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市場調査レポート
商品コード
1687428

葉巻- 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Cigar - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 160 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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葉巻- 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

葉巻市場規模は2025年に593億6,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025年~2030年)のCAGRは10.43%で、2030年には974億8,000万米ドルに達すると予測されます。

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豪奢なライフスタイルを補完する製品への消費者志向の高まりと葉巻のプレミアム化が世界の葉巻市場を押し上げます。可処分所得の増加、プレミアム製品への需要、有名人の支持が葉巻市場をさらに牽引します。葉巻は比較的高価で特別に手作りされるため、高級品とみなされ、高所得者層に支持されています。葉巻市場を促進するその他の要因には、利便性と革新性が含まれます。ドライブスルー窓口を備えたチェーンストアは、そのような店舗が提供する利便性により人気を集めています。顧客はこうしたドライブスルーの窓口を便利だと感じており、葉巻の売上増に貢献しています。

葉巻ラウンジ、クラブ、イベントなどの葉巻文化の出現と促進は、顧客の葉巻への関心を高めています。これらのスペースは、葉巻を楽しみ、経験を共有し、異なる葉巻ブランドや品種のニュアンスについて議論するための社交的な環境を愛好家に提供しています。さらに、企業は消費者を惹きつけ、市場のシェアを拡大するために、葉巻の新しいパッケージデザインを提供しています。例えば、2024年5月、ボンド・ロバーツ社は、ボンド・ロバーツ・シガーという独自の葉巻ブランドの発売を発表しました。このリリースは2つのサイズから成り、どちらも「109」スタイルのベリコソヘッドで作られている:プチ109は5.7/8インチ×50リングゲージ、109は7.1/4×50リングゲージです。さらに、タバコを含む様々な業界において、職人的でプレミアムな製品を求める傾向が強まっています。葉巻愛好家は、精巧に作られた高級葉巻を頻繁に求めています。このような要因が葉巻製品の需要を世界的に牽引しています。

葉巻市場の動向

所得水準の上昇と社交喫煙クラブへの消費支出がプレミアム葉巻の需要を促進している

プレミアム葉巻の需要は、シガーラウンジや社交喫煙クラブの人気の高まりに後押しされています。プレミアムシガーの消費は、特に都市部の人々の間で、素晴らしい葉巻を楽しみながら社交する動向の結果として増加しています。手巻きのプレミアム・シガーは需要が高く、フィラーとして使用される高級タバコ葉がより良い風味を生み出しています。さらに、パッケージングに使用される刻みタバコ葉の慎重な選択と保湿により、均一な燃焼が保証され、喫煙の満足度が高くなります。手巻き葉巻は、葉巻愛好家が非常に好む100%純粋なタバコを使用することに重点を置いた、高級感のある品質が特徴です。

米国疾病予防管理センターによると、2023年、葉巻は米国の中高生の間で3番目によく使用されるタバコ製品でした。タバコでは禁止されているチェリーなどの香味料が利用できることや、一般的に1本のスティックとして販売されていることから、これらの製品が若者にとって特に魅力的なのではないかという懸念が提起されました。さらに、学生層からのプレミアム・フレーバー・シガーに対する世界の需要が増加しました。2022年現在、世界の18歳以上の成人(3.5%)のうち、推定880万人が葉巻を喫煙しています。

アジア太平洋が最大の市場シェアを占める

アジア太平洋市場では、プレミアム・シガーに対する税率が極めて高いため、プレミアム・シガーに比べて従来型シガーの消費量が多いです。北京を含む中国の新興諸国では電子タバコが禁止されており、これが同国の葉巻市場成長の主な要因となっています。WHOによると、2022年の中国の喫煙者数は3億人を超え、世界全体の3分の1近くに達します。アジア諸国のタバコ生産量の多さも、この地域の葉巻市場を牽引しています。インドネシア、フィリピン、中国といった東南アジア諸国は、アジア太平洋地域における葉巻の主要生産国です。

インドは中国に次いで世界第2位のタバコ生産国です。WHOによると、2023年現在、タバコは国内の40万ヘクタールで栽培されている重要な換金作物で、正味耕作面積の約0.27%を占めています。年間生産量は約7億kgで、中国、ブラジルに次いで世界第3位です。同国では、煙道熟成バージニア・タバコ、カントリー・タバコ、バーレー・タバコ、ビディ・タバコ、ラスティカ・タバコ、フッカ・タバコ、葉巻タバコ、チェルート・タバコ、バーレー・タバコ、オリエンタル・タバコ、チューイング・タバコなど、数種類のタバコが製造されています。

葉巻産業の概要

葉巻市場は競争が激しく、地域的な企業だけでなく世界の企業も存在します。国際的なブランドを持つ老舗企業は、主に事業拡大と先進国市場および新興国市場における消費者の高い嗜好性により、小売店の棚への浸透率が高いです。同市場の主要企業には、スウィッシャー・インターナショナル・グループ、インペリアル・ブランズPLC、フィリップ・モリス・インターナショナルInc.、中国煙草総公司、アルトリア・グループInc.などがあります。主要企業は、製品ポートフォリオの革新を通じて市場シェアを拡大しています。各社は市場競争において優位に立つため、製品の提供、品質、パッケージング、価格、さまざまなフレーバーなど、さまざまな要因に基づいて競争しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ステータスシンボルとしての葉巻
    • プレミアム化と製品の差別化が重要な役割を果たす
  • 市場抑制要因
    • 厳しい政府規制と健康要因
    • 代替品との厳しい競合
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 従来型葉巻
    • プレミアム葉巻
  • 流通チャネル
    • オフライン小売店
    • オンライン小売店
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • イタリア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Imperial Brands Inc.
    • Scandinavian Tobacco Group AS
    • Altria Group Inc.
    • Swisher International Inc.
    • China National Tobacco Corporation
    • Oettinger Davidoff AG
    • JC Newman Cigar Co.
    • Manifatture Sigaro Toscano SPA
    • Japan Tobacco Inc.
    • Philip Morris International Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62695

The Cigar Market size is estimated at USD 59.36 billion in 2025, and is expected to reach USD 97.48 billion by 2030, at a CAGR of 10.43% during the forecast period (2025-2030).

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Increasing consumer inclination toward products complementing opulent lifestyles and the premiumization of cigars boost the cigar market globally. Rising disposable income, demand for premium products, and celebrity endorsements further drive the cigar market. As cigars are relatively expensive and specially handcrafted, they are considered a luxury product and are favored by high-income groups. Other factors propelling the cigar market include convenience and innovation. Chain stores with drive-through window outlets are gaining traction due to the convenience offered by such stores. Customers find these drive-through windows convenient, aiding in increasing cigar sales.

The emergence and promotion of cigar culture, including cigar lounges, clubs, and events, have increased customer interest in cigars. These spaces provide enthusiasts with a social environment to enjoy cigars, share experiences, and discuss the nuances of different cigar brands and varieties. In addition, companies are offering new packaging designs for cigars to attract consumers and increase their market share. For instance, in May 2024, Bond Roberts announced the launch of its own cigar brand called Bond Roberts Cigars. This release consists of two sizes, both made with a "109"-style belicoso head: Petit 109, measuring 5 7/8 inches by 50 ring gauge, and 109, at 7 1/4 by 50. Furthermore, there has been a growing trend toward artisanal and premium products across various industries, including tobacco. Cigar enthusiasts frequently seek premium tobacco cigars that are crafted with precision. Such factors are driving the demand for cigar products worldwide.

Cigar Market Trends

Rising Income Levels and Consumer Spending on Social Smoking Clubs Are Fueling the Demand for Premium Cigars

The demand for premium cigars is fueled by the growing popularity of cigar lounges and social smoking clubs. The consumption of premium cigars, especially among the urban population, has increased as a result of the trend of socializing over an excellent cigar. Hand-rolled premium cigars are in high demand, with the exclusive tobacco leaves used as fillers that give them a better flavor profile. In addition, the careful selection and moisture retention of chopped tobacco leaves used in packaging ensure that they burn uniformly, resulting in a high level of satisfaction with smoking. Hand-rolled cigars are characterized by a sense of premium quality, with a significant emphasis placed on using 100% pure tobacco, a characteristic that cigar connoisseurs are very fond of.

According to the Centers for Disease Control and Prevention, in 2023, cigars were the third most commonly used tobacco product among US middle and high school students. Concerns were raised that these products may be particularly attractive to young people due to the availability of flavorings, such as cherry, which are prohibited in cigarettes, and the fact that they are commonly sold as a single stick. In addition, the global demand for premium flavored cigars from the student population increased. As of 2022, an estimated 8.8 million adults globally aged 18 and older (3.5%) smoked cigars.

Asia-Pacific Holds the Largest Market Share

In the Asia-Pacific market, the consumption of conventional cigars is higher compared to premium cigars due to the extremely high tax rates on premium cigars. The ban on e-cigarettes in developed parts of China, including Beijing, is the primary factor responsible for the growth of the country's cigar market. According to WHO, in 2022, there were more than 300 million smokers in China, nearly one-third of the world's total. The high tobacco production in Asian countries also drives the market for cigars across the region. Southeast countries such as Indonesia, the Philippines, and China are the major producers of cigars in the Asia-Pacific region.

India ranked behind China as the world's second-largest tobacco producer. According to WHO, as of 2023, tobacco was an important cash crop grown on 0.4 million hectares in the country, accounting for approximately 0.27% of the net cultivated area. The annual production was around 700 million kg, and the country ranked third globally in terms of production after China and Brazil. Several types of tobacco are made in the nation, including flue-cured Virginia tobacco, country tobacco, burley tobacco, bidi tobacco, Rustica tobacco, hookah tobacco, cigar-wrapped tobacco, cheroot tobacco, burley tobacco, oriental tobacco, and chewing tobacco.

Cigar Industry Overview

The cigar market is competitive, with the strong presence of regional as well as global players. Well-established companies with international brands have a higher penetration rate across retail shelves, primarily because of business expansion and a high consumer preference across developed and developing markets. Some major players in the market include Swisher International Group, Imperial Brands PLC, Philip Morris International Inc., China National Tobacco Corporation, and Altria Group Inc. The major companies are increasing their market share through innovations in their product portfolio. Companies compete based on different factors, including product offerings, quality, packaging, price, and different flavors, to gain a competitive advantage in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Cigar as a Status Symbol
    • 4.1.2 Premiumization & Product Differentiation Play a Key Role
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Stringent Government Regulations & Health Factors
    • 4.2.2 Stiff Competition From Substitutes
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Conventional Cigar
    • 5.1.2 Premium Cigar
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Offline Retail Stores
    • 5.2.2 Online Retail Stores
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Imperial Brands Inc.
    • 6.3.2 Scandinavian Tobacco Group AS
    • 6.3.3 Altria Group Inc.
    • 6.3.4 Swisher International Inc.
    • 6.3.5 China National Tobacco Corporation
    • 6.3.6 Oettinger Davidoff AG
    • 6.3.7 JC Newman Cigar Co.
    • 6.3.8 Manifatture Sigaro Toscano SPA
    • 6.3.9 Japan Tobacco Inc.
    • 6.3.10 Philip Morris International Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS