating a growing financial burden. Thus, the rising healthcare costs and benefits of preventive healthcare solutions have encouraged consumers to take their health into their own hands, equipping themselves with health information and taking well-informed purchasing decisions on lifestyle-related disease supplements.

Increasing Undernutrition and Geriatric Population is Propelling the Market Growth

The cumulative effect of undernutrition and the ascending aging population rate is acting as the largest target segments for lifestyle-related disease manufacturers across ASEAN countries. Singapore is currently one of the most rapidly aging societies in Asia, along with Japan. For instance, according to the Singapore Department of Statistics in 2020, consumers aged 65 years and above made up 15.2% of the total population in Singapore. Furthermore, the consumers are aware of their bone health while aging and try to support it by substantial bone and joint health supplements available in the market. Thereby, manufacturers are investing heavily in R&D to enhance their product portfolios and brand positioning through product differentiation. The increasing rate of the geriatric population and the prevalence of undernutrition among various demographic would offer a large opportunity for companies focused on developing products targeting health conditions.

ASEAN Lifestyle-Related Disease Supplements Industry Overview

The ASEAN lifestyle-related disease supplements market includes leading players such Amway, Bayer AG, Herbalife Nutrition Ltd, Now Foods, and Abbott. Players in the region are experimenting with their portfolios to meet the different forms, tastes, and size requirements of the ever-evolving consumers across the regions. Additionally, the increasing demand for plant-based/halal options is expected to push manufacturers to bring organic and clean-label products across the market channels. The global players dominate the ASEAN market with their wide range of offerings. Also, the major global players have the geographical reach and high brand awareness among consumers, which gives them an upper hand. Major players in the region have been focusing on mergers and acquisitions as a strategy to strengthen their product portfolio, so as to cater to a wide range of customers and expand to new regions

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Heart Health Supplements
    • 5.1.2 Bone and Joint Health Supplements
    • 5.1.3 Digestive Health Supplements
    • 5.1.4 Brain Health Supplements
    • 5.1.5 Other Supplements
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Pharmacies and Drug Stores
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Country
    • 5.3.1 Indonesia
    • 5.3.2 Malaysia
    • 5.3.3 Thailand
    • 5.3.4 Vietnam
    • 5.3.5 Singapore
    • 5.3.6 Philippines
    • 5.3.7 Rest of ASEAN Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Positioning Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Bayer AG
    • 6.3.2 Amway Corporation
    • 6.3.3 Mega Life Sciences
    • 6.3.4 NOW Health Group Inc.
    • 6.3.5 Herbalife Nutrition Ltd.
    • 6.3.6 Abbott Laboratories
    • 6.3.7 Reckitt Benckiser Group PLC
    • 6.3.8 Blackmores Group
    • 6.3.9 Nestle SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET